Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Alimentare laptop in tren
Last Updated: Mar 30 2015 17:12, Started by
hopingsteam
, Mar 29 2015 23:15
·
0
#1
Posted 29 March 2015 - 23:15
Este ok sa alimentez un laptop (ASUS G551JM) in timpul unei calatorii pe tren (9 ore) la o priza de curent alternativ 240V ? ... Ceva imi spune ca nu e o idee buna...
|
#2
Posted 29 March 2015 - 23:25
Ti-a explicat de ce nu ar fi bine ?
Alimenteaza-l linistit... |
#5
Posted 29 March 2015 - 23:37
Daca ai noroc sa gasesti o priza functionala este foarte OK. Chiar recomand si pentru smartphone, tablete si etc. Daca ai platit calatoria ai si curentul inclus,
De la geamuri sau prize..... nu mai conteaza Edited by keta, 29 March 2015 - 23:38. |
#6
Posted 29 March 2015 - 23:56
Neaparat cu bateria in laptop pentru ca prizele din trenuri, acolo unde exista, se opresc aleatoriu.
|
#7
Posted 30 March 2015 - 05:51
Am alimentat laptopul de nenumarate ori in tren inclusiv la vagonul de dormit! Pe ruta Bucuresti - Iasi si retur, pt ca am piticii mei, la Tecuci unde se schimba locomotiva, imi scoteam alimentatorul din priza, in rest office, filme si browsing pe unde se putea.
|
#8
Posted 30 March 2015 - 07:25
Neaceasca85, on 29 martie 2015 - 23:56, said:
Neaparat cu bateria in laptop pentru ca prizele din trenuri, acolo unde exista, se opresc aleatoriu. |
#9
Posted 30 March 2015 - 07:30
Alimentatorul de la laptop face o treaba minunata in a filtra, transforma curentul de la priza. Poate sa vina si cu noduri ca laptopul nu va sti asta niciodata.
|
#10
Posted 30 March 2015 - 07:48
Daca prizele din tren au curent 230v, este o treaba buna pentru calatorii care au laptop, telefon mobil sau chiar tableta.
|
|
#11
Posted 30 March 2015 - 08:07
pustiu_22, on 30 martie 2015 - 05:51, said:
Am alimentat laptopul de nenumarate ori in tren inclusiv la vagonul de dormit! Pe ruta Bucuresti - Iasi si retur, pt ca am piticii mei, la Tecuci unde se schimba locomotiva, imi scoteam alimentatorul din priza, in rest office, filme si browsing pe unde se putea. Nu e rau sa fii prudent, dar de data asta poti sa-ti odihnesti piticii: vagoanele nu se alimenteaza din locomotiva, intre vagoane si locomotiva exista doar conexiune mecanica si penumatica (pentru deblocare frane). Fiecare vagon are generatorul, incarcatorul, acumulatorul si invertorul sau. sas1975, on 30 martie 2015 - 07:25, said:
Nu se opresc aleatoriu. Din (aproximativ) 40 in 40 de km exista o zona de separare a fazelor ce alimenteaza reteaua de contact. Zona de separare nu este alimentata si peste acea portiune (de aprox 30 metri) trenul merge impins de inertie. Dupa trecere locomotiva este alimentata normal pentru inca 40 km. Este adevarat ca exista o zona fara alimentare acolo unde se schimba alimentarea liniei de contact. Mai departe am insa cateva observatii: 1) cum spuneam si mai sus, n-are nicio treaba reteaua de contact cu priza din vagon. Doar indirect - tractiunea locomotivei pune in miscare si generatoarele vagoanelor, dar atat. Merg prizele foarte bine si cand locomotiva este Diesel si ar merge si daca ar fi cu abur. 2) nu se separa de fapt fazele, pentru ca linia de contact este alimentata din transformatoare cu iesire monofazata. Se trece pur si simplu de la un transformator la altul, care poate fi sau nu alimentat din pe aceeasi faze cu precedentul (la intrare sunt bifazate). Separarea se face din motive de siguranta (in caz de defect se izoleaza portiunea respectiva iar restul sistemului ramane functional). 3) din cate stiu eu, zona fara alimentare este mai scurta decat locomotiva (se poate vedea in gara Predeal, de exemplu, unde intamplator exista si primul stalp al primului tronson electrificat din Romania, Predeal - Brasov in 1963, stalp marcat cu o placheta). Chiar daca o locomotiva opreste exact in acea zona fara alimentare, ea poate ridica cel de-al doilea pantograf care va cadea in afara zonei izolate. |
#12
Posted 30 March 2015 - 08:37
hopingsteam, on 29 martie 2015 - 23:15, said:
Este ok sa alimentez un laptop (ASUS G551JM) in timpul unei calatorii pe tren (9 ore) la o priza de curent alternativ 240V ? ... Ceva imi spune ca nu e o idee buna... Sa iti spun ce foarte probabil o sa patesti? O sa te uiti pe geam la peisaj, nu o sa stai pe laptop atatea ore, deci? Incarca bateria la laptop, incarca bateria la telefon si cumpara un power bank, pentru telefon sau pentru laptop, oricum nu o sa ai nevoie de el, eu zic ca o sa te uiti pe geam, o sa te plimbi prin tren, probabil o sa stai de socializat, asa se petrece, cu putin noroc, in functie de traseu, vad 9 ore pe tren, poate ai noroc de vreo dama de companie, europeana. |
#13
Posted 30 March 2015 - 12:26
Razvan_N, on 30 martie 2015 - 08:07, said:
Nu e rau sa fii prudent, dar de data asta poti sa-ti odihnesti piticii: vagoanele nu se alimenteaza din locomotiva, intre vagoane si locomotiva exista doar conexiune mecanica si penumatica (pentru deblocare frane). Fiecare vagon are generatorul, incarcatorul, acumulatorul si invertorul sau. 2) nu se separa de fapt fazele, pentru ca linia de contact este alimentata din transformatoare cu iesire monofazata. Se trece pur si simplu de la un transformator la altul, care poate fi sau nu alimentat din pe aceeasi faze cu precedentul (la intrare sunt bifazate). Separarea se face din motive de siguranta (in caz de defect se izoleaza portiunea respectiva iar restul sistemului ramane functional). Edited by sas1975, 30 March 2015 - 12:32. |
#14
Posted 30 March 2015 - 14:36
Despre lungimea zonei izolate, cred ca ai dreptate (banuiesc ca lucrezi in domeniu), eu asa imi aminteam din cele vazute in gara.
Referitor la alimentare, transformatoarele CFR se alimenteaza din doua faze ale unei linii de 110 kV si scot tensiune monofazata (27.5 kV fata de pamant). Recunosc si ca exista si o motivatie a incarcarii cat mai uniforme a liniei respective de 110 kV, insa in anumite cazuri linia de contact se alimenteaza din linii diferite si atunci aceasta problema nu mai e atat de importanta. Separarea pe sectiuni ofera siguranta alimentarii pe portiunile neafectate de un scurtcircuit (daca n-ar exista separatie, un copac care a pus la pamant firul de contact la Timisul de Sus, sa zicem, ar taia alimentarea tuturor trenurilor dintre Brasov si Bucuresti, pe cand acum blocheaza doar tronsonul Predeal - Brasov). Este o problema interesanta aceea a asincronismului dintre tensiunile monofazice produse din cate doua faze diferite. Merita studiat. O alta problema interesanta este modul de functionare a protectiei de distanta de pe 27.5 kV. Pana acum n-am reusit sa aflu exact cum poate sa functioneze. |
#15
Posted 30 March 2015 - 17:12
Razvan_N, on 30 martie 2015 - 08:07, said:
Nu e rau sa fii prudent, dar de data asta poti sa-ti odihnesti piticii: vagoanele nu se alimenteaza din locomotiva, intre vagoane si locomotiva exista doar conexiune mecanica si penumatica (pentru deblocare frane). Fiecare vagon are generatorul, incarcatorul, acumulatorul si invertorul sau. Edited by sas1975, 30 March 2015 - 17:13. |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users