Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
anvelope vara/iarna de dimensiuni diferite
Last Updated: Apr 01 2015 23:00, Started by
norby7f
, Apr 01 2015 15:16
·
0
#1
Posted 01 April 2015 - 15:16
Salutari,
Momentan am incaltari de 195/65/R15 + jenti otel Pt ca imi trebuie niste anvelope noi de vara ma gandeam sa-mi fac si un upgrade la jenti de aliaj de 16 Intrebarea este: la ce trebuie sa ma uit daca vreau sa tin setul de 15 pt iarna si setul de 16 pt vara ? Ma gandesc ca consumul si km parcursi depind direct de dimensiunile rotii, cat de greu e sa schimbi datele, merita ? De ex, pe anvelope.ro, diferenta dintre ce am acum si 205/55/R16 mi-a iesit de .25 mm care pare putin dar nu stiu ce inseamna in practica... Mai e cineva care schimba rotile cu totul si are diametre diferite ? |
#2
Posted 01 April 2015 - 15:28
in practica nu inseamna mai nimic acea modificare de diametru raportata la consum
dar sunt alte modificari: cauciucurile de 16' sunt mai scumpe, de obicei mai late, asigura o mai buna stabilitate in curbe dar profilul e mai mic = brusc devin toate gropile din strada "mai adanci" se indoaie janta mai usor si daca ai si amortizoare tari.. te doare si c... eu asa folosesc de cativa ani si prefer pe cele de 15 mai ales din cauza gropilor tot mai multe din bucuresti |
#3
Posted 01 April 2015 - 15:28
Din ce stiu eu:
|
#4
Posted 01 April 2015 - 15:28
Nu poti pune altceva decat ce scrie in Cartea masinii si in talon.
Tu crezi ca masina aia vine degeaba cu niste dimensiuni de cauciucuri si constructorul a gandit-o/proiectat-o asa? In mod normal, daca vrei sa schimbi ceva, iti trebuie aprobare/autorizatie/omologare de la RAR. Iar la ITP se uita si la caucicuri. Pe langa aspectul poate inestetic pe care il poate avea masina (mai sunt unii care-si intorc jentile de le ies profilele in afara, de zici ca-s gandaci striviti), mai poti avea problem si cu Politia (daca dai peste unu' intr-un exces de zel care cauta orice chichita de care sa se lege, doar doar o reusi sa te prinda si sa dea si el o amenda; daca nu cumva iti poate retine si talonul?) Daca o faci, o faci pe barba ta. |
#5
Posted 01 April 2015 - 15:30
poate scrie in carte, de obicei vin doua marimi diferite
|
#6
Posted 01 April 2015 - 15:30
la 195/65 R15 corespunde 205/55 R16.
le ai trecute in CIV-ul masinii, ca s-ar putea sa ai probleme la ITP daca nu sunt trecute?! la ce masina le pui? |
#7
Posted 01 April 2015 - 15:44
norby7f, on 01 aprilie 2015 - 15:16, said:
Mai e cineva care schimba rotile cu totul si are diametre diferite ? Iarna folosesc roti de 17'' si vara de 18''. Poti sa-ti faci linistit upgrade-ul dorit, daca iti permite cartea masinii. La 1'' diferenta, la consum nu se simte mai nimic (cu toate ca in principiu consumul creste odata cu dimensiunea si greutatea rotii). Consumul e influentat insa mult mai mult de marca anvelopei si de stilul de condus. |
#8
Posted 01 April 2015 - 16:20
Toate variantele trecute in certificat corespund unui anumit diametru exterior al rotii (anvelopei) cu o mica toleranta + -.Deci,daca creste R (diametrul jantei) trebuie ca la anvelopa de aceeasi latime (primul nr in mm),sa corespunda un talon mai mic (al doilea nr).Acest al 2-lea nr reprezinta procente din latime (% din primul).
195/65/R15 are acelasi diametru cu 205/55/R16.Ma rog,2,6mm in diametru,diferenta nesemnificativa (calculat de mine).Totul e sa existe in acte...altfel,nu se merita riscul sau efortul de schimbare.Oricum,pentru schimbare trebuie ca si fabricantul sa agreeze dimensiunea (in cartea masinii). Edited by danpet, 01 April 2015 - 16:29. |
#9
Posted 01 April 2015 - 16:51
aeon, on 01 aprilie 2015 - 15:28, said:
in practica nu inseamna mai nimic acea modificare de diametru raportata la consum dar sunt alte modificari: cauciucurile de 16' sunt mai scumpe, de obicei mai late, asigura o mai buna stabilitate in curbe dar profilul e mai mic = brusc devin toate gropile din strada "mai adanci" se indoaie janta mai usor si daca ai si amortizoare tari.. te doare si c... eu asa folosesc de cativa ani si prefer pe cele de 15 mai ales din cauza gropilor tot mai multe din bucuresti La pret m-am uitat, cu gropile in schimb trebuie sa ma gandesc sanderoalex, on 01 aprilie 2015 - 15:30, said:
la 195/65 R15 corespunde 205/55 R16. le ai trecute in CIV-ul masinii, ca s-ar putea sa ai probleme la ITP daca nu sunt trecute?! la ce masina le pui? Whoops, la asta nu m-am gandit (verific cand ajung acasa / la masina) Am carnet de sub un an, si mai sunt multe chestii noi de invatat Peugeot 308 SW 2012 Revin dupamasa cu detalii... Multumesc tuturor pt raspunsuri |
#10
Posted 01 April 2015 - 16:55
Si ar fi de verificat si diferenta care apare la vitezometru, intre indicatie si viteza reala, o poti face cu un GPS.
|
|
#11
Posted 01 April 2015 - 17:05
La 308 205/55 R16 este omologat, vezi pe stalpul usii de la sofer. Nu apare diferenta la vitezometru.
|
#12
Posted 01 April 2015 - 17:19
CGDBZ, on 01 aprilie 2015 - 17:05, said:
La 308 205/55 R16 este omologat, vezi pe stalpul usii de la sofer. Nu apare diferenta la vitezometru. Nu zau, ai verificat tu si nu apar, sau asa apreciezi din auzite? La mine apar si sunt destul de mari. E vorba de un Golf3 cu cauciucuri omologate, vara/iarna de 175/70R13 cu 185/60R14. Mai am in omologare trecute si155/70R13 si195/50R15, dar n-am folosit, nu stiu cum se comporta cu ele. Edited by myshyk, 01 April 2015 - 17:21. |
#13
Posted 01 April 2015 - 17:42
CGDBZ, on 01 aprilie 2015 - 17:05, said:
La 308 205/55 R16 este omologat, vezi pe stalpul usii de la sofer. Nu apare diferenta la vitezometru. Na acolo nu m-am uitat, dar maine dimineata primul lucru In CIV am 195/65 R15 91H si 205/55 R16 91V deci la capitolul asta sunt safe... Ai verificat ca nu apare diferenta la vitezometru sau presupui ? A facut test cu GPS sau altceva ? Daca apar, cum le pot rectifica ? |
#14
Posted 01 April 2015 - 18:05
Stai linistit,indicatia va fi aceeasi la vitezometru,daca anvelopela au acelasi diametru exterior...si au,dupa cum ti-am calculat:205/55/R16 sunt cu 2,6mm mai mari in diametru.Se accepta si cu 5mm toleranta.Din calcul,mi-a iesit un diametru de 632mm al rotii peR16.La asta 2,5mm inseamna 0,4% eroare.Oricum,vitezometrele au din fabrica erori mai mari.Al meu arata 55km/h cand merg cu 50.La 100km/h imi arata 106 cu rotile "de fabrica".
|
#15
Posted 01 April 2015 - 19:13
Poti pune, dar nu are rost. 308 se comporta bine si cu 195 65 r15. Am avut la C4 (cam aceeasi masina cu 308) roti pe 16 si am trecut la 15, adica invers fata de ce vrei tu. Diferenta kilometrajului este neglijabila, sub 1%.
Am trecut la 15 pt ca mai indoiam jante pe 16. |
|
#16
Posted 01 April 2015 - 23:00
underb, on 01 aprilie 2015 - 19:13, said:
Poti pune, dar nu are rost. 308 se comporta bine si cu 195 65 r15. Am avut la C4 (cam aceeasi masina cu 308) roti pe 16 si am trecut la 15, adica invers fata de ce vrei tu. Diferenta kilometrajului este neglijabila, sub 1%. Am trecut la 15 pt ca mai indoiam jante pe 16. Da se pare ca raman pe r15... o sa primesc niste cauciuce de vara de la un cunoscut, si asa nu mai are rost trecerea... dar jenti tot imi iau Ca sa nu incep un thread nou... Merita sa caut second ? Mi se pare ca e mica diferenta dintre sa zicem ejante.ro si ce am cautat repede pe okazii sau olx. Eventual un link bun ? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users