Euro 6 pe benzina
Last Updated: May 04 2015 22:17, Started by
hspinache
, Apr 29 2015 11:35
·
0
#1
Posted 29 April 2015 - 11:35
Saluam ,
Cum se aplica concret norma euro6 la motoarele pe benzina ? Ii pune si la benzina filtru pe evacuare ? Care sint aspectele constructive ale motorului pe benzina la norma euro 6? |
#2
Posted 29 April 2015 - 13:18
Din ce am găsit pe net, reţeta pentru benzinarele euro 6 este injecţia directă la pachet cu filtrul de particule. La cât de bine merge acest filtru la motoarele diesel, poate vedem un alt colaps al vânzărilor de maşini noi.
|
#3
Posted 29 April 2015 - 13:59
Am inteles ca si injectia directa la benzina e super "fiabila", deci o sa fie promo "1+1 (m...e) gratis"!
|
#4
Posted 29 April 2015 - 15:53
#7
Posted 29 April 2015 - 16:29
Habar n-am. Are un sistem de controlul emisiilor pe sub portbagaj, care fâsâie continuu cât merge motorul, și nu-s sigur dacă nu era și pe varianta E5. Mai multe nu știu. Dar sigur e Euro 6, sigur nu are injecție directă, iar despre filtru de particule scrie în manual doar pentru motoarele diesel.
|
#8
Posted 29 April 2015 - 17:21
hspinache, on 29 aprilie 2015 - 15:53, said: Pentru VW: Motoarele mici, cu performante reduse, nu au nevoie de sisteme complicate si scumpe de micsorare a emisiilor Pe motoarele mai mari/performante au introdus injectia indirecta alaturi de cea directa. Contrar a ceea ce crezi tu (si altii, bag seama) injectia directa este cea care determina cresterea de vreun milion de ori a emisiilor de particule si nu injectia indirecta. Injectia indirecta e cea mai eco friendly dpdv al emisiilor de particule. Este exact ca la diesel. |
#9
Posted 29 April 2015 - 19:29
#10
Posted 29 April 2015 - 19:30
alexcrist, on 29 aprilie 2015 - 16:29, said:
Habar n-am. Are un sistem de controlul emisiilor pe sub portbagaj, care fâsâie continuu cât merge motorul, și nu-s sigur dacă nu era și pe varianta E5. Mai multe nu știu. Dar sigur e Euro 6, sigur nu are injecție directă, iar despre filtru de particule scrie în manual doar pentru motoarele diesel. Pe certificat imaticulare , la seria masinii , ultimile 2 caractere semnifica norma de incadrare mediu. |
|
#11
Posted 29 April 2015 - 19:37
#12
Posted 29 April 2015 - 20:15
hspinache, on 29 aprilie 2015 - 16:21, said:
Pai si cum retine particulele rezultate ? VAG de exemplu a combinat GDI cu MPi la motoarele de 1.8 si 2.0. Ps. Vad ca a spus si VT. valitudor, on 29 aprilie 2015 - 17:21, said:
Pentru VW: Motoarele mici, cu performante reduse, nu au nevoie de sisteme complicate si scumpe de micsorare a emisiilor Pe motoarele mai mari/performante au introdus injectia indirecta alaturi de cea directa. Contrar a ceea ce crezi tu (si altii, bag seama) injectia directa este cea care determina cresterea de vreun milion de ori a emisiilor de particule si nu injectia indirecta. Injectia indirecta e cea mai eco friendly dpdv al emisiilor de particule. Este exact ca la diesel. Personal nu vad viabila injectia directa in forma actuala si am tot spus-o de ceva timp. Vorbesc atat de emisii cat si de fiabilitate. Nu toata funinginea aia incriminata de normele euro iese pe evacuare. O parte se depune prin motor. Edited by underb, 29 April 2015 - 20:13. |
#13
Posted 29 April 2015 - 20:40
Nu stiu (sau nu cred) daca normele astea ipocrite antipoluare mai pot fi atinse de motoare cu injectie indirecta. Altfel, da, ar fi de preferat un motor cu injectie indirecta: mai ieftin, mai silentios, mai usor de reparat, etc.
connectorxp, on 29 aprilie 2015 - 19:29, said: Vorbind doar dpdv al emisiilor de particule, da, injectia directa produce mult mai multe particule decat cea indirecta. Sunt incomparabil mai periculoase fata de cele diesel. Particulele apar datorita amestecului bogat din jurul injectoarelor. Altfel, controlul emisiilor este mai bun la injectia directa fata de cea indirecta (noxe, hidrocarburi, etc) Pe mine nu prea ma extaziaza motoarele cu raport de compresie atat de mare, nici macar cele diesel, nu mai vorbesc de benzina. Cu ce benzina merge motorul ala? Presupun ca minim CO 100. Dacia are motoare mici, nu cred ca va avea probleme mari. Edited by valitudor, 29 April 2015 - 20:42. |
#14
Posted 30 April 2015 - 08:53
hspinache, on 29 aprilie 2015 - 16:21, said:
Pai si cum retine particulele rezultate ? Euro 6 se axeaza mult pe emisia de oxid de azot, motoarele pe benzina sunt mult mai usor de adaptat la norme din cauza ca nu genereaza multi oxizi de azot, si de asta nu au nevoie de filtru de particule, si nu am auzit de motor pe benzina care sa aiba asa ceva pana acum. La diesel in schimb e aproape obligatoriu acum, pentru ca dieselul arunca in aer multe tipuri de astfel de particule, ce se dovedesc a fi foarte daunatoare. |
#15
Posted 30 April 2015 - 10:36
Pentru reducerea emisiilor de oxid de azot, probabil se vor baza pe EGR in principal.
|
|
#16
Posted 30 April 2015 - 17:02
valitudor, on 29 aprilie 2015 - 20:40, said:
Pe mine nu prea ma extaziaza motoarele cu raport de compresie atat de mare, nici macar cele diesel, nu mai vorbesc de benzina. Cu ce benzina merge motorul ala? Presupun ca minim CO 100. Benzina de 95 scrie in carte si accepta fara probleme si mai buna, diferenta simtindu-se in dinamica si consum. Eu la Prius am 13:1 si in carte tot 95 specifica. |
#17
Posted 30 April 2015 - 18:15
Uite AICI scrie cum au reusit fara sa creasca CO a benzinei. Pe scurt, cica au lungit evacuarea cu cateva zeci de cm.
Interesant, sa vedem cum se comporta in realitate si... in timp. Injectie stratificata? Adica ce avea FSI-ul original. La VW nu prea i-a reusit, poate ii iese la Mazda... emil_sv, on 30 aprilie 2015 - 08:53, said:
Euro 6 se axeaza mult pe emisia de oxid de azot, motoarele pe benzina sunt mult mai usor de adaptat la norme din cauza ca nu genereaza multi oxizi de azot, si de asta nu au nevoie de filtru de particule, si nu am auzit de motor pe benzina care sa aiba asa ceva pana acum. La diesel in schimb e aproape obligatoriu acum, pentru ca dieselul arunca in aer multe tipuri de astfel de particule, ce se dovedesc a fi foarte daunatoare. Cred ca incurci putin lucrurile: oxizi de azot - popular noxe - apar datorita temperaturilor mari de ardere si amestecului sarac din camera. Intr-adevar, diesel-ul sufera mult mai mult decat benzinarul. Emisia de noxe este redusa cu ajutorul EGR-ului si catalizatorului selectiv, cu injectie de uree. In prezent, este singurul rezultat negativ al arderii la care motorul diesel a rams dator in fata benzinarului. In rest, la toti ceilalti, motorul benzinar emite mai multi poluanti emisia de particule - PM - apare datorita arderii bogate din jurul injectoarelor. Prin folosirea filtrelor de particule pe dieseluri, acestea sunt eliminate aproape in totalitate. O masina diesel moderna emite particule in toata viata ei de cateva sute de mii de km, cat elibereaza in atmosfera o soba clasica in cateva zile. La inceput, aceste particule au fost atribuite doar motorului diesel. Benzinarele nu credeau ca emit asa ceva. Motivul este simplu: diametrul particulelor emise de benzinar sunt de vreun milion de ori mai mici decat cele de diesel. Din acest motiv au fost descoperite mai tarziu. E5 si E6 impun limite maxime de emisie de particule egale atat pentru dieseluri cat si si pentru benzinare, dar tot nu prea este echitabila norma, deoarece norma se refera la cantitatea de particul emise si nu la numarul lor. Ori daca particula de PM emisa de diesel este mult mai mare inseamna ca benzinarele au voie sa emita mai multe particule mai mici pana ajung la limita legala. Tocmai asta face ca emisia particulelor de benzinara sa fie mult mai nociva decat cea de diesel. Pentru ca particulele sunt mai mici si pot ajunge mult mai adanc in plamani, pana la alveole, unde pot produce mai usor boli incurabile. Mai au un dezavantaj: fiind mult mai mici sunt mult mai greu de filtrat in GPF. |
#18
Posted 30 April 2015 - 20:07
valitudor, on 30 aprilie 2015 - 18:15, said:
Uite AICI scrie cum au reusit fara sa creasca CO a benzinei. Pe scurt, cica au lungit evacuarea cu cateva zeci de cm. Interesant, sa vedem cum se comporta in realitate si... in timp. Injectie stratificata? Adica ce avea FSI-ul original. La VW nu prea i-a reusit, poate ii iese la Mazda... Cred ca incurci putin lucrurile: oxizi de azot - popular noxe - apar datorita temperaturilor mari de ardere si amestecului sarac din camera. Intr-adevar, diesel-ul sufera mult mai mult decat benzinarul. Emisia de noxe este redusa cu ajutorul EGR-ului si catalizatorului selectiv, cu injectie de uree. In prezent, este singurul rezultat negativ al arderii la care motorul diesel a rams dator in fata benzinarului. In rest, la toti ceilalti, motorul benzinar emite mai multi poluanti emisia de particule - PM - apare datorita arderii bogate din jurul injectoarelor. Prin folosirea filtrelor de particule pe dieseluri, acestea sunt eliminate aproape in totalitate. O masina diesel moderna emite particule in toata viata ei de cateva sute de mii de km, cat elibereaza in atmosfera o soba clasica in cateva zile. La inceput, aceste particule au fost atribuite doar motorului diesel. Benzinarele nu credeau ca emit asa ceva. Motivul este simplu: diametrul particulelor emise de benzinar sunt de vreun milion de ori mai mici decat cele de diesel. Din acest motiv au fost descoperite mai tarziu. E5 si E6 impun limite maxime de emisie de particule egale atat pentru dieseluri cat si si pentru benzinare, dar tot nu prea este echitabila norma, deoarece norma se refera la cantitatea de particul emise si nu la numarul lor. Ori daca particula de PM emisa de diesel este mult mai mare inseamna ca benzinarele au voie sa emita mai multe particule mai mici pana ajung la limita legala. Tocmai asta face ca emisia particulelor de benzinara sa fie mult mai nociva decat cea de diesel. Pentru ca particulele sunt mai mici si pot ajunge mult mai adanc in plamani, pana la alveole, unde pot produce mai usor boli incurabile. Mai au un dezavantaj: fiind mult mai mici sunt mult mai greu de filtrat in GPF. Oxizii de azot sunt de multe feluri, am zis si eu sa se inteleaga. In legatura cu restul nu stiu ce efect au particulele mai grele sau mai usoare, nu cred ca e vreo diferenta majora intre modul in care te afecteaza, cu toate astea studiile mai noi arata ca dieselul este mult mai poluant decat benzina desi motoarele pe benzina in general tind sa emita ceva mai mult CO2 dar mai putine alte particule nocive. http://www.autoexpre...ey-mean-for-you E drept ca dieselurile euro 6 sunt curate fata de cele mai vechi, dar in acelasi timp daca s-ar fi investit la fel de mult in curatarea motoarelor pe benzina cu siguranta s-ar fi ajuns la rezultate mai bune. S-a incurajat foarte mult dieselul in ultimii ani. Acum au inceput sa schimbe placa si motoarele pe benzina castiga teren. http://www.dailymail...ousands-us.html http://www.theguardi...-climate-change |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users