TDI exploatat in oras
Last Updated: Mar 05 2015 22:05, Started by
mufasa
, Feb 28 2015 21:52
·
0
#1
Posted 28 February 2015 - 21:52
Am citit multe pareri ca motoarelor pe motorina nu le face bine utilizarea in oras.
Cine stie rog sa-mi explice. |
#2
Posted 28 February 2015 - 22:05
Motoarele merg în parametri optim când sunt calde (apa la 90 grade).
Motorul diesel ajunge la această temperatură în peste 10 minute de mers. Există riscul ca în oraș să ajungi la destinație în 10 minute. Rezultă că drumul tău a fost făcut cu motorul rece, nefiind lubrifiat întocmai, etc. adică uzură foarte mare. Motoarele pe benzină se încălzesc în 5 minute, tocmai de aceea sunt indicate pentru oraș. |
#3
Posted 28 February 2015 - 22:12
si daca ajungi la destinatie in 5 minute ? cum ai mers cu motorul pe benzina? nu tot fara ungere? hhhhhh
penala rau explicatia. sa-ti explic. intr-adevar la rece e uzura mai mare. asta la toate motoarele nu doar la diesel. ideal e la diesel dimineata daca e frig tare il pornesti, il lasi 1 minut la relanti apoi pleci. uzura va fi aceeasi ca si la un motor pe benzina. eu am diesel si de 7 ani cheie si dute. este cand mai stau si mai astept dupa nevasta cate 2-3-5 minute pana iese din casa dar asta mai rar. si la -18 grade doar cheie si du-te. totul e sa mai verifici cateodata uleiul, sa schimbi filtrele la timp si relax...va merge masina mult si bine. in ultima vreme nu prea mai sunt masini proaste. prostia e de obicei INTRE SCAUN SI VOLAN. |
#4
Posted 28 February 2015 - 22:15
Se face ungere si cand e rece, uleiul modern este multigrad. Atat ca exista uzuri mai mari la rece, totul e contactat si din cauza vascozitatii uleiului opune rezistenta mai mare pana se incalzeste...
Edited by andreic, 28 February 2015 - 22:16. |
#5
Posted 28 February 2015 - 22:19
ca e diesel ca e benzina presupunem ca drumul dureaza 10 minute.
cu benzinaru schimbi vitezele la 3000 rpm, cu dieselu la 2000-2200. la rece. un diesel in 10 minute cu o medie de 2000 rpm vei avea 20.000 rotatii iar la diesel vei avea in 10 minute 30.000 rotatii ale motorului. care se va uza mai repede? teoretic ar fi benzinarul. ca s-a turat mult mai tare. dar de fapt va fi mai uzat cel care a fost exploatat necorespunzator. mufasa, on 28 februarie 2015 - 21:52, said:
Am citit multe pareri ca motoarelor pe motorina nu le face bine utilizarea in oras. Cine stie rog sa-mi explice. |
#6
Posted 28 February 2015 - 22:19
-same- ..... scuza-ma dar esti pe langa rau de tot cu explicatia asta.
explicatia ar fi trebuit sa aiba ca baza turatia scazuta a motorului Diesel in comparatie cu cel Otto si implicatiile acesteia la turatii mici asupra motorului specificat de initiator. |
#7
Posted 28 February 2015 - 22:20
eu am auzit ca motoarele tdi trebuie frecate ca lampa lui aladin, zilnic
cica ies noxele rele din el |
#8
Posted 28 February 2015 - 22:33
#9
Posted 28 February 2015 - 22:34
Am de 10 ani TDI, merg mai mult in oras, nu am avut nici o problema, EGR-ul nu a cerut curatare inca.
Stiu ca unii mecanici considera ca motorul trebuie forjat, chipurile ca sa protejezi turbina de depuneri, eu merg normal si nu vad probleme. |
#10
Posted 28 February 2015 - 23:12
De 10 ani mers doar in oras de o doamna cu un TDI, a rezultat turbina dusa, EGR, sonda lambda, catalizator, bujii si distributie (plus multe altele). 90k km in 10 ani. Pentru oras cel mai bun e un motor pe benzina aspirat, puturos, dar sigur.
|
|
#11
Posted 28 February 2015 - 23:28
Daca vrei sa lasi mostenire masina, atunci nu e o idee sa iei motorina.
Problema de baza tine la masinile moderne de turbina (cu timpul sedepune funingine) si filtrul de particule (citeste ce si cum) |
#12
Posted 28 February 2015 - 23:43
D3an, on 28 februarie 2015 - 22:19, said:
cu benzinaru schimbi vitezele la 3000 rpm, cu dieselu la 2000-2200. (...) zii la respectivii uite de aia omoriti voi dizalu, ca habar n-aveti sa il folositi. dar ,deh, toti agramatii au voie sa isi dea cu parerea.... ______________ fuzi = Ford fusion 2004, comfort+, 201.000 km Edited by Taxon, 28 February 2015 - 23:44. |
#13
Posted 28 February 2015 - 23:49
#14
Posted 01 March 2015 - 00:23
in 2008 am trecut de la benzinar la diesel. Passat 1.9 , 131 cp
in jumatate de an am omorat turbina mergand subturat. apoi am invatat sa conduc. de atunci am facut 110k si turbina e ok. pana nu face apa 70 de grade, nu trec de 2200 de turatii. apoi, cand pot, o calc si o turez. o data pe luna, cand sunt pe european, o calc de 2-3 ori in 4000 de ture si o tin cate 30 de secunde. o folosesc in special pentru oras, o nenorocesc cu deplasarile scurte, fac 3 km pana la servici. dar n-as da dieselul din nou pe benzinar. mai ales cand ma urc in bolidul femeii, un e280 de 190 cp. |
#15
Posted 01 March 2015 - 00:58
Fa zoom aici sa vezi ce pateste un diesel exploatat mai mult la naveta scurta (9 km) in interval de nici 20k km...
http://forum.softped...6#entry16789217 Edited by Lucian_M, 01 March 2015 - 01:03. |
|
#16
Posted 01 March 2015 - 00:58
#17
Posted 01 March 2015 - 01:06
Pentru ca pentru oras se recomanda in general benzinare cu cilindree mica, teoretic (si practic) cu puteri nu prea mari. Cred ca asta a vrut sa se inteleaga.
|
#18
Posted 01 March 2015 - 01:16
Lucian_M, on 01 martie 2015 - 01:06, said:
Pentru ca pentru oras se recomanda in general benzinare cu cilindree mica, teoretic (si practic) cu puteri nu prea mari. Cred ca asta a vrut sa se inteleaga. La asta m-am referit prin puturosenie. Se gasesc doar motoare 1.4-1.8 aspirate cu 120 cp maxim, cuplu foarte mic. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users