Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Nu exista prioritate la urcare
#1
Posted 26 May 2015 - 08:05
Vazand ca in topicul cu accidentul cu taximetristul in rampa mai multi au zis ca ai prioritate la urcare in general, si tinand minte ca nu-i chiar asa, am cautat in lege si am gasit asa
ART. 135 Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere și în următoarele situații: e) când circulă în pantă față de cel care urcă, dacă pe sensul de mers al celui care urcă se află un obstacol imobil." ART. 127 (2) În cazul vehiculelor de aceeași categorie, obligația de a efectua o manevră de mers înapoi revine conducătorului care urcă, cu excepția cazului când este mai ușor și există condiții pentru conducătorul care coboară să execute această manevră, mai ales atunci când se află aproape de un refugiu. Altceva io n-am mai gasit ... mi se pare ca in conditii egale, fara obstacol pt ala care urca sau refugiu pe partea aluia care coboara, e chiar pe dos, ala care coboara are prioritate . |
#2
Posted 26 May 2015 - 08:30
Daca stau sa ma gandesc , e oarecum logic, ala care coboara daca opreste sa dea cu spatele trebuie sa faca practic o pornire si mers cu spatele in rampa , in timp ce ala care urca doar o lasa usor la vale inapoi.
Edited by Handicarpati, 26 May 2015 - 08:44. |
#5
Posted 26 May 2015 - 08:43
master_oz, on 26 mai 2015 - 08:35, said:
Tu centrezi, tu dai cu capu. Tu initiezi postul, tu raspunzi. Nu era mai bine sa postezi dincolo? Link pentru cine vrea sa vada ce la ce a pornit. Mi s-a parut destul de important incat sa deschid topic, fiindca am vazut ca au fost multi care au dat like la posturile care ziceau de prioritatea generala la urcare. |
#6
Posted 26 May 2015 - 10:09
prietene... tu... asa ... dupa tine... cand se aplica prioritatea???
cand unul e necesar sa treaca inaintea celuilalt, cand se intalnesc, se4 intersecteaza!!! nu?!? daca incap fara probleme 2 vehicule pe drum... ce nevoie mai ai de reguli de prioritate??? evident ca prioritatea e atunci cand nu incap! si trebuie sa treaca doar cate unul!!! e la mintea gainii!!! ar trebui sa se specifice in lege ca acorzi prioritate doar daca ai cui!!!... daca nu vine nimic de nicaieri, nu acorzi nici o prioritate!!! dar pe autostrada... care sens are prioritate?!? dar intre banda I si III care are prioritate? Edited by Nero-d, 26 May 2015 - 10:27. |
#7
Posted 26 May 2015 - 11:59
Handicarpati, on 26 mai 2015 - 08:05, said:
Vazand ca in topicul cu accidentul cu taximetristul in rampa mai multi au zis ca ai prioritate la urcare in general, si tinand minte ca nu-i chiar asa, am cautat in lege si am gasit asa ART. 135 Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii: e) când circulă în pantă faţă de cel care urcă, dacă pe sensul de mers al celui care urcă se află un obstacol imobil." ART. 127 (2) În cazul vehiculelor de aceeaşi categorie, obligaţia de a efectua o manevră de mers înapoi revine conducătorului care urcă, cu excepţia cazului când este mai uşor şi există condiţii pentru conducătorul care coboară să execute această manevră, mai ales atunci când se află aproape de un refugiu. Altceva io n-am mai gasit ... mi se pare ca in conditii egale, fara obstacol pt ala care urca sau refugiu pe partea aluia care coboara, e chiar pe dos, ala care coboara are prioritate . Art 127 se referă la cazurile în care 2 vehicule se întâlnesc într-un loc deja strâmt și niciunul nu poate continua. Caz în care unul trebuie să dea cu spatele, altfel rămân blocați până la bătrânețe. Abia aici e obligat cel care urcă să dea cu spatele, fiindu-i mai ușor - cu excepțiile de rigoare (gabarit, transport persoane, loc de refugiu etc...). Dar dacă zona îngustată are vizibilitate și cele 2 vehicule se văd din timp, cel care coboară trebuie să oprească înainte de a intra în zona îngustată. Eu așa înțeleg respectivele articole și așa am învățat și la școală. Edited by alexcrist, 26 May 2015 - 12:01. |
#8
Posted 26 May 2015 - 14:03
Quote Hotarare nr. 85 din 23 ianaurie 2003 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice § 4. Trecerea pe langa vehiculele care circula din sens opusArt. 153. - (1) La intalnirea a doua vehicule care circula din sensuri opuse, conducatorii acestora sunt obligati sa circule cat mai aproape de marginea din dreapta a partii carosabile, in sensul lor de mers. (2) Daca mersul inainte este obturat de un obstacol sau de prezenta altor participanti la trafic, care impune trecerea pe sensul opus, conducatorul vehiculului este obligat sa reduca viteza si, la nevoie, sa opreasca pentru a permite trecerea vehiculelor care circula din sens opus. (3) Pe drumurile publice inguste, unde trecerea vehiculelor care circula din sensuri opuse, unele pe langa altele, este imposibila sau periculoasa, conducatorii acestora se vor conforma semnalizarii existente. (4) Pe drumurile publice cu declivitati pronuntate, unde trecerea vehiculelor care circula din sensuri opuse, unele pe langa altele, este imposibila sau periculoasa, cele care coboara sunt obligate sa opreasca pentru a permite trecerea vehiculelor care urca. (5) In cazurile prevazute la alin. (3) si (4), daca unul dintre vehicule trebuie sa execute o manevra de mers inapoi, ansamblul de vehicule trece inaintea oricarui alt vehicul, vehiculul greu inaintea celui usor, iar autobuzul inaintea autovehiculului de transport marfuri. (6) La vehiculele de aceeasi categorie, obligatia de a efectua o manevra de mers inapoi revine conducatorului care coboara, cu exceptia cazului cand este mai usor si exista conditii pentru conducatorul care urca sa execute aceasta manevra, mai ales atunci cand se afla aproape de un refugiu. Edited by MembruAnonim, 26 May 2015 - 14:08. |
#9
Posted 26 May 2015 - 14:19
https://www.google.r...Tc0mSXw6d8Q!2e0
Asta-i strada cea renumita in campina . Anumiti militieni examinatori si-au facut prostul obicei sa includa aceasta strada in traselu de examen . Unii dintre ei, parcurg aceasta strada de minim 2 ori . Putini sunt cei care reusesc sa obtina " plasticul ". Mentionez ca aceasta strada nu este rezervata numai autoturismelor . Pe aceasta strada pot circula in mod legal si autovehicule de 40 tone !!!! Este o placere deosebita pentru cei care vor sa obtina categoriile c, ce, d, de . Se da examen de traseu in fiecare zi de marti . Tot in fiecare zi de marti, salubritatea are program de adunare deseuri menajere si de spalat cu detergent . Nu am vazut in viata mea in romania o strada spalata in fiecare saptamana . Edited by established, 26 May 2015 - 14:31. |
#10
Posted 26 May 2015 - 14:24
MembruAnonim, on 26 mai 2015 - 14:03, said:
Articolul ala 135 nu mai e valabil de mult. Citatul de mai sus este din legislaţia actuală şi actualizată şi cred că este evident că există prioritatea celor care urcă. Pe de-o parte, 135 este cât se poate de valabil, din legislația actuală. Pe de alta, e și irelevant dacă e sau nu valabil, pentru că zice exact ce zice și citatul tău. A nu se confunda rampa cu panta. În schimb, 127 (citat doar parțial mai sus) detaliază multe cazuri diferite de prioritate, și nu se limitează doar la ”care urcă” și ”care coboară”: Quote
Art. 127 – (1) Pe drumurile publice înguste şi/sau cu declivitate, unde trecerea vehiculelor care circulă din sensuri opuse, unele pe lângă altele, este imposibilă sau periculoasă, se procedează după cum urmează: a) la întâlnirea unui ansamblu de vehicule cu un vehicul conducătorul acestuia din urmă trebuie să manevreze cu spatele; b) la întâlnirea unui vehicul greu cu un vehicul uşor, conducătorul acestuia din urmă trebuie să manevreze cu spatele; c) la întâlnirea unui vehicul care efectuează transport public de persoane cu un vehicul de transport mărfuri conducătorul acestuia din urmă trebuie să manevreze cu spatele. (2) În cazul vehiculelor de aceeaşi categorie, obligaţia de a efectua o manevră de mers înapoi revine conducătorului care urcă, cu excepţia cazului când este mai uşor şi există condiţii pentru conducătorul care coboară să execute această manevră, mai ales atunci când se află aproape de un refugiu. Edited by alexcrist, 26 May 2015 - 14:26. |
|
#11
Posted 26 May 2015 - 15:17
alexcrist, și Decretul 328/1966 era destul de apropiat de actuala Ordonanță 195 dar asta nu înseamnă că mai putem da exemple din el chiar dacă se referă la aceeași situație. Inițiatorul a pus o concluzie în titlu bazându-se pe un text de lege care nu mai e în vigoare. I-am dat textul de lege în forma actuală și am schimbat concluzia. Din punctul meu de vedere, discuția este încheiată iar cine vrea să învețe ceva din asta poate să o facă.
|
#12
Posted 26 May 2015 - 17:16
Io am impresia ca ce ai postat tu e legea veche 2002/2003, ce am postat io imi arata 2006/2015
|
#13
Posted 26 May 2015 - 17:28
Hotărârea este din 2002 dar este actualizată la zi - singura modificare a ei fiind în 2014. Tu găsești postări de pe net ale unor texte de lege mai mult sau mai puțin corecte iar eu folosesc un soft de legislație care se actualizează zilnic.
|
#14
Posted 26 May 2015 - 17:31
Ce am io imi arata ca intra in vigoare din 14 februarie 2015
Attached Files |
#15
Posted 26 May 2015 - 20:15
established, on 26 mai 2015 - 14:19, said:
https://www.google.r...Tc0mSXw6d8Q!2e0 Asta-i strada cea renumita in campina . Anumiti militieni examinatori si-au facut prostul obicei sa includa aceasta strada in traselu de examen . Edited by master_oz, 26 May 2015 - 20:18. |
|
#16
Posted 26 May 2015 - 22:09
Ala care urca are intotdeauna prioritate iar ala care nu vrea sa opreasca sau sa incetineasca la vale incat sa-i faca loc celui care urca e un bou. Mai ales iarna. Daca se ajunge la dat cu spatele, sit in care trebuie sa dea cel care urca, e vina boului care coboara cu ochii inchisi.
Edited by underb, 26 May 2015 - 22:12. |
#17
Posted 26 May 2015 - 22:19
MembruAnonim, on 26 mai 2015 - 17:28, said:
Hotărârea este din 2002 dar este actualizată la zi - singura modificare a ei fiind în 2014. Tu găsești postări de pe net ale unor texte de lege mai mult sau mai puțin corecte iar eu folosesc un soft de legislație care se actualizează zilnic. Tu ori folosești aplicația aia greșit, ori e actualizată zilnic și prost. Hotărârea 85 din 2003 este abrogată din 2006, tocmai de către regulamentul actual. Dacă nu mă crezi, caută-l singur în Monitorul Oficial, aici: http://www.expert-mo.../Demo/index.jsp (nu se poate da link direct la căutare, din câte văd). Scrie clar acolo: ABROGAT. Articolul 135, precum și 127 de mai sus sunt cât se poate de în vigoare. |
#18
Posted 26 May 2015 - 22:23
eu nu inteleg de ce se da traseul in campina in primul rand!!!
nu-i normal sa se dea in ploiesti??? ia-o p-asta https://www.google.r...BEqdQDZixGw!2e0 asta e cea mai bengoasa strada de traseu din bucuresti... depaseste 15% pe final... nici nu stiu daca a luat cineva permisul pe ea Edited by Nero-d, 26 May 2015 - 22:29. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users