Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Schimb ulei Opel Corsa B rulaj 1.000km/an
#1
Posted 27 January 2015 - 22:31
Are nevasta-mea o Corsa B motor 1.2 din 1996 cu 195.000 km la bord si face un rulaj anual de 1.000 km.
I-am facut anul trecut schimbul de ulei la masina cu ulei GM 10W40 si ma intreb: sa fac obligatoriu schimbul la un an ca in specificatii? Sau mai merge inca 1.000 km? |
#2
Posted 27 January 2015 - 22:39
E recomandat sa il schimbi la un an pentru ca isi pierde din proprietati.
|
#3
Posted 27 January 2015 - 22:47
Stiu de "recomandari" : 1 an sau 10.000 km.
Insa e chiar asa de critic daca are rulajul de numai 1.000 km/an? Isi pierde uleiul asa de drastic proprietatile in un an? As face ceva teste pe el referitor la vascozitate si la alti parametri. Sa vad daca gasesc in zona ceva echipamente de testare pt ulei. Sa nu fie doar marketing chestia cu durata de un an. |
#4
Posted 27 January 2015 - 22:47
Asa este , insa avand in vedere masina , mai lasa-l un an.
No offence, insa nu se strica asa usor. Iti garantez ca in urmatorii 10.000 km ( asta in cazul in care o mai tii inca 10 ani ) nu va pati nimic din cauza ca i-ai schimbat uleiul la 2.000 km sau 2 ani. Edited by mihai!, 27 January 2015 - 22:53. |
#5
Posted 27 January 2015 - 22:49
Schimbul de ulei se face in doua cazuri(daca nu apar probleme ca intr-un topic de mai devreme): kilometraj si timp.
La kilometraj e simplu, dupa prea multi km de uzura, uleiul nu mai este la fel de pur si nu ofera protectia de care motorul are nevoie pentu a rula in parametri normali, eficienti. La faza cu timpul e la fel de simplu. E un fel de data de expirare de pe anumite produse chimice(cum sunt medicamentele). Nu devine toxic sau 'branzit', ci isi pierde din proprietati, devenind din ce in ce mai putin eficient cu trecerea timpului, chiar daca motorul este folosit foarte putin. Acum, tu decizi. Eu as zice sa-l schimbi, daca nu e un efort prea mare pentru tine. LE: Avand in vedere despre ce masina e vorba, cu un motor deja foarte rulat si cine stie cum a fost ingrijit, as zice ca nu merita schimbat. Si decat sa te obosesti sa testezi uleiul in cine stie ce conditii iti imaginezi tu(teste care cel mai probabil vor fi irelevante dpdv tehnic), mai bine il schimbi. Economisesti timp si bani. Dar daca nu-l schimbi anual, macar la 2.5 ani sa-l schimbi. PS:Care-i rostul unei masini daca faci 1000km/an? Un loc de parcare ocupat d-an p*lea(la propriu, ca mai mult sta parcata). Edited by JesusInDaHood, 27 January 2015 - 22:52. |
#6
Posted 27 January 2015 - 22:54
Eu am depasit cu aproape un an si vreo 1500km schimbul. Masina nu a prea circulat si nici nu am simtit nimic dubios.
|
#7
Posted 27 January 2015 - 22:57
Maine ma uit pe bidonul ce a ramas. Avea 5 l si am pus doar 3,3 l.
Sa vad data expirarii. Mi-e frica, ca o urc pe elevator si mai descopar nus ce pe dedesubt si trebuie schimbat. Am zis ca nu mai schimb nika la ea. I-am luat nevestei masina ei ca nu voia sa o conduca pe a mea ca am tipat o data la ea ca a franat brusc la stop si m-a zgaltait. Daca vrea sa ajunga la 10.000 km, ii trebuie 10 ani |
#8
Posted 27 January 2015 - 23:00
dorin_2k, on 27 ianuarie 2015 - 22:57, said:
Maine ma uit pe bidonul ce a ramas. Avea 5 l si am pus doar 3,3 l. Sa vad data expirarii. Data expirarii este valabila pentru bidonul nedesfacut. Fii atent cum faci : nici calare , nici pe jos. Oricum ai uleiul in bidon ....Scoti 1.5 litri de ulei folosit si bagi cei 1.5 litri ramasi in bidon nefolositi. Ii reinoiesti jumatate de ulei si gata. Poti sa zici ca ai schimbat uleiul pentru urmatoarea mie de km. Asa fac si jegosii aia la marile reprezentante. Lasa putin sa curga si pun busonul la loc. Edited by mihai!, 27 January 2015 - 23:13. |
#9
Posted 27 January 2015 - 23:02
Si daca l-am desfacut, gata? Ce a ramas nu mai poate fi folosit?
As cumpara doar 1 l si restul pun din ce a ramas de anul trecut. Nici asa nu e ok? |
#10
Posted 27 January 2015 - 23:06
dorin_2k, on 27 ianuarie 2015 - 23:02, said:
Si daca l-am desfacut, gata? Ce a ramas nu mai poate fi folosit? As cumpara doar 1 l si restul pun din ce a ramas de anul trecut. Nici asa nu e ok? E ok sa faci si asa cum ti-am spus. Schimbi doar pe cel care il ai. Asta asa ca sa dormi linistit si sa nu arunci uleiul nefolosit. PS: Numai deontologi pe forum ... Recomandari luate cu copy paste fara sa se tina cont de datele problemei. Edited by mihai!, 27 January 2015 - 23:19. |
|
#12
Posted 27 January 2015 - 23:24
JesusInDaHood, on 27 ianuarie 2015 - 22:49, said:
PS:Care-i rostul unei masini daca faci 1000km/an? Un loc de parcare ocupat d-an p*lea(la propriu, ca mai mult sta parcata). Din cei 1.000km/ an mai fac eu cu ea cate 1 km/zi acum ca merg cu ea la serviciu. Pe jos nu pot din motive medicale acum. Pana anul trecut mergeam cu masina mea, dar acum o tin in garaj pe a mea si mi-e greu sa deschid si sa inchid usile la garaj. (din cauza unei operatii la calcaneu ;( ). Edited by dorin_2k, 27 January 2015 - 23:25. |
#13
Posted 27 January 2015 - 23:30
1 km/zi inseamna exploatare dura pentru motor, pentru ca nu ajunge sa functioneze in parametri normali de temperatura.
De aceea iti recomand (din ce am citit in diverse manuale auto si carti) sa schimbi tot uleiul si filtrul. Edited by iliuta, 27 January 2015 - 23:31. |
#14
Posted 27 January 2015 - 23:40
nu inteleg de ce iti faci probleme cu schimbatul uleiului atata timp cat pt 1000km/an trebuie sa platesti RCA, impozit, rovinieta, ITP. Cred ca era mult mai rentabil sa mearga cu taxiul 1000 de km.
|
#15
Posted 28 January 2015 - 00:14
|
#16
Posted 28 January 2015 - 00:16
#17
Posted 28 January 2015 - 00:17
adetcc, on 27 ianuarie 2015 - 23:40, said:
nu inteleg de ce iti faci probleme cu schimbatul uleiului atata timp cat pt 1000km/an trebuie sa platesti RCA, impozit, rovinieta, ITP. Cred ca era mult mai rentabil sa mearga cu taxiul 1000 de km. Inca o data. NU tineti cont de toate datele problemei : Majoritatea datelor sunt modificate radical de locatia initiatorului -RCA 250 lei /an avand in vedere masina, locatia si daca este pe numele cui trebuie. -impozit 47 lei pe an. -vigneta, nu este obligatorie. Inteleg ca circula doar prin oras. -IPT 50 lei / an ( 100 lei la 2 ani ) -benzina cu 3 lei litru. -nu cred ca exista taxiuri oricand ai nevoie intr-un oras cu 5.000 de locuitori. -poate nu cunosti toate detaliile ! Poate sotia lucreaza in schimburi [presupunere] si atunci cand iese la ora 23:00 de la schimbul 2 cam naspa sa stea pe strada cu mana intinsa dupa taxiuri. Tu ce ai face in conditiile astea ? Ti-ai trimite sotia cu taximetristii sa nu platesti 300 lei pe an ? Edited by mihai!, 28 January 2015 - 00:29. |
#18
Posted 28 January 2015 - 07:16
Date corecte:
RCA 140 lei/an ITP 200 lei/2 ani (are parbrizul crapat) Impozit 45 lei/an Nu sunt taxiuri in oras Sotia face un singur drum de 100 km la 2 lunj la soacra mea Cumpar rovinieta ca e o camera pe acest traseu. Pana la 1.000 km/an o plimb eu la serviciul meu. Serviciul ei e la 100 m de casa Al meu e la 500 m. Nu ocup loc de parcare cand plec la lucru pt ca e o curte mare si loc berechet. A vrut masina ei ca am tipat odata la ea la o frana brusca (eram in dreaptz, venind de la o nunta). Asta e cel mai mare avantaj. Edited by dorin_2k, 28 January 2015 - 07:24. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users