Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Volvo XC60 D3 AWD (model 2012)

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
rkidon

rkidon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 25.11.2004
Salutare,

M-am gandit sa deschid acest topic despre o masina destul de subestimata in Romania si pe care nu o intalnesti prea des. De fapt nu prea intalnesti multe Volvo in Romania si aceasta se datoreaza in mare parte si retelei destul de slabe de dealeri, "slabe" si ca numar, dar si ca si calitate. Momentan locuiesc in strainatate, dar daca eram inca in Romania probabil Volvo era una din ultimele marci spre care sa ma orientez, mai ales dupa ce am citit niste "horror stories" pe net despre service-uri Volvo.
Am achizitionat masina in anul in care m-am mutat in strainatate, 2012. Marca mea "de suflet" e BMW, desi am detinut doar unul pana acum.  Dar am achizitionat aceasta masina deoarece imi placea foarte mult cum arata si Volvo mi-a oferit cel mai mare discount la vremea aceea si avea si cele mai bune dotari/pret. Datorita calatoriilor pe care urma sa le fac cu familia inspre si dinspre Romania aveam nevoie de o masina mai mare, confortabila la drum lung si 4x4 pentru siguranta deplina pe ploaie si zapada, in concluzie un SUV.

Niste date despre masina:

Volvo XC60 D3 AWD din 2012, culoare Black Sapphire Metallic, interior piele bej

motor: 2400cmc, cutie manuala 6 rapoarte
putere 163 CP, cuplu 420 Nm
0-100 in 10,5 sec
viteza maxima 195 km/h
consum real: oras 10 l/100 km; afara, mai mult pe autostrada 8,2-9,2 l/100 km

echipare Summum, dotari principale:
- faruri bi-Xenon adaptive
- geamuri, oglinzi electrice
- dublu climatronic
- senzor ploaie
- keyless entry/drive
- sistem start/stop automat
- scaune incalzite
- scaun sofer reglabil electric
- senzori parcare
- jante 18" Zephyrus (anvelope 235/55/R18)
- sisteme siguranta: adaptive cruise control, collision warning with full auto brake and pedestrian detection, driver alert control, lane departure warning, blind spot info, city safety
- 360o geamuri laminate (anti-efractie)
- sistem audio Premium Sound Multimedia 650W + subwoofer 260W, 12 difuzoare
- Bluetooth, USB, mp3, DVD
- incalzire stationara
- volan adaptabil in functie de viteza.

Mai sunt si alte dotari, dar deja am obosit sa le insir. Muzica suna foarte bine, fiind sistemul de top de la Volvo la vremea aceea. Insa nu suna chiar la fel de bine ca si sistemul Harman Kardon de pe fostul meu Saab 9-5. Parca cel de pe Volvo are putere mai mare si bass mai puternic, dar nu are chiar aceeasi claritate.

Masina mea anterioara fiind o Dacia Logan diesel (atasez poza, din nostalgie), trecerea la XC60 a fost un pas major, "sarind" cateva clase auto. Mai mult pentru mine Posted Image , voi enumera masinile pe care le-am detinut pana acum:
Ford Sierra CLX 2.0 - 1992
Dacia 1310
BMW 524td - 1983
Ford Mondeo 1.8i - 1993
Peugeot 206 1.9 SDI - 2000 (mi-a placut cel mai putin)
Saab 9-5 3.0 V6 TDI - 2002 (mi-a placut cel mai mult, pana la Volvo)
Dacia Logan 1.5 dci - 2007.

Acum realizez ca am putine poze cu XC60, doar cateva facute in timpul concediilor. Ma voi stradui sa le caut si sa le atasez. Daca prind o zi cu "soare", promit ca voi face si la interior.

Sper sa postez cat mai des despre "relatia" cu aceasta masina si sper sa fie mai mult lucruri pozitive. In postarea urmatoare va voi povesti evenimentele principale de pana acum, cum se simte la condus (performante, confort) dar si pe unde am plimbat-o (kilometrajul arata 71.000 km acum).


Acum mor de somn Posted Image , voi atasa niste poze si... pe maine.

Attached Files



#2
rkidon

rkidon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 25.11.2004
Revin cu niste date pe care n-am apucat sa le mentionez:

- dotari: hill descent control, brake energy regeneration, headlamp washers, foldable door mirrors, heated washer nozzles, ecran multimedia 7"
- lungime 4,63 m; inaltime 1,72 m; rezervor 70 l; portbagaj 495 l (cred ca pana la acoperitoarea de portbagaj; daca instalez plasa de bagaje in spatele banchetei mai am o gramada de spatiu pana la tavan).

Am ales sa nu optez pentru navigatia integrata de la Volvo deoarece costa cca 1000 euro si cine stie cat updaturile la harti. Am achizitionat separat un Garmin 3490 cu info trafic de care sunt foarte multumit si pe care il pot transfera pe cealalta masina cand am nevoie. "Cealalta" insemnand masinuta sport care ma ajuta sa mai elimin stresul in week-end Posted Image . Voi deschide un nou topic despre ea in curand.

Ok, acum sa trecem la cum se conduce.
Primul cuvant care-mi vine in minte e siguranta. Nu am mai condus pana acum o masina care sa ma faca sa ma simt in siguranta chiar si pe ploaie torentiala sau zapada. Pe Autobahn si pe o ploaie "nemteasca", chiar la 150-160 km/h masina se simte ca pe sine de tren. Desigur, ajuta tractiunea 4x4, greutatea de 1921 kg, precum si directia care devine foarte grea la viteze de autostrada. Anvelopele de vara cu care a venit din fabrica sunt Pirelli P Zero Rosso 235/60/R18 indice de viteza V. Pentru iarna am achizitionat anvelope Continental 4x4 WinterContact 235/60/R18 indice de viteza H. Sunt foarte multumit de ele pe zapada, dar si pe ploaie. Au aderenta foarte buna. La Arieseni, in Apuseni, pe un drum inzapezit am incercat sa derapez voit ca sa vad unde isi pierd aderenta, dar fara succes. Ajuta si tractiunea 4x4 , dar si ESP-ul care nu poate fi declupat complet. Poate doar fi pus intr-un mod sport care decupleaza controlul tractiunii si nu total ESP-ul. Masina e foarte confortabila la drum lung, suspensiile absorbind foarte bine denivelarile intalnite in Europa de vest. In Romania, e alta poveste: cand intru in oras si intalnesc ondulatii si denivelari scurte succesive masina scutura. Nu genul acela de trepidatie intalnita la o suspensie super sport, dar se simte diferenta fata de asfaltul "occidental". Fiind un SUV si avand si bancheta spate fractionabila 40/20/40, e foarte modulabila pentru bagaje, dar marginea de incarcare e mai spre ridicat. Scaunele, desi la prima vedere par foarte confortabile, la drum lung devin prea "tari" si dupa 400 km incep durerile de spate, ce-i drept "suportabile". O alta dotare care ajuta mult confortul la drum lung pe autostrada e pilotul automat adaptiv. Acesta e capabil sa franeze automat daca detecteaza o masina in fata, iar apoi mentine o distanta programabila fata de aceasta. Cand banda devine libera, accelereaza automat pana la viteza programata anterior.

Performante.
Desi are doar 163 CP, reprizele sunt bune datorita cuplului de 420Nm. Motorul nu este rafinat, facand parte din veteranii Volvo: clasicul motor de 2400 cmc care a evoluat de-a lungul timpului. Se simte solid, dar e in acelasi timp zgomotos sub acceleratie puternica si consumul e maricel, cel putin comparat cu dieselurile de la BMW de exemplu. In oras consuma cam 10-10,5 l/100 km. Afara, cand vin in Romania ( un drum de peste 1600 km), avand in vedere ca traversez si Germania si aici merg cu 160-180-200 km/h unde nu e limita, consumul e 9,2 - 9,4 l/100km. La viteze mari, greutatea si forma de SUV sunt clar un dezavantaj. Viteza maxima atinsa pe Autobahn: 207 km/h, in coborare, dar cu masina incarcata full si cu trei persoane la bord. Pana la 190 km/h urca destul de rapid, dar dupa aceea se cam plafoneaza. Probabil neincarcata, cu un pasager, si pe drum drept, atinge 205 km/h.

Voi reveni cu amanunte despre service, mici defecte, dar si o "imbunatatire".

Edited by rkidon, 01 March 2015 - 17:56.


#3
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Asa am crezut si eu ca nu merita navigatia integrata de constructor atata banet pana am luat o masina noua VAG cu navigatie integrata. Pur si simplu am masina de 2 luni si nu imi pot reveni din soc. Este cea mai tare navigatie ever. Este complet integrata in masina, pe display-ul central am navigatia, pe display-ul din bord am o varianta mai basic de ghidaj, astfel incat sa nu imi iau ochii de la sosea.

Iar puctul de rezistenta este TMC, care functioneaza perfect in europa de vest. Am fost in Italia, Austria, Germania si m-a scos din absolut toate ambuteiajele. Ma scotea de pe autostrada pe drumuri nationale si ii vedeam pe saracii soferi cum stateau in coloana pe autostrada in timp ce eu treceam fluierand pe langa ei pe drumul national.

Plus iti cauta benzinarii cand se aprinde becul de la rezervor, iti reduce volumul din radio cand teghideaza vocal, tace din gura cand vorbesti la telefon, stie cand intri si cand urmeaza sa iesi din tunel citind vitezometrul masinii, etc, etc.

Deci pentru cine citeste aici, sa nu se zgarceasca. Navigatia integrata face toti bani fara cea mai mica indoiala.


Cat despre magaoaie, nu e de mirare ca nu vezi multe, motorizarile de peste 2 litri nu sunt pentru romanul de rand.

Edited by Groot, 01 March 2015 - 18:23.


#4
rkidon

rkidon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 25.11.2004
Din fericire si Garminul 3490 pe care-l am acum are TMC si pot confirma ca e foarte util, scotindu-ma de multe ori din ambuteiaje. Cand am achizitionat masina aveam un buget mai limitat si am preferat sa cheltuiesc 1200 € pe pachetul Driver Assist decat pe navigatie. Driver Assist contine: adaptive cruise control, collision warning with full auto brake and pedestrian detection, driver alert control, lane departure warning, blind spot info, city safety. Insa acum, sistemele de navigatie integrate mai moderne sunt intr-adevar o solutie mai eleganta, integrata (cu functii suplimentare) si care te scuteste de niste cabluri prin masina.

Referitor la motorizare, dupa ultimul facelift (2014), Volvo a introdus doua motoare diesel de 2 litri pentru XC60 si a schimbat insemnatatea codificarii D3 si a introdus una noua, D4. Acestea insa nu pot fi cuplate cu transmisia 4x4. D3 inseamna acum un motor de 1984 cmc si 136 CP, iar D4 inseamna 1969 cmc si 181 CP. Exista si D4 AWD care are tractiune integrala, insa un motor de 2400 cmc si tot 181 CP. Acesta este defapt o varianta "detuned" a lui D5 AWD care are 215 CP.

#5
Carman2015

Carman2015

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,019
  • Înscris: 14.01.2015
ce seamana cu loganu'!

#6
rkidon

rkidon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 25.11.2004

 Carman2015, on 02 martie 2015 - 16:34, said:

ce seamana cu loganu'!

Exact! Nici nu stiu de ce am renuntat la Logan si m-am complicat cu Volvo ... Posted Image

Acum legat de revizii. Se fac in fiecare an sau la maxim 30.000 km. Nu stiu daca are sens sa mentionez cat au costat cele doua revizii pe care le-am facut pana acum deoarece la un service in Romania sunt probabil alte tarife. Aici ma usuca...

Masina e destul de fiabila, avand doar probleme minore pana acum.
Pe la 15.000 km s-a stricat un senzor de la frana care decupla pilotul automat si a fost inlocuit in garantie. Aceasta e de 2 ani standard, dar se poate extinde contra cost, cca 500 €/an.
La 35.000 km s-a desprins cauciucul de pe pedala de frana, iar nesimtitii de la service, fara sa-mi spuna in prealabil, m-au pus sa platesc 63 € ca sa lipeasca acelasi cauciuc inapoi pe pedala. Cica nu e acoperita de garantie si e considerata uzura normala sau ca am calcat eu nu stiu cum pedala de frana Posted Image Ma grabeam sa scot masina din service, asa ca am platit, dupa o mica cearta cu seful de la service. Apoi i-am trimis un email "de amenintare" directorului, promitandu-i ca voi escalada problema la Volvo Suedia, si ... mi-au dat banii inapoi. Oricum a fost ultima data cand am mai dat pe la dealerul respectiv (fiind si locul de unde am achizitionat masina).

Oricum, se pare ca si aici Volvo are probleme cu serviciile "after sale". Alt exemplu: avand intrarea in garajul subteran al imobilului unde locuiesc destul de ingusta si in curba, sotia a zgariat usor aripa spate, deasupra rotii. M-am dus la alt service Volvo, la care am facut si a doua revizie, sa-mi spuna cat m-ar costa ca sa stiu daca platesc eu sau asiguratorul. Au facut poza si au spus ca ma suna ei. Dupa o luna i-am sunat eu inapoi si tot nu stiau. Au trecut acum 4 luni si tot nu m-au sunat. Oricum intre timp am rezolvat problema in Romania, la dealerul Dacia- Renault din Arad, care are niste vopsitori foarte buni. Reparatia m-a costat 90 €, iar aici m-ar fi costat peste 400€.

Data viitoare voi detalia si "imbunatatirea" adusa masinii. Sigur va veti da seama despre ce este vorba daca va spun ca motorizarea si transmisia versiunii mele D3 AWD de 163 CP sunt aceleasi cu cele de pe varianta D5 AWD care are 215 CP.

#7
paul_kelso

paul_kelso

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,983
  • Înscris: 08.08.2005

 rkidon, on 03 martie 2015 - 00:03, said:

Data viitoare voi detalia si "imbunatatirea" adusa masinii. Sigur va veti da seama despre ce este vorba daca va spun ca motorizarea si transmisia versiunii mele D3 AWD de 163 CP sunt aceleasi cu cele de pe varianta D5 AWD care are 215 CP.

Chip tunning? Nu pierzi garantia?

#8
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
O masina frumoasa! Sa o stapanesti sanatos si drive safe!

#9
rkidon

rkidon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 25.11.2004

 edi10000, on 03 martie 2015 - 09:28, said:

O masina frumoasa! Sa o stapanesti sanatos si drive safe!

Multumesc frumos!

 paul_kelso, on 03 martie 2015 - 00:10, said:

Chip tunning? Nu pierzi garantia?


Intr-adevar, avand in vedere ca motorul si cutia de viteze de pe masina mea sunt aceleasi cu cele de pe varianta mai puternica, de 215 CP, am facut un chip tuning la XC60 in ianuarie 2015. Garantie am avut doar 2 ani de zile si a expirat. Oricum, firma la care am facut modificarea, BSR Suedia, mi-a oferit garantie 1 an pe masina, in cazul in care ceva s-ar strica din cauza chip tuningului.

Deoarece vroiam sa apelez la o firma mai cunoscuta si cu experienta pe marca Volvo, dupa cautari pe net am dat peste BSR Suedia. Acum ofera chip tuning si pentru alte marci, dar au inceput cu Volvo acum 20 ani. Aici link-ul: http://en.bsr.se/tuning-kits/t/2168


Initial, m-am dus la ei ca sa-mi decodeze ECU (din soft, fara demontare), iar chip tuningul propriu-zis l-au facut legand un modul electronic PPC 3, care arata ca un calculator de buzunar cu ecran color, la mufa de diagnostic a masinii. Au incarcat softul original in PPC3, au sincronizat aparatul la un PC, iar cei din Suedia au trimis inapoi softul modificat special pentru modelul meu (4x4, cutie manuala, etc). Din nou, prin sincronizare, softul modificat a fost incarcat in PPC3, iar apoi in ECU prin mufa de diagnostic. Ce imi place foarte mult, este ca (contra cost) poti pastra modulul PPC3 si este apoi foarte usor sa revii la softul din fabrica si din nou la cel modificat. In cazul in care cei din service iti fac un update de soft de la Volvo, bineinteles din nou la 163 CP, modulul PPC3 iti va detecta lucrul acesta si prin sincronizare cu un PC legat la net il va trimite automat in Suedia. Vei primi inapoi acest soft modificat de BSR pe care-l incarci din nou in ECU. Mi sa pare un lucru inteligent si foarte elegant comparat cu chip tuningul din coltul strazii, dar costa mai mult.

Concluzia:  245 CP si 520 Nm de la 163 CP si 420 Nm.

Desi pare o crestere foarte mare, defapt in standard motorul avea 215 CP (pe masina mea D3 era detuned la 163 CP), deci cresterea e doar de 30 CP peste puterea standard a tipului de motor respectiv.

Diferenta la condus e enorma! Reprizele s-au scurtat simtitor. Atasez o poza cu performantele. 80 - 120 km/h in treapta a 4a a scazut de la 6,3 s la 3,8 s !!!
Pe modelul D5 - 215 CP, acceleratia la 100 km/h este 8,4 s. Acum cred ca a coborat sub 8 s.

Dupa chip tuning, masina se simte mai fluida la condus, la acceleratii, chiar la viteze mici in oras. Datorita cuplului de 520 Nm, motorul este si mai elastic. Poti sa mergi tot in treapta a 3a de la 20 la 60 km/h. Nu am observat cresteri la consum. Cu depasirile din scurt chiar nu mai ai nici o emotie, iar pe autobahn nu se mai plafoneaza dupa 190 km/h, ci continua sa accelereze puternic. Inainte limitatorul de viteza era setat din fabrica la 210 km/h, iar acum este setat la 250 km/h. Nu stiu care este viteza maxima acum. Am ajuns rapid la 205 km/h pe GPS, dar eram cu anvelopele de iarna de max 210 km/h si nu am vrut sa fortez. Poate catre 220 km/h ...? Oricum nu asta ma intereseaza, ci cum urca pana la 200 km/h. Nu sunt un "demon al vitezei"  Posted Image , dar cand ai de facut peste 1600 km pana in Romania, incerci sa mergi mai rapid prin Germania, acolo unde nu e limita de viteza.

Attached Files


Edited by rkidon, 03 March 2015 - 23:15.


#10
paul_kelso

paul_kelso

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,983
  • Înscris: 08.08.2005
WOW, atat. Asta da chip tunning :D

#11
rkidon

rkidon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 25.11.2004
Pana mai postez noutati legate de Volvo, poate vreti sa va delectati cu niste poze facute de mine ieri la Salonul Auto din Geneva:

http://forum.softped...to-geneva-2015/

#12
rkidon

rkidon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 25.11.2004
Am facut de curand revizia la 71.000 km. S-au schimbat filtru habitaclu, ulei 0W30 Mobil 1 5,9 litri si filtru ulei. Cost: 384 euro.

Vestea proasta: trebuie sa schimb discul de ambreiaj deoarece patineaza la unele acceleratii puternice. Probabil se datoreaza condusului mai sportiv, vitezelor de 180-200 km/h pe autobahn si unui "mic" incident in Barcelona. Incercam sa ies cu masina dintr-o parcare subterana foarte ingusta, iesirea fiind in curba, si am accelerat prea tare cu ambreiajul partial cuplat. A inceput sa miroase puternic a ambreiaj ars. Cred ca am uzat mare parte din el atunci. Chiptuningul nu cred ca a avut o influenta deoarece am condus masina foarte putin cu el instalat si cred ca patinajul se manifesta de dinainte. Cost estimat: 1.300 euro (500 euro piesa + 800 euro manopera).

Mai atasez niste poze ...

Attached Files



#13
danielcarpo

danielcarpo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 73
  • Înscris: 28.03.2007
Xc 60 vine cu mai multe variante de ecran multimedia. Cu mai multe mărimi ma refer. Tu ai spus ca ai 7'. E și varianta mai mica? Eu asa am impresia când ma uit prin poze la modelul acesta.

#14
Ploscaru

Ploscaru

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 08.02.2020
Salut as vrea sa vorbesc si eu cu cineva care cunoaste mecanica la un Volvo xc 60 am pribleme cu motorul 2.4 litri 215 cp

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate