Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
polita RCA ONLINE

Va rog recomandati echipa serioa...

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?
 Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...
 Marci Biciclete - recomandari

Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...

Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa
 Stimulente AJOFM

Cumparare auto cu nr Germania afl...

[email][nvidia] Your GeForce NOW ...

Site nesigur
 

Cu masina spre Grecia prin Bulgaria

* * * * * 11 votes
  • Please log in to reply
13659 replies to this topic

#3907
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 st3fan19, on 22 august 2016 - 21:02, said:

Apropo de faruri aprinse.
Grecii au interzis ca faza scurta sa fie aprinsa. Dar poti circula linistit cu pozitia. Ca nu degeaba mai toate masinile de vreo 1 an incoace sunt dotate cu lumini de zi obligatorii. Lumini care se aprind automat cand pornesti motorul.
Una este să circuli cu acele lumini şi alta este să bagi în ochi becuri xenon şi alte halogene, plus proiectoare de ceaţă - pe vreme frumoasă, senină. Posted Image
Am întrebat la ITP, ca să nu mor prost. Şi mi s-a spus clar: să nu vin cu becuri xenon în faruri, că nu mai iau ITP-ul până nu pun becuri normale. De ce? A urmat o prelegere lungă, despre modul de construcţie a farului la maşina mea şi despre dispersia luminii şi despre aberaţii cromatice... Posted Image
Odată uitasem farurile reglate pe poziţia 2 (din 3), de la un drum cu încărcătură mai mare. Primeam flash-uri de la toţi. Eu tot căutam urmă de Garcea şi credeam că s-a ajuns să se dea flash-uri la mişto. Am înţeles care era treaba doar atunci când s-a arătat şi un deget mijlociu, pe lângă flash-uri. Mi-am asumat carnea şi le-am coborât, odată cu privirea ruşinată.
Iar faza lungă nu funcţiona atunci (nu era nevoie de ea, dar putea fi folosită).

Revenind la topic, fiindcă nu vreau să-l supăr pe Barboso:
Din experienţa mea, singurele spânzurători la care piciorul de pe acceleraţie trebuie să fie cuprins de evlavie sunt cele din preajma tunelurilor. Mă refer la Bulgaria. Acele camere sunt şi pentru viteză şi la una din aia mi-am luat amendă în 2009, când nu ştiam că porţiunea de şosea din salba de tuneluri de pe autostrada spre Sofia nu este autostradă, ci drum cu limită de 90 în afara tunelurilor şi 80 în ele. Iar eu mergeam cu 120, "preventiv". Ulterior, în anul 2010, au apărut şi semnele de sfârşit, respectiv început de autostradă. Am scăpat cu porţia de 10 euro la Garceov. Iniţial am crezut că face mişto de mine poliţistul - cum adică, să se termine autostrada, dar când am ieşit de pe ea şi nu mi-am dat seama? De fapt, se suspenda regimul de autostradă - dar de ce să-i explici şoferului, e de ajuns să-i iei banul dacă tot l-ai prins.
Însă la întoarcere, în august, am uitat de camera fixă, de pe marginea drumului, din apropiere de Ruse (la obelisc) şi am trecut cu 110 km/h pe acolo, în loc de 90. Să vedem...

PS.
OvidiuNS, nu te-am uitat. Am băut o bere în cinstea ta la Ta Vrahakia, aşa cum ţi-am promis. Sper că n-ai sughiţat prea mult.
Şi îţi mulţumesc pentru tentaţie încă odată, deşi acum bronzul începe să devină o amintire în fotografii.

Edited by PSC, 23 August 2016 - 12:11.


#3908
marusoi

marusoi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 138
  • Înscris: 12.03.2007
nu mai tin minte, la celebra ghereta cu bgvigniete din giratoriul Ruse imediat dupa vama, primesc si euro in monede?
Multumesc!

Edited by marusoi, 24 August 2016 - 11:48.


#3909
neaguionutu

neaguionutu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 418
  • Înscris: 01.09.2009
Stirile săptămânii, din Bulgaria sunt următoarele:

1. Marți 16 august 2016 s-au deschis ofertele pentru construcția tunelului Zheleznitsa parte a lotului 3.1 din A3 Struma, dar licitat separat. În această etapă s-au prezentat 17 ofertanți, urmând ca în următoarele 30 de zile să fie evaluate bonitatea(tehnic și financiar) acestora. Cele calificate vor trebui să depună oferta financiară. Printre ofertanți găsim și cunoscuți de pe la noi cum ar fi Astaldi și Aktor, multe firme din Italia, Spania, Turcia și locale.
Tunelul Zheleznitsa va avea 2 km pe cale și va fi flancat de doua viaducte, lotul va avea în totalitate 4,46 km.

[ http://www.api.bg/files/7614/6833/3965/Tunel_Jeleznitsa.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Pentru mai multe informații accesați acest link, cuprizând și lista ofertanților: http://www.api.bg/bg...a-na-am-struma/

2. Luni 15 august 2016 a fost repus în circulație viaductul Pisanets de pe drumul național I-5 dintre Ruse și Razgrad, lucrare a constat in refacerea structuri, izolației, rulmenți, cale de rulare și elemente de protecție. Lucrarea a fost finalizată cu două luni și jumătate mai devreme decât era estimat. După finalizare lucrărilor bulgarii au început repararea drumului național II-23 Ruse-Kubrat ce a fost folosit de traficul greu pe perioada reabilitări viaductului Pisanets.

[ http://www.api.bg/files/4714/7125/6986/Photo_15-08-2016_4.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://www.api.bg/files/6114/7125/7058/Photo_15-08-2016_5.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mai multe infirmații aici:
  http://www.api.bg/bg...2-ruse-razgrad/

http://www.api.bg/bg...ta-pri-pisanec/

3. Ultima știre este mai mult o declarație politică a Ministrului Dezvoltări Regionale, Liliana Pavlova făcută la Varna cu ocazia sărbătorilor de Sf. Maria. Până la sfârșitul acestei luni se vor deschide ofertele pentru lotul Yablanitsa-Boaza de 9,5 km din A2 Hemus și că în perioada următoare va fi lansată licitația de construire pentru 16,5 km de autostradă dintre Belokopitovo și Buhovtsi în apropiere de Targovishte parte a aceiași autostrăzi A2 Hemus.

[ http://www.novinite.com/media/images/2016-08/photo_verybig_175904.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mai multe informații aici: http://www.api.bg/bg...i-belokopitovo/

4. Tot ca o declarație politică este și următoarea știre conform căreia construcția lotului 3.3 de 24 km dintre Kresna și Sandarsky va începe la 1 septembrie 2016, iar construcția lotul 3.1 Blagoevgrad-Krupnik de 13 km va demara la începutul anului viitor.

[ http://www.novinite.com/media/images/2016-08/photo_verybig_175927.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

  Mai multe informații aici:

http://www.novinite....rway Next Month

Informațiile de mai sus pot fi citite și la ceste link-uri în engleză:
http://www.novinite....ender procedure
http://www.novinite....otorway Section
http://www.api.bg/en...zgrad-restored/

Poze și informații preluate de pe www.api.bg ,  www.novinite.com si skyscrapercity.com .

Edited by neaguionutu, 24 August 2016 - 16:21.


#3910
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006
Sa traiti bine!
In alta ordine de idei, venii din Zakhintos. Superba insula, o locatie chiar frumoasa, ai ce vedea. Am facut 700km numai in insula. De acolo acolo...
La intoarcere -prin Kulata normal-o frumoasa surpriza autostrada la greu , nene. Plus tangenta Nord-cu lucrarile de rigoare dar care probabil vor fi terminate in 3-4 saptamani. Asa ca in 2 ore de laplecarea din vama eram trecut de Sofia bine de tot, dupa o trecere f eleganta prin vama, maxim 30 secunde. La ducere la fel, la Kulata.
Pe Grecia, dupa Killini, Patra, pod Rio Antirio am mers pe alt drum decat la venire, adica pe Lamia. Super frumos drumul prin munte, nu am trecut si prin Delfi insa. Cum zicea cineva aici, te usuca toll-urile frate. Nu ca ban dar ca si opriri. Posted Image
Masina mi-a consumat overall, in 3150km, cam 10.5-11 l/100km. Asta datorita mersului pe autostrada.
Nu am bagat motorina de la bulgar. Doar din Grecia. Plin facut la Giurgiu si apoi refacut in Grecia. Economia era de vreo 2-3 euro cred. Pretul este de 1.05 euro/litru in Grecia fata de 1.95 Leva adica 1 euro, in Bulgaria. 5 centi la litru si nu mai suporti mizeria.
Vignete (stive, gramezi) se gasesc la rondul din vama doar pe o saptamana. Am luat doua, parca e 15 leva bucata dar nu sunt 100% sigur. Am avut leva.
Am scos 100 de leva de la un bancomat la o benzinarie. Prea multi, vreo 30 doar am cheltuit-acum voi avea si la anu pt vigneta.Posted Image  Par mai ponderati bulgarii cu preturile la o gramada de chestii.
La Giurgiu se trece repede.

#3911
SwatKat

SwatKat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,221
  • Înscris: 01.12.2005
@neaguionutu: de ce ne amarasti cu stirile astea? :)

#3912
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014

 st3fan19, on 22 august 2016 - 21:02, said:

Nu mai bea cand te urci la volan. Asta este cauza efectelor tale de sofer bun. Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Apropo de faruri aprinse.
Greci au interzis faza scurta sa fie aprinsa. Dar poti circula linistit cu pozitia. Ca nu degeaba mai totate masinile de vreo 1 an incoace sunt dotate cu lumini de zi obligatorii. Lumini care se aprind automat cand pornesti motorul. Pana si modelele de Dacia au asa ceva.
Chestia asta o fi valabila si la motociclete? Detin o moto Honda care in momentul cand i-am pus contactul, automat se aprinde faza scurta. Nu exista lumini de pozitie. Pot comuta doar faza scurta cu lunga. Atat.
In cazul asta nu pot intra in Gr. cu motocicleta?

#3913
piciul

piciul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,197
  • Înscris: 07.01.2007
Ce intrebare,frate motocicleta ta este defecta asa ca nu ai ce cauta pe drumurile europene decat pe langa ia Posted Image Posted Image

#3914
alx0

alx0

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 591
  • Înscris: 01.10.2003
Eu nu cred ca e interzis sa mergi cu faza scurta ci, mai degrabă. Nu e obligatoriu. Nu am văzut nicăieri asa ceva.

#3915
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,743
  • Înscris: 26.08.2008

 neaguionutu, on 24 august 2016 - 16:18, said:

2. Luni 15 august 2016 a fost repus în circulație viaductul Pisanets de pe drumul național I-5 dintre Ruse și Razgrad, lucrare a constat in refacerea structuri, izolației, rulmenți, cale de rulare și elemente de protecție. Lucrarea a fost finalizată cu două luni și jumătate mai devreme decât era estimat. După finalizare lucrărilor bulgarii ...
Ca sa fie clar, da?


Intre timp... podul de la Giurgiu a fost terminat?
Stiu ca se circula [neasteptat de] mai bine, dar lucrarile au fost efectiv terminate?

#3916
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,853
  • Înscris: 04.07.2010
Salutare !
Luni, pe 21 august, am plecat din Bucureşti spre Grecia, pe varianta Kulata.
Ideea era să plecăm nu aşa dimineaţă cum pleacă oamenii normali, ci ceva mai târziu, ca să trecem podul de la Giurgiu după terminarea aglomeraţiei. Aşa că am plecat de la Piaţa Crângaşi la 7.20, am făcut un ocol pe la Gorjului (ca să luăm o prietenă de familie) şi am ieşit spre Giurgiu pe şoseaua Antiaeriană şi pe la Măgurele. Drumul expres Adunaţii Copăceni – Giurgiu are banda întâi asfaltată proaspăt şi nemăturată suficient, aşa încât, ca şofer,  e bine să fii atent să nu-ţi sară vreo pietricică de la maşinile care merg mai încet.
După o pauză scurtă la benzinăria MOL Giurgiu (pentu alimentare – maşina fiind pe firmă), am ajuns la locul unde se plăteşte taxa de pod la ora 9.00. Contrar aşteptărilor mele, deja erau în faţa noastră 3 coloane de autoturisme, fiecare coloană fiind formată din vreo 30 de maşini. Şi toate stăteau, ba chiar unii şoferi ieşiseră din maşini, neînţelegînd ce se întâmplă. Nu am găsit nicio logică aferentă situaţiei, cert este că cele 3 cozi s-au pus de câteva ori în mişcare şi în 15 minute plătisem taxa de pod (13 lei) şi ne-am aşezat la rând în coloană ca să traversăm podul. Aici a durat mai mult, întrucât se circula „la paletă”. Nu am înţeles de ce, întrucât podul este gata. O mai fi fost ceva de retuşat atunci, şi probabil acum să se circule deja normal pe podul „prieteniei”. Cum spuneam, a durat mai mult traversarea pe pod, adică cca. 35 de minute de mers – stat – mers – stat etc. Şi cu încă 15 minute de „coadă” la vama Ruse (la noi doar s-au uitat la CI-uri, dar altora le-au scanat documentele – nu cunosc vreo logică în acest sens), în total traversarea a durat o oră şi 10 minute.
Numai 5 minute mi-a luat apoi să ajung la OMV Midia – Enos (vis-a-vis de gara Ruse), unde am făcut o pauză de 40 de minute (cumpărat vignetă,  ţigări, cafea, fumat şi băut cafeaua, lipit vigneta, „ţinut” lecţia de urologie), astfel că la 10.50 am purces la drum.
Am avut grijă la camerele fixe (vedeţi un link cu acestea la pag. 40 a topicului), nu şi la spânzurători, pe care la-am ignorat cu desăvârşire. Au fost şi două echipaje de poliţie – semnalizate prompt de colegii de pe sens opus.
La Zlatna Panega am încercat de data aceasta complexul Dobrevski, aflat la cca. 150 de metri după ce treci de „Steaguri”. WC-urile la bărbaţi – mult mai curate ca la steaguri, în schimb la femei nu comentez. Pe viitor vom vedea unde vom opri, nu pot să mă pronunţ încă. Oricum, pauza a fost de 45 de minute.
Autostrada până la Sofia are asfalt bun în cea mai mare parte (şi cât-de-cât ok pe ultimii kilometri până la Sofia, unde am prins şi o lucrare ce ne-a forţat să mergem printr-un tunel şi încă vreo 2 – 3 km pe o singură bandă – totuşi nederanjant) .
La Sofia am mers fără probleme pe tangentă şi am ieşit uşor în autostrada spre Kulata, fiind indicatoare clare, chiar dacă nu s-au terminat lucrările la acel nod şi a mai şi plouat torenţial (motiv pt. care nici n-am mai cronometrat timpul pierdut cu traversarea Sofiei – aşa, „ochiometric”, cred că vreo 25 de minute a durat de la magazinul Jumbo până în dreptul intersecţiei spre Pernik).
Pe valea Strumei a mai fost un echipaj de poliţie, „semnalizat” şi acesta prompt.
Am mai făcut o pauză la OMV Sandansky de 40 de minute (alimentare – 2,32 leve benzina 100 – apoi cumpărat ţigări, băut cafea etc. – ca la Ruse), ajungînd în vamă la Kulata la 18.10 (vama liberă) şi la cazare în Nikiti la ora 20.
Câteva detalii despre drumul prin Grecia o să dau la topicul „Cu maşina prin Grecia”.

Cer scuze, am net prost.


Sănătate şi toate cele bune !

Edited by OvidiuNS, 25 August 2016 - 09:24.


#3917
XENNA

XENNA

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,006
  • Înscris: 07.11.2005
Luni  a fost 22 august. Asa e cu oamenii in concediu; uita si ziua in care se afla. Bune informatiile. Multumesc. Mai am si eu cateva zile si te urmez.

Ti-a acceptat plata cu cardul la vignieta sau ai platit cash?

Edited by XENNA, 25 August 2016 - 10:57.


#3918
SwatKat

SwatKat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,221
  • Înscris: 01.12.2005

 BlueKing-69, on 25 august 2016 - 08:37, said:

Intre timp... podul de la Giurgiu a fost terminat?

Ce atata graba? :) Timp mai e sa inceapa vremea rea si sa se sisteze lucrarile, urmand a fi redeschise la anul prin luna mai-iunie....

#3919
neaguionutu

neaguionutu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 418
  • Înscris: 01.09.2009

 SwatKat, on 24 august 2016 - 22:26, said:

@neaguionutu: de ce ne amarasti cu stirile astea? Posted Image

Nu va amarasc , va informez !

#3920
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Felicitări tuturor pentru informaţii.
Foarte interesant mi se pare modul în care vor proceda bulgarii după ce vor termina primul set de lucrări începute (tangenta de nord a Sofiei, tunelurile dintre Yablaniţa şi Sofia) în ceea ce priveşte preţul vignetei. Deocamdată preţul stagnează, deşi se lucrează din plin.
Nu ştiu cum este cu costurile RCA-ului lor, căci la noi vedem cum cresc an de an în condiţiile în care la infrastructura rutieră nu progresează nimic.
Acum îi înţeleg pe unii de ce preferă să-şi înmatriculeze maşinile la bulgari - căci ăia, cu mici excepţii, nu-şi bat joc de banii plătiţi ca taxă de drum.
Eu îmi susţin ideea ca măcar noi, utilizatorii acestui forum, să ne unim, să cerem o audienţă la d-na Liliana Pavlova şi să ne prezentăm cu un uriaş buchet de flori.

#3921
alber7

alber7

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 441
  • Înscris: 12.04.2006

 XENNA, on 25 august 2016 - 10:57, said:

Luni  a fost 22 august. Asa e cu oamenii in concediu; uita si ziua in care se afla. Bune informatiile. Multumesc. Mai am si eu cateva zile si te urmez.

Ti-a acceptat plata cu cardul la vignieta sau ai platit cash?
Eu am platit pe 18 seara la acel OMV la 4 vignete cu cardul fara probleme!

#3922
captiva

captiva

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 28.04.2008

 xhermesx, on 13 august 2016 - 13:57, said:

Daca nu Makaza, atunci care vama ar mai fi spre Thassos? Kulata e departe.

Am facut 9h fix din Bucuresti pana in Keramoti prin Kulata la inceputul lui august. Chestia misto este ca am plecat cu niste prieteni si ne-am despartit la Byala (ei au mers pe Makaza si nu au prins decat patru masini la coada). Am ajuns in exact acelasi timp.

#3923
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,853
  • Înscris: 04.07.2010

 XENNA, on 25 august 2016 - 10:57, said:

... Ti-a acceptat plata cu cardul la vignieta sau ai platit cash?

Cu cardul, evident ! Peste tot în Bulgaria şi la Lidl în Nikiti.

Şi da, 22 august, m-am prostit de tot. Mea culpa !


Sănătate şi toate cele bune !

Edited by OvidiuNS, 25 August 2016 - 18:14.


#3924
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,743
  • Înscris: 26.08.2008

 BlueKing-69, on 25 august 2016 - 08:37, said:

    Intre timp... podul de la Giurgiu a fost terminat?  
Cam pe cand isi suflecau ai nostri manecile inainte de a se apuca de zugravit jumatea noastra de pod, nu chiar peste noua masi si noua tari un sultan se apuca de facut un pod:

https://en.wikipedia...an_Selim_Bridge

29 mai 2016 - 26 august 2016
Un pod integral... DE LA ZERO!



Poate sunt putin offtopic, dar prea ne-au mancat ficatii in toti aniia stia!

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate