Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

Alimentare laptop in tren

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
hopingsteam

hopingsteam

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 27.09.2011
Este ok sa alimentez un laptop (ASUS G551JM) in timpul unei calatorii pe tren (9 ore) la o priza de curent alternativ 240V ? ... Ceva imi spune ca nu e o idee buna...

#2
lestef

lestef

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,089
  • Înscris: 12.02.2014
Ti-a explicat de ce nu ar fi bine ?
Alimenteaza-l linistit...

#3
xeleron

xeleron

    Suflet de campion...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,709
  • Înscris: 01.01.2008
Asta daca ai noroc sa iti mearga priza.

#4
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
E ok

#5
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Daca ai noroc sa gasesti o priza functionala este foarte OK. Chiar recomand si pentru smartphone, tablete si etc. Daca ai platit calatoria ai si curentul inclus,

De la geamuri sau prize..... nu mai conteaza

Edited by keta, 29 March 2015 - 23:38.


#6
Neaceasca85

Neaceasca85

    UE se va scinda pana in 2040

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,395
  • Înscris: 14.10.2008
Neaparat cu bateria in laptop pentru ca prizele din trenuri, acolo unde exista, se opresc aleatoriu.

#7
pustiu_22

pustiu_22

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,049
  • Înscris: 19.01.2007
Am alimentat laptopul de nenumarate ori in tren inclusiv la vagonul de dormit! Pe ruta Bucuresti - Iasi si retur, pt ca am piticii mei, la Tecuci unde se schimba locomotiva, imi scoteam alimentatorul din priza, in rest office, filme si browsing pe unde se putea.

#8
sas1975

sas1975

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,288
  • Înscris: 21.10.2013

 Neaceasca85, on 29 martie 2015 - 23:56, said:

Neaparat cu bateria in laptop pentru ca prizele din trenuri, acolo unde exista, se opresc aleatoriu.
Nu se opresc aleatoriu. Din (aproximativ) 40 in 40 de km exista o zona de separare a fazelor ce alimenteaza reteaua de contact. Zona de separare nu este alimentata si peste acea portiune (de aprox 30 metri) trenul merge impins de inertie. Dupa trecere locomotiva este alimentata normal pentru inca 40 km.

#9
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Alimentatorul de la laptop face o treaba minunata in a filtra, transforma curentul de la priza. Poate sa vina si cu noduri ca laptopul nu va sti asta niciodata.

#10
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,075
  • Înscris: 10.07.2013
Daca prizele din tren au curent 230v, este o treaba buna pentru calatorii care au laptop, telefon mobil sau chiar tableta.Posted Image

#11
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,631
  • Înscris: 29.05.2004

 pustiu_22, on 30 martie 2015 - 05:51, said:

Am alimentat laptopul de nenumarate ori in tren inclusiv la vagonul de dormit! Pe ruta Bucuresti - Iasi si retur, pt ca am piticii mei, la Tecuci unde se schimba locomotiva, imi scoteam alimentatorul din priza, in rest office, filme si browsing pe unde se putea.

Nu e rau sa fii prudent, dar de data asta poti sa-ti odihnesti piticii: vagoanele nu se alimenteaza din locomotiva, intre vagoane si locomotiva exista doar conexiune mecanica si penumatica (pentru deblocare frane).
Fiecare vagon are generatorul, incarcatorul, acumulatorul si invertorul sau.

 sas1975, on 30 martie 2015 - 07:25, said:

Nu se opresc aleatoriu. Din (aproximativ) 40 in 40 de km exista o zona de separare a fazelor ce alimenteaza reteaua de contact. Zona de separare nu este alimentata si peste acea portiune (de aprox 30 metri) trenul merge impins de inertie. Dupa trecere locomotiva este alimentata normal pentru inca 40 km.

Este adevarat ca exista o zona fara alimentare acolo unde se schimba alimentarea liniei de contact. Mai departe am insa cateva observatii:
1) cum spuneam si mai sus, n-are nicio treaba reteaua de contact cu priza din vagon. Doar indirect - tractiunea locomotivei pune in miscare si generatoarele vagoanelor, dar atat. Merg prizele foarte bine si cand locomotiva este Diesel si ar merge si daca ar fi cu abur.
2) nu se separa de fapt fazele, pentru ca linia de contact este alimentata din transformatoare cu iesire monofazata. Se trece pur si simplu de la un transformator la altul,
care poate fi sau nu alimentat din pe aceeasi faze cu precedentul (la intrare sunt bifazate). Separarea se face din motive de siguranta (in caz de defect se izoleaza portiunea respectiva iar restul sistemului ramane functional).
3) din cate stiu eu, zona fara alimentare este mai scurta decat locomotiva (se poate vedea in gara Predeal, de exemplu, unde intamplator exista si primul stalp al primului tronson electrificat din Romania, Predeal - Brasov in 1963, stalp marcat cu o placheta). Chiar daca o locomotiva opreste exact in acea zona fara alimentare, ea poate ridica cel de-al doilea pantograf care va cadea in afara zonei izolate.

#12
-Unicat-

-Unicat-

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 77
  • Înscris: 27.03.2015

 hopingsteam, on 29 martie 2015 - 23:15, said:

Este ok sa alimentez un laptop (ASUS G551JM) in timpul unei calatorii pe tren (9 ore) la o priza de curent alternativ 240V ? ... Ceva imi spune ca nu e o idee buna...
Am avut de facut aceasi alegere, adica am luat un incarcator sau banca solara, adica care se incarca la soare.

Sa iti spun ce foarte probabil o sa patesti? O sa te uiti pe geam la peisaj, nu o sa stai pe laptop atatea ore, deci? Incarca bateria la laptop, incarca bateria la telefon si cumpara un power bank, pentru telefon sau pentru laptop, oricum nu o sa ai nevoie de el, eu zic ca o sa te uiti pe geam, o sa te plimbi prin tren, probabil o sa stai de socializat, asa se petrece, cu putin noroc, in functie de traseu, vad 9 ore pe tren, poate ai noroc de vreo dama de companie, europeana.

#13
sas1975

sas1975

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,288
  • Înscris: 21.10.2013

 Razvan_N, on 30 martie 2015 - 08:07, said:

Nu e rau sa fii prudent, dar de data asta poti sa-ti odihnesti piticii: vagoanele nu se alimenteaza din locomotiva, intre vagoane si locomotiva exista doar conexiune mecanica si penumatica (pentru deblocare frane).
Fiecare vagon are generatorul, incarcatorul, acumulatorul si invertorul sau.
2) nu se separa de fapt fazele, pentru ca linia de contact este alimentata din transformatoare cu iesire monofazata. Se trece pur si simplu de la un transformator la altul,
care poate fi sau nu alimentat din pe aceeasi faze cu precedentul (la intrare sunt bifazate). Separarea se face din motive de siguranta (in caz de defect se izoleaza portiunea respectiva iar restul sistemului ramane functional).
Lungimea zonei neutre (a catenarei fara tensiune) e de aprox. 40 m si nu se coboara pantograful, ci se deconecteaza disjunctorul locomotivei electrice. Dupa trecerea de zona neutra (fara tensiune), se conecteaza disjunctorul locomotivei electrice. Locomotiva electrica de 5100 kW are lungimea peste tampoane de 19,8 metri deci nu poate ridica celalat pantograf in cazul in care ramane in zona neutra decat in cazul fericit in care ramane la 4, 5 metri de iesirea din zona neutra. Tine cont ca de la pantograf pana la tampoane mai este o distanta de cativa metri. In cazul in care locomotiva ramane in zona neutra, aceasta poate fi impinsa pana sub reteaua sub tensiune sau mai poate fi alimentata direct in zona neutra prin inchiderea unui separator de catre un personal autorizat de catre Centrul de electrificare zonal.  Linia de contact este alimentata din transformatoare cu iesire monofazata insa daca ar fi alimentata dintr-o singura faza, aceasta ar conduce la suprasolicitarea generatoarelor din sistemul national. Tocmai de aceea se face o echilibrare prin alimentarea alternativa  din fazele R, S, T.

Edited by sas1975, 30 March 2015 - 12:32.


#14
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,631
  • Înscris: 29.05.2004
Despre lungimea zonei izolate, cred ca ai dreptate (banuiesc ca lucrezi in domeniu), eu asa imi aminteam din cele vazute in gara.
Referitor la alimentare, transformatoarele CFR se alimenteaza din doua faze ale unei linii de 110 kV si scot tensiune monofazata (27.5 kV fata de pamant).
Recunosc si ca exista si o motivatie a incarcarii cat mai uniforme a liniei respective de 110 kV, insa in anumite cazuri linia de contact se alimenteaza
din linii diferite si atunci aceasta problema nu mai e atat de importanta. Separarea pe sectiuni ofera siguranta alimentarii pe portiunile
neafectate de un scurtcircuit (daca n-ar exista separatie, un copac care a pus la pamant firul de contact la Timisul de Sus, sa zicem, ar taia alimentarea
tuturor trenurilor dintre Brasov si Bucuresti, pe cand acum blocheaza doar tronsonul Predeal - Brasov).

Este o problema interesanta aceea a asincronismului dintre tensiunile monofazice produse din cate doua faze diferite. Merita studiat.
O alta problema interesanta este modul de functionare a protectiei de distanta de pe 27.5 kV. Pana acum n-am reusit sa aflu exact cum
poate sa functioneze.

#15
sas1975

sas1975

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,288
  • Înscris: 21.10.2013

 Razvan_N, on 30 martie 2015 - 08:07, said:

Nu e rau sa fii prudent, dar de data asta poti sa-ti odihnesti piticii: vagoanele nu se alimenteaza din locomotiva, intre vagoane si locomotiva exista doar conexiune mecanica si penumatica (pentru deblocare frane).
Fiecare vagon are generatorul, incarcatorul, acumulatorul si invertorul sau.
Exista si conexiune electrica de la locomotiva  la vagoanele de calatori. Aceasta asigura in mod principal alimentarea principalilor consumatori (sistemele de incalzire tren, instalatiile de aer conditionat). Ca sa-ti dai seama conductorii de legatura electrica intre locomotiva si vagon au o sectiune de aproximativ 250-300 mmp, de 100 de ori mai mult decat firul pe care il ai in casa la priza. Alimentarea se face din priza de incalzire tren, acea chestie cu maner si capac care se afla sub farurile laterale de la locomotiva, in care se introduce conductorul de pe vagon. De altfel, dat fiind valoarea mare a curentului ce traverseaza acest conductor, in vederea protectiei personalului ce intervine la aceasta priza s-au dezvoltat sisteme de siguranta in sensul ca: Intotdeauna aceasta priza este incuiata cu o cheie speciala ce se afla la mecanicul de locomotiva. Fara aceasta cheie nu se poate conecta locomotiva. Deci in acelasi timp cheia deci implicit personalul care o manipuleaza nu se pot afla in acelasi timp si la priza si pe locomotiva, evitandu-se astfel electrocutarea. Eu sunt reparator de locomotive. Cel mai probabil celelalte sisteme de pe vagoane, de producere a energiei electrice sunt secundare. Nu se poate sa nu fi observat ca la trecerea locomotivei prin zona neutra, se opreste si ventilatia aerului in vagon, deci sistemele suplimentare cel mai probabil alimenteaza consumatorii mici (iluminat, sistemele electronice din vagon, incarcarea bateriilor de acumulatori etc.)

Edited by sas1975, 30 March 2015 - 17:13.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate