Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo
 Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...

Orientare antena prime focus

Problema conectare mail yahoo
 comisioane asociatie proprietari

Primul sistem de televiziune cu p...

Internetul este neutilizabil fara...

Eroare cloud burn icopy face id
 DermaRoller ce este ?

Articole limba Germana

Cum se imparte legal o mostenire ...

Avem sanse sa avem energie electr...
 

Problema clasa 1

- - - - -
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1
Alex522

Alex522

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 18.06.2015
Andrei imparte 50 de mere in mod egal celor 5 prieten ai sai.
Cate mere imparte fiecarui prieten ? Raspnsul evident este 10 ( 50 / 5 = 10 Posted Image )
Dar cum ii explici aceasta operatie unui elev de clasa 1 ,care nu stie tabla inmultirii , prin metoda scaderii repetitive ?

Edited by Alex522, 01 July 2015 - 11:53.


#2
MooF2010

MooF2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,324
  • Înscris: 24.05.2010
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
=========
10+10+10+10+10

#3
jeffy86able

jeffy86able

    True Evil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,512
  • Înscris: 06.01.2012

 Alex522, on 01 iulie 2015 - 11:46, said:

Andrei imparte 50 de mere celor 5 prieten ai sai.
Cate mere imparte fiecarui prieten ? Raspnsul evident este 10 ( 50 / 5 = 10 Posted Image )
Nu neaparat .
Nu scrie nicaieri ca le imparte in mod egal .

#4
Acrisios

Acrisios

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,562
  • Înscris: 28.03.2015
Sa scada stie in clasa intai ?

daca da :

50-10=40
40-10=30
30-10=20
20-10=10

#5
Alex522

Alex522

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 18.06.2015

 jeffy86able, on 01 iulie 2015 - 11:52, said:

Nu neaparat .
Nu scrie nicaieri ca le imparte in mod egal .
Scrie ca in mod egal , am uitat eu sa scriu aici :)

 MooF2010, on 01 iulie 2015 - 11:50, said:

1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
=========
10+10+10+10+10
La cate plusuri ( + ) sunt aici nu cred ca e metoda scaderii ( - ) repetate :)))

#6
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,021
  • Înscris: 16.06.2006
50-5-5-5-5-5-5-5-5-5-5=0

#7
Alex522

Alex522

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 18.06.2015

 Acrisios, on 01 iulie 2015 - 11:53, said:

Sa scada stie in clasa intai ?

daca da :

50-10=40
40-10=30
30-10=20
20-10=10
Stie sa scada , dar tu ai stiut ca merge scazut 10 din fiecare ecuatie , dar cum ii explici copilului de ce scazi cu 10 nu cu alt numar ?
Presupun ca trebuie facuta logic problema nu ' babeste '

#8
Acrisios

Acrisios

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,562
  • Înscris: 28.03.2015
daca nu stie sa imparta n-ai cum sa-i explici ; nici babeste nici academic .

Problema depaseste nivelul de cunostiinte al copilului .

Edited by Acrisios, 01 July 2015 - 11:58.


#9
Alex522

Alex522

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 18.06.2015

 Acrisios, on 01 iulie 2015 - 11:58, said:

daca nu stie sa imparta n-ai cum sa-i explici ; nici babeste nici academic .

Problema depaseste nivelul de cunostiinte al copilului .
Prin metoda scaderii repetate, asta iti spune in enunt

#10
robbie_ro

robbie_ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,840
  • Înscris: 24.08.2004

 Alex522, on 01 iulie 2015 - 11:54, said:

Scrie ca in mod egal , am uitat eu sa scriu aici Posted Image


La cate plusuri ( + ) sunt aici nu cred ca e metoda scaderii ( - ) repetate Posted Image))

Metoda lui MooF2010 e cea mai buna si cea mai corecta din punctul meu de vedere.
Doar ca trebuie sa modifici:
50-1-1-1-1-1 -> raman 45
45-1-1-1-1-1 -> raman 40 etc
....................
5-1-1-1-1-1 -> raman 0 mere.

Asta inseamna 50-10-10-10-10-10 = 0 mere

Edited by robbie_ro, 01 July 2015 - 12:06.


#11
Acrisios

Acrisios

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,562
  • Înscris: 28.03.2015
metoda scaderii repetate ti-am expus-o in prima mea postare ; insa , asa cum ai observat si tu , nu poti sa stii cat trebuie sa scazi fara sa stii sa imparti  ca sa obtii valoarea de 10 care trebuie scazuta repetat ...

Prin urmare problema depaseste nivelul clasei intai .

#12
Batranelul

Batranelul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,964
  • Înscris: 25.04.2007
Reprezentarea prin segmente sau buline.
Nu se foloseste scadere repeatata ori alte metode deadecvate, se foloseste reprezentarea, pentru ca la varsta aia capacitatea de abstractizare/operare cu notiuni nepalpabile a copilului este aproape nula.

Face un total de 50 de segmente/buline.
Si apoi 'da' (aloca) cate unui prieten cate un segment/bulina, pana le termina. Apoi numara la fiecare dintre prieteni cate segmente/buline are.

Sau, si mai simplu, isi pune prietenii intrr-o lista:
Ion
Maria
Gigel
Bostanel
Mirabela

si incepe a desena pe rand, la fiecare cate o bulina pana le consuma pe alea 50. La sfarsit numara bulinele fiecaruia.

Edited by Batranelul, 01 July 2015 - 12:10.


#13
Zxcvbndx

Zxcvbndx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 449
  • Înscris: 14.04.2014
Cumpara-i un set de vreo 100 de betisoare pentru numarat, din care iei de acolo cele 50 necesare pentru a-i explica copilului problema. Ia 5 jucarii sau orice altceva care sa semnifice prietenii, iar tu incepi sa pui la fiecare cate un betisor pe rand, ca si cand ai imparti cartile pentru joc, in asa fel nu va trebui sa ii explici de ce sunt 10 betisoare la fiecare, pentru ca va observa singur ca pe masura ce tu imparti cate un betisor fiecaruia, numarul total nu mai ramane acelasi, iar el va numara la fiecare in timp ce tu imparti fiecarui prieten si va observa ca la fiecare numarul este egal.

#14
Acrisios

Acrisios

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,562
  • Înscris: 28.03.2015
... e o solutie , probabil singura . sper totusi ca matematica se face pe hartie si nu cu abacul .

#15
Demon000

Demon000

    Lone wanderer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,372
  • Înscris: 09.01.2015
Persoana 1 - x mere
Persoana 2 - x mere
Persoana 3 - x mere
Persoana 4 - x mere
Persoana 5 - x mere

x + x + x + x + x = 50 mere

x = 1
1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 5 mere =/= 50 mere (F)
...
10 + 10 + 10 + 10 + 10 = 50 mere = 50 mere (A)

Edited by Demon000, 01 July 2015 - 12:15.


#16
Batranelul

Batranelul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,964
  • Înscris: 25.04.2007
Depinde de matematica si de varsta invatacelului.

Si nu trebuie sa ne sperie faptul ca 'imbogatim' metodele de invatare a matematicii cu chestiuni practice / reprezentative, pentru ca, in final, matematica are o finalitate practica.
Niciodata scopul matematicii, cel final, nu va fi unul abstract.

#17
gerbil

gerbil

    Membru' activ

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,053
  • Înscris: 10.09.2005
Nu se face cumva cu segmente?

#18
jobist

jobist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,746
  • Înscris: 23.04.2010

 Alex522, on 01 iulie 2015 - 11:54, said:

Scrie ca in mod egal , am uitat eu sa scriu aici Posted Image

 MooF2010, on 01 iulie 2015 - 11:50, said:

1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
1+1+1+1+1
=========
10+10+10+10+10
La cate plusuri ( + ) sunt aici nu cred ca e metoda scaderii ( - ) repetate Posted Image))

Metoda scăderii repetate a zis-o @inițiator;
@Moof2010 arată cum repartizează -practic- câte 1 măr la fiecare iar când le termină numără câte are fiecare.
Problema poate avea mai multe rezolvări: aritmetică, algebrică și chiar practică - scădere repetitivă urmată de inventarierea merelor primite de fiecare destinatar.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate