Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Reglaj tacheti mecanici

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
Salut ,

Weekendul asta am facut un reglaj al jocului tachetilor, rezultatul este unul foarte bun , motorul pare mai " strâns" nu mai clantzane , Zgomotul a dispărut in proporție de 90% , dar din ce aud de afara ori am făcut la un tachet reglajul prost ori acolo uzura e un pic mai pare ca încă a rămas acel 10% din clantanit !
Întrebarea mea e : probabil din cauza uzurii la ~ 200 de mii de km acea toleranta de 0.2 si 0.5 nu se mai pretează ? Ca sa dispară si restul de 10 % din zgomot , toleranta ar trebui miscorata ? 0.18 -0.48 de ex sau mărită ? 0.22 -0.52 ? Asta ca si exemplu ?

Care a-ti facut reglaje ale tachetilor cum ati facut sa dispară de tot zgomotul mai ales cand e motorul încins ? Mersi

#2
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Si... noi trebuie sa ghicim despre ce motor/masina este vorba?
Fiecare tip de motor are anumite reglaje in functie de temperatura de reglaj...
Deci despre ce motor  povestesti?...

#3
viceroy56

viceroy56

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 28.10.2006
Noi "a-m" facut reglaje de tacheti la vremea respectiva, la Dacii, conform recomandarilor producatorului!
Tu dupa ce recomandari ai facut reglajele la Dacia pe care o posezi?
Ca marea majoritate a masinilor moderne au compensare automata a jocurilor la culbutori(tacheti, asa cum este termenul popular)!

#4
Dude_2nd

Dude_2nd

    Tehnocrat nihilist cronofag feral mogofan irecuperabil mem

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 37,715
  • Înscris: 04.01.2011
Esti sigur ca ai reglat tachetii si nu culbutorii?

oricum, zgomotul din mecanismul de distributie nu este 100% datorat jocului termic al supapelor.
esti sigur ca acel zgomot provine de la jocul termic al supapelor?

#5
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
Hidraulici stiu !
Nu am Dacie e motor de Ford cu tacheti mecanici , motorul endura de 1.3 , ma gândesc ca e similar la toate motoarele asemănătoare de asta nu am dat alte detalii !

Reglajul l-am facut dupa carte ,

 Dude_2nd, on 26 ianuarie 2015 - 18:34, said:

Esti sigur ca ai reglat tachetii si nu culbutorii?

oricum, zgomotul din mecanismul de distributie nu este 100% datorat jocului termic al supapelor.
esti sigur ca acel zgomot provine de la jocul termic al supapelor?
Asa pare , sa vina din partea superioară a motorului !

 viceroy56, on 26 ianuarie 2015 - 18:28, said:

Noi "a-m" facut reglaje de tacheti la vremea respectiva, la Dacii, conform recomandarilor producatorului!
Tu dupa ce recomandari ai facut reglajele la Dacia pe care o posezi?
Ca marea majoritate a masinilor moderne au compensare automata a jocurilor la culbutori(tacheti, asa cum este termenul popular)!
Boss, eram de pe telefon  " - ",stiu sa folosesc cratima !

 gcom61, on 26 ianuarie 2015 - 18:23, said:

Si... noi trebuie sa ghicim despre ce motor/masina este vorba?
Fiecare tip de motor are anumite reglaje in functie de temperatura de reglaj...
Deci despre ce motor  povestesti?...

Ford,Endura 1.3,benzina

Edited by Al3csutzul, 26 January 2015 - 18:41.


#6
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Si cat este in carte jocul la culbutori ?...0.2 mm sau 0.5 mm chiar nu poti sa dai date concrete,eventual cod motor...

#7
viceroy56

viceroy56

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 28.10.2006

 Al3csutzul, on 26 ianuarie 2015 - 18:44, said:

Boss, eram de pe telefon  " - ",stiu sa folosesc cratima !
Se pare ca nu stii!
A-ti este gresit in acel context! Corect este ATI!

#8
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
Viceroy , stiu ca e greșit dar aici nu e despre limba româna !

Distanța dupa manual este 0.2 admisie , 0.5 evacuare !
Cod motor j4s !

Multumesc

#9
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,966
  • Înscris: 06.04.2007
Sunt mici diferente de la un motor la altu, in principiu e ~0,15-0,2 la admisie (0,15 sa intre usor, 0,2 sa intre greu) si 0,2-0,3 la evacuare (0,2 sa intre usor, 0,3 sa intre greu).

0,5 pe evacuare daca am inteles bine e foarte mult.

Dar (!) vezi ca nu vei elimina in veci complet tzacaniturile la un benzinar cu tacheti mecanici, are tzacanituri si de la celelalte piese (injectia spre exemplu)

LE: vezi...asta ziceam (ai postat inaintea mea) poate sa difere de la un motor la altul, NU sunt la fel, oricum 0,5 chiar daca zice cartea mi se pare exagerat de mult.
Fa la 0,3

PS: presupun ca reglajul l-ai facut cu motorul rece (complet rece! nu caldut)

Edited by Octavian___, 26 January 2015 - 18:57.


#10
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
Octavian, Multumesc pentru promptitudine !

Motorul era complet rece , lăsat de seara pana dimeata , afara erau cam 2-3 C , dar nu cred ca are un coeficient de dilatare asa mare(normal cica se face la 20c) !

Distantele astea sunt trecute pe capacul culbutorilor dar si pe forumuri , documentație am văzut aceleași distante ! O sa încerc un 0.18 cu 0.4 sa vad ce si cum se prezintă !

Mai am acasa o Bora , stiu clar ca nu o sa-l fac la fel de silențios , dar parca imi sta pe creier cand aud acolo ca tzacane ceva.. Destul de tare , părerea mea !

Edited by Al3csutzul, 26 January 2015 - 19:05.


#11
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Zgomotul poate avea multe cauze, degeaba reglezi "dupa carte", daca nu stii ce reglezi defapt. Pot fi uzuri la axa cu came, rampa, culbutori, uneori se formeaza un canal, de latimea tijei supapei, tu bagi lera si masori defapt jocul cand a fost masina noua, nu mai tii cont de acel canal, care mareste jocul. Baga o sarma de otel de grosimea lerelor, sa vezi de pusca masuratoarea. Poate si lipsa de ulei la rampa sa cauzeze zgomotul.

#12
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Stiu ca jocul,in mod [normal] pt motor rece ,se invarte intre 0.15 mm si 0.25mm ,desi am intalnit si 0.25/0.45 ;insa niciodata 0.5 mm joc la evacuare.In schimb pot spune ca din dorinta de a micsora zgomotul de culbutori la un motor am reusit sa ard supapele prin nerespectarea jocului minim la culbutori...(dat in cartea tehnica).

#13
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,966
  • Înscris: 06.04.2007

 Al3csutzul, on 26 ianuarie 2015 - 19:03, said:

............................O sa încerc un 0.18 cu 0.4 sa vad ce si cum se prezintă !

....................................
La 2-3 grade afara m-as baga la un 0,2 pe admisie si cum spui (daca asa zice cartea...) un 0,4 la evacuare.
0,2 sa intre relativ usor, 0,25 sau 0,3 sa nu intre (sau f greu), 0,4 sa intre ok, 0,5 sa nu intre.

Eu sunt patit cu culbutorii, la mecanicu pacii am fost de doua ori si tot prost i-a reglat  (la cald tremura, semn ca ramaneau oleaca atacati) , m-am pus io fain frumos dupa carte si i-am facut chiar ca la carte (cam 12-15 grC afara).
La mine tzacaneala era mai mult pe creier.

Sper sa fie cum spui sa se mai reduca din tzacaneli dupa o a doua interventie, dar tare mi-e cat tot asa o sa tzacane (e greu sa localizezi toate tzacaniturile).

#14
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
La motorul lui jocul de regula e 0,2-0,3, dar poate fi si 0,5 la evacuare, daca asa scrie pe capac. Important e sa masoare corect. Pe vremuri,  scoteam rampa si polizam culbutorii pana la nivelul santului format, sa putem regla corect cu lera.

#15
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
O sa revin cu impresii !
Pana atunci o sa ma mai documentez !

#16
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
Citeam pe un forum, un tip zice ca a facut jocul la rece, apoi la cald si doar atat nu zice nimic de tolerantele motorului fierbinte.

Sa inteleg ca la cald nu ar trebui sa am absolut nici un joc intre tacheti si supape? asa ar fi logic nu..?

#17
Dude_2nd

Dude_2nd

    Tehnocrat nihilist cronofag feral mogofan irecuperabil mem

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 37,715
  • Înscris: 04.01.2011

 Al3csutzul, on 26 ianuarie 2015 - 20:19, said:

Sa inteleg ca la cald nu ar trebui sa am absolut nici un joc intre tacheti si supape? asa ar fi logic nu..?
nu.
supapele trebuie sa fie libere, cu un joc minim la cald.
daca ai contact, supapa e atacata deci fazele distributiei vor fi dereglate.

#18
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
notat!

ms

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate