Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Ledurile - viitorul e aici
#1
Posted 26 April 2015 - 22:37
http://www.autoevolu...-led-26530.html
Pornind de la acest articol, putem spune că xenoanele deja și-au trăit viața, iar tehnologia led este destul de matură pentru a putea intra pe piață. Eu am testat deja cu succes leduri și, comparativ cu xenoanele (care oricum nu sunt legale fără lupă, ștergătoare și regulatoare automate) nu orbesc. Spotul e asemănător cu cel de halogen dar mai lățit un pic deoarece ledurile au spot rotund spre deosebire de filament, lucru care însă nu deranjează deoarece surplusul de lumină nu este în dreptul conducătorilor din sens opus. Intensitatea e comparabilă cu xenonul. Răcirea se face cu ventilator în spate. Sperăm că tot mai mulți fabricanți vor oferi led din fabrică, nu doar pe modele scumpe. Momentan laserul e prea "SF" în sensul că este extrem de scump în,ciuda avantajului evident. |
#2
Posted 26 April 2015 - 22:51
benis, on 26 aprilie 2015 - 22:37, said:
http://www.autoevolu...-led-26530.html Pornind de la acest articol, putem spune că xenoanele deja şi-au trăit viaţa, iar tehnologia led este destul de matură pentru a putea intra pe piaţă. Eu am testat deja cu succes leduri şi, comparativ cu xenoanele (care oricum nu sunt legale fără lupă, ştergătoare şi regulatoare automate) nu orbesc. Spotul e asemănător cu cel de halogen dar mai lăţit un pic deoarece ledurile au spot rotund spre deosebire de filament, lucru care însă nu deranjează deoarece surplusul de lumină nu este în dreptul conducătorilor din sens opus. Intensitatea e comparabilă cu xenonul. Răcirea se face cu ventilator în spate. Sperăm că tot mai mulţi fabricanţi vor oferi led din fabrică, nu doar pe modele scumpe. Momentan laserul e prea "SF" în sensul că este extrem de scump în,ciuda avantajului evident. LASER-ul nu are un avantaj asa de evident, si nici asa de SF nu este. Daca sursa este o dioda LASER de serie, nu este mult mai SF in comparatie cu un LED de putere - care tot o dioda este. Insa dioda LASER are randament mai mic decat un LED, deci asta se considera dezavantaj. Legat de directionare, ea se poate face cu lupe si la LED, si LASER-ul ar avea oricum si el nevoie chiar mai mare de o lupa, de data asta divergenta.... Edited by loock, 26 April 2015 - 22:52. |
#3
Posted 26 April 2015 - 23:00
Locomotivele noi au faruri cu leduri si sunt foarte puternice si dirijate sa nu bata aiurea.
|
#4
Posted 26 April 2015 - 23:43
Quote It usually happens so because the tungsten in the filament evaporates and leaves the filament, getting deposited on the glass and causing the filament to rupture at some point and render itself unfunctional. Edited by the_ice_master, 26 April 2015 - 23:48. |
#5
Posted 26 April 2015 - 23:46
#6
Posted 26 April 2015 - 23:50
Asa este, da, caci are temperatura de culoare de vreo 2700 K. Totusi, parca prefer un spectru complet decat spectrul dat de un LED care nu are adaugati mai multi fosfori sau fosfori mai calitativi, ca sa aiba un spectru bun si nu unul incomplet. De exemplu cu LED-urile mai ieftine, care nu prea au componenta rosie a luminii.
Dar totusi, nici becul incandescent nu-i bun, prea multa caldura produce, care inseamna combustibil ars degeaba. |
#7
Posted 26 April 2015 - 23:57
the_ice_master, on 26 aprilie 2015 - 23:43, said:
Eu stiam ca asta se intampla doar la becul incandescent simplu si NU la cel cu halogen, care tocmai de aia are halogen ca sa se evite depunerea de tungsten pe sticla. Au uitat sa mentioneze ca becul cu incandescenta, datorita incandescentei, are un spectru de lumina complet, pe care celelalte solutii mentionate in articol nu le au. Halogenele sunt supravoltate, au temperatura de culoare mai mare chiar si fara filtrul albastru de pe sticla, motiv pt care nu au viata lunga. Au de la 2800 K in sus. Daca sunt alimentate la o tensiune mai mica, atunci poti sa le cresti durata de viata, si atat timp cat nu cobori sub 2700 K, o sa arate OK lumina. Daca are si filtru pe sticla, cu atat mai mult... Legat de redarea spectrului cromatic, trebuie precizat ca exista LED-uri cu CRI 95 ba chiar si 99, insa sunt deocamdata in alta categorie de pret, si apar fie integrate in surse speciale, fie LED-uri bulk pe care le poti integra la voie... LED-urile albe, in general sunt LED-uri albastru inaintat spre UV, peste care este aplicata o pastila fluorescenta de reconversie in spectru mai larg. Functioneaza asemanator cu CFL-urile. In f. de substantele fluorescente alese, si de proportia din amestec, se pot obtine surse mai bune sau mai putin bune.Mai mult, se pot si filtra cu filtre alese si calibrate special. Deocamdata aceste performante sunt mai costisitoare, mai greu accesibile, dar sunt totusi disponibile pt. cei care chiar vor. Exista si LED-uri RGB dar sunt mai rare, si mai sunt inca niste tehnlogii exotice - care inca nu sunt disponibile comercial. Edited by loock, 27 April 2015 - 00:00. |
#8
Posted 27 April 2015 - 00:56
Farurile cu LED se vad mult mai bine si nu neaparat din cabina ci si pentru soferii de pe contrasens.
Ultimile modele premium de la Audi si alti fabricanti au faruri LED si observ usor diferenta intre Xenon si LED, farurile HID ilumineaza bine in fata dar arunca lumina si in sus pe cand cele LED trec neobservate, uneori la fel de suparatoare pentru ochi ca o pozitie. Intr-o dimineata pe la 5 (in ianuarie) m-am trezit cu un A8 2015 peste mine fara sa-l vad in oglinda retrovizoare, farurile Matrix sunt foarte eficiente in a ascunde lumina la modul ca daca oglinda era intunecata de la alte lumini si cu greu am reusit sa disting luminile specifice tehnologiei Matrix, dar cu toate ca ele nu bat aiurea in sus, pe langa masina mea si in fata era ziua, comparativ cu lumanarile mele H4 Ca tot suntem la capitolul tehnologii faruri, iata cum functioneaza un sistem HID AFS: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Eq6TiA3Z8tc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Sistemul Matrix implementat pe Audi, creatie Hella: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xYSix5r38qY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Un sistem mai accesibil dar la fel de performant vine din partea celor de la Mazda [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/DSrYG9vm4oY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#9
Posted 27 April 2015 - 02:54
au venit prea tarziu tehnologiile astea costisitoare...
masinile care se conduc singure... ca spre asta ne indreptam, nu mai au nevoie de faruri viitorul in nici un caz nu-i aici... despre ce-i tutorialul asta? ca nu prea am inteles Edited by Nero-d, 27 April 2015 - 03:09. |
#10
Posted 27 April 2015 - 06:21
benis, on 26 aprilie 2015 - 22:37, said: Momentan laserul e prea "SF" în sensul că este extrem de scump în,ciuda avantajului evident. Laserul nu-i SF deloc dar nu are nici un avantaj. Lumina monocromatica e groznica. Cum ar fi sa fie farul verde (ma gindesc la verde pentru ca acolo are ochiul uman sensibilitatea maxima)? Plus eficienta, pret etc.. pina la urma totul insa ar fi rezolvabil daca ar exista un avantaj clar. Nero-d, on 27 aprilie 2015 - 02:54, said:
au venit prea tarziu tehnologiile astea costisitoare... masinile care se conduc singure... ca spre asta ne indreptam, nu mai au nevoie de faruri Cum sa naiba nevoie de faruri? Masinile care se conduc singure au camere si ca atare au nevoie de iluminare, desi nu e neaparat in spectrul vizibil. E drept ca sint niste posisbilitati cu amplificare de lumina si infrarosu indepartat dar farurile vor fi macar din ratiuni de siguranta a celorlati. loock, on 26 aprilie 2015 - 23:57, said: Legat de redarea spectrului cromatic, trebuie precizat ca exista LED-uri cu CRI 95 ba chiar si 99, insa sunt deocamdata in alta categorie de pret, si apar fie integrate in surse speciale, fie LED-uri bulk pe care le poti integra la voie... Da dar si pentru aplicatii auto nu vad de ce ar trebui un CRI peste 80.. doar nu pictezi la lumina farurului. |
|
#12
Posted 27 April 2015 - 08:11
the_ice_master, on 26 aprilie 2015 - 23:43, said:
Eu stiam ca asta se intampla doar la becul incandescent simplu si NU la cel cu halogen, care tocmai de aia are halogen ca sa se evite depunerea de tungsten pe sticla. Exact, asta e problema, editorii abordează această problemă amatoricesc. Becurile cu incandescență au depunere de tungsten pe sticlă, cele cu halogen nu, acesta este rolul gazului halogen și a sticlei de cuarț ce ajunge la temperatură ridicată: Tungstenul evaporat și depus pe siclă se combină cu gazul și este adus înapoi pe filament. "Arderea" se produce deoarece tungstenul nu e dus în același loc, apărând zone poroase pe filament. wizardofoz, on 27 aprilie 2015 - 06:21, said: Laserul nu-i SF deloc dar nu are nici un avantaj. Lumina monocromatica e groznica. Nero-d, on 27 aprilie 2015 - 02:54, said: despre ce-i tutorialul asta? ca nu prea am inteles |
#13
Posted 27 April 2015 - 08:19
cei ce au montat LEDuri pe masina??? pai tu pana acum n-ai aflat ca e ilegal?!?
|
#14
Posted 27 April 2015 - 08:21
Poate se referă la muncitorii de pe linia de asamblare �
|
#15
Posted 27 April 2015 - 08:41
80% din xenoanele aftermarket bat aiurea (deranjeaza)... indiferent ca-s reglate de gigel sau de specialisti
doar lupele sunt mai acceptabile dar cine dracu investeste in lupe??? xenonul are spectru foarte limitat... pe asfalt ud, aproape ca nici nu vezi, mergi pe pipaite... stau cateodata si ma intreb... cum dracu conducea lumea inainte? fara cauciucuri de iarna, fara xenoane... voi nu? tu (ma rog, nu tu) faci comparatii cu niste faruri in firea lor, reglate cum trebuie... in practica, n-ai sa vezi niciodata asa ceva Edited by Nero-d, 27 April 2015 - 08:43. |
|
#16
Posted 27 April 2015 - 08:57
Am xenoane și pe asfalt umed se vad la fel de bine ca și pe cel uscat. Singurul dezavantaj e că trebuie să le speli mai des.
|
#17
Posted 27 April 2015 - 10:10
Xenoanele au dezavantajul că într-o montură clasică mai bagă reflexii parazite ce nu pot fi evitate pe când ledurile nu.
Nero-d, on 27 aprilie 2015 - 08:41, said:
80% din xenoanele aftermarket bat aiurea (deranjeaza)... indiferent ca-s reglate de gigel sau de specialisti doar lupele sunt mai acceptabile dar cine dracu investeste in lupe??? xenonul are spectru foarte limitat... pe asfalt ud, aproape ca nici nu vezi, mergi pe pipaite... stau cateodata si ma intreb... cum dracu conducea lumea inainte? fara cauciucuri de iarna, fara xenoane... voi nu? tu (ma rog, nu tu) faci comparatii cu niste faruri in firea lor, reglate cum trebuie... in practica, n-ai sa vezi niciodata asa ceva |
#18
Posted 27 April 2015 - 10:19
pai bravo... si LEDurile au dezavantajul ca intr-o montura clasica, nu pot fi montate deloc din cauza caldurii degajate
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users