Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Cum functioneaza bateria de la masina?

- - - - -
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
vyctoras1985

vyctoras1985

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 11,765
  • Înscris: 01.07.2013
In mare am inteles asa :substanta din baterie rupe niste electroni de la borna pozitiva ; electronii vin de la borna negativa prin circuit ; trec prin bujie sub forma de scantei (practic in bujie fiind acele armaturi dar care nu au dielectric intre ele) ;apoi ajung la borna pozitiva ca sa completeze deficitul de electroni;dupa care substanta din baterie o ia iar de la capat si rupe electroni; toata treaba asta intamplanduse secunda de secunda. Am zis corect?

#2
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,194
  • Înscris: 24.02.2007
http://en.wikipedia....–acid_battery

O substanta se oxideaza (Pb metalic), alta se reduce (PbO2), iar mediul conductor (acid sulfuric) le ajuta sa "comunice', rezultand o tensiune de 2V.

Edited by dani.user, 06 March 2015 - 09:10.


#3
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,040
  • Înscris: 22.05.2003
Pai asa functioneaza orice baterie, nu doar de masina!
Bujia e doar un consumator X

#4
FolderBulk

FolderBulk

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 765
  • Înscris: 19.08.2007
si nu e baterie este acumulator la masina.

#5
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

 FolderBulk, on 06 martie 2015 - 09:23, said:

si nu e baterie este acumulator la masina.

Acumulatorul nu PRODUCE curent, ci il INMAGAZINEAZA si apoi il CEDEAZA.
Se foloseste si termenul de "baterie de acumulatori ", pentru ca este compusa din mai multi acumulatori, legati serie-paralel, in functie de tensiunea/curentul necesatre la borne.
Pila galvanica produce curent, spre exemplu.

Edited by myshyk, 06 March 2015 - 09:35.


#6
vyctoras1985

vyctoras1985

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 11,765
  • Înscris: 01.07.2013

 dani.user, on 06 martie 2015 - 09:02, said:

http://en.wikipedia....–acid_battery

O substanta se oxideaza (Pb metalic), alta se reduce (PbO2), iar mediul conductor (acid sulfuric) le ajuta sa "comunice', rezultand o tensiune de 2V.
Wikipedia tehnica in engleza e complicata. Si din postul tau n-am inteles nimic..... vorbesti deja la alt nivel.

 Adm, on 06 martie 2015 - 09:04, said:

Pai asa functioneaza orice baterie, nu doar de masina!
Bujia e doar un consumator X
Asta mi-am dat seama

 FolderBulk, on 06 martie 2015 - 09:23, said:

si nu e baterie este acumulator la masina.
Ma rog eu nu stiu care e diferenta.

 myshyk, on 06 martie 2015 - 09:32, said:



Acumulatorul nu PRODUCE curent, ci il INMAGAZINEAZA si apoi il CEDEAZA.
Se foloseste si termenul de "baterie de acumulatori ", pentru ca este compusa din mai multi acumulatori, legati serie-paralel, in functie de tensiunea/curentul necesatre la borne.
Pila galvanica produce curent, spre exemplu.
aaaaaaa...... adica? Cum adica il inmagazineaza? In principiu totul se bazeaza pe un dezechilibru de electroni deci nu va cum se potriveste chestia cu inmagazineaza. Mai degraba produce ar fi corect.....

#7
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,194
  • Înscris: 24.02.2007

 vyctoras1985, on 06 martie 2015 - 10:07, said:

Si din postul tau n-am inteles nimic..... vorbesti deja la alt nivel.

Invata niste electrochimie si vei intelege.
Nu toate chestiile se pot explica in 3 cuvinte pentru oricine.

#8
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007
Cum nu exista alt termen inmagazineaza este suficient. Si da, inmagazinarea se produce cu un dezechilibru, in sens opus cu dezechilibrul la cedare. Lamurit?

Apropo de consumator, acesta este bobina de inductie, la benzinar evident.

La diesel se poate spune ca cele incandescente sunt consumatori.

#9
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
http://www.bateriiau...terie-auto.html

http://www.hobbytron...i-baterii-auto/

Edited by keta, 06 March 2015 - 10:40.


#10
xilo

xilo

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,052
  • Înscris: 25.10.2014
Acumulatorul este un echipament ce transforma energia chimica in electricitate .
"Inmagazinarea" energiei la un acumualto este reactia chimica inversa cedarii de curent .
reactia chimica de inmagazinare : PbSO4 + SO4 + 2H2O = PbO2 + 2H2SO4 PbSO4 + H2 = Pb + H2SO4
reactia chimica de descarcare : PbO2 + H2 + H2SO4 = PbSO4 + 2H2O Pb + SO4 = PbSO4
In mare cam asta e cu inmagazinarea/descarcarea , oricum ce intervine de aici incolo va fi vorba de concentratii acid si alte formule chimice care oricum depaseste posibilitatea interventiei unei persoane neautorizate .
daca doresti mai amanuntit sau sa construiesti un acumulator : http://ro.math.wikia...atorul_cu_plumb

Edited by xilo, 06 March 2015 - 10:47.


#11
abru

abru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 348
  • Înscris: 12.11.2005

 vyctoras1985, on 06 martie 2015 - 08:19, said:

In mare am inteles asa :substanta din baterie rupe niste electroni de la borna pozitiva ; electronii vin de la borna negativa prin circuit ; trec prin bujie sub forma de scantei (practic in bujie fiind acele armaturi dar care nu au dielectric intre ele) ;apoi ajung la borna pozitiva ca sa completeze deficitul de electroni;dupa care substanta din baterie o ia iar de la capat si rupe electroni; toata treaba asta intamplanduse secunda de secunda. Am zis corect?

Ai uitat de alternator, ca doar nu e perpetuum mobile.

Diferenta intre acumulator si baterie e ca acumulatorul il poti incarca, bateria nu.

#12
vyctoras1985

vyctoras1985

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 11,765
  • Înscris: 01.07.2013
Din cate am inteles incarcarea bateriei nu e incarcarea propriuzisa a ceva ci de fapt este vorba de o reactie inversa provocata de curentul bagat care face ca placile de plumb sa se curete astfel electrolitul putand avea contact cu placile si inchide circuitul.

 abru, on 06 martie 2015 - 16:52, said:


Ai uitat de alternator, ca doar nu e perpetuum mobile.

Diferenta intre acumulator si baterie e ca acumulatorul il poti incarca, bateria nu.

asa alternatorul care azi mam interesat si el preia curentul ce ajunge la bujii bateria neavand rol decat la primul contact.

Iar bateriile obisnuite de la telecomanda functioneaza pe acelasi principiu ca bateria de masina cu borne pozitive si negative numai ca ii lipseste eletrolitul si in timp ceva se depune in interior si curentul nu mai curge.

#13
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,012
  • Înscris: 16.06.2006
In mare ai inteles cu sta treaba.
In prima faza ar trebui sa citesti cate ceva despre producerea curentului electric (generatoare electromecanice, generatoare termoelectrice, generatoare fotoelectrice, electrochimie, sarcina electrica), despre felurile curentului electric (continuu sau alternativ), apoi sa asociezi modurile de producere ale curentului electric cu ceea ce intalnesti in viata cotidiana.

Bateriile au inauntru 2 electrozi din materiale conductoare diferite (Zinc-carbon de exemplu) intre care este un electrolit (MnO oxid de mangan praf).
Intre cei 2 electrozi se produce o reactie chimica care elibereaza electroni.
Conectarea unui consumator intre cei 2 electrozi produce trecerea electronilor de la - spre + prin consumator (bec, led, rezistenta, bobina, circuit electronic complex).
Cu cat rezistenta electrica a consumatorului este mai mica, viteza electronilor este mai mare. Asta se numeste intensitatea curentului electric.
(exact de la - spre + ! doar ca pentru a fi mai simplu noi simbolizam intensitatea curentului electric printr-o sageata plecand de la borna pozitiva a sursei catre consumator, spre borna negativa).(vezi legea lui Ohm)

Bateriile sunt limitate. Cand se consuma elementul interior, reactia chimica se atenueaza si inceteaza. Reactia asta chimica nu este reversibila.

Acumulatorii sunt tot chimici pe diferite tipuri si elemente.(Nikel Cadmiu, Nikel Metal Hydride, Litiu, Litiu Fier, Litiu Polimer etc.).
Aplicarea de curent electric la bornele unui acumulator produce acumulare de ioni negativi caracteristici electrolitului din interior.
La conectarea unui consumator, ionii negativi cedeaza electroni spre borna + (cum am explicat la baterie)

Acumulatorul cu plumb functioneaza la fel dar electrolitul e acid sulfuric diluat.
Reactia chimica a fost descrisa mai sus.

Alternatorul auto este un generator electric trifazic cu punte redresoare cu 6 diode.
Acesta transforma miscarea de rotatie in energie electrica prin efectul inductiei electromagnetice.
Deoarece este un generator de curent alternativ, curentul trebuie redresat pentru a putea fi folosit la consumatori de curent continuu (in special electronice).

#14
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,642
  • Înscris: 23.04.2007

 abru, on 06 martie 2015 - 16:52, said:

Diferenta intre acumulator si baterie e ca acumulatorul il poti incarca, bateria nu.
Ei pe dracu ... da' ce te faci daca ai o baterie de acumulatori ?

#15
vyctoras1985

vyctoras1985

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 11,765
  • Înscris: 01.07.2013

 radurus, on 06 martie 2015 - 21:40, said:

In mare ai inteles cu sta treaba.
In prima faza ar trebui sa citesti cate ceva despre producerea curentului electric (generatoare electromecanice, generatoare termoelectrice, generatoare fotoelectrice, electrochimie, sarcina electrica), despre felurile curentului electric (continuu sau alternativ), apoi sa asociezi modurile de producere ale curentului electric cu ceea ce intalnesti in viata cotidiana.

Bateriile au inauntru 2 electrozi din materiale conductoare diferite (Zinc-carbon de exemplu) intre care este un electrolit (MnO oxid de mangan praf).
Intre cei 2 electrozi se produce o reactie chimica care elibereaza electroni.
Conectarea unui consumator intre cei 2 electrozi produce trecerea electronilor de la - spre + prin consumator (bec, led, rezistenta, bobina, circuit electronic complex).
Cu cat rezistenta electrica a consumatorului este mai mica, viteza electronilor este mai mare. Asta se numeste intensitatea curentului electric.
(exact de la - spre + ! doar ca pentru a fi mai simplu noi simbolizam intensitatea curentului electric printr-o sageata plecand de la borna pozitiva a sursei catre consumator, spre borna negativa).(vezi legea lui Ohm)

Bateriile sunt limitate. Cand se consuma elementul interior, reactia chimica se atenueaza si inceteaza. Reactia asta chimica nu este reversibila.

Acumulatorii sunt tot chimici pe diferite tipuri si elemente.(Nikel Cadmiu, Nikel Metal Hydride, Litiu, Litiu Fier, Litiu Polimer etc.).
Aplicarea de curent electric la bornele unui acumulator produce acumulare de ioni negativi caracteristici electrolitului din interior.
La conectarea unui consumator, ionii negativi cedeaza electroni spre borna + (cum am explicat la baterie)

Acumulatorul cu plumb functioneaza la fel dar electrolitul e acid sulfuric diluat.
Reactia chimica a fost descrisa mai sus.

Alternatorul auto este un generator electric trifazic cu punte redresoare cu 6 diode.
Acesta transforma miscarea de rotatie in energie electrica prin efectul inductiei electromagnetice.
Deoarece este un generator de curent alternativ, curentul trebuie redresat pentru a putea fi folosit la consumatori de curent continuu (in special electronice).

apropo de sensul curentului electric....... pai depinde cum privesti lucrurile...... responsabila de curentul electric ar putea fi dupa unii borna pozitiva pentru ca primeste sau dupa altii borna negativa ca cedeaza ....... ma gandesc....

#16
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,012
  • Înscris: 16.06.2006

 adrian_r5, on 06 martie 2015 - 22:55, said:

Ei pe dracu ... da' ce te faci daca ai o baterie de acumulatori ?

E clar ca e vorba de baterie de acumulatori cu sensul:
"2. Grup de aparate, de dispozitive sau de piese identice asociate în vederea executării unei operații" adica mai multi acumulatori.
Ei se refereau la baterie=pila electrica

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate