Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Clasele sociale vedice

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
8 replies to this topic

#1
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

 madhukar, on 29 aprilie 2015 - 13:21, said:

Dacă rolurile n-ar trebui jucate după reguli, oricine ar putea pretinde
că are rolul... pe care îl vrea el
și că îl joacă așa cum vrea el.
Și tocmai pentru că are un anumit rol
dar nu se comportă conform regulilor rolului "meritat"
va fi depunctat, adică va fi făcut să sufere.

 barbu78, on 29 aprilie 2015 - 21:49, said:

Dumnezeu a dat aceeasi lege pentru toate rolurile, pentru ca asa este drept si corect!
Dacă era "drept si corect" din punct de materialist, adică al Iluziei,
atunci nu creea clase socialel pe care unii le consideră privilegiate.

De fapt în societatea Vedică, Codul de legi privind dharma -datoria ocupaţională conform clasei sociale (varna) şi sacrale (aşram),
nu slujeşte intereselor nici unei clase, ci este o departajare socială
conform calităţilor atinse de sufletele condiţionate de modurile naturii materiale (virtute, pasiune şi ignoarnţă)
într-o anumită viaţă, care însă chiar în timpul unei vieţi se pot schimba,
dacă activităţile desfăşurate nu mai corespund codului clasei în care eşti născut.

Apartenenţa la o anumită clasă socială deşi este în primul rând determinată de naştere,
ea nu rămâne aşa pe parcursul vieţii, cum pretind unii hinduşi în această eră a certurilor şi a ipocriziei – Kali-Yuga.
Acest lucru este evidente din discuţia dintre Şiva şi soţia sa Uma
aşa cum este aceasta relatată în Mahabharata (Anuśasana-parva) Secţia CXLIII:

Uma (soţia lui Şiva) spuse:
„Oh Sfinte, Tu cel care ai scos ochii lui Bhaga şi i-ai rupt dinţii lui Puşan,
oh Distrugător al ceremoniei sacrificiale a lui Dakşa,
oh zeitate cu trei ochi, am o mare nedumerire.
În vremuri de mult trecut Cel născut din El Însuşi a creat cele patru clase sociale.

Prin ce fel de consecvenţe dăunătoare este posibil că un Vaişya (agricultor şi comerciant)
(ce-a de-a treia clasă socială) poate deveni un şudra (slujitor al celorlate clase) (ce-a de-a patra clasă socială)?
Prin ce fel de fapte este posibil ca un Kşatriya (Luptător, administrator, în poziţii de conducere în stat)
(ce-a de-a patra clasă socială) poate deveni un vaişya (căzând pe ce-a de-a treia clasă),
iar o persoană regenerată (un Brahman (prima clasă socială))
poate deveni un Kşatriya (luptător și eventual conducător (regal) căzând de pe treapta sa socială)?

Prin ce mijloace se poate evita o astfel de degenerare?
Prin ce fel de activităţi este posibil ca un Brahman să devină un şudra
(căzând pe ultima treaptă socială - servitor) în viaţa următoare?

Prin ce fel de activităţi este posibil ca un kşatriya să devină un şudra
(căzând pe ultima treaptă socială) în viaţa următoare?
Oh, Cel fără de păcat, oh domn al corpurilor create, te rog distruge această nedumerire.
Şi totuşi, cum este posibil că cei ce se află pe treptele claselor inferioare să atingă statutul unui Brahman?“

Mahabharata (Anu¶asana-parva) Secția CXLIII:

Mărețul (Șiva) spuse, „Statutul unui brahman, oh zeiță, este deosebit de greu de atins.
Oh, auspicioasă Doamnă, Brahman devii prin naștere (când te-ai calificat să te naști într-o astfel de familie);
și la fel devii un kșatriya, vaișya sau șudra. Acesta este răspunsul Meu.

Cel care deși s-a născut într-o familie de brahmani, va urma activități rele (adică neconforme statutului său), cade de pe treapta pe care se află, pierzându-și statutul.
De aceea cel ce a atins acest statut al primei clase sociale, trebuie să-l urmeze cu mare grijă (prin activitățile corespunzătoare).
Brahmanul care nu urmează activitățile clasei sale sociale, ci pe cele ale unui kșatria
(ocupându-se cu probleme de conducere și organizare sau chiar luptă) e privit ca unul care și-a pierdut statutul și devine un kșatiya.

Brahmanul care are puțină cunoaștere transcendentală și astfel devine lacom și impulsionat de prostie
urmează activitățile unui (comerciant și crescător de vite) vaișya, uitându-și statutul de Brahman,
care este foarte dificil de a fi atins, va fi privit ca vaișya.

Într-adevăr brahmanul care nu urmează datoriile prescrise pentru statutul său,
poate cădea atingând până și statutul unu șudra (servitor).
Un astfel de Brahman care cade de pe poziția pe care s-a născut,
îndepărtându-se de calitățile brahmanice, se cufundă în iad (unde o lungă perioadă de timp va fi pedepsit),
iar în viața următoare va atinge pe pământ statutul unui șudra.

Iar (cel ce s-a născut ca) kștriya sau vaișya), care practică datoriile prescrise ale unui brahman,
dezvoltând calitățile acestuia, va deveni un brahman.

Edited by madhukar, 04 May 2015 - 19:57.


#2
sun_kid

sun_kid

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,263
  • Înscris: 28.05.2012
de unde inviati ma...?

#3
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mahabharata (Anu¶asana-parva) Secția CXLIII:
continuare (Șiva spuse)

În mod asemănător cel ce s-a născut ca vaișya (comerciant și crescător de animale),
dacă urmează activitățile unui șudra, va deveni un șudra.

Un binecuvântat kșatriya sau vaișya, care renunță la datoriile sale prescrise
și urmează practicile unui șudra, cade de pe statul său și
în timpul acelei vieți devine o persoană a cărei clasă socială este amestecată.

În felul acesta clasele sociale superioare se cufundă ajungând pe ultima platformă.
Cel ce a atins claritatea viziunii prin practica datoriilor prescrise conform clasei sociale în care s-a născut,
care este dotat cu Cunoaștere,
care este pur (în corp și minte)
care este cunoscător al fiecărei datorii și este dedicat propriilor datorii ocupaționale
va primi cu siguranță recompensa celor drepți.

În acest sens îți voi recita, oh zeiță, un discurs al lui Brahmaa (prima ființă creată dintr-un univers material):
„Cei drepți, care-și doresc acumularea de merite, urmează cu hotărâre Cultura Sufletului.

#4
altul2

altul2

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,738
  • Înscris: 22.09.2013
Ce se intelege prin clase sociale?
Inseamna ca sclavii sunt fiinte inferioare care trebuie exploatate de cei superiori lor?
Si de asemenea inseamna ca zeii trebuie sa beneficieze de o clasa sociala de prostituate?

#5
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

 altul2, on 05 mai 2015 - 07:11, said:

Ce se intelege prin clase sociale?
Inseamna ca sclavii sunt fiinte inferioare care trebuie exploatate de cei superiori lor?
Si de asemenea inseamna ca zeii trebuie sa beneficieze de o clasa sociala de prostituate?

1. Unde în literatura vedică este descris rolul de sclav și eventual îndatoririle sale?
2.  Unde este descris în literatura vedică că în lumile paradisiace ale zeilor ar exista
- clase sociale
- și o clasa socială de prostituate?

#6
altul2

altul2

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,738
  • Înscris: 22.09.2013

 madhukar, on 05 mai 2015 - 17:11, said:

1. Unde în literatura vedică este descris rolul de sclav și eventual îndatoririle sale?
2.  Unde este descris în literatura vedică că în lumile paradisiace ale zeilor ar exista
- clase sociale
- și o clasa socială de prostituate?

[ http://ignca.nic.in/images/orkhr0400001/big/borkhr0400085.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Acesta banuiesc ca e un personaj important pentru ca sta cu picioarele pe capetele unor sclavi, iar in jur sunt multe prostituate profesioniste care evident nu sunt antrenate sa-i recite poezii.

#7
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

 madhukar, on 05 mai 2015 - 17:11, said:

1. Unde în literatura vedică este descris rolul de sclav și eventual îndatoririle sale?
2.  Unde este descris în literatura vedică că în lumile paradisiace ale zeilor ar exista
- clase sociale
- și o clasa socială de prostituate?

 altul2, on 05 mai 2015 - 17:42, said:

[ http://ignca.nic.in/images/orkhr0400001/big/borkhr0400085.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Acesta banuiesc ca e un personaj important pentru ca sta cu picioarele pe capetele unor sclavi, iar in jur sunt multe prostituate profesioniste care evident nu sunt antrenate sa-i recite poezii.
1. Deci nicăieri în literatura vedică nu este descris rolul de sclav și eventual îndatoririle sale.
2. Deci nicăieri în literatura vedică nu este descris că în lumile paradisiace ale zeilor ar exista
- clase sociale
- și o clasa socială de prostituate?
3. Unde este înregistrat autorul acestei sculpturi și în care inscripție sau document este înregistrată ideea că
sculptura sa îl reprezintă
3.1 pe ?
3.2 ce sta cu picioarele pe capetele unor sclavi
3.3 și că ar fi înconjurat de prostituate

#8
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

 madhukar, on 05 mai 2015 - 20:18, said:

... și că ar fi înconjurat de prostituate
Cam nurlii adoratoarele alea, totuși.

#9
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

 altul2, on 05 mai 2015 - 07:11, said:

Ce se intelege prin clase sociale?
Clasele sociale sunt roluri în societate, care o fac funcționabilă ca întreg.
Capul societății sunt cei ce au cunoaștere - brahmanii, al căror rol este să-și cultive cunoașterea și să dea sfaturi.
Brațul societății sunt lupătorii sau administratorii societății - kșatria,, care aparent ei ar conduce-o, dar ei se "supun" căutând sfatul bramanilor..
Burta și șoldurile societății sunt fermierii -vaișiya, care se ocupă și cu negoțul, singurii ce plătesc dări celor ce-i protejează și organizează - kșatriya
Picioarele societății sunt slujbașii angajați în serviciul celorlalte clase sociale și care deși sunt remunerați, nu plătesc dări.

În lumile cerești (paradisiace), ce se află în universul material (nu lumile spirituale), pe unele planete zeifice,
unde au ajuns sufletele care au făcute fapte pioase deosebite și au atins un anumit tip de conștiință virtuoasă,
și sunt remunerate pentru acele fapte pioase temporare cu o răsplată temporară,
prin acordarea temporară a unei rezidențe pe planetele paradisiace,
după care cad din nou în planul lumilor karmice,
nu există decât reacțiunea consumării rezultatelor faptelor lor pioase din trecut.

De aceea acolo nu există noțiunea de lucruri interzise, și toți acționează pentru a se bucura de plăceri,
O parte a zeițelor de acolo sunt foarte libertine din punctul nostru de vedere,
și faptul că s-ar culca cu diferiți zei, este privit ca un lucru normal.

Edited by madhukar, 06 May 2015 - 03:53.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate