Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Pareri bicicleta plimbare oras

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
cosu77

cosu77

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 18.10.2007
Salutare!

Problema dată:
Individ 1,74m/95kg
Trebuie să renunț la viața sedentară(birou, acasă) și consider bicicleta o plăcută formă de mișcare. Astfel că ea va fi folosită pentru plimbări/sprinturi pe asfalt (90% oraș, 10% drumuri de țară neasfaltate). Fără scheme, figuri, cascadorii!
Am găsit ceva care îmi face cu ochiul http://www.devronbik...-Cross-Men-K2.8
Nu mă deranjează și alte recomandări în acest buget. Exclus MTB.

Mulțumesc!

Attached Files



#2
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,719
  • Înscris: 26.02.2010
Incearca bicicleta de la dhs, cu exceptia ca este cam grea de fel, este rezistenta la socuri :D

#3
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,960
  • Înscris: 06.09.2008
Problema e la cauciucuri: unele bune pe asfalt sunt slabe pe offroad, si invers.
As merge pe unele de asfalt, merg si pe poteci cat timp nu te arunci la vale.

Da, am editat, nu vedeam bugetul/ pretul acelei biciclete Posted Image
Si mai toate au suspensii in ziua de azi... deci fara nu prea vad

Edited by sirgoofy, 05 May 2015 - 08:39.


#4
cosu77

cosu77

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 18.10.2007
buget 1700 RON

Offroad doar pe drumuri de pământ, nu pe cărări de munte sau alte tipuri de hârtoapePosted Image

Edited by cosu77, 05 May 2015 - 08:38.


#5
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

View Postcosu77, on 05 mai 2015 - 08:24, said:

Am găsit ceva care îmi face cu ochiul http://www.devronbik...-Cross-Men-K2.8
Tourney si Altus pe o bicicleta de 1700 lei? La banii astia cumperi ceva cu roti de 26 echipata mult mai bine.

#6
silverflower

silverflower

    Anti-dogmatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,828
  • Înscris: 04.05.2008

View Postcosu77, on 05 mai 2015 - 08:24, said:

Problema dată:
Individ 1,74m/95kg
...
Nu mă deranjează şi alte recomandări în acest buget. Exclus MTB.
- Mai ales că nu ești o persoană înaltă, deci cu picioarele mai scurte (ca mine), recomand una ”de damă”, respectiv fără cadru, din mai multe motive: poți (des)(în)căleca mai rapid prin față, fără să rotești piciorul peste șa (dacă îți cobori șaua ca să urci comod prin spate, genunchii se flexează prea mult la pedalare și obosești repede); este mai sigură în caz de frînare bruscă sau cădere (nu ai vrea să ai fractură prin strivire de cadru la ”bijuteriile familiei”, nu e de glumă).

Edited by silverflower, 05 May 2015 - 09:53.


#7
MariusH21

MariusH21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 359
  • Înscris: 01.04.2015

View Postcosu77, on 05 mai 2015 - 08:24, said:

Salutare!

Problema dată:
Individ 1,74m/95kg
Trebuie să renunţ la viaţa sedentară(birou, acasă) şi consider bicicleta o plăcută formă de mişcare. Astfel că ea va fi folosită pentru plimbări/sprinturi pe asfalt (90% oraş, 10% drumuri de ţară neasfaltate). Fără scheme, figuri, cascadorii!
Am găsit ceva care îmi face cu ochiul http://www.devronbik...-Cross-Men-K2.8
Nu mă deranjează şi alte recomandări în acest buget. Exclus MTB.

Mulţumesc!

In locul tau as alege CUBE AIM. Nu are frane pe disc, dar sigur V-Brakeurile acelea sunt mai bune, iar oricum, tu in oras si pe poteti n-ai nevoie de discuri. In rest, CUBEul este o bicicleta mai usoara si mult mai bine inchegata. Detalii sunt foarte importante la ei.

#8
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004

View Postsilverflower, on 05 mai 2015 - 09:51, said:

- Mai ales că nu ești o persoană înaltă, deci cu picioarele mai scurte (ca mine), recomand una ”de damă”, respectiv fără cadru, din mai multe motive: poți (des)(în)căleca mai rapid prin față, fără să rotești piciorul peste șa (dacă îți cobori șaua ca să urci comod prin spate, genunchii se flexează prea mult la pedalare și obosești repede); este mai sigură în caz de frînare bruscă sau cădere (nu ai vrea să ai fractură prin strivire de cadru la ”bijuteriile familiei”, nu e de glumă).

Numai prostii scrise acolo.

1. Toate bicicletele au cadru. Unele (zise "de dama") au top-tube (adica acea teava de sus) sudata mai jos pe seat-tube (adica pe teava pe care e montata saua). Sunt si care nu au deloc top-tube (genul ala de oras) cu cosulete si prostii.
2. Saua nu ti-o cobori sau urci pentru a urca pe bicicleta. Totusi un barbat nu vad ce probleme ar putea avea sa urce pe o bicicleta ducand piciorul peste sa prin spate. Nu e nimic incomod, iar daca asta e un impediment, atunci pedalatul ce mai este? Ala e chin de-a dreptul Posted Image
3. Problemele cu genunchii nu apar datorita flexarii, ci datorita seii reglate prost pe inaltime care forteaza ligamentele alea intr-o pozitie proasta (prea indoiti). Normal ca daca dai cu genunchii in gura cand pedalezi o sa ai probleme.

Sfaturile mele pentru initiator sunt:
1. Te-ai orientat bine spre genul ala de bicicleta. Este adecvat scopurilor tale.
2. Trebuie neaparat sa o probezi. Vad in link-ul ala ca sunt doar doua marimi disponibile: M (19 inch) si L (20.5). Un cadru de 19 inch e posibil sa-ti fie cam mare. Stiu ca la bicicletele de trekking cadrul e cam cu o marime mai mare decat la un MTB pentru aceeasi persoana. Deci daca la MTB ti-ar fi ok un 17-18 inch, un d-asta de 19 inch ti-e bun in teorie. Insa in practica trebuie sa faci urmatoarele doua probe:
- te duci in magazin si iei cadrul intre picioare. Daca teava de sus te atinge in locurile sensibile, e prea mare. Trebuie sa ai cam 2-3 cm minim intre teava si tine. La MTB trebuie si mai mult, dar aici e suficient. Eu sunt unul care are mereu probleme cu asta, pentru ca am picioare scurte pentru inaltimea mea si bicicletele ce-mi sunt bune la marime in general au cadrul prea inalt in zona top-tube-ului si ma ating unde nu trebuie.
- Cand stai pe sa si pedalezi, cu mainile pe ghidon intr-o pozitie normala, daca te uiti spre ghidon, el ar trebui sa fie aliniat/suprapus peste butucul rotii din fata. Adica nu ar trebui sa vezi butucul rotii de ghidon. Daca butucul il vezi mai in fata sau mai in spate fata de ghidon, cadrul ti-e prea mic, respectiv prea mare.
3. Pentru plimbari prin parc, cu scop de a face miscare, echipamentul e ok. Sunt componente entry-level, dar fac fata la ce o sa vrei tu sa faci. Nu te lua dupa toti care iti zic ca-ti trebuie bicicleta de 1000 euro. Iti trebuie daca te dai cu ea pe coclauri, prin zone unde chiar risti sa iei o tranta sanatoasa din cauza bicicletei proaste. Nu e cazul aici. Alt motiv pentru care ai vrea componente mai bune este performanta. Nu o sa faci performanta prin parc, deci iar nu-i cazul. Posibil sa te lovesti in timp de o mentenanta crescuta la ele (de ex. schimbatoarele se deregleaza mai des, etc). Daca chiar ajungi sa faci macar 2000 km/an cu bicicleta, atunci merita sa faci un upgrade la anumite piese, dar nu te arunca de pe acum.
4. Daca ai cauciucuri foarte cramponate si mergi pe asfalt, cauta-ti unele mai de strada. Iti recomand Schwalbe Marathon Plus. Sunt mai grele, insa compenseaza prin lipsa crampoanelor care sa te incetineasca. Marele lor avantaj e ca nu prea mai ai treaba cu penele.

LE: Vad ca are deja niste cauciucuri destul de ok pt oras, deci nu ai treaba cu schimbatul, decat daca te trezesti ca faci pene dese.

Franele pe disc sunt mecanice. Este bine ca nu-s hidraulice, pentru ca la banii astia sunt in general f. proaste alea hidraulice. Cele mecanice sunt mai usor de intretinut, reglat, servisat daca chiar fac probleme. Alea mecanice sunt tot cu un cablu de care tragi cand actionezi maneta. Doar ca acel cablu nu actioneaza niste saboti pe janta, ci niste placute pe disc. E mai mult decat ok pentru oras.

View PostMariusH21, on 05 mai 2015 - 10:14, said:

In locul tau as alege CUBE AIM. Nu are frane pe disc, dar sigur V-Brakeurile acelea sunt mai bune, iar oricum, tu in oras si pe poteti n-ai nevoie de discuri. In rest, CUBEul este o bicicleta mai usoara si mult mai bine inchegata. Detalii sunt foarte importante la ei.

Cube AIM nu e in acelasi buget. E cu 400 lei mai scump si nu ofera nimic in plus. Are aceeasi echipare aproximativ. Are frane pe disc hidraulice, dar cum spuneam mai sus, la banii astia sunt mai mult o bataie de cap decat ceva mai bun.

Mie unul Devron mi-a facut o impresie buna ca si calitate a cadrelor: frumos finisate, materiale bune.

Edited by adipelcz, 05 May 2015 - 10:23.


#9
MariusH21

MariusH21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 359
  • Înscris: 01.04.2015

View Postadipelcz, on 05 mai 2015 - 10:25, said:

Numai prostii scrise acolo.

1. Toate bicicletele au cadru. Unele (zise "de dama") au top-tube (adica acea teava de sus) sudata mai jos pe seat-tube (adica pe teava pe care e montata saua). Sunt si care nu au deloc top-tube (genul ala de oras) cu cosulete si prostii.
2. Saua nu ti-o cobori sau urci pentru a urca pe bicicleta. Totusi un barbat nu vad ce probleme ar putea avea sa urce pe o bicicleta ducand piciorul peste sa prin spate. Nu e nimic incomod, iar daca asta e un impediment, atunci pedalatul ce mai este? Ala e chin de-a dreptul Posted Image
3. Problemele cu genunchii nu apar datorita flexarii, ci datorita seii reglate prost pe inaltime care forteaza ligamentele alea intr-o pozitie proasta (prea indoiti). Normal ca daca dai cu genunchii in gura cand pedalezi o sa ai probleme.

Sfaturile mele pentru initiator sunt:
1. Te-ai orientat bine spre genul ala de bicicleta. Este adecvat scopurilor tale.
2. Trebuie neaparat sa o probezi. Vad in link-ul ala ca sunt doar doua marimi disponibile: M (19 inch) si L (20.5). Un cadru de 19 inch e posibil sa-ti fie cam mare. Stiu ca la bicicletele de trekking cadrul e cam cu o marime mai mare decat la un MTB pentru aceeasi persoana. Deci daca la MTB ti-ar fi ok un 17-18 inch, un d-asta de 19 inch ti-e bun in teorie. Insa in practica trebuie sa faci urmatoarele doua probe:
- te duci in magazin si iei cadrul intre picioare. Daca teava de sus te atinge in locurile sensibile, e prea mare. Trebuie sa ai cam 2-3 cm minim intre teava si tine. La MTB trebuie si mai mult, dar aici e suficient. Eu sunt unul care are mereu probleme cu asta, pentru ca am picioare scurte pentru inaltimea mea si bicicletele ce-mi sunt bune la marime in general au cadrul prea inalt in zona top-tube-ului si ma ating unde nu trebuie.
- Cand stai pe sa si pedalezi, cu mainile pe ghidon intr-o pozitie normala, daca te uiti spre ghidon, el ar trebui sa fie aliniat/suprapus peste butucul rotii din fata. Adica nu ar trebui sa vezi butucul rotii de ghidon. Daca butucul il vezi mai in fata sau mai in spate fata de ghidon, cadrul ti-e prea mic, respectiv prea mare.
3. Pentru plimbari prin parc, cu scop de a face miscare, echipamentul e ok. Sunt componente entry-level, dar fac fata la ce o sa vrei tu sa faci. Nu te lua dupa toti care iti zic ca-ti trebuie bicicleta de 1000 euro. Iti trebuie daca te dai cu ea pe coclauri, prin zone unde chiar risti sa iei o tranta sanatoasa din cauza bicicletei proaste. Nu e cazul aici. Alt motiv pentru care ai vrea componente mai bune este performanta. Nu o sa faci performanta prin parc, deci iar nu-i cazul. Posibil sa te lovesti in timp de o mentenanta crescuta la ele (de ex. schimbatoarele se deregleaza mai des, etc). Daca chiar ajungi sa faci macar 2000 km/an cu bicicleta, atunci merita sa faci un upgrade la anumite piese, dar nu te arunca de pe acum.
4. Daca ai cauciucuri foarte cramponate si mergi pe asfalt, cauta-ti unele mai de strada. Iti recomand Schwalbe Marathon Plus. Sunt mai grele, insa compenseaza prin lipsa crampoanelor care sa te incetineasca. Marele lor avantaj e ca nu prea mai ai treaba cu penele.

LE: Vad ca are deja niste cauciucuri destul de ok pt oras, deci nu ai treaba cu schimbatul, decat daca te trezesti ca faci pene dese.

Franele pe disc sunt mecanice. Este bine ca nu-s hidraulice, pentru ca la banii astia sunt in general f. proaste alea hidraulice. Cele mecanice sunt mai usor de intretinut, reglat, servisat daca chiar fac probleme. Alea mecanice sunt tot cu un cablu de care tragi cand actionezi maneta. Doar ca acel cablu nu actioneaza niste saboti pe janta, ci niste placute pe disc. E mai mult decat ok pentru oras.



Cube AIM nu e in acelasi buget. E cu 400 lei mai scump si nu ofera nimic in plus. Are aceeasi echipare aproximativ. Are frane pe disc hidraulice, dar cum spuneam mai sus, la banii astia sunt mai mult o bataie de cap decat ceva mai bun.

Mie unul Devron mi-a facut o impresie buna ca si calitate a cadrelor: frumos finisate, materiale bune.

http://www.playbike....id_produs=20538 , ba nu :D

#10
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Devronul are cadru cu suduri finisate, tuburi hidroformate. Cube AIM are un cadru entry level, mai slabut decat Devronul.

Si un Devron de 2510 lei are aceleasi frane ca si Cube AIM, dar are un schimbator Deore pe spate, niste manete Alivio, etc. Detalii, vorba aia.

@MariusH21: M-am uitat la un Aim de 27.5. Ala de 26 e intr-adevar mai ieftin. Insa tot e mai scump cu 100 lei, si are frane V-brake, nu pe disc. Nu ca-s alea pe disc mai scumpe, insa un upgrade ulterior pe Aim-ul ala la disc e atat de costisitor ca nu merita. La devron daca vrea sa i le faca hidraulice, nu-i mai trebuie nici discuri, daramite schimbat de butuci. Ia pur si simplu niste etrieri si manete hidraulice, le monteaza si gata, are frane hidraulice.

Eu nu zic ca Devronul ala e beton. Zic doar ca e mai avantajos decat un Cube AIM.

Cube merita daca te uiti la modelele de peste 1000 euro, nu la cea mai ieftina posibila.

Ah, si omul a zis clar: NU MTB. Deci discutia despre Cube AIM e inutila. Eu il felicit pentru ca nu vrea sa-si ia MTB pentru oras.

Edited by adipelcz, 05 May 2015 - 10:33.


#11
gozmyn

gozmyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,642
  • Înscris: 17.03.2009

View PostMariusH21, on 05 mai 2015 - 10:27, said:


Initiatorul a postat un 29", tu dai exemplu un 26". Te rog sa revii cu un Cube de 29", sa vedem ce pret si ce echipare are.

Edited by gozmyn, 05 May 2015 - 10:38.


#12
silverflower

silverflower

    Anti-dogmatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,828
  • Înscris: 04.05.2008

View Postadipelcz, on 05 mai 2015 - 10:25, said:

1. Toate bicicletele au cadru. Unele (zise "de dama") au top-tube (adica acea teava de sus) sudata mai jos pe seat-tube (adica pe teava pe care e montata saua). Sunt si care nu au deloc top-tube (genul ala de oras) cu cosulete si prostii.
2. Saua nu ti-o cobori sau urci pentru a urca pe bicicleta. Totusi un barbat nu vad ce probleme ar putea avea sa urce pe o bicicleta ducand piciorul peste sa prin spate. Nu e nimic incomod, iar daca asta e un impediment, atunci pedalatul ce mai este? Ala e chin de-a dreptul
3. Problemele cu genunchii nu apar datorita flexarii, ci datorita seii reglate prost pe inaltime care forteaza ligamentele alea intr-o pozitie proasta (prea indoiti). Normal ca daca dai cu genunchii in gura cand pedalezi o sa ai probleme.
1. Așa este, credeam că se subînțelege că este vorba de cadrul cu bară (quasi)orizontală sau înaltă, respectiv cele care definesc în mod impropriu bicicletele ca fiind ”pentru bărbați”. Bărbații care-s și mai inflexibili n-au nevoie și de un ”melesteu pentru spart ouă”, mai curînd ar fi potrivite pentru femei (doar cu pantaloni). Ar fi trebuit să fie invers, cele cu cadru înalt să fie dedicate pentru femei (care nu mai poartă fustă/rochie), iar cadrele scunde pentru bărbați, dar e un amestec de inerție și snobism în abordare.
2. 3. Sînt bărbați cu picioarele mai puțin flexibile sau chiar butucănoase pe care-i văd că se chinuie să încline tare bicla pentru a se sui și a trece peste șa, aceștia coboară de obicei șaua prea mult tocmai în acest scop. Cînd ai bagaj pe portbagajul din spate (ca mine) cum faci? Cînd mergi prin zone aglomerate pietonale, trebuie să mă pot da jos sau sui repede și în spațiu mic, nu să mă proptesc cu stîngul în pedală și să-mi iau avînt sau să pocnesc cu piciorul vreun pieton din greșeală. Eu fac schimbul între a fi călare sau pe lîngă bicicletă într-o secundă (nu exagerez), la orice viteză mică sau de pe loc, în spațiu restrîns.

- Sînt de acord cu ceea ce ai scris în rest.

Edited by silverflower, 05 May 2015 - 11:02.


#13
alionte

alionte

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 977
  • Înscris: 23.06.2005
Intrati pe dirtbike si gasiti de toate felurile , culorile si echiparile. Poate gasiti una mai bine echipata decit cea pe care ati mentionat-o  in link.

Edited by alionte, 05 May 2015 - 11:01.


#14
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
@Silverflower: de acord, o bicicleta fara top-tube e mai comoda si pentru barbati in conditiile descrise de tine.

Insa cred ca omul nu o sa care portbagaj cu genti pe el, nu o sa se dea in zonele pietonale aglomerate facand acrobatii de incalecat pe bicicleta precum pe un armasar. Oricum acel mod de a incaleca nu e unul corect. Corect e ca intai sa treci piciorul peste sa stand pe loc, si apoi pornesti. Incalecat d-ala in stil cowboy texan faci cand esti intr-un concurs, ai cazut si iti iei bicla in fuga si sari direct pe sa. Nu cand esti la plimbare prin parc. Nici eu nu-s vreun flexibil de pun piciorul pe tavan, am saua la toate bicicletele reglata corespunzator si pe cuvant ca nici nu bag de seama inconvenientul asta al incalecatului.

Eu cand trebuie sa ma opresc nu descalec bicicleta. O tin intre picioare, iar eu stau cu ambele picioare pe asfalt. De asta ziceam ca e important ca atunci cand tii cadrul bicicletei intre picioare sa nu te atinga partea de sus. De descalecat cu totul...o fac atunci cand am ajuns la destinatie, sau daca trebuie sa merg pe langa ea, ori daca am de luat bicicleta in spate.

Si da, e si vorba de stil, de chestia cu "ti-ai luat bicicleta de dama, ce barbat esti tu?" :)).

#15
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,642
  • Înscris: 23.04.2007

View Postadipelcz, on 05 mai 2015 - 11:11, said:

O tin intre picioare, iar eu stau cu ambele picioare pe asfalt.
Stai pe șa și cu "ambele picioare pe asfalt" ?

#16
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Nu, evident. Am spus ca am saua reglata cum trebuie, caz in care nu prea poti sta pe sa si cu ambele picioare pe asfalt, ca doar nu-i chopper. Tin bicicleta intre picioare, adica mai precis cadrul ei. Nu stau in sa.

Ideea era ca poti sa te opresti, sa cobori din sa la un semafor si fara sa faci acrobatica miscare de a descaleca de pe bicicleta complet.

Uite: cum sta asta in poza: http://bicycling.abo.../Frame_size.htm

Edited by adipelcz, 05 May 2015 - 12:06.


#17
cosu77

cosu77

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 18.10.2007
Eu am încălecat una şi nu ating cu 0=0-le cadrul. Acolo la îmbinare este puţin curbată în jos şi nu este chiar aşa mare cum pare.

#18
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Pai atunci e ok teoretic pt tine. Mergi la magazin, cere sa dai o tura in jurul blocului cu ea sa vezi cum te simti si daca e ok, o cumperi :)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate