Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Motor benzina supraalimentat CU vs FARA probleme

- - - - -
  • Please log in to reply
44 replies to this topic

Poll: Motor benzina supraalimentat (20 member(s) have cast votes)

Cei care au sau au avut masina cu motor benzina supraalimentat, ati avut probleme cu el sau nu ?

  1. DA am avut probleme (3 votes [15.00%])

    Percentage of vote: 15.00%

  2. NU am avut probleme (17 votes [85.00%])

    Percentage of vote: 85.00%

Vote Guests cannot vote

#1
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014
Este una din problemele cele mai frecvente care se vehiculeaza fe forum. Foarte multa lume critica aceste motoare, dar am impresia ca nu se bazeaza pe nimic. As vrea sa ma lamuresc, atat eu cat si foarte multi care intreaba despre aceste motoare, cum sta treaba.
De aceea va rog sa votati, doar aceia care au experienta personala cu aceste motoare (sau in familie, prieteni apropiati), nu din auzite la a treia mana. Pentru cei care voteaza DA, ar fi bune si ceva detalii (la cati km, ce defectiune, ce cost al reparatiei), iar pe cei care voteaza NU, un kilometraj al masinii ar fi relevant.

Eu am avut in familie o Jetta 2012 la care nu am avut nici o problema pana la 22.000 Km cand am vandut-o (din ratiuni economice).

Edited by mufasa, 01 April 2015 - 17:28.


#2
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Tu vorbesti de masina din fabrica sau tuning?

#3
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Problema nu e neaparat turbina cu anexele desi sunt niste repere in plus. Problema e de obicei injectia directa mai ales la motoarele turbo dar nu exclusiv. Cine stie cat de cat cum functioneaza un motor pe benzina cu injectie directa, va intelege si de ce e mai predispus la probleme decat unul cu injectie MPi cu sau fara turbo.

De aia unii producatori au luat ceva masuri combinand GDI cu MPI dar doar la unele motoare, VAG de ex doar la ultima generatie de 1.8 si 2.0TSi. La 1.2 sau 1.4 ar fi fost prea scump.

Nu n-am avut probleme pt ca am evitat injectia directa deci nu pot sa votez. Si am evitat-o in cunostinta de cauza fiind un ghet injiner tecemist, nu dupa ce-si da unul sau altul cu parerea. Am recomamdat turbo MPi parintilor cand au luat ultima masina pt ca vroiau un motor mai puternic pe masina, altfel se putea si fara turbo.

Eu am aspirate simple MPi.

Edited by underb, 01 April 2015 - 18:26.


#4
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,123
  • Înscris: 22.05.2003
Problema nu e daca motorul e sau nu supraalimentat (turbo sau compresor), ci cat e de stresat.
Din cauza reglementarilor de poluare din ce in ce mai aberante, se ajunge la cilindree mica/foare mica, multi cai putere si in practica consum f mare.

Vezi mult prea laudatul motor de 1l ecoboost, care tot castiga premii, dar nu gasesti nicaieri exact specificatii tehnice de genul X cp @ Y RPM, ca sa vezi ca ai 100 CP la 7000 RPM, ceea ce insemna ca in mod normal trebuie sa te rogi de el, iar cand bagi piciorul suge cat un motor de 3l!

#5
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Adm, nu este adevarat. Specificatiile cred ca sunt si la voi pe site iar turatia poate intr-adevar varia putin, ca la orice motor turbo.

Motorul e chiar unul liniar si trage multumitor la orice turatie desi se putea mai bine.

#6
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005

View Postunderb, on 01 aprilie 2015 - 18:32, said:

Adm, nu este adevarat.

Motorul e chiar unul liniar si trage multumitor la orice turatie desi se putea mai bine.
Din pacate (pentru posesorii acestui motor) are dreptate. Trage canci si suge de parca arunci benzina cu galeata.

#7
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Legat de stress, nu are legatura cu capacitatea cilindrica. Cc nu reprezinta altceva decat "gaura" din cilindru si cursa pistonului. Daca faci o "gaura" mica sau o cursa scurta a pistonului, nu inseamna ca trebuie sa faci si biele, arbore cotit sau supape ca la un motor de 60 de cai.

View PostQuantum, on 01 aprilie 2015 - 18:35, said:

Din pacate (pentru posesorii acestui motor) are dreptate. Trage canci si suge de parca arunci benzina cu galeata.
Recomand 0.9tce, un motor putin mai mic si mai slab pe hartie dar f departe de ecoboost din toate pctele de vedere. In rau, nu in bine.

Legat de ecoboost, mi s-a parut ca pe undeva trage putin mai bine decat un 1.6 aspirat iar pe altundeva putin mai slab, fc de turatie si treapta, diferenele fiind destul de mici dar mai mult in favoare ecoboost. Cine viseaza la rachete, n-are decat. Vb de cel de 125 de cai si cutie in 6 trepte. Cel de 100 nu e penalizat atat de lipsa cailor cat e de'cutia mai lunga decat la cel de 125. Daca avea aceeasi cutie s-ar fi miscat mult mai bine dar ar fi fost mai greu pt producator sa ceara diferenta de bani pe care o cere acum, diferenta care nu ar fi meritat. As zice ca daca ar schimba cutiile intre ele, cel de 100 ar fi mai vioi si mai elastic decat cel de 125. Dej, marketing. V max si 0-100 le scot din putere iar elasticitatea si reprizele din cutie iar ala de 125 le are pe ambele mai bune (putere si cutie).

Edited by underb, 01 April 2015 - 18:49.


#8
n1c9a7

n1c9a7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 99
  • Înscris: 31.05.2014
NU am avut probleme.
FIAT Bravo 1,4 T-Jet, 120CP, 96000km.

#9
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,123
  • Înscris: 22.05.2003

View Postunderb, on 01 aprilie 2015 - 18:41, said:

Legat de stress, nu are legatura cu capacitatea cilindrica. Cc nu reprezinta altceva decat "gaura" din cilindru si cursa pistonului. Daca faci o "gaura" mica sau o cursa scurta a pistonului, nu inseamna ca trebuie sa faci si biele, arbore cotit sau supape ca la un motor de 60 de cai.

Pentru a scadea cilindreea si mentine/creste caii putere trepuie sa ai RPM mai mare, forte explozive mai mari si turbine mai compleze si mai puternice.

Problema este ca motorul benzinar trage la turatii mari si tragi de el.
Nu stiu altii cum sunt, dar eu sub 200 CP simt ca ma enervez. Stiu ca exagerez, dar asta e situatia.

Daca tie ti se pare ca "trage bine", e doar o problema de termen de comparatie.

#10
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Si totusi underb are dreptate. Nu "gaura" reprezinta calcaiul lui Ahile, ci eventualele economii pe la accesorii. Un motor de cc mai mica nu este automat mai putin fiabil decat altul de cc mai mare. Problema o reprezinta intotdeauna constrangerile financiare, care pot aparea si la motoare mici, dar si la cele mari, mai ales cand vin in tandem cu cele legate de poluare

#11
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,123
  • Înscris: 22.05.2003
Totusi, ramand on topic, la fel se zicea si despre diesel cand au pus turbo pe ele.
Realmente nu am mai auzit pe nimeni cu mtor crapat, iar turbinele au ajuns foarte fiabile.

#12
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Cum naiba ca sunt o gramada cu probleme pe la diesel mai ales la astea noi. Si injectia directa la diesel functioneaza mai bine decat injectia directa la benzina.
La 1.2 tsi au schimbat degeaba lantul cu cureaua, are o tarla de alte probleme pe care nu le-au rezolvat si nici nu dau semne ca ar avea de gand sa le rezolve.
Si Opel face motoare mici turbo benzina, 1.4 de 140, Fiat 1.4 de 150cp care nu sunt nici pe departe atat de stricacioase. Alea de ce nu se strica? Pentru ca nu sunt cu injectie directa.

#13
jaxwins

jaxwins

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 458
  • Înscris: 07.08.2012

View PostAdm, on 01 aprilie 2015 - 21:30, said:

Pentru a scadea cilindreea si mentine/creste caii putere trepuie sa ai RPM mai mare, forte explozive mai mari si turbine mai compleze si mai puternice. Problema este ca motorul benzinar trage la turatii mari si tragi de el. Nu stiu altii cum sunt, dar eu sub 200 CP simt ca ma enervez. Stiu ca exagerez, dar asta e situatia. Daca tie ti se pare ca "trage bine", e doar o problema de termen de comparatie.
De fapt ai nevoie de cuplu, nu neaparat de putere. Daca ai merge cu o masina ca asta : http://www.auto-data...Car&car_id=7788 , de numai 152 caluti, o sa vezi ca nu doar puterea conteaza.

#14
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

View Postjaxwins, on 02 aprilie 2015 - 18:11, said:

De fapt ai nevoie de cuplu, nu neaparat de putere. Daca ai merge cu o masina ca asta : http://www.auto-data...Car&car_id=7788 , de numai 152 caluti, o sa vezi ca nu doar puterea conteaza.

Puterea si cuplul sint la fiecare turatie absolut proportionale, nu poti sa ai una fara alta. A, ca marketingul a redenumit "puterea la turatii mici" in cuplu, ok dar asta nu inseamna ca poti sa ai una fara alta.

#15
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View PostFriskey, on 02 aprilie 2015 - 02:25, said:

Cum naiba ca sunt o gramada cu probleme pe la diesel mai ales la astea noi. Si injectia directa la diesel functioneaza mai bine decat injectia directa la benzina.
La 1.2 tsi au schimbat degeaba lantul cu cureaua, are o tarla de alte probleme pe care nu le-au rezolvat si nici nu dau semne ca ar avea de gand sa le rezolve.
Si Opel face motoare mici turbo benzina, 1.4 de 140, Fiat 1.4 de 150cp care nu sunt nici pe departe atat de stricacioase. Alea de ce nu se strica? Pentru ca nu sunt cu injectie directa.
Opel va renunta in scurt timp la 1.4T 140 iar Fiat a renuntat si el la T-Jet 120/150. Din pacate. Nu stiu Reno daca mai are motorul de 1.4 130.

#16
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Partea buna este ca si un motor cu injectie directa poate fi facut (cel putin teoretic) sa mearga doar in raport stoichiometric (nu am injurat pe nimeni la faza asta) doar ca odata cu insanatosirea motorului, se renunta si la micile avantaje ale injectiei directe, consumul putin mai mic in sarcina mica, cand merge cu amestec sarac si putere ceva mai mare in sarcina mare cand poate merge cu amestec bogat.
Pe de alta parte, "binefacerile" regimurilor astea cumva anormale pt un motor pe benzina sunt destul de cunoscute, chiar daca fanii se fac ca nu le stiu.
Din partea mea, cine stie despre ce e vorba si alege in cunostinta de cauza, poate lua fara probleme si asa ceva daca isi doreste modelul respectiv. In schimb e pacat de bani sa iei din greseala un astfel de motor.

#17
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Tu nu ai nici trei saptamani pe forum si deja iti inchipui ca esti singurul care a auzit de raportul stoichiometric? Posted Image
Din ceea ce ai scris mai sus am impresia ca faci o confuzie intre injectia directa si cea stratificata... In fine...

View Postf300, on 02 aprilie 2015 - 18:33, said:

Puterea si cuplul sint la fiecare turatie absolut proportionale, nu poti sa ai una fara alta. A, ca marketingul a redenumit "puterea la turatii mici" in cuplu, ok dar asta nu inseamna ca poti sa ai una fara alta.
Eu as zice ca e mai mult invers. Dintre cele doua marimi puterea este cea inventata, abstracta. A aparut ca necesitate de reprezentare a energiei sau lucrului in raport cu viteza. Cuplul este palpabil, a fost descoperit cu mult inainte de inventarea puterii...

Edited by valitudor, 02 April 2015 - 20:07.


#18
Dude_2nd

Dude_2nd

    Tehnocrat nihilist cronofag feral mogofan irecuperabil mem

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 37,715
  • Înscris: 04.01.2011

View Postmufasa, on 01 aprilie 2015 - 17:31, said:

Este una din problemele cele mai frecvente care se vehiculeaza fe forum. Foarte multa lume critica aceste motoare, dar am impresia ca nu se bazeaza pe nimic. As vrea sa ma lamuresc, atat eu cat si foarte multi care intreaba despre aceste motoare, cum sta treaba.
singurul dezavantaj e consumul ridicat, si faptul ca trebuie sa utilizezi benzina cu CO ridicata[98].
de asemenea, cuplul excelent te poate provoca uneori sa il conduci subturat, ceea ce e mult mai daunator ca si la diesel.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate