Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Reparatie "romaneasca" - trebuie sa-mi cumpar motor nou - SFATURI

- - - - -
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1
raelcd

raelcd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 220
  • Înscris: 03.05.2008
Buna ziua, scurt istoric :

Din toamna am inceput sa primesc in bord la schimbarea treptelor 2-3 sau 3-2 iar turometrul ajungea la 1800rmp "Oil check, stop motor". Am fost la un service, au testat-o ce i-au facut si mi-au spus ca e pompa de ulei. Am cumparat pompa noua + ulei schimbat si vro cateva zile/1 saptamana nu am mai avut problema, dupa care a re-aparut. Dupa 1 luna masina a inceput "dimineata la rece" sa trepideze foarte tare (motorul/schimbatorul de viteze) si sa se comporte ca un diesel. Am dus`o la un service(ALTUL decat primul) unde mi s-a spus ca trebuie inlocuit carterul superior cu tot cu axe came (exista joc si se pierde presiune pe acolo). Am gasit local acea piesa, am dus-o la "meserias" unde urma sa-mi spuna daca "se potriveste/e compatibila/etc" si cu ocazia asta sa-mi faca si distributia.
Am fost sunat dupa 3 zile sa vin sa-mi iau masina, ca a fost pusa la punct si merge "giugiuc". Intradevar, trepidatiile disparuse, motorul nu mai suna a diesel. Asta se intamplase pe 5 Decembrie.
Pe data de 22 Decembrie coborand un deal a inceput sa-mi tacane foarte tare (nu eram un urcare/frana/acceleratie/ambreiaj apasat/etc - DIN SENIN !) si am observat ca apasand ambreiajul zgomotul disparea, la accelerare tãcãnea foarte tare. Am dus masina inapoi la service pe data de 23 Decembrie unde am fost amanat/plasat de pe o zi pe alta pana pe data de 6 Ianuarie cand am pus masina pe o platforma si am dus-o in alta parte (vinerea trecuta) (stiu ca au fost si sarbatorile de iarna dar in zilele in care s-a lucrat si mecanicii erau acolo eram intampinat cu raspunsuri de genul "nu s-a uitat nimeni, nu stiu nimic, acum intreb, te sunt eu in 30 min si nu mai suna nimeni pana a doua/treia zi cand reveneam eu cu telefon)
De acolo, Luni am fost sunat unde mi s-au spus urmatoarele:

1. Au reusit sa dea jos DOAR carterul superior (si doar atat au observat, momentan)
2. Distrubutia a fost schimbata doar cu pompa de apa (asta banuiesc, nu a desfacut nimeni sa vada INCA) si curelele (2 la numar)
3. Carterul superior si axele cu came sunt zgariate ingrozitor, uleiul e peste tot prin motor si pe langa (cand porneam masina curgea ulei mult)
4. Culbutorii sau tachetii de jur imprejurul pistonului 4 erau sariti de la locul lor (chiar in blocul motor) si unul era infundat atat de tare incat a trebuit sa traga cu patentul de el ca sa-l scoata
5. Carterul schimbat are semne de ciocan (se pare ca l-au montat cu ciocanul si nu in suruburi, pentru ca ATENTIE, CITITI LA 6)
6. Axele din cate am vazut sunt prevazute la un capat cu rotile zimtate iar la celalalt capat cu un fel de capace care se prind in 3 suruburi sub forma de triunghi. Ei bine, doar un singur ax era prin intr-un surub, celalalt era doar pus de forma/impins cu mana neinfiletat cu nimic.
7. Bordul nu a indicat nimic pentru ca pe senzorii de ulei si ce mai sunt acolo erau plini de pilitura de fier cu ulei

Cei de la service m-au indrumat in felul urmator: ori imi iau carter + tacheti + corbutori, cuzineti si am sansa sa mai fie si altceva stricat pe acolo, pe care momentan nu au gasit (desfacand doar carterul) sau motor nou, unde ca pret/montaj/manopera cam tot pe acolo ajung doar ca am avantaj la motor nou sa nu gaseasca si alte piese stricate pe parcurs.

Motivul ar fi rampa nu a fost unsa deloc si s-a fracat fier pe fier.
Momentan nu am fost la service-ul meseriasului sa-i expun problema dar indiferent de rezultat sunt ferm convins ca el va spune ca acel carter nu a fost cumparat de la el si nu ofera garantie. Pe mine nu ma intereseaza asta ci manopera pe care am descris-o mai sus (fara suruburi, fara role la curele,etc) si vreau sa stiu unde sa ma duc sa fac cateva plangeri. La politie/OPC/rar ? Sunt convins ca indiferent de situatie eu trebuie sa scot undeva la 1000euro sa-mi iau motor nou si sunt impacat cu ideea.

Mentionez ca la intrarea si iesirea in service nu am primit nici`o foaie/factura ci doar un bon fiscal cu "pompa de apa/curele + manopera = x RON" prinsa in cartea tehnica a masinii.



Multumesc pentru rabdarea de a citi problema mea.


LE. VW Bora 1.6 16V AZD

Edited by raelcd, 14 January 2015 - 16:14.


#2
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,783
  • Înscris: 06.09.2004
probabil cu opc-ul trebuie sa incerci, dar slabe sanse dupa ce ai trecut prin 3 service-uri diferite unde te-ai dus cu piesele tale. pe piesele schimbate ai facturi?

#3
tandrei99

tandrei99

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,258
  • Înscris: 20.09.2007
Daca nu ai facturi pe piese si reparatii sansele sa rezolvi ceva sunt minime. La OPC mare branza nu ai sa faci. Astia se duc peste comerciant cu un sigur scop si anume sa incheie cu bine pentru ei, inspectorii de la OPC, reclamatia ta. Sa nu aiba ei probleme. De obicei il cauta la hartii pe comerciant sau prestatorul de servicii si ii da o amenda sau un avertisment. OPC-ul nu are caderea sa faca expertize tehnice deci daca vrei expertiza probabil ca va trebui sa o platesti tu.
Faptul ca sunt implicate trei service-uri face situatia foarte complicata.

#4
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
acuma esti sigur si pe diagnosticul astora din urma?

Nu cred ca era pompa de ulei stricata ,nu este chiar un consumabil la masina ,ci mai degraba cuzinetii erau pe ultima suta de metri.

Oricum ,chiar si asa de unde pretul de 1000 euro ?

Un motor pt masina ta in in jurul a 300 euro la dezmebrari + manopera inca 200 sa zicem . Nu cred ca te mai ajunge inca 500 euro un ulei si filtrele !

cel mai bine da numele serviceului care te-a smenuit pentru a fi evitat si de catre altii !

Data viitoare intra pe forumul VW si cere acolo parerea cuiva despre un service ok sau cineva care se ocupa de motoare VW.

Mai pierzi 2-3 zile dar stii ca iti face o lucrare de calitate cineva calificat, nu orice dorel care  repara dacii 1310 !

#5
raelcd

raelcd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 220
  • Înscris: 03.05.2008
1. Nu contest lucrarea primului service (cu pompa de ulei si schimbarea uleiului)
2. Facturi nu am pentru ca nu eu am facut comanda de piese, ci firma/service-ul cu pricina care mi-a dat la iesire un bon fiscal
3. Nu am gasit printre "apropiati" sau net/dezmembrari pana acum (caut de 2 zile) motor mai ieftin de 500euro (se adauga 1000 ron montaj plus garnituri, ulei, lichide)
4. Nu am de ce sa implic primul service cand pe mine ma deranjeaza ce a facut al doilea. Si anume, am fost si-am platit pentru un lucru si a facut facut in bataie de joc, ba chiar manopera prestata face masina inutilizabila.

Eu am dat mai sus un istoric pentru a va putea face o imagine de ansamblu. Problema mea e service-ul care mi-a montat un carter fara suruburi si impins cu ciocanul si schimbarea distributiei fara role (aflu eu maine daca pompa de apa e schimbata).

Deci sa inteleg ca nimeni nu poate face nimic aici, doar un proces intentat de mine ca pers. fizica unei persoane juridice sub diferite motive. In rest, institutiile statului functioneaza si nu pot face nimic ca o persoana juridica ia banii si lucreaza de mantuiala si mai ales nu emite facturi/foi primire-predare DAR e omologat RAR.



multumesc pentru raspunsuri si interesul acordat (vroiam ca inainte sa ma apuc de "treaba", sa stiu ce solutii am, sa cer cate pareri)

Edited by raelcd, 14 January 2015 - 19:39.


#6
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Am trecut printr-o situatie destul de asemanatoare: am mers cu masina in service pentru o problema cu franele iar seful de service a mers cu mine la un anumit magazin sa cumpar piesele necesare si lichidul de frana. La nici o saptamana dupa reparatie, am ramas complet fara frane. La constatare, tot ce insemna garnituri in sistem erau topite. Service-ul a avut de ales intre a repara masina pe garantia de lucrare sau sa arunce vina pe vanzator. Au ales sa constate ca lichidul de frana nu era ceea ce a fost mentionat pe ambalaj si in consecinta am ajuns la magazin cu documentele si cu lista de piese necesare reparatiei masinii, mai putin lichidul de frana achizitional din alta parte. Patronul magazinului mi-a dat tot ce a insemnat piese de schimb iar pentru contravaloarea manoperei am putut sa-mi aleg orice alt produs din magazin, eu alegand sa mai pun ceva bani si sa-mi iau 2 anvelope de iarna.
Concluzia: daca ai acte pentru reparatie, poti sa capeti despagubirea dar, cel mai important, serviceul care constata sa scrie asta in hartii.

#7
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
Pai in service ar trebuie sa se procedeze in urmatorul fel.

1.Iti constata defectul, dar neaparat iti arata si tie cum si de ce e defect. Cel putin eu asa fac: e defect un tampon..vreau sa-mi arate ca e defect.
2. Service-ul comanda piesele + tot service-ul il monteaza,iti da garantie + hartie la mana cu defectul constatat+ piesele schimbate.

3 .Cand ti s-a stricat masina ai acte doveditoare in care se atesta defectul + ce s-a schimbat ! asa opc-ul poate da de pamant cu ei.

In  cazul tau nu ai nici acte pt ce s-a facut la masina + ca cel mai naspa ai piesa ta fara documente de provenienta.

#8
hexis

hexis

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 880
  • Înscris: 19.05.2009
Sincer nu ai ce sa faci...fara facturi si devize de reparatie nu ai ce sa dovedesti.
Sper sa rezolvi bine si ieftin problema.
Bafta

#9
tandrei99

tandrei99

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,258
  • Înscris: 20.09.2007
Ca sa fii impacat eu te-as sfatui sa faci un drum la OPC-ul din orasul tau si sa prezinti situatia unui inspector sau chiar sa faci o reclamatie. In cel mai rau caz OPC-ul va inchide reclamatia fara sa-ti rezolve problema. Poate insa ai noroc si dai peste un inspector care vrea si poate sa te ajute. Incearca. Nu pierzi decat 1-2 ore din timpul tau liber.

Edited by tandrei99, 15 January 2015 - 12:34.


#10
raelcd

raelcd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 220
  • Înscris: 03.05.2008
Am discutat astazi cu patronul service-ului respectiv. Ca sa nu ajungem la plangeri/reclamatii mi-a propus ca indiferent de alegerea mea (motor nou sau inlocuire carter cu/fara chiuloasa si colbutori/tacheti) va suporta el costurile manoperei si a consumabilelor mai putin schimbul de ulei/lichide. Pana luni o sa aleg eu pe care varianta merg. Pe de`o parte ma gandesc ca nu stiu ce fel de motor cumpar (dezmembrarile garanteaza ca motorul a mers inainte de a fi demontat dar nu stiu daca in el totul functioneaza - sa nu aiba tacheti cu probleme, carter cu joc ca al meu/etc sau sa schimb tacheti/carter si problema sa persiste). Acum, daca tot am intrat in jocul asta, indiferent de alegere ma costa destul de scump. Sa mai pun la socoteala faptul ca am asigurarea pana pe 30 Ianuarie iar eu am 25 ani ? hah


PS. legat de motor ca sa ma fac mai inteles, si eu pot monta un carter pe el si cativa tacheti luati de pe alte motoare si sa-l scot la vanzare cu 500 euro si sa "garantez" ca el a mers inainte de demontare dar tachetii/carterul e varza. Firmele unde am gasit pana acum motoare AZD ofera garantie 3 luni cu dovada montarii in reprezentanta/service autorizat unde montajul e 1000ron fara consumabile/lichide/garnituri

#11
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,394
  • Înscris: 29.11.2001
Aaa.. nu am retinut / remarcat despre ce masina este vorba (am "prins" ca ar fi ceva din grupul VW / VAG), insa as pune topicul la ideea de "Asa nu!"

Si as intreba: nu era mai simplu si mai ieftin daca patitul ar fi mers la un service BUN al marcii (nu stiu daca exista, insa ... ).

:peacefingers:

#12
raelcd

raelcd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 220
  • Înscris: 03.05.2008
In orasul meu nu exista "service bun al marcii" si ca sa o duc pe platforma in cel mai apropiat oras cu "service bun" nu era o solutie ieftina deloc.

#13
tandrei99

tandrei99

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,258
  • Înscris: 20.09.2007
Din ce oras esti? De curiozitate.
Pe de alta parte poate era mai ieftin s-o duci cu platforma in primul oras cu service VAG bun. Ieseai mai bine. e drept ca nu aveai de unde sa stii ce patanie o sa ai. Sper sa o repari cat mai ieftin. Succes.

Edited by tandrei99, 15 January 2015 - 22:35.


#14
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,394
  • Înscris: 29.11.2001

 raelcd, on 15 ianuarie 2015 - 22:26, said:

In orasul meu nu exista "service bun al marcii" si ca sa o duc pe platforma in cel mai apropiat oras cu "service bun" nu era o solutie ieftina deloc.

raelcd: la o distanta de 100 km intre localitati o platforma te costa OFICIAL maxim 100 EUR. (preturile sunt undeva la 1.7-1.9 RON / km, si se calculeaza distanta dus-intors). Eu zic ca ieseai oricum mai ieftin decat acum.

#15
_overboost

_overboost

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,726
  • Înscris: 06.07.2013

 raelcd, on 14 ianuarie 2015 - 16:07, said:

coborand un deal a inceput sa-mi tacane foarte tare (nu eram un urcare/frana/acceleratie/ambreiaj apasat/etc - DIN SENIN !) si am observat ca apasand ambreiajul zgomotul disparea,
Strict partea asta mie imi suna a volanta.

#16
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Si mie tot volant imi pare din descriere.

Auzi, dar senzorul de presiune ulei a fost schimbat/verificat de primul service? Costa cativa lei
Ce problema avea pompa ta de a trebuit schimbata?

 raelcd, on 14 ianuarie 2015 - 19:35, said:

Eu am dat mai sus un istoric pentru a va putea face o imagine de ansamblu. Problema mea e service-ul care mi-a montat un carter fara suruburi si impins cu ciocanul si schimbarea distributiei fara role (aflu eu maine daca pompa de apa e schimbata).
La motorul tau nu se schimba rolele odata cu schimbarea curelei, nici macar pompa de apa. Asa scrie chiar si in cartea masinii, daca te uiti cu atentie.
Cu OPC-ul nu cre dca vei rezolva ceva pentru ca ei nu au specialisti. Poti incerca doar o intelegere cu service-ul sa-i ameninti cu OPC-ul, poate la verificarea alora ii vor gasi cu altceva si vor primi ceva amenzi, dar pe tine nu te vor ajuta cu nimic. Doar in instanta, in urma unor expertize tehnice platite de tine.
Cea ma buna varianta este motor SH si alegerea unui service cat de cat competent

#17
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009
pompa de ulei nu se strica.
a pus el ceva prostii prin motor, i-o fi obturat vreun canal de de ungere, dar a mers din prostie in prostie

as merge pe topicul Logan nou sau masina germana SH, sa vedem acolo ce ne indruma expertii.
problema e, cand ai nevoie de masina, sa o poti folosi

sfatul meu, mergi pe topicul de mai sus, si vinde-o altuia care crede ca SH nemtesc este "b(ne)eton-renault", apoi ia-ti alta (tot SH bineinteles)
si nu mkai schimba motorul sau parti importante la nea gica din colt, mergi unde te invata tyby

#18
raelcd

raelcd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 220
  • Înscris: 03.05.2008
.

Edited by raelcd, 28 January 2015 - 21:34.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate