Problema clasa 1
Last Updated: Jul 01 2015 16:53, Started by
Alex522
, Jul 01 2015 11:46
·
0
#1
Posted 01 July 2015 - 11:46
Andrei imparte 50 de mere in mod egal celor 5 prieten ai sai.
Cate mere imparte fiecarui prieten ? Raspnsul evident este 10 ( 50 / 5 = 10 ) Dar cum ii explici aceasta operatie unui elev de clasa 1 ,care nu stie tabla inmultirii , prin metoda scaderii repetitive ? Edited by Alex522, 01 July 2015 - 11:53. |
#2
Posted 01 July 2015 - 11:50
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 ========= 10+10+10+10+10 |
#3
Posted 01 July 2015 - 11:52
#4
Posted 01 July 2015 - 11:53
Sa scada stie in clasa intai ?
daca da : 50-10=40 40-10=30 30-10=20 20-10=10 |
#5
Posted 01 July 2015 - 11:54
jeffy86able, on 01 iulie 2015 - 11:52, said:
Nu neaparat . Nu scrie nicaieri ca le imparte in mod egal . MooF2010, on 01 iulie 2015 - 11:50, said:
1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 1+1+1+1+1 ========= 10+10+10+10+10 |
#7
Posted 01 July 2015 - 11:56
Acrisios, on 01 iulie 2015 - 11:53, said:
Sa scada stie in clasa intai ? daca da : 50-10=40 40-10=30 30-10=20 20-10=10 Presupun ca trebuie facuta logic problema nu ' babeste ' |
#8
Posted 01 July 2015 - 11:58
daca nu stie sa imparta n-ai cum sa-i explici ; nici babeste nici academic .
Problema depaseste nivelul de cunostiinte al copilului . Edited by Acrisios, 01 July 2015 - 11:58. |
#9
Posted 01 July 2015 - 12:03
#10
Posted 01 July 2015 - 12:04
Alex522, on 01 iulie 2015 - 11:54, said:
Scrie ca in mod egal , am uitat eu sa scriu aici La cate plusuri ( + ) sunt aici nu cred ca e metoda scaderii ( - ) repetate )) Metoda lui MooF2010 e cea mai buna si cea mai corecta din punctul meu de vedere. Doar ca trebuie sa modifici: 50-1-1-1-1-1 -> raman 45 45-1-1-1-1-1 -> raman 40 etc .................... 5-1-1-1-1-1 -> raman 0 mere. Asta inseamna 50-10-10-10-10-10 = 0 mere Edited by robbie_ro, 01 July 2015 - 12:06. |
|
#11
Posted 01 July 2015 - 12:05
metoda scaderii repetate ti-am expus-o in prima mea postare ; insa , asa cum ai observat si tu , nu poti sa stii cat trebuie sa scazi fara sa stii sa imparti ca sa obtii valoarea de 10 care trebuie scazuta repetat ...
Prin urmare problema depaseste nivelul clasei intai . |
#12
Posted 01 July 2015 - 12:05
Reprezentarea prin segmente sau buline.
Nu se foloseste scadere repeatata ori alte metode deadecvate, se foloseste reprezentarea, pentru ca la varsta aia capacitatea de abstractizare/operare cu notiuni nepalpabile a copilului este aproape nula. Face un total de 50 de segmente/buline. Si apoi 'da' (aloca) cate unui prieten cate un segment/bulina, pana le termina. Apoi numara la fiecare dintre prieteni cate segmente/buline are. Sau, si mai simplu, isi pune prietenii intrr-o lista: Ion Maria Gigel Bostanel Mirabela si incepe a desena pe rand, la fiecare cate o bulina pana le consuma pe alea 50. La sfarsit numara bulinele fiecaruia. Edited by Batranelul, 01 July 2015 - 12:10. |
#13
Posted 01 July 2015 - 12:07
Cumpara-i un set de vreo 100 de betisoare pentru numarat, din care iei de acolo cele 50 necesare pentru a-i explica copilului problema. Ia 5 jucarii sau orice altceva care sa semnifice prietenii, iar tu incepi sa pui la fiecare cate un betisor pe rand, ca si cand ai imparti cartile pentru joc, in asa fel nu va trebui sa ii explici de ce sunt 10 betisoare la fiecare, pentru ca va observa singur ca pe masura ce tu imparti cate un betisor fiecaruia, numarul total nu mai ramane acelasi, iar el va numara la fiecare in timp ce tu imparti fiecarui prieten si va observa ca la fiecare numarul este egal.
|
#14
Posted 01 July 2015 - 12:07
... e o solutie , probabil singura . sper totusi ca matematica se face pe hartie si nu cu abacul .
|
#15
Posted 01 July 2015 - 12:13
Persoana 1 - x mere
Persoana 2 - x mere Persoana 3 - x mere Persoana 4 - x mere Persoana 5 - x mere x + x + x + x + x = 50 mere x = 1 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 5 mere =/= 50 mere (F) ... 10 + 10 + 10 + 10 + 10 = 50 mere = 50 mere (A) Edited by Demon000, 01 July 2015 - 12:15. |
|
#16
Posted 01 July 2015 - 12:13
Depinde de matematica si de varsta invatacelului.
Si nu trebuie sa ne sperie faptul ca 'imbogatim' metodele de invatare a matematicii cu chestiuni practice / reprezentative, pentru ca, in final, matematica are o finalitate practica. Niciodata scopul matematicii, cel final, nu va fi unul abstract. |
#18
Posted 01 July 2015 - 12:17
Alex522, on 01 iulie 2015 - 11:54, said: Metoda scăderii repetate a zis-o @inițiator; @Moof2010 arată cum repartizează -practic- câte 1 măr la fiecare iar când le termină numără câte are fiecare. Problema poate avea mai multe rezolvări: aritmetică, algebrică și chiar practică - scădere repetitivă urmată de inventarierea merelor primite de fiecare destinatar. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users