Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Cum functioneaza bateria de la masina?
Last Updated: Mar 07 2015 16:05, Started by
vyctoras1985
, Mar 06 2015 08:19
·
0
#1
Posted 06 March 2015 - 08:19
In mare am inteles asa :substanta din baterie rupe niste electroni de la borna pozitiva ; electronii vin de la borna negativa prin circuit ; trec prin bujie sub forma de scantei (practic in bujie fiind acele armaturi dar care nu au dielectric intre ele) ;apoi ajung la borna pozitiva ca sa completeze deficitul de electroni;dupa care substanta din baterie o ia iar de la capat si rupe electroni; toata treaba asta intamplanduse secunda de secunda. Am zis corect?
|
#2
Posted 06 March 2015 - 09:02
http://en.wikipedia....–acid_battery
O substanta se oxideaza (Pb metalic), alta se reduce (PbO2), iar mediul conductor (acid sulfuric) le ajuta sa "comunice', rezultand o tensiune de 2V. Edited by dani.user, 06 March 2015 - 09:10. |
#3
Posted 06 March 2015 - 09:04
Pai asa functioneaza orice baterie, nu doar de masina!
Bujia e doar un consumator X |
#5
Posted 06 March 2015 - 09:32
FolderBulk, on 06 martie 2015 - 09:23, said:
si nu e baterie este acumulator la masina. Acumulatorul nu PRODUCE curent, ci il INMAGAZINEAZA si apoi il CEDEAZA. Se foloseste si termenul de "baterie de acumulatori ", pentru ca este compusa din mai multi acumulatori, legati serie-paralel, in functie de tensiunea/curentul necesatre la borne. Pila galvanica produce curent, spre exemplu. Edited by myshyk, 06 March 2015 - 09:35. |
#6
Posted 06 March 2015 - 10:07
dani.user, on 06 martie 2015 - 09:02, said:
http://en.wikipedia....–acid_battery O substanta se oxideaza (Pb metalic), alta se reduce (PbO2), iar mediul conductor (acid sulfuric) le ajuta sa "comunice', rezultand o tensiune de 2V. Adm, on 06 martie 2015 - 09:04, said:
Pai asa functioneaza orice baterie, nu doar de masina! Bujia e doar un consumator X FolderBulk, on 06 martie 2015 - 09:23, said:
si nu e baterie este acumulator la masina. myshyk, on 06 martie 2015 - 09:32, said: Acumulatorul nu PRODUCE curent, ci il INMAGAZINEAZA si apoi il CEDEAZA. Se foloseste si termenul de "baterie de acumulatori ", pentru ca este compusa din mai multi acumulatori, legati serie-paralel, in functie de tensiunea/curentul necesatre la borne. Pila galvanica produce curent, spre exemplu. |
#7
Posted 06 March 2015 - 10:27
#8
Posted 06 March 2015 - 10:29
Cum nu exista alt termen inmagazineaza este suficient. Si da, inmagazinarea se produce cu un dezechilibru, in sens opus cu dezechilibrul la cedare. Lamurit?
Apropo de consumator, acesta este bobina de inductie, la benzinar evident. La diesel se poate spune ca cele incandescente sunt consumatori. |
#9
Posted 06 March 2015 - 10:39
http://www.bateriiau...terie-auto.html
http://www.hobbytron...i-baterii-auto/ Edited by keta, 06 March 2015 - 10:40. |
#10
Posted 06 March 2015 - 10:44
Acumulatorul este un echipament ce transforma energia chimica in electricitate .
"Inmagazinarea" energiei la un acumualto este reactia chimica inversa cedarii de curent . reactia chimica de inmagazinare : PbSO4 + SO4 + 2H2O = PbO2 + 2H2SO4 PbSO4 + H2 = Pb + H2SO4 reactia chimica de descarcare : PbO2 + H2 + H2SO4 = PbSO4 + 2H2O Pb + SO4 = PbSO4 In mare cam asta e cu inmagazinarea/descarcarea , oricum ce intervine de aici incolo va fi vorba de concentratii acid si alte formule chimice care oricum depaseste posibilitatea interventiei unei persoane neautorizate . daca doresti mai amanuntit sau sa construiesti un acumulator : http://ro.math.wikia...atorul_cu_plumb Edited by xilo, 06 March 2015 - 10:47. |
|
#11
Posted 06 March 2015 - 16:52
vyctoras1985, on 06 martie 2015 - 08:19, said:
In mare am inteles asa :substanta din baterie rupe niste electroni de la borna pozitiva ; electronii vin de la borna negativa prin circuit ; trec prin bujie sub forma de scantei (practic in bujie fiind acele armaturi dar care nu au dielectric intre ele) ;apoi ajung la borna pozitiva ca sa completeze deficitul de electroni;dupa care substanta din baterie o ia iar de la capat si rupe electroni; toata treaba asta intamplanduse secunda de secunda. Am zis corect? Ai uitat de alternator, ca doar nu e perpetuum mobile. Diferenta intre acumulator si baterie e ca acumulatorul il poti incarca, bateria nu. |
#12
Posted 06 March 2015 - 19:25
Din cate am inteles incarcarea bateriei nu e incarcarea propriuzisa a ceva ci de fapt este vorba de o reactie inversa provocata de curentul bagat care face ca placile de plumb sa se curete astfel electrolitul putand avea contact cu placile si inchide circuitul.
abru, on 06 martie 2015 - 16:52, said: Ai uitat de alternator, ca doar nu e perpetuum mobile. Diferenta intre acumulator si baterie e ca acumulatorul il poti incarca, bateria nu. asa alternatorul care azi mam interesat si el preia curentul ce ajunge la bujii bateria neavand rol decat la primul contact. Iar bateriile obisnuite de la telecomanda functioneaza pe acelasi principiu ca bateria de masina cu borne pozitive si negative numai ca ii lipseste eletrolitul si in timp ceva se depune in interior si curentul nu mai curge. |
#13
Posted 06 March 2015 - 21:40
In mare ai inteles cu sta treaba.
In prima faza ar trebui sa citesti cate ceva despre producerea curentului electric (generatoare electromecanice, generatoare termoelectrice, generatoare fotoelectrice, electrochimie, sarcina electrica), despre felurile curentului electric (continuu sau alternativ), apoi sa asociezi modurile de producere ale curentului electric cu ceea ce intalnesti in viata cotidiana. Bateriile au inauntru 2 electrozi din materiale conductoare diferite (Zinc-carbon de exemplu) intre care este un electrolit (MnO oxid de mangan praf). Intre cei 2 electrozi se produce o reactie chimica care elibereaza electroni. Conectarea unui consumator intre cei 2 electrozi produce trecerea electronilor de la - spre + prin consumator (bec, led, rezistenta, bobina, circuit electronic complex). Cu cat rezistenta electrica a consumatorului este mai mica, viteza electronilor este mai mare. Asta se numeste intensitatea curentului electric. (exact de la - spre + ! doar ca pentru a fi mai simplu noi simbolizam intensitatea curentului electric printr-o sageata plecand de la borna pozitiva a sursei catre consumator, spre borna negativa).(vezi legea lui Ohm) Bateriile sunt limitate. Cand se consuma elementul interior, reactia chimica se atenueaza si inceteaza. Reactia asta chimica nu este reversibila. Acumulatorii sunt tot chimici pe diferite tipuri si elemente.(Nikel Cadmiu, Nikel Metal Hydride, Litiu, Litiu Fier, Litiu Polimer etc.). Aplicarea de curent electric la bornele unui acumulator produce acumulare de ioni negativi caracteristici electrolitului din interior. La conectarea unui consumator, ionii negativi cedeaza electroni spre borna + (cum am explicat la baterie) Acumulatorul cu plumb functioneaza la fel dar electrolitul e acid sulfuric diluat. Reactia chimica a fost descrisa mai sus. Alternatorul auto este un generator electric trifazic cu punte redresoare cu 6 diode. Acesta transforma miscarea de rotatie in energie electrica prin efectul inductiei electromagnetice. Deoarece este un generator de curent alternativ, curentul trebuie redresat pentru a putea fi folosit la consumatori de curent continuu (in special electronice). |
#14
Posted 06 March 2015 - 22:55
abru, on 06 martie 2015 - 16:52, said:
Diferenta intre acumulator si baterie e ca acumulatorul il poti incarca, bateria nu. |
#15
Posted 07 March 2015 - 08:30
radurus, on 06 martie 2015 - 21:40, said:
In mare ai inteles cu sta treaba. In prima faza ar trebui sa citesti cate ceva despre producerea curentului electric (generatoare electromecanice, generatoare termoelectrice, generatoare fotoelectrice, electrochimie, sarcina electrica), despre felurile curentului electric (continuu sau alternativ), apoi sa asociezi modurile de producere ale curentului electric cu ceea ce intalnesti in viata cotidiana. Bateriile au inauntru 2 electrozi din materiale conductoare diferite (Zinc-carbon de exemplu) intre care este un electrolit (MnO oxid de mangan praf). Intre cei 2 electrozi se produce o reactie chimica care elibereaza electroni. Conectarea unui consumator intre cei 2 electrozi produce trecerea electronilor de la - spre + prin consumator (bec, led, rezistenta, bobina, circuit electronic complex). Cu cat rezistenta electrica a consumatorului este mai mica, viteza electronilor este mai mare. Asta se numeste intensitatea curentului electric. (exact de la - spre + ! doar ca pentru a fi mai simplu noi simbolizam intensitatea curentului electric printr-o sageata plecand de la borna pozitiva a sursei catre consumator, spre borna negativa).(vezi legea lui Ohm) Bateriile sunt limitate. Cand se consuma elementul interior, reactia chimica se atenueaza si inceteaza. Reactia asta chimica nu este reversibila. Acumulatorii sunt tot chimici pe diferite tipuri si elemente.(Nikel Cadmiu, Nikel Metal Hydride, Litiu, Litiu Fier, Litiu Polimer etc.). Aplicarea de curent electric la bornele unui acumulator produce acumulare de ioni negativi caracteristici electrolitului din interior. La conectarea unui consumator, ionii negativi cedeaza electroni spre borna + (cum am explicat la baterie) Acumulatorul cu plumb functioneaza la fel dar electrolitul e acid sulfuric diluat. Reactia chimica a fost descrisa mai sus. Alternatorul auto este un generator electric trifazic cu punte redresoare cu 6 diode. Acesta transforma miscarea de rotatie in energie electrica prin efectul inductiei electromagnetice. Deoarece este un generator de curent alternativ, curentul trebuie redresat pentru a putea fi folosit la consumatori de curent continuu (in special electronice). apropo de sensul curentului electric....... pai depinde cum privesti lucrurile...... responsabila de curentul electric ar putea fi dupa unii borna pozitiva pentru ca primeste sau dupa altii borna negativa ca cedeaza ....... ma gandesc.... |
|
#16
Posted 07 March 2015 - 16:05
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users