Calitatea vocii la telefonia mobila
Last Updated: Mar 06 2015 18:41, Started by
Alexis
, Mar 04 2015 02:18
·
0
#1
Posted 04 March 2015 - 02:18
Nu credeam sa ajung sa duc dorul telefoniei fixe. Dar la toti operatorii de telefonie mobila mi se intampla din ce in ce mai des (in conditii de semnal ok si telefoane bune) sa se auda prost, sau foarte prost. Rar reusesc sa prind un HD voice si atunci cand se intampla pica foarte des inapoi la calitate standard. Compresii, zgomote, intreruperi, nici pe vremea lui Ceausescu la fix cu centralele analogice cand aveai la sat un apel dintr-un capat in altul al tarii nu se auzea in halul asta. Si nu vorbesc pe 2G ci pe 3G. M-am saturat sa ma chinui sa inteleg ce vorbeste interlocutorul. Am inceput sa sun prietenii pe Viber ca sa am si eu o convorbire la o calitate normala.
Pe fix e cat se poate de ok, si la teleqom si la digi cat am apucat sa verific. Ce se intampla? E in plan la operatori sa readuca macar partial calitatea convorbirilor? Sau migram usor spre VoIP ca sa ne intelegem? Pe bune, prefer sa vorbesc mai rar si cu delay pe VoIP decat sa am 3 sferturi dintr-o convorbire formata din intrebari: "ce ai zis?" si repetari de raspunsuri. |
#2
Posted 04 March 2015 - 02:23
Incearca si HD Voice de la Orange, in caz ca pana acum ai folosit Telekom.
Edited by MembruAnonim, 04 March 2015 - 02:27. |
#3
Posted 04 March 2015 - 02:32
folosesc in mod curent orange, telekom, vodafone si digi. rar am prins HD voice in orange, da, era ok, dar nu am prins mereu, poate fiindca nu avea interlocutorul telefon capabil de HD, sau cine stie pe unde se ruta convorbirea. e la noroc, ca la vodafone.
|
#4
Posted 04 March 2015 - 05:05
Daca o sa apelezi Orange-Orange si telefoanele sunt compatibile cu codecul asta, intotdeauna apelurile vor avea claritatea cea mai buna.
|
#5
Posted 04 March 2015 - 05:50
Alexis, on 04 martie 2015 - 02:18, said:
Nu credeam sa ajung sa duc dorul telefoniei fixe. Dar la toti operatorii de telefonie mobila mi se intampla din ce in ce mai des (in conditii de semnal ok si telefoane bune) sa se auda prost, sau foarte prost. Rar reusesc sa prind un HD voice si atunci cand se intampla pica foarte des inapoi la calitate standard. Edited by andreic, 04 March 2015 - 05:52. |
#6
Posted 04 March 2015 - 07:42
Alexis, on 04 martie 2015 - 02:18, said:
Ce se intampla? E in plan la operatori sa readuca macar partial calitatea convorbirilor? Sau migram usor spre VoIP ca sa ne intelegem? Pe bune, prefer sa vorbesc mai rar si cu delay pe VoIP decat sa am 3 sferturi dintr-o convorbire formata din intrebari: "ce ai zis?" si repetari de raspunsuri. |
#7
Posted 04 March 2015 - 07:44
MembruAnonim, on 04 martie 2015 - 02:23, said:
Incearca si HD Voice de la Orange, in caz ca pana acum ai folosit Telekom. MembruAnonim, on 04 martie 2015 - 05:05, said:
Daca o sa apelezi Orange-Orange si telefoanele sunt compatibile cu codecul asta, intotdeauna apelurile vor avea claritatea cea mai buna. |
#8
Posted 04 March 2015 - 08:01
posibil ca defectul sa fie la tine (defecte de auz)... sau posibil ca telefoanele alea de calitate sa fie de vina... sau nu tii urechea unde trebuie (incearca căşti)
importante sunt cuvintele... calitatea conversatiei... majoritatea operatorilor folosesc VOIP si reduc banda alocata fiecarei conexiuni... e greu de dus dorul? te cocoşează? sau ce Edited by Nero-d, 04 March 2015 - 08:30. |
#9
Posted 04 March 2015 - 08:41
desi am mai spus si in primul post mai spun odata ca vad ca se repeta anumite intrebari:
- folosesc mai multe telefoane: samsung galaxy s4, iphone 5s si un nokia lumia 635 (din cauza jobului). am incercat si telefoane non-smartphone, acelasi lucru - m-am gandit si eu ca as putea avea probleme cu auzul, dar daca pe voip (viber) si pe fix sau cand dau de hd voice aud perfect, scot din calcul varianta asta - calatoresc cu jobul in foarte multe zone din tara, inclusiv in zone rurale si sunt nevoit sa sun persoane din acele zone sau din tara, pe diverse retele de telefonie - daca sun din orange in orange sau vodafone - vodafone si persoana pe care o apelez are telefon care sa stie de hd voice da, se intampla sa prind hd voice, dar asta se intampla rar si nu este un aspect pe care sa am cum sa-l controlez, n-am cum sa le zic la toti sa treaca pe orange si sa-si ia telefoane cu hd voice. - in majoritatea cazurilor, acolo unde este posibil, stau in 3g - am incercat o casca bluetooth, se auzea mai tare dar si mai prost. cu casti obisnuite cu fir se aude la fel ca la telefon Pot spune cat se poate de sigur ca in ultimii ani a scazut drastic calitatea vocii pe telefonia mobila. Imi aduc aminte cu placere de momentele in care (desi pe 2G) Cosmorom (asa era pe atunci) avea cea mai buna calitate a vocii in apel. Tot in acea perioada (anii 2003-2004 parca) primii la care a scazut calitatea vocii au fost Connex urmati si de Dialog la scurt timp. Poate sunt eu mai pretentios dar deja a inceput sa fie deranjanta treaba. Am inceput sa folosesc intensiv viber-ul, cand am de sunat pe cineva intai incerc pe viber si apoi in modul clasic. |
#10
Posted 04 March 2015 - 08:50
pai daca nu sunt foarte multi care se plang de acest "defect"? (sau daca li se pare suportabil) concluzia logica e ca problema e la tine...
trensmisia fiind integral digitala, e vorba de codecuri si filtrarea fregventelor... nu marca telefonului conteaza (sau nu numai ea) ci aparatul in sine auzul poate fi afectat pe anumite fregvente... e necesara o audiograma |
|
#11
Posted 04 March 2015 - 08:55
#12
Posted 04 March 2015 - 09:05
cum sa nu, aveam si 7G
Se pare ca am gasit o explicatie si nu sunt singurul care se plange de problema asta: http://spectrum.ieee...d-how-to-fix-it Deci astept VoLTE, acoperire nationala 4G si momentul in care lumea o sa-si faca upgrade la telefoane. Inca vreo 10 ani )) Edited by Alexis, 04 March 2015 - 09:06. |
#13
Posted 04 March 2015 - 09:07
crislacor, on 04 martie 2015 - 07:44, said:
Ai uitat esențialul: calitatea semnalului! Că poți avea și pe mama lu' HD Voice pe telefoane, la ce semnal am eu acasă nu se va auzi veci! Edited by Hider141, 04 March 2015 - 09:08. |
#14
Posted 04 March 2015 - 09:18
Păi dacă zici ,,în țară " pe oriunde probabil că o să ai probleme mulți ani de acum încolo, pe coclauri alea alea.
Credeam că sînt eu norocos în oraş pe Rds. |
#15
Posted 04 March 2015 - 09:21
Eu folosesc Alonia pe telefon mai nou exclusiv, cu redirecţionare de back-up pe un clickphone şi pot spune că 90% din apeluri "curg" bine. Contul e înregistrat pe clientul Android, nu folosesc aplicaţia.
Ca avantaje am faptul că nu ratez apeluri (clickphone trimite notificări pe mail) şi am calitate audio superioară. Ca dezavantaj, am unele probleme pentru interlocutori dacă sunt doar pe 3G mai slab. (în mod curent folosesc 4G) VOIP e viitorul, am realizat asta de 5 ani dar abia acum există infrastructură tehnică să meargă bine. Cască am de la Sony, un bt52 cu HD voice. în mişcare nu prea apelez pe 3G (pe 4G nu sunt probleme), opresc maşina mai bine pentru a avea o convorbire optimă. |
|
#16
Posted 04 March 2015 - 09:52
Parerea mea: a scazut calitatea deoarece echipamentele folosite de operatori, Ericsson, Motorola, Siemens, Nokia, Alcatel au fost inlocuite cu chinezarii gen Huawei, ZTE.
Edited by obionekenobi, 04 March 2015 - 09:55. |
#17
Posted 04 March 2015 - 10:07
Telefonul meu nu e smartphone, insa are o claritate foarte buna in convorbiti.
Am un Samsung E1170 |
#18
Posted 04 March 2015 - 10:50
Eu am avut probleme cu HD Voice de la Orange. Dupa ~1 minut in convorbire se auzea un "trosnet" si se reducea la tacere convorbirea. Inchideam, sunam inapoi,iar dupa ~1 min in convorbire din nou.. Am trecut pe 2G si am putut vorbi mai mult.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users