La ce se folosea motorul?
Last Updated: Mar 02 2015 19:51, Started by
razvancolceriu
, Mar 01 2015 23:11
·
0
#1
Posted 01 March 2015 - 23:11
Salut! Stie cineva la ce se foloseau genul acesta de motoare?
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/T_0poJpCD18?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#3
Posted 01 March 2015 - 23:26
Sa actioneze componente industriale ori de prelucare a lemnului in zone izolate, utilaje agricole stationare sau pompe de apa depinde ce conectezi la arbore. Motor cu un singur cilindru... ii trebuie volanta sanatoasa.
In partea opusa volantei mari se vede un sistem cu ampreaj de cuplare la ceva, probabil era pornit si cand mergea bine se lasa ampreajul ala si actiona instalatia. Edited by andreic, 01 March 2015 - 23:31. |
#4
Posted 01 March 2015 - 23:29
Erau candva batozele de treierat....legendare....
Si motoare cu aburi. Edited by ddaannii, 01 March 2015 - 23:32. |
#6
Posted 01 March 2015 - 23:49
Nu cred sa fi fost de barca, mai plauzibil de ceva utilaj fix, prima data cand l-am vazut ma gandeam sa fi fost o moara sau strung.
Edited by LunaCrystal, 01 March 2015 - 23:49. |
#7
Posted 01 March 2015 - 23:54
100% e motor de barca, a fost construit prin 1930
daca citesti comentariile de pe youtube ai sa vezi ca autorul filmari spune ca e motor de vapor Edited by soundventure, 02 March 2015 - 00:08. |
#8
Posted 02 March 2015 - 00:09
Motoarele semidiesel se incadreaza la doua categorii.
1. Motoare pt. uz general. Motorul semidiesel are compresie mai mare decat un benzinar otto, dar mult mai mica decat un diesel normal. Asta permite mai multe avantaje: -pornire ceva mai facila (istoric), - o constructie mai putin greoaie fata de un diesel normal; - turatie mai mare - de unde si o posibila putere mai mare ( nu in cuplu motor, ci in Kwh sau CP, care prin angrenaj se poate transforma si in cuplu final mai mare. 2. Motoarele semidiesel pt. machetomodele, de turatie extrema +/- 45 K RPM, cu un raport putere / greutate mult superior motoarelor normale, dar si cu uzura extrema. 5 CP din 7cmc, din motoare cu chiulasa din dural, ultrausoare, este ceva comun, existand si mai mici si mult mai mari. Acestea din urma utilizeaza in general metanol in emulsie cu ulei de ricin, sau amestecuri asemanatoare. Motoarele semidiesel au bujie incandescenta, spre deosebire de cele diesel care pot realiza aprinderea doar prin compresie. In prezent, motoarele diesel contemporane au turatie mai mare, si pt. asta sunt ajutate si ele cu bujie incandescenta. Audi are modele diesel supersport care au turatie comparabila cu benzinarele. Edited by loock, 02 March 2015 - 00:15. |
#9
Posted 02 March 2015 - 00:14
Interesant, am devenit curios, imi aduc aminte inainte de era internetului parca am vazut ceva machetomodele cu astfel de motoare functionale. O sa caut ceva detalii. Puteam insa sa jur ca alea mergeau cu benzina.
Totusi nu imi dau seama care e faza cu butelia acea rosie conectata la motor in clip, cu ce e acea butelie si care e scopul ei ? Edited by LunaCrystal, 02 March 2015 - 00:15. |
#10
Posted 02 March 2015 - 00:25
|
#11
Posted 02 March 2015 - 05:24
E motor de uz general, se folosea la orice necesita motor, putea sa fie gater, generator electric, pompa, moara, etc, etc.
|
#12
Posted 02 March 2015 - 07:46
loock a facut o descriere completa.Sunt motoare semidiesel care actionau cu puteri ridicate si simpliste.
Nu coboriti mult in istoricul motoarelor pt ca observati ca pornirea este cu presiune de aer si ginditi-va la modul de producere si imbuteliere. |
#13
Posted 02 March 2015 - 07:51
Looc bate campii, bujiile alea incandescente au cu totul alt rol decat ala de il crede el. Si machetomodelele numai motoare din astea nu au.
|
#15
Posted 02 March 2015 - 08:11
la motoarele astea bujia chiar are rolul de aprindere spre deosebire de ce diesel actuale care pot aprinde amestecul fara bujie
motoarele semidiesel nu au compresie suficienta ca amestecul sa detoneze singur, de aceea au nevoie de bujie. si chiar au fost folosite la vaporase motoarele astea, dupa cum se vede in video, nu au racire nici pe aer nici cu lichid, daca ar fi fost folosite la gatere sau ce visati voi s-ar dezintegra cam la 8 minute de folosinta, asa pe barci au racire asigurata de contactul cu apa marii |
|
#16
Posted 02 March 2015 - 08:26
soundventure, on 02 martie 2015 - 08:11, said:
la motoarele astea bujia chiar are rolul de aprindere spre deosebire de ce diesel actuale care pot aprinde amestecul fara bujie motoarele semidiesel nu au compresie suficienta ca amestecul sa detoneze singur, de aceea au nevoie de bujie. si chiar au fost folosite la vaporase motoarele astea, dupa cum se vede in video, nu au racire nici pe aer nici cu lichid, daca ar fi fost folosite la gatere sau ce visati voi s-ar dezintegra cam la 8 minute de folosinta, asa pe barci au racire asigurata de contactul cu apa marii Daca aveati rabdare sa cititi si comentariile de sub videoclip, nu mai trebuia sa va puneti imaginatia la treaba. Una din utilizari, era la concasoarele de piatra, de exemplu, ceea ce contrazice afirmatiile de mai sus. |
#17
Posted 02 March 2015 - 11:03
produce: fum, lucru mecanic si zgomot(muuulti dB);
eu chiar am vazut motor din ala; si chiar faceau treaba cu el; era pus pe un sasiu cu roti, directie, volan, schimbator, si o bena pt. carat diverse; avea adaptare cu pinza circulara sa poata taia si lemne; transmisia se facea prin curea lata direct de pe volanta aia barosana; motorul din video parca tragea sa moara; sau ala venise de la service pentru reparare? |
#18
Posted 02 March 2015 - 13:52
Cred ca am elucidat misterul. Iata un motor care seaman izbitor cu cel al initiatorului si care este scos de pe o ambarcatiune veche
[ http://www.oldmarineengine.com/discus/messages/3454/4809.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Site-ul are nume predestinat, "oldmarineengine". Se folosesc la "small marine boats", asta inseammna vaporase mici. Acolo unde este pinionul se comuta inversarea sensului eliciei iar tevaria care e prin aer probabil se ocupa de racire pompand incet apa de mare cum fac majoritatea. Asta e genul de ambarcatiuni care folosesc asemenea motoare, asta din poza are 16 cai putere, sunt si de 12 sau 14 cai putere, toate cu un singur cilindru. [ http://www.canalscape.net/Book%206/LR%20Ex-Working%20Boat%201.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Iata si un motor marin semidiesel cu 2 cilindri: [ http://www.oldmarineengine.com/discus/messages/3/94118.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] In logo-ul site-ului avem o exemplificare grafica a ansamblului montat si apare maneta se control a eliciei.: [ http://www.oldmarineengine.com/images/logo.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] La barci se montau semidieseluri mai mici probabil de conceptie mai moderna dar asemanatoare ca principiu: 260802.jpg 80.25K 13 downloads Edited by andreic, 03 March 2015 - 18:32. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users