Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Problema jante aluminiu!

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
Skritt34

Skritt34

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 21.08.2014
Salut, de curand am achizitionat niste jante de aluminiu pentru masina mea, un Opel astra g.
Jantele au fost de pe un Renault Clio ( am pus poza ) si au gaura de centrare putin mai mare decat fuzeta de la masina mea.
Exista vreun risc daca merg cu ele asa? Sau trebuie neeaparat inele de centrare?
Jantele sunt r16

Attached Files


Edited by Skritt34, 01 April 2015 - 22:00.


#2
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Normal ca trebuiesc inele de centrare. Verifica si ET-ul, trebuie sa fie identic sau foarte apropiat de valorile jantelor originale.

Edited by Lucian_M, 01 April 2015 - 22:24.


#3
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007
Teoretic nu.


#4
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Si cand tai prezoanele (nu e greu de rezolvat asta), te apuca plansul ca o ia roata pe langa tine...

#5
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,173
  • Înscris: 28.06.2005
Mașina din poză e Renault Megane. :)

#6
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Si aia merge cu roti de trabant sau cum?

#7
sanderoalex

sanderoalex

    Nefumător înrăit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,653
  • Înscris: 26.03.2009
daca  sunt  jante  aftermarket  gasesti  inele  de  centrare.daca  sunt  originale  reno,  mai  greu.

#8
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007

 Lucian_M, on 01 aprilie 2015 - 22:25, said:

Si cand tai prezoanele (nu e greu de rezolvat asta), te apuca plansul ca o ia roata pe langa tine...

Eu am inele din plastic ordinar si moale tip fagure. Pline sunt doar fata interioara si cea exterioara, mijlocul fiind perforat. Tot 4 prezoane. Am dat sanatos in niste gropi aparute peste noapte si nu s-a taiat nici un prezon.

#9
sanderoalex

sanderoalex

    Nefumător înrăit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,653
  • Înscris: 26.03.2009
inelele  de  centrare  sunt  mai  mult  ptr  cei  cu  prezoane  ,daca  ai  piulite  n-ai  nevoie  de  ele.

#10
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007

 sanderoalex, on 01 aprilie 2015 - 23:10, said:

inelele  de  centrare  sunt  mai  mult  ptr  cei  cu  prezoane  ,daca  ai  piulite  n-ai  nevoie  de  ele.

Si diferenta care ar fi?

#11
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

 Super Chief, on 02 aprilie 2015 - 06:47, said:

Si diferenta care ar fi?

Intre "prezoane cu piulite" si "piulite cu prezoane" exista o diferenta evidenta, nu?Posted Image

#12
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Janta trebuie sa stea pe butucul daca tii la viata ta si a participantilor la trafic.Pe langa faptul ca se pot taia prezoanele roata janta nu se poate centra perfect si o sa ai bataie pe verticala.E suficient 2mm ca sa faca urat de la 80 in sus.
Cel mai bine e sa ai jante dintr-o bucata pentru ca te vei chinui mereu la montarea rotilor din cauza inelelor care se colmateaza.
Daca tii neaparat la jantele alea obligatoriu inele iar daca nu gasesti de cumparat le faci la strung dar sa fie fest fest;chiar recomand sa le faci la strung.
Ideal ar fi sa le dai un cordon de sudura in aluminiu pe partea din interior ca sa ramana definitiv pe janta si sa nu mai ai probleme la montaj.
Te duci la un atelier de strungarie bazat care executa si sudura in aluminiu si te rezolva.

#13
Skritt34

Skritt34

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 21.08.2014
Am inteles ca eu la masina am gaura de centrare de 56.6,
La acel Renault, care ar fii dimensiunea gaurii?

#14
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007

 geo123, on 02 aprilie 2015 - 08:03, said:

Janta trebuie sa stea pe butucul daca tii la viata ta si a participantilor la trafic.Pe langa faptul ca se pot taia prezoanele roata janta nu se poate centra perfect si o sa ai bataie pe verticala.E suficient 2mm ca sa faca urat de la 80 in sus.
Cel mai bine e sa ai jante dintr-o bucata pentru ca te vei chinui mereu la montarea rotilor din cauza inelelor care se colmateaza.
Daca tii neaparat la jantele alea obligatoriu inele iar daca nu gasesti de cumparat le faci la strung dar sa fie fest fest;chiar recomand sa le faci la strung.
Ideal ar fi sa le dai un cordon de sudura in aluminiu pe partea din interior ca sa ramana definitiv pe janta si sa nu mai ai probleme la montaj.
Te duci la un atelier de strungarie bazat care executa si sudura in aluminiu si te rezolva.

Daca, printr-o minune se taie toate prezoanele acel inel de centrare o sa mai tina roata pe pozitie maxim 20-30 nanosecunde pe pozitie. Practic mai ai putin timp in care sa ruleze si distributia filmului vietii ce iti trece prin fata ochilor.

Doi la mana, ca sa se taie prezoanele trebuie indeplinite cateva conditii, iar daca cea a suprastrangerii lor nu exista, aceasta problema o sa fie ultima de pe lista. 99,9% garantat.

Legat de centraj, strangerea piulitelor/prezoanelor se face alternant si cate putin pana la fixarea finala.

Dar presupun ca stiati asta.

#15
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Gresit.
Prezoanele se taie atunci cand janta numai sta sprijinita pe gulerul butucului si toate socurile bat in acestea.Si unde mai pui ca sunt doar 4.Din partea mea poti sa o prinzi si intr-un singur prezon fara guler dar sper sa nu ma intalnesc cu tine pe drum.
Oricum le-ai strange diametrul gaurii din janta pe unde trece prezonul este mai mare decat diametrul acestuia(metricul nu intra fest prin gaura) si janta nu se va alinia perfect la strangere si chiar daca s-ar intampla acest lucru de la socurile mai mari de pe drum poate fugi acei 1-2mm.
Daca era asa cum sustii nu mai faceau constructorii guler la butuc si jante care sa intre fest pe acesta si nici inele de adaptare nu se mai comercializau.
Dar dorel face cum crede el pentru ca le stie pe toate. Cred ca nici nu gandesti la ce forte si vibratii sunt supuse subansamblele alea iar Romania cu ei drumuri e testul suprem.

Edited by geo123, 02 April 2015 - 09:53.


#16
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Și câți știu asta dar îi doare undeva. Până îi vedem la tv la ora 5...

#17
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Adracului treaba! Oare vechile Dacii 1300, 1100, plus o gramada de alte Renault-uri, cum de puteau circula doar cu 3 prezoane, fara sa fie centrate pe butuc? Daca suprafata de fixare a prezonului/piulitei e conica, prezonul/piulita sunt pt acea janta, cu aceiasi conicitate, se centreaza la strangere, dar acel inel totusi, nu strica sa fie acolo.

#18
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007

 geo123, on 02 aprilie 2015 - 09:52, said:

Gresit.
Prezoanele se taie atunci cand janta numai sta sprijinita pe gulerul butucului si toate socurile bat in acestea.Si unde mai pui ca sunt doar 4.Din partea mea poti sa o prinzi si intr-un singur prezon fara guler dar sper sa nu ma intalnesc cu tine pe drum.
Oricum le-ai strange diametrul gaurii din janta pe unde trece prezonul este mai mare decat diametrul acestuia(metricul nu intra fest prin gaura) si janta nu se va alinia perfect la strangere si chiar daca s-ar intampla acest lucru de la socurile mai mari de pe drum poate fugi acei 1-2mm.
Daca era asa cum sustii nu mai faceau constructorii guler la butuc si jante care sa intre fest pe acesta si nici inele de adaptare nu se mai comercializau.
Dar dorel face cum crede el pentru ca le stie pe toate. Cred ca nici nu gandesti la ce forte si vibratii sunt supuse subansamblele alea iar Romania cu ei drumuri e testul suprem.

Gresit. Centrarea se face in conicitatea gaurii si a gulerului prezonului/ piulitei.  Pana una alta ramai tu la vandutul de castraveti si lasa pe altii cu studii si experienta sa si le expuna. Da?

PS. Una din facultatile terminate, pe bune, este cea de inginerie aerospatiala asa ca te oblig sa crezi ce iti spun.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate