Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Marfa vanduta se schimba sau nu?

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
cris2d2

cris2d2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,899
  • Înscris: 16.03.2007
Se da urmatoarea situatie: intr-un magazin care vinde, prinde altele, si scutece la bucata, pentru copii, un client se decide sa cumpere un numar de xx scutece. Plateste, apoi se emite bonul fiscal. Dupa ce se incheie actul vanzarii/cumpararii, se razgandeste si nu mai vrea scutecele respective, pe motiv ca a vorbit la telefon cu cineva care i-a spus ca nu sunt bune acelea pe care le-a cumparat, ci trebuie altele. Fara sa iasa din magazin, revine la vanzator si ii cere schimbarea scutecelor deja cumparate cu altele, la aceeasi valoare. Este indreptatita si sustinuta aceasta doleanta de legislatia in vigoare? Este vanzatorul obligat sa "execute" aceasta dorinta a clientului?

Poate un magazin sa afiseze niste reguli de genul "marfa vanduta nu se schimba", fara a incalca legislatia?

Edited by cris2d2, 02 June 2015 - 15:30.


#2
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,986
  • Înscris: 18.12.2007
Pentru a beneficia de posibilitatea de a returna produsele, consumatorii, conform dispozitiilor Legii nr. 449 / 2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, trebuie sa demonstreze ca lipsa conformitatii produsului exista la momentul achizitionarii acestuia.

Deci daca produsul este conform, esti la mana magazinului.

Daca au informatii sau pareri mai avizate si alti coforumisti ii rog sa posteze.

Edited by AlexEn, 02 June 2015 - 15:41.


#3
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,783
  • Înscris: 06.09.2004
nu, nu este sustinuta aceasta doleanta de legislatie.

da, un magazin poate refuza schimbarea marfii si poate afisa acest refuz, atata timp cat nu incalca legislatia.

#4
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,376
  • Înscris: 01.12.2001
In niciun caz la scutece vandute la bucata. (refolosite?).

#5
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,986
  • Înscris: 18.12.2007
dorin_2k, omul a zis ca nu iesise cu scutecele din magazin, nu a pus problema de inlocuire dupa o perioada de utilizare :)

#6
relive

relive

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 141
  • Înscris: 31.05.2015
Bine ca magazinul respectiv nu vinde avioane .
ma gandesc ce ar face airbus, daca un client s-ar " razgandi " fix la 3 secunde dupa ce a luat in primire aeronava ?

#7
Octavian_SK

Octavian_SK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,668
  • Înscris: 24.06.2011
In lumea civilizata nu-i nici o problema sa returnezi un produs; si nu cere nimeni nici o explicatie de conformitate and shit; in romanica e dupa ureche

#8
ticusor

ticusor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 25.01.2010
La magazinele mari nu e nici o problema sa schimbi marfa. Vorbesc de produsele nealimentare. Insa nu stiu cum stau lucrurile la magazinele de cartier. Daca ma gandesc au trecut mai bine de 3 ani de cand am pasit in vreunul.

#9
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014

View Postticusor, on 02 iunie 2015 - 16:45, said:

La magazinele mari nu e nici o problema sa schimbi marfa. Vorbesc de produsele nealimentare.

inclusiv produsele alimentare AMBALATE se pot schimba, trebuie doar sa ai bonul care atesta data de cumparare si evident sa nu adusi marfa dupa sau in ziua in care expira.

#10
Acrisios

Acrisios

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,562
  • Înscris: 28.03.2015
Daca produsul nu este defect sau neconform, vanzatorul nu poate fi obligat sa-l schimbe... Dupa cum este si normal de altfel. Si cumparatorul are obligatii, nu doar drepturi in relatia cu vanzatorul, cea mai importanta obligatie fiind de a beli ochii la ce cumpara si de a realiza ca urmeaza sa cumpere produsul pe care il are in fata ochilor, nu pe cel pe care il are in cap.

Edited by Acrisios, 02 June 2015 - 18:22.


#11
ianos76

ianos76

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,646
  • Înscris: 01.09.2011

View PostAcrisios, on 02 iunie 2015 - 18:21, said:

Daca produsul nu este defect sau neconform, vanzatorul nu poate fi obligat sa-l schimbe... Dupa cum este si normal de altfel. Si cumparatorul are obligatii, nu doar drepturi in relatia cu vanzatorul, cea mai importanta obligatie fiind de a beli ochii la ce cumpara si de a realiza ca urmeaza sa cumpere produsul pe care il are in fata ochilor, nu pe cel pe care il are in cap.
.Exact asa ar trebui sa sune legea.... "beliți bine ochii la ce  cumpărați".
În situația expusă cu scutecele, da, sunt de părere ca se schimbă marfa. E un pic mai complicat pentru gestiunea magazinului, dar dacă clientul se poarta și cere  omenește,  nu vad vreo problema. În general,  la produsele vândute la bucata e mai ușor sa se schimbe.  Probleme apar la produsele vandute la metru (perdele, draperii,  materiale diverse), unde e ceva mai complicată situația.

#12
cris2d2

cris2d2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,899
  • Înscris: 16.03.2007
In primul rand, va multumesc pentru interesul acordat topicului.

Nu am expus situatia de frunza frasinelului, chiar sunt vanzator intr-un astfel de magazin (da, un baiat care vinde intr-un magazin de scutece, e cam neobisnuit pentru acest domeniu, unde de obicei se intalnesc femei, care pot da sfaturi pertinente potentialilor clienti).

Am avut multi clienti care s-au decis initial asupra unor produse, indiferent ca le-au cumparat la bucata sau la pachet, le-au platit, au luat bonul apoi, prin nu se stie ce proces rational sau irational, logic sau ilogic, s-au razgandit. De cele mai multe ori le-am schimbat produsele, mai ales ca inca erau in magazin, dar la cei care au plecat si s-au intors dupa cateva zile, fara bon si cu o atitudine dezamagitoare si vizibil iritata, de genul nu sunt potrivite produsele, vreau altele mai mici sau mai mari, ca si cand ar trebui sa ma irit si eu de cat de nepotrivite sunt produsele respective, sa ma inmoi si sa le schimb, chiar nu pot sa le indeplinesc aceste doleante. Schimb doar ceea ce e cu defect de fabricatie, se mai intampla ca in unele pachete sa existe cateva bucati cu defecte. E vina furnizorului si a producatorului ca pun pe piata produse cu defect, nu a vanzatorului, care nu poate sa desfaca pachetele si sa verifice toate bucatile.

Daca afisez o hartie cu textul Marfa vanduta nu se schimba, cu exceptia celei cu defect de fabricatie si doar pe baza bonului fiscal, ma gandesc ca o sa-i cam alunge pe clientii care se sperie de produse cu defect, dar care reprezinta doar aprox. 1% din totalul stocului.

Nu mai vorbesc de modificarea stocurilor. Practic, la un control, daca se executa inventarul, se vor gasi probleme.

Edited by cris2d2, 03 June 2015 - 08:41.


#13
G1q

G1q

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,019
  • Înscris: 31.01.2007
In mod normal, daca vrei sa iti pastrezi clientii si sa ii faci sa revina iar la tine la magazin, ar trebui sa le schimbi . Asta e punctul meu personal de vedere ...

#14
cris2d2

cris2d2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,899
  • Înscris: 16.03.2007
Ok, dar se pune problema gestiunii. Cineva mi-a spus ca trebuie intocmite procese verbale cu copie dupa actul de identitate al cumparatorului. Ce se intampla cu stocurile dupa schimb? Unii clienti se mira ca nu pot anula bonurile, ca la nu stiu ce magazine mari de haine.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate