Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Geometrie roti - detalii
Last Updated: Dec 13 2023 19:42, Started by
Ann0nyym0us
, Jun 29 2015 12:45
·
1
#1
Posted 29 June 2015 - 12:45
Salutare. Am schimbat acum 2 zile pivotii si capetele de bara la al meu Opel Astra F '93. Cum nu am avut timp, am trimis pe cineva cu masina in service pentru reglarea geometriei rotilor. Persoana respectiva s-a intors cu urmatoarea fisa. Imi poate explica cineva cam ce e de inteles de acolo? Mi s-a zis ca ar fi o mica abatare la rotile din spate, ce nu poate fi corectata. De asemenea, o problema la lonjeroane ar provoca o diferenta la unghiul de convergenta la rotile fata.
Pareri? Sugestii? IMG_20150629_133935.jpg 149.17K 93 downloads IMG_20150629_133955.jpg 123.21K 91 downloads Edited by Ann0nyym0us, 29 June 2015 - 12:45. |
#2
Posted 29 June 2015 - 12:49
masina are 22 de ani, ce mai vrei de la ea?
sugestie: la fier vechi cu ea |
#3
Posted 29 June 2015 - 12:50
Cam veche masina, nu prea vad ce ai mai putea face la ea.
|
#4
Posted 29 June 2015 - 13:11
a avut vreodata masina accident?
pentru mine valorile sunt destul de okay ai acelasi tip de cauciuc peste tot? as roti anvelopele si as repeta testul LA ALT SERVICE, daca vrei sa-l bati pe papa la catolicism |
#5
Posted 29 June 2015 - 14:34
bobo323, on 29 iunie 2015 - 12:50, said: aeon, on 29 iunie 2015 - 12:49, said: Stiti voi treaba aia: "De cati forumisti e nevoie sa schimbe un bec?". tsunnami, on 29 iunie 2015 - 13:11, said:
a avut vreodata masina accident? pentru mine valorile sunt destul de okay ai acelasi tip de cauciuc peste tot? as roti anvelopele si as repeta testul LA ALT SERVICE, daca vrei sa-l bati pe papa la catolicism Nu a avut. Eu am intrebat cum par valorile, ca nu stiam cum se citesc. Am aceleasi gume pe toate 4 rotile. |
#6
Posted 29 June 2015 - 14:39
gandeste-te ca si aparatele alea de masurare au si ele erorile lor, sunt omologate? calibrate periodic etc?
vrei alta opinie? mergi la alt service si o sa ai alte valori |
#7
Posted 29 June 2015 - 14:41
tsunnami, on 29 iunie 2015 - 14:39, said:
gandeste-te ca si aparatele alea de masurare au si ele erorile lor, sunt omologate? calibrate periodic etc? Sunt convins de erori. Omul de la service mi-a zis ca valorile sunt acceptabile, si voiam si alta parere legata de respectivele valori deja obtinute, pe care am si primit-o aici. |
#8
Posted 09 December 2023 - 20:32
In ultima vreme am efectuat la doua masini geometria.
Masina se duce usor intr-o parte (la una in dreapta, la cealalta in stanga). Ei au reglat doar convergenta, unghiul de fuga (eu asa stiu) nu se regleaza simplu ca la bieletele de directie. In reglarea geometriei nu ar trebui ca in cazul in care unghiul de fuga nu e corect, sa ti se spuna si sa ti se refuze manopera pe mai departe? Se regleaza doar convergenta si gata? Am manualul de service al unei masini, datele din manual nu corespund cu unele date introduse in masina lor. Am avut surpriza sa NU gaseasca masina mea (ca an si motorizare) si au folosit modelul general, Laguna 2. Pana marti as fi vrut sa aflu niste opinii despre geometria rotilor fata... Daca e vreo flansa de amortizor dusa, e posibil ca masina sa se duca intr-o parte? Bielete, pivoti, bucse bara stabilizare, bielete antiruliu sunt bune. As mai avea ca suspecti de serviciu doar amortizorul in sine sau kitul de flanse din partea superioara. PS: acum un an si ceva am inlocuit caseta de directie originala cu una TRW reconditionata, venita sigilata de la producator. Asta e o reglare facuta anul trecut... Pe cea de acum cateva zile o am in masina, maine o bag la descifrat. Geometrie 2022.jpg 263.73K 10 downloads Edited by danghetau, 09 December 2023 - 20:35. |
#9
Posted 09 December 2023 - 22:10
Ai puntea spate un pic indoita si imprima un pic de viraj ca deriva unei barci. Du-te la vreunii care inteleg sa ia pe fata convergenta dintr-o parte si sa puna in cealalta ca sa neutralizeze fenomenul si o sa stea si volanul drept.
Pe fata nu e nimic in neregula. |
#10
Posted 09 December 2023 - 22:32
In afara de asta, acest comportament (al devierii usoare) nu poate fi generat de amortizor sau de flansele sale (defecte)?
Geometria aia a fost facuta la putin timp dupa schimbul amortizoarelor si flanselor fata, a trecut ceva timp si am ceva zgomote usoare pe dreapta fata... O sa postez si diagnoza facuta acum cateva zile sa vedem ce s-a schimbat. E adevarat ca in 2019 a intrat unul in spatele masinii dar noroc de butelia de GPL ca daunele erau mai mari. E posibil ca de acolo sa fie problema pe spate. Pe mine ma nemultumeste ca desi au centrat volanele folosind cumpana, acesta sta stramb putin la ambele masini. Ori nu pun bine pe volan, ori nu fixeaza bine senzorii pe roti, ori baza lor de date nu e completa (Laguna e din 2005 si Evoque din 2013-pe asta l-a gasit corect), ceva nu e bine. Nu ma deranjeaza foarte mult insa au garantat ca indiferent de situatie totul va fi ok, sa nu imi fac griji ca au aparat de u;tima generatie, blablabla. |
|
#11
Posted 10 December 2023 - 08:36
Am pozat rezultatele de acum cateva zile, parca unghiul de fuga s-a mai marit putin INSA vad ca pentru spate, astia au gasit valorile de pe stanga, pe dreapta...
Geometrie 2023.jpg 160.05K 18 downloads Geometrie 2022.jpg 263.73K 12 downloads |
#12
Posted 10 December 2023 - 09:32
Pana acum, exact aceeasi observatie. Regleaza paralelismul static ca si cum spatele nu ar avea efect virator.
Pune si pagina cealalta, cu unghiurile secundare in format tabelar, dar nu ma astept sa fie ceva deosebit acolo. |
#13
Posted 10 December 2023 - 11:03
Mă întreb cum naiba in 2022 puntea spate are niste valori pe stânga și în 2023 s-au mutat pe dreapta.
Și la ultima reglare, daca e să rămână puntea spate așa, cum sa le zic? Să deschidă puțin unghiul pe stânga? Sa îl închidă? Sa umble pe dreapta? Aceste manevre nu duc la tocirea neuniformă a anvelopelor? Edited by danghetau, 10 December 2023 - 11:17. |
#14
Posted 11 December 2023 - 11:12
Masina are axa de deplasare diferita de directia inainte, se cheama unghi de deviere pe plansa ta.
Trebuie sa alungeasca bieleta de directie stanga si sa scurteze dreapta cu aceeasi valoare, paralelismul total sa ramana cat mai in centrul plajei de valori normale, iar axa de deplasare (unghi de deviere) sa ajunga zero. Daca avea convergenta reglabila pe spate o rezolvau de acolo. Cum nu, caroseria va fi imperceptibil rotita de la paralelism cu drumul dar se va deplasa drept. Compromisuri obligatorii la suspensii ieftine. Esti in situatia cu negru, vrei sa misti rotile fata spre pozitia cu verde. Screenshot_20231211-110017.png 159.63K 8 downloads danghetau, on 10 decembrie 2023 - 11:03, said:
Mă întreb cum naiba in 2022 puntea spate are niste valori pe stânga și în 2023 s-au mutat pe dreapta. Asta o lamuresc aia care se uita fizic la ea. Pare ca se poate roti in prinderi, deci gauri de surub largite, bucse uzate, rugina sau alte povesti. Aparatul zice ce manifestari are, nu de ce. |
#15
Posted 11 December 2023 - 13:16
Și acea valoare a unghiului de deviere poate genera acest comportament?
Exclus că pe spate sa existe vreun joc și mi se pare extraordinar de suspecta inversarea valorilor. Mai degrabă au făcut aia ceva aiurea pe acolo. Puntea spate nu este independentă. Culmea e că sunt aceleași valori, schimbate stanga-dreapta. Alții care mai fac geometrii spun că dacă e in verde nu prea are cum sa devieze fata dar m-am lămurit și cu ei, până nu faci documentare, nu ești sigur de nimic. Posibil sa fi pus volanul puțin strzmb (doar puțin). Deși au folosit cumpănă, probabil la blocarea volanului s-a mișcat puțin, e suficient 1 cm de ard de cerc pe volan. La mine când volanul se autocentreaza, mașină trage dreapta. La același service, la Evoque, pare că se duce ușor stânga. Sigur fac ei ceva mărunt aiurea. |
|
#16
Posted 11 December 2023 - 14:03
Si rezultatul de la Evoque:
IMG_20231211_135816.jpg 152.71K 10 downloads Pe spate nu au reglat, au zis ca suruburile risca sa le rupa si ca "oricum sunt pe verde". Pe fata a iesit ok insa modificarile au dus la schimbarea valorilor de pe spate. Cum sa se modifice unghiul de cadere pe spate daca reglezi pe fata? Sa insist sa umble la reglaje si pe spate, sa incalzeasca suruburile, sa le degripeze, whatever? |
#17
Posted 12 December 2023 - 09:21
Am fost din nou cu Laguna, bagasera alte valori, vai de capul lor.
Nu gasesti unde sa mergi si sa rezolvi din prima (asta nu inseamna ca acum e mai bine fata de inainte), toti sunt grabiti, toti "lasa ca stim noi ca nu facem de ieri"... Acum au gasit unghiurile de fuga pe rosu si ba ca au legatura cu flansele de la amortizoare sau amortizoarele ba ca e din bucse, naiba ii mai intelege. |
#18
Posted 13 December 2023 - 19:08
La o suspensie MacPherson unghiul de fuga e fixat jos de pozitia cadrului motor (pe care se monteaza bratul de suspensie) si sus de capatul telescopului. Ar trebui ca unul din astea sa se miste sesizabil.
Am mai vazut unghiul de fuga deviat pe o parte la masini lovite si reparate prost, cand oala de telescop nu era in pozitia ei normala in spatiu. Uneori, ca in cazul asta, unghiul de fuga se rezolva cu masa de centrat caroserii. That was a fun day. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users