Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

KIA SORENTO-impresii,pareri,comentarii,sfaturi,etc.

- - - - -
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009
Buna ziua,
De putin timp sunt proprietarul unui Kia Sorento,2.5D ,cutie manuala,103kw,diesel.As dori sa impartasesc mai multe sfaturi privitoare la masina de mai sus ,cu adevaratii cunoscatori in domeniu.Multumesc anticipat.

#2
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 15.07.2013
Poate este o idee buna sa incepi chiar tu sa impartasesti sfaturi, din postura de proprietar. Nu inteleg partea cu "adevaratii cunoscatori in domeniu". Cunoscatorii in 4x4? Sau cunoscatori in Kia Sorento generatia trecuta? (deja exista o noua generatie, care se pregateste si ea sa fie inlocuita).

Ce pot sa iti spun ca exista o foarte mare diferenta intre ceea ce facea KIA in perioada din care ai tu masina si ce face acum. In 2008 am cumparat un SUV si KIA a fost printre altele, o masina pe care am incercat-o.

Din pacate (pentru tine), nu am o parere foarte buna legata de KIA Sorento 2.5d, fiind o masina deja depasita in momentul care a fost lansata. Interiorul este prost finisat/materiale de proasta calitate si zgomotoasa.

Motorul si trenul de rulare au performante sub media clasei, insa sunt suficiente pentru gabaritul masinii. Motorul obtine doar 140 CP insa compenseaza printr-un cuplu de 350Nm, ceea ce ii ofera o capacitate de tractiune buna (in cazul in care remorchezi ceva). Nu stiu cum folosesti tu masina, insa daca ai ATV sau barca, atunci ai facut o alegere buna, altfel, dinamica masinii comparata cu un turism sau chiar alte SUV-uri este slaba.
Transmisia integrala este foarte buna, la fel ca si motorul, in cazul in care vrei sa remorchezi ceva, altfel, fiind total nefolositoare.

Concluzia mea este ca Sorento 2.5D este o masina absolut decenta pentru familie, destul de spatioasa si foarte buna pentru remorcat rulota/ATV/barcuta. Fiind o masina de familie dinamica este slaba, acceleratii lente, dar confortabila la drumuri lungi.
Motorul, desi are un cuplu bun, din punct de vedere al performantelor raportat la consum si fiscalitate, nu mai reprezinta o alternativa la modelele mai noi (sau chiar din acelasi an dar cu cilindree mai mica), motiv pentru are nu cred ca la ora actuala mai reprezinta o atractie pe piata.

Cred ca tu esti ultimul proprietar ar masinii pe care o ai si sper ca o folosesti pentru a remorca diferite lucruri, altfel ai facut o investitie proasta.

#3
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009
Multumesc pentru raspuns.Apreciez mult parerea  ta despre masina.Cand vorbeam despre adevaratii cunoscatori in domeniu,ma refeream bineinteles de adevararii cunoscatori de Kia Sorento  2002.Cat despre cunoscatorii 4x4,spun doar ca am avut ca masini 4x4:ARO 243 D cu motor de Brasov(cel mai tare 4x4 dupa mine in vremea respectiva,Aro 10 si mai actuale-FORD RANGER WILDTRAK-2008,motor 3l,HYUNDAI Santa Fe 2.2L din 2007-un 4x4 cu care sa iesi eventual dintr-un sant in parcare si cam atat.Motivatia cumpararii Sorento:-in primul rand curiozitatea comportarii acestei masini in offroad,marimea masinii si nu in ultimul rand serviciile pe care ti le ofera.Deasemenea doream in mod expres o masina cu sasiu tip camion, si nu una cu caroserie autoportanta(Santa Fe)care tinde sa ia forma santurilor prin care treci.Nu in ultimul rand,am fost interesat de tractiune,cat mai simpla posibil(fara ESP,ASR sau alte sisteme electronice sofisticate) un 4x4 autentic gen RANGER.Cat despre dotari,ma multumeste in totalitate,mai putin tapiteria peiele care putea sa lipseasca,in rest are aer conditionat automat,geamuri electrice,oglinzi electrice,servo total,etc.Consumul realizat la o distanta parcursa numai in oras(CLUJ) prin litrare la pompa este 12.5l/100km-acceptabil spun eu.(RANGERUL de exemplu in aceleasi conditii,consuma cca 11-12l/100km dar avea motor de 3l si 156cp,iar in exterior se incadra undeva la 7.5l)Mentionez ca am cumparat masina spre a o folosi preponderent pe post de autoutilitara si nu masina de familie(pentru asta are fiul meu alta masina)precum si pentru a tracta o remorca de 500kg cu apa pentru a-mi uda pomii din livada.Un alt punct forte,dupa mine,este lantul de distributie la motor.Un lucru care ma nemultumeste momentan este cuplarea 4x4 din buton,as fi preferat schimbarea mecanica clasica cu maneta,dar voi vedea cum se comporta in viitor.Cand voi avea mai multe de spus,voi reveni cu impresii noi.Pana atunci,
RESPECTE!

#4
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005

 HEX2FUN, on 25 ianuarie 2015 - 15:25, said:

Poate este o idee buna sa incepi chiar tu sa impartasesti sfaturi, din postura de proprietar. Nu inteleg partea cu "adevaratii cunoscatori in domeniu". Cunoscatorii in 4x4? Sau cunoscatori in Kia Sorento generatia trecuta? (deja exista o noua generatie, care se pregateste si ea sa fie inlocuita).
Ce pot sa iti spun ca exista o foarte mare diferenta intre ceea ce facea KIA in perioada din care ai tu masina si ce face acum. In 2008 am cumparat un SUV si KIA a fost printre altele, o masina pe care am incercat-o.
Din pacate (pentru tine), nu am o parere foarte buna legata de KIA Sorento 2.5d, fiind o masina deja depasita in momentul care a fost lansata. Interiorul este prost finisat/materiale de proasta calitate si zgomotoasa.
Motorul si trenul de rulare au performante sub media clasei, insa sunt suficiente pentru gabaritul masinii. Motorul obtine doar 140 CP insa compenseaza printr-un cuplu de 350Nm, ceea ce ii ofera o capacitate de tractiune buna (in cazul in care remorchezi ceva). Nu stiu cum folosesti tu masina, insa daca ai ATV sau barca, atunci ai facut o alegere buna, altfel, dinamica masinii comparata cu un turism sau chiar alte SUV-uri este slaba.
Transmisia integrala este foarte buna, la fel ca si motorul, in cazul in care vrei sa remorchezi ceva, altfel, fiind total nefolositoare.
Concluzia mea este ca Sorento 2.5D este o masina absolut decenta pentru familie, destul de spatioasa si foarte buna pentru remorcat rulota/ATV/barcuta. Fiind o masina de familie dinamica este slaba, acceleratii lente, dar confortabila la drumuri lungi.
Motorul, desi are un cuplu bun, din punct de vedere al performantelor raportat la consum si fiscalitate, nu mai reprezinta o alternativa la modelele mai noi (sau chiar din acelasi an dar cu cilindree mai mica), motiv pentru are nu cred ca la ora actuala mai reprezinta o atractie pe piata.
Cred ca tu esti ultimul proprietar ar masinii pe care o ai si sper ca o folosesti pentru a remorca diferite lucruri, altfel ai facut o investitie proasta.

Acum aproape orice diesel de 2l scoate cuplu de  350Nm - iar ultimul motoras diesel Honda de 1.6 are tot 350Nm. Ba chiar o multime de motoare pe benzina turbo au cupluri asemanatoare. Ce fac toti proprietarii de masini noi - "remorcheaza diverse lucruri"? sau au facut toti o investitie proasta? Posted Image

Kia Sorento a ajuns la a treia generatie. Primul model de Kia Sorento, aparut prin 2002-2003 daca nu ma insel, a fost o adevarata revelatie pe piata. I se spunea M-Klasse killer si perioada de asteptare pentru o masina noua comandata depasea un an in Germania spre exemplu. Se stia ca sasiul (independent, ca la un off-roader veritabil, nu autoportant ca la 90% din SUV-urile curente) a fost dezvoltat de Porsche pentru Kia si transmisia oferea mult mai mult decat ce oferea in momentul ala (si chiar si astazi) "clasa medie" - adica avea reductor si diferential blocabil. Cu alte cuvinte Kia Sorento I era mult mai aproape de un off-roader veritabil decat de un SUV fabricat ca si sasiu autoportant inaltat cu mecanica de turism...

Acum asteptam cu interes sfaturile Posted Image - vad ca am postat in acelasi timp - sa o folosesti fara probleme, la cat mai multi km...

Edited by SIR, 25 January 2015 - 16:09.


#5
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
Nu stiu de unde trag unii concluzii ca e lenta. Am mers cu Sorento 2, 2,2 diesel. Cca 5 000 km. Numai lenta nu era. Nu stiu cum e modelul 3. Era mare si oarecum incomoda in oras ca parcare. In schimb, neagra, mare, se uita toata lumea dupa ea. Posted Image


Attached File  12050045.jpg   379.31K   235 downloads

O puneam pe modul sport, frumos frane de motor. Posted Image Mi-a placut.

Edited by xtremdriving, 25 January 2015 - 17:07.


#6
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
E masina robusta.

Lux comparata cu un pickup.

#7
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009

 SIR, on 25 ianuarie 2015 - 16:08, said:

Acum aproape orice diesel de 2l scoate cuplu de  350Nm - iar ultimul motoras diesel Honda de 1.6 are tot 350Nm. Ba chiar o multime de motoare pe benzina turbo au cupluri asemanatoare. Ce fac toti proprietarii de masini noi - "remorcheaza diverse lucruri"? sau au facut toti o investitie proasta? Posted Image

Kia Sorento a ajuns la a treia generatie. Primul model de Kia Sorento, aparut prin 2002-2003 daca nu ma insel, a fost o adevarata revelatie pe piata. I se spunea M-Klasse killer si perioada de asteptare pentru o masina noua comandata depasea un an in Germania spre exemplu. Se stia ca sasiul (independent, ca la un off-roader veritabil, nu autoportant ca la 90% din SUV-urile curente) a fost dezvoltat de Porsche pentru Kia si transmisia oferea mult mai mult decat ce oferea in momentul ala (si chiar si astazi) "clasa medie" - adica avea reductor si diferential blocabil. Cu alte cuvinte Kia Sorento I era mult mai aproape de un off-roader veritabil decat de un SUV fabricat ca si sasiu autoportant inaltat cu mecanica de turism...

Acum asteptam cu interes sfaturile Posted Image - vad ca am postat in acelasi timp - sa o folosesti fara probleme, la cat mai multi km...

Multumesc pentru urare.Momentan sunt foarte multumit de comportamentul masinii.Este exact ce mi-am dorit in acest moment.Ce ne rezerva viitorul,vom vedea.Eu,m-am cam saturat de masini superelectronizate incat am ajuns sa-mi doresc o masina autentica de teren,care sa se comporte ca un <camion>(metaforic spus)dar in schimb sa poti conta pe ea in orice situatie,respectiv sa poti merge si la schi,si la padure,si la un pescuit dar si-n oras in conditii de siguranta maxima.Momentan Sorento intruneste aceste cerinte.Mai tarziu,cine stie?

#8
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009
Azi am avut pentru prima data ocazia de-a iesi cu masina pe camp,prin noroi si pe deal.Am fost ,mai mult decat placut surprins de modul in care se comporta masina in asemenea conditii.Pe modul normal(4x2) nici macar nu am reusit sa pornesc din loc(in panta si pe teren argilos foarte lunecos),pe modul 4x4 auto,masina patineaza dar se deplaseaza usor,iar pe modul 4x4 lock,alta viata,masina devine controlabila si merge unde vrei tu,fara a forta catusi de putin acceleratia(la urcare)iar la coborare-in acelasi mod(4x4 lock)poti controla cum vrei masina ,fara a se abate (foarte putin) de la traseul dorit de tine.
Concluzia:multumit 100% de abilitatile offroad ale masinii.Posted Image

#9
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009
Cateva tarife incasate pentru Kia Sorento si beneficiarii lor:
-900 lei incasati de RAR pentru omologare-RAR
-881 lei-taxa deprima inmatriculare(mediu) -ANAF
-400 lei-asigurare RCA pe o perioada de 6 luni
-427 lei-taxa drum -rovigneta-CNDAR
-450 lei -impozit-BUGETUL DE STAT-total 3.000lei,plus maruntisurile celelalte prilejuite de inmatriculare.Pentru suma platita,beneficiem in aceasi masura de serviciile cuvenite???M-as mira sa fie asa.
Ce credeti voi,ceilalti posesori de Kia Sorento?

#10
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
In "Puterea destinului " , seful Boran , si cateodata Cihan Bey se dau cu Kia Sorento. ( prin Istanbul ) . Daca rupi putin turceste , poate te lamuresc ei . Oricum Sila ( sotia lui Boran ) nu prea este impresionata de masina . Ii placea mai mult Nissanul Navara cu care o plimba Boran la tara  Posted Image

#11
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009
Am montat carlig remorcare marca GALIA(demontabil)pe masina si am tractat cu masina remorca fara sistem de franare de 750kg.Pot spune ca se comporta impecabil in aceasta configuratie,te face sa afirmi ca masina a fost creata special pentru tractare si cel mai bun lucru,am facut aceasta proba pe camp si la deal.Perfect,nici nu simte catusi de putin sarcina suplimentara.Sunt placut surprins de comportamentul masinii.Cat despre consum,am monitorizat acest parametru la 5 plinuri in trafic intens (numai in oras-foarte aglomerat si trafic aproape tot timpul bara in bara) si s-a incadrat intre 10.5 si 11litri/100km,consum facut prin litrare la pompa.Sunt multumit in ansamblu si de acest fapt.La drum intins nu stiu cat consuma intrucat nu am facut nici un drum de acest fel.

#12
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009
Pentru posesorii mai vechi de Sorento,am o intrebare despre masina:in momentul in care opresc motorul,o supapa electrica care are legatura cu turbina face un zgomot urat(daca se scoate conectorul electric de pe supapa zgomotul dispare)Supapa respectiva se afla in compartimentul motor,in partea dreapta,foarte aproape de suportul telescop .Stiti cumva cum poate afecta functionarea motorului sau a turbinei aceasta supapa ,si eventuale metode de remediere(in afara de inlocuirea acesteia).Multumesc anticipat pentru eventualele sfaturi tehnice.

#13
zvic

zvic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 18.12.2003
Salutari Ovidiu, am gasit si eu un Sorento 2002, adus din Italia, in acte e utilitara N1 cu 4 locuri.

La tine cum a mers inmatricularea ca utilitara, cu cate locuri?

Un amic zice ca la noi nu merge N1 cu 4 locuri, ca ar fi necesar sa mut grilajul care e acum in spatele banchetei mai in fata si sa scot locurile din spate, chiar daca in acte e trecut N1 cu 4 locuri. Asa e? Daca nu o pot inmatricula cu 4 locuri nu o mai iau.

#14
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Eu am un N1 cu 4 locuri, pe caroserie cu trei usi. Merge fara probleme.

Edited by dan78rom, 26 April 2015 - 10:58.


#15
zvic

zvic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 18.12.2003
Mersi Dan, inseamna ca nu ar trebui sa fie probleme.

#16
ovidiumaja

ovidiumaja

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 27.12.2009
Masina mea este din 2003,este adusa din Italia unde a fost omologata ca autoutilitara N1 cu 4 locuri,asa este inmatriculata si-n Romania.Singura problema a fost ca a trebuit sa astept 3 sau 4 zile pentru confirmarea data de Bucuresti.In rest ,toti pasii cunoscuti prin RAR.Taxe cam 1000roni,impozit 400roni,asigurare 500ron pe 6 luni(aici nu s-a luat in calcul vechimea mea ca sofer-30 ani si faptul ca n-am avut nici un incident rutier,taxa de drum 500 roni pe 1 an,TAXA PRIMA INMATRICULARE-890 RON.(sume rotunjite si aproximative).Iti pun si cateva poze poate ajuta.In rest SUCCES.

Attached Files


Edited by ovidiumaja, 26 April 2015 - 17:42.


#17
zvic

zvic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 18.12.2003
Mersi, dimineata ma duc sa scot numere rosii si fac contractul. Arata ca si a ta, culoare, grilaj ... doar ca nu am panza aia ce acopera portbagajul. Sper sa nu fie alte probleme, mecanice ... am reusit doar sa dau o tura cu ea prin piata de masini, nu are nr. rosii... pare ok.

#18
zvic

zvic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 18.12.2003
Am luat masina, pe 8 mai ma duc la RAR pentru CI. M-am invartit unpic cu ea prin oras si imprejurimi, e ma balanganicioasa decat ma asteptam iar pe asfalt cam lenta. O sa merg luni sa-i schimb filtre, ulei ... sa vad cum se misca apoi.

Ovidiu, tu ce gume ai pus pe ea ? A mele sunt cam uzate si ma gandeam sa iau ceva M+S (de iarna) si le las asa, oricum nu fac mai mult de 10 mii km pe an.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate