Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool
 Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...
 Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 

Deszăpezirea din România, mai scumpă ca în Alaska!

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
23 replies to this topic

#1
galeo

galeo

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 14,412
  • Înscris: 15.04.2006
România este una din cele mai corupte și mai sărace țări din Uniunea Europeană, iar modalitatea în care autoritățile gestionează, an de an, întreținerea pe timp de iarnă a căilor sale de transport este o reflectare fidelă a acestei stări de fapt. Un cerc vicios al incompetenței și al hoției instituționalizate, prin care România ajunge să cheltuie pentru deszăpezire și de 10 ori mai mult decât statele scandinave. Perfecționarea sistemului statalizat de jaf a dus până la situații halucinante, cum ar fi cea în care țara noastră să aibă un buget destinat întreținerii de iarnă cu mult mai mare chiar și decât cel din Alaska, un stat de șapte ori mai întins decât România și cu ierni incomparabil mai aspre. "Replica" a comparat informații publice disponibile despre cheltuielile mai multor state din SUA și nordul Europei pe timp de iarnă, iar concluziile ar trebui să-i umple de rușine pe guvernanții noștri. Dar, cum acest lucru nu se va întâmpla niciodată, nu ne rămâne decât să prezentăm datele publice din presa și mediile oficiale americane și europene, rămânând ca învățăturile să fie trase de cei care se prezintă la vot.
Potrivit presei centrale, România a alocat pentru iarna 2013- 2014 un buget de circa 100 de milioane de euro pentru deszăpezire. Evident, suma este mult mai mare, în condițiile în care au fost monitorizate doar contractele făcute publice și numai pentru zonele mai expuse ale țării, respectiv sudul Moldovei, Dobrogea și o parte a Munteniei. Pe de altă parte, statul alocă bani pentru deszăpezire prin mai multe instituții, astfel încât sunt greu de cuantificat cheltuielile exacte, din moment ce același lucru îl face atât Compania Națională pentru Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADN), cât și consiliile județene și primăriile. Fără a insista asupra modalităților în care sunt atribuite contractele (de regulă, fără licitație) și nici asupra profesionalismului firmelor câștigătoare (aceleași vole obosite folosite vara la cârpirea drumurilor sunt scoase și iarna pentru deszpăzire, motiv pentru care tot Armata ajunge să facă toată treaba, într-un final), cifrele seci vorbesc cel mai bine despre competența guvernanților. Conform site-ului american de specialitate weather.aol.com, sumele alocate pentru mentenanța drumurilor în iarna 2013- 2014 (deci, nu numai pentru deszăpezire), au fost de 73,3 milioane de dolari- echivalentul a 54 milioane euro în statul Wisconsin și 189 milioane dolari- circa 139 milioane euro, în Pennsylvania; potrivit wtvr.com, în statul Virginia a fost alocat un buget de iarnă de 157 milioane dolari- 115 milioane euro, statul Ohio are de cheltuit 65 milioane de dolari- 48 milioane euro, iar Minnesota 54 milioane de dolari- 40 milioane euro. De asemenea, Connecticut are un buget de 26,5 milioane de dolari- 19,5 milioane euro, în Oklahoma iarna costă 68 milioane dolari- 50 milioane euro, în timp ce orașul Chicago, al treilea ca mărime din SUA, are un buget de iarnă de 20 milioane de dolari- 14,7 milioane euro, în timp ce întregul stat New Jersey a cheltuit iarna aceasta, potrivit fios1news.com, 14,5 milioane dolari- 10,7 milioane euro. Totodată, New York, unul din cele mai mari orașe de pe planetă, ar avea alocat pentru iarna 2013- 2014 un buget de 38 milioane de dolari- 28 milioane euro, în timp ce "iarna nebună" din 2010-2011, după cum o numește "New York Daily News", a costat 75,7 milioane dolari- 60 milioane euro.
Alaska - de 7 ori cât România, 22.500 km de autostradă și iarnă ca-n povești: 80 milioane de euro
Cele mai interesante cifre vin dintr-un raport oficial din 2011 al Alaska Department of Transportation and Public Facilities, altfel spus Ministerul Transporturilor din cel mai mare stat american. Astfel, într-un studiu intitulat "Impact of climate change on highway and airport maintenance in Alaska", care poate fi consultat pe pnsassociation.org, autoritățile americane arătau că departamentul de transporturi al statului în care iarna e la ea acasă are un buget anual de 144 milioane de dolari- 106 milioane euro, din care 80% sunt alocați anotimpului rece, ceea ce ar însemna cheltuieli de circa 80 milioane de euro pe timp de iarnă. Potrivit documentului citat, din acești bani, autoritățile din Alaska (care este de șapte ori mai mare ca România) au în grijă peste 14.000 mile de autostrăzi (peste 22.500 kilometri, față de cei 600 kilometri din România), 845 de poduri, 257 aeroporturi, 28 de porturi etc. După cum se vede, un stat precum Alaska știe să-și poarte de grijă și să aibă condiții de transport pe timp de iarnă mai mult decât civilizate cu un buget de 80 milioane de euro, în timp ce România are doi kilometri de autostradă și acelea blocate la prima ninsoare, cu un buget de 100 milioane de euro. Proporțiile jafului și a incompetenței care caracterizează autoritățile din România devin și mai scandaloase dacă ne raportăm la regiunile nordice ale Europei, regiuni care trebuie curățate de zăpadă cea mai mare parte a anului. Este vorba despre raport cu titlul "Winter maintenance practice in the northern periphery", publicat pe site-ul roadex.org, un proiect finanțat de Uniunea Europeană și cu date valabile la începutul anilor 2000, dar perfect valabile și la această dată.
Deszăpezire în țările lui Moș Crăciun: Finlanda- 9,4 milioane euro, Norvegia- 14,4 milioane euro, Suedia- 25,3 milioane euro etc.
Raportul detaliază condițiile, practicile și cheltuielile alocate întreținerii pe timp de iarnă a drumurilor din cele mai nordice regiuni ale Europei: Lapland (Finalanda), nordul Suediei, Troms (Norvegia), Islanda și Scoția. Vă vine să credeți sau nu, dar Finlanda lui Moș Crăciun cheltuie și de 10 ori mai puțin decât România pentru întreținerea drumurilor pe timp de iarnă (din care deszăpezirea propriu-zisă reprezintă doar o parte din cheltuieli): 9,4 milioane de euro la o rețea de drumuri luată în evidență de 9.052 de kilometru, cu un cost mediu de 1.041 euro/km. La rândul său, Suedia cheltuie 25,3 milioane de euro pentru 18.008 kilometri de drumuri, cu un cost mediu de 1.406 euro/km, Norvegia a alocat 14,4 milioane euro pentru 3.523 kilometri drumuri, cu o medie de 4.104 euro/km, Islanda a avut nevoie de 9,7 milioane de euro pentru 8.207 kilometri de drumuri, cu un cost mediu de 1.177 euro/km, iar Scoției i-au trebuit 15,7 milioane de euro pentru 7.790 kilometri de drumuri, cu o medie de 2.009 euro/km. În comparație, deszăpezirea drumurilor din România a costat iarna aceasta între 2.500 și 4.500 de euro pe kilometru, iar în unele cazuri a ajuns și până la 6.000 de euro/km. Bani încasați de firmele contractante, deși greul muncii de deszăpezire a fost dus tot de stat, prin Armată sau autoritățile locale.

http://www.replicaon...-alaska-155926/

Dezapezirea de acum costa de 3 ori mai mult decat acum 3 ani, cum se justifica aceste preturi?

#2
tiestodj20

tiestodj20

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,700
  • Înscris: 04.06.2007
La noi e alt tip de zapada decat aia din Alaska, de aia costa mai mult. In Alaska e zapada americana, la noi e zapada romaneasca.

#3
ccf_cristi

ccf_cristi

    Asa si?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,492
  • Înscris: 13.10.2010

View Postgaleo, on 29 decembrie 2014 - 11:21, said:

Dezapezirea de acum costa de 3 ori mai mult decat acum 3 ani, cum se justifica aceste preturi?
Inflatie?! :habarnam:

#4
galeo

galeo

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 14,412
  • Înscris: 15.04.2006

View Posttiestodj20, on 29 decembrie 2014 - 11:38, said:

La noi e alt tip de zapada decat aia din Alaska, de aia costa mai mult. In Alaska e zapada americana, la noi e zapada romaneasca.

De fapt e tipicul lucrului romanesc, aici totul e mai scump, de la chiloti la dezapezire, si toti incearca sa te fure, tara lui Papura Voda, la noi rata de adaos comercial sub 100% nu exista.
Chiar imi zicea un prieten: cati bani a cheltuit cu venitul in Romania de sarbatori isi lua un sejur de lux in Dubai de sarbatori

Edited by galeo, 29 December 2014 - 11:43.


#5
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,696
  • Înscris: 06.10.2012
Furt pe față?

#6
galeo

galeo

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 14,412
  • Înscris: 15.04.2006

View Post-Diana-, on 29 decembrie 2014 - 11:42, said:

Furt pe față?

Baietii au cotizat masiv in campania electorala la partide, acum trebuie sa-si scoata banii cu profit 500%

Saraca tara bogata

Sper ca DNA-ul vegheaza

Astia nici cand DNA-ul le e la usa nu se pot opri din furat, si-au pierdut orice urma de discernamant

Edited by galeo, 29 December 2014 - 11:54.


#7
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
Exagerati.
Fura astia ,nu zic nu insa de multe ori vrem sa fim mai catolici decat papa.
Arata si mie un drum in Alaska dezapezit la negru , sa se vada asfaltul.

Motorina  in Alaska costa 2.75 dolari / galon ( 3.79 litri) . Inseamna vreo 2.3 lei litrul.
Cum ai vrea sa fie costul dezapezirii daca costul motorinei este de 2.5 ori mai mic ?

Edited by mihai!, 29 December 2014 - 12:12.


#8
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Ti-ai degajat zapada din fata blocului si te-a enervat ca vecinii n-au iesit sa puna si ei mana?Posted Image

View Postmihai!, on 29 decembrie 2014 - 11:53, said:

Exagerati.
Fura astia ,nu zic nu insa de multe ori vrem sa fim mai catolici decat papa.
Arata si mie un drum in Alaska dezapezit la negru , sa se vada asfaltul.

Acolo nu se lucreaza la negru, n-au evaziune fiscala.

View Post-Diana-, on 29 decembrie 2014 - 11:42, said:

Furt pe față?

Si da, la noi se fura si zapada, asa, pe fata.

#9
Proiectil

Proiectil

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,007
  • Înscris: 13.07.2014
Mi se pare normal - in alaska e zapada mereu deci un serviciu necesar tot timpul anului (deci costuri mai mici) - iar la noi este un serviciu necesar doar 1-2 luni/an (deci costuri mai mari).  Care e problema?

#10
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

View PostProiectil, on 29 decembrie 2014 - 12:00, said:

Mi se pare normal - in alaska e zapada mereu deci un serviciu necesar tot timpul anului (deci costuri mai mici) - iar la noi este un serviciu necesar doar 1-2 luni/an (deci costuri mai mari).  Care e problema?

Care nici atunci nu se executa, asta-i problema.

#11
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Zilele astea am vazut la televizor un primar care a cumparat pt primaria lui un utilaj de dezapezire. Si il conducea pe drumurile din satul lui.
Spunea si ca nu a mai platit pt dezapezire..
Azi e 29..Sunt tare curios daca il apuca Revelionul in functie...

#12
Chriss_Summer

Chriss_Summer

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,811
  • Înscris: 22.05.2011

View Postmihai!, on 29 decembrie 2014 - 11:53, said:

Exagerati.
Fura astia ,nu zic nu insa de multe ori vrem sa fim mai catolici decat papa.
Arata si mie un drum in Alaska dezapezit la negru , sa se vada asfaltul.
In Alaska nu stiu, dar iti arat cu duiumul in Norvegia, Finlanda,Suedia,Danemarca,Japonia,Canada,etc.

#13
galeo

galeo

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 14,412
  • Înscris: 15.04.2006

View PostProiectil, on 29 decembrie 2014 - 12:00, said:

Mi se pare normal - in alaska e zapada mereu deci un serviciu necesar tot timpul anului (deci costuri mai mici) - iar la noi este un serviciu necesar doar 1-2 luni/an (deci costuri mai mari).  Care e problema?

Ce costuri mai mari?
Utilajele cunsuma mai multa motorina stand in garaj sau ce?
Vad ca pana la urma dezapezirea se face tot cu armata. Atunci hai sa luam utilaje armatei, fac ei dezapezirea, si iesim mai ieftin.
Sau ia sa se faca licitatiile pe bune, nu cu dedicatie politica, sa vedem daca mai iesim la costul asta.
Oricum, le doresc ca DNA-ul cu trupele speciale sa-i colinde de sarbatori

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NfZLlVcN2Jg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by galeo, 29 December 2014 - 12:10.


#14
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

View PostPrien, on 29 decembrie 2014 - 12:02, said:

Zilele astea am vazut la televizor un primar care a cumparat pt primaria lui un utilaj de dezapezire. Si il conducea pe drumurile din satul lui.
Spunea si ca nu a mai platit pt dezapezire..
Azi e 29..Sunt tare curios daca il apuca Revelionul in functie...

Daca nu-l punea dreaqu´ sa se laude la televizor, mai avea sanse, asa, e un rau exemplu pentru cei de la conducere si trebuie inlocuit rapid. Daca s-a mai si folosit de ordonanta de urgenta cu migratia, e clar.

View PostChriss_Summer, on 29 decembrie 2014 - 12:03, said:

In Alaska nu stiu, dar iti arat cu duiumul in Norvegia, Finlanda,Suedia,Danemarca,Japonia,Canada,etc.

Astea nu se pun, sunt tari civilizate....

#15
n-amname

n-amname

    Brain Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,721
  • Înscris: 10.11.2013

View Postgaleo, on 29 decembrie 2014 - 11:46, said:

Baietii au cotizat masiv in campania electorala la partide, acum trebuie sa-si scoata banii cu profit 500%

Saraca tara bogata

Sper ca DNA-ul vegheaza

Astia nici cand DNA-ul le e la usa nu se pot opri din furat, si-au pierdut orice urma de discernamant

Daca inca mai aveti impresia ca DNA-ul exista ca sa extirpe coruptia, chiar ca multi nu mai au discernamant..
Cine sa se lege de mafia asta in care-s bagati cu totii? Iti spun eu, nimeni!
A, ca se mai leaga de unul doi care fac nasoale asta-i alta poveste dar rechinii mari (gen necolaiciuc) scapa mereu cu fata curata, ca si tunurile mari care scapa neinvestigate.
Vezi cazul SOV, care declara recent: domne, eu ma bucur ca am scapat cu doar doi ani de bulau, daca ma judeca pentru ce-am facut eu naspa luam pe viata.
Cam asa..(Sau Adrian Nastase, care-a cam spus acelasi lucru dar mai diplomat nitel).

#16
volumepower

volumepower

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 559
  • Înscris: 14.08.2013
1. Titlul face toți banii
2. Surpriză „Iarna ne-a luat prin surprindere”...din nou
3. Acuma sincer să mai stea lumea și acas că doar îs sărbătorile,sincer cine ar vrea să se deszăpezească cu deastea
[ http://www.sunshineblog.ro/wp-content/uploads/2012/02/snow_plows_d573d42679.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#17
Dihorul Razboinic

Dihorul Razboinic

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,322
  • Înscris: 01.10.2006
Care e concurenta la deszapezire in Alaska (sau SUA) si care e concurenta la noi? De exemplu: se baga o firma din Brasov sa dea zapada la o parte in Bucuresti cu preturi mai mici decit firmele din Bucuresti? Sau invers? O firma de constructii rutiere dintr-un judet face lucrari de intretinere in alte judete?

#18
joseph_lacroix

joseph_lacroix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,299
  • Înscris: 17.09.2013
Articolul este tendentios, uitati un articol din oficiosul EVZ in care sunt expuse costurile per km de drum deszapezit: articolul il gasiti aici
Pe scurt , deszapezirea in Romania a costat:
2009 - 1.180 euro /km
2010 - 4.950 euro /km
2011 - 5.900 euro /km
2012 - 5.300 euro /km
2013 - 5.370 euro /km
2014 - 2.800 euro /km

Ceea ce nu se spune in articol este faptul ca in aceste tari si nu numai , daca dupa ce a fost anuntat codul de ninsori abundente tu ca un "conferentiar" te incapatanezi sa pleci cu masina esti amendat drastic. Amenzile plecand de undeva de la echivalentul a 1800 euro, deoarece o masina blocata  pe drum ingreuneaza deszapezirea cu utilajele firmei contractante, ba mai mult obligatia lor este de a scoate pasagerii din masina si de ai transportanpana in cel mai apropiat oras/localitate, masina daca a ramas blocata   si este nevoie sa fie tractata( care se va face pana la prima iesire de pe autostrada sau parcare) se platesc suma importante,  tractarea pe timp de iarna a unei masini blocate costa 350-500 euro iar daca masina a fost imobilizata in momentul in care se anuntase un cod de ninsori  se plateste o penalizare de minim 500 euro.

De ce nu ne povestesc cei din Finlanda si Norvegia( Tronso este absolut superb anul trecut in iunie era inca zapada) cat sunt amenzile.?
In responsabilitatea cui intra deszapezirea aleelor, drumurilor private, trotuarelor si cailor de acces in locuinte( atat blocuri cat si case)?
In Montana(USA) spre exemplu amenzile in cazul  in care o persoana nu isi ia zapada din fata casei si nu elibereaza trotuarul pleaca de la 600 dolari iar daca cineva aluneca si isi rupe piciorul sau se intampla un incident va plati un spor de 50% plus eventualele daune cerute de firma de asigurare a celui ranit.( acesta este si motivul pentru care multi au freze in state).
Mai mult; sunt tari in Europa in care cei care ce care au ramas blocati trebuie sa plateasca si eventualele interventii ale ambulantei nu doar amenzile.

Ideea este ca sunt multi tampiti de ex imbecilul de vecinamiu se incapataneaza sa plece (incarca bagajele in masina acum) la socri la Bacau spunand ca el are masina puternica( cotet de Santa Fe, vechi de 5-6 ani) si ca nu isi face pb -un cretin -drumul avand vreo 420 km ( plecarea fiind din CT). si mai ia cu el si un copiul de vreo 6 ani.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate