Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Mato Davo Geto, Studiu asupra plăcilor dacice de plumb.
#127
Posted 05 January 2015 - 15:03
Balamache, on 05 ianuarie 2015 - 13:57, said:
Corect! In afara de cunostinte solide dintr-un domeniu in care la sfarsitul secolului al IXX doar o mana de oameni dispuneau, unui presupus falsificator ai acelui secol i-ar fi trebuit cateva zile bune sa conceapa o singura tablita, ma refer la editarea textului si desenele aferente. Apoi executarea mulajului cu turnarea inca vreo cateva zile. Ce zici de 15 zile pentru fiecare placa? Si unde se zice ca erau 200 fotografiate de Romalo dupa ce numarul lor scazuse considerabil, mai mult de jumate fiind furate, ajungem la trei ani de munca titanica pentru a demonstra ce? Ca dacii aveau o limba de cult sau o limba de cancelarie in care isi scriau cronicile? Sau ce? Ca dupa cate se vede acea limba nu este sub nicio forma identica cu limba rom^na si nici cu latina. Deci falsificatorul daca ar fi urmarit sa produca un efect in randul dacomanilor vremii sau ai acestor vremuri, nu ar fi fost foarte inspirat. Deci sa stam calmi si sa nu mai aruncam cu invective in acei ce vor sa descopere adevarul, fie el asa sau altfel. Sa asteptam ca aceste studii, calificate sau nu, sa produca acel efect la nivel academician si cineva suficient de instruit, cu o echipa pluridisciplinara, sa-si ia inima-n dinti si sa inceapa cercetarile asupra acestor placute. Este cat se poate de evident ca aceste placute nu pot fi falsuri. Toate argumentele conduc in aceasta directie. Cred că trebuie căutate soluții tehnice în zona tipografică. Nu știu cum funcționau ele în sec 19 dar până și eu știu că acolo se folosea plumb și deseori mulaje pt. a exemplifica diferite desene. Asta înainte să apară fotografiile în ziare. Iar în zona de producție tipogrrafică găsești psihopați suficienți, scriitori, gazetari, poeți..etc. Edited by paradigmatic, 05 January 2015 - 15:04. |
#128
Posted 05 January 2015 - 15:08
#129
Posted 05 January 2015 - 15:21
Falsificatorul nu poate fi decât Hasdeu. De la moartea Iuliei Hasdeu până la moartea lui, sunt aproape două decenii. În acea perioadă, Hasdeu, spirit enciclopedic și foarte prolific, nu mai produce nimic. Hasdeu era stabilit la Câmpina unde a construit o casă în care a și trăit. Câmpina e pe Valea Prahovei ca și Sinaia. Hasdeu este un cunoscut falsificator. După eșecul primelor falsuri, a învățat câte ceva și nu a mai publicat chiar el falsurile, ci le-a lăsat altora să le descopere și să le publice. Hasdeu avea banii, cunoștințele, timpul, motivația. Hasdeu a fost mereu interesat de daci. Avea 22 de ani când a scris în 1860 lucrarea „Perit-au dacii“, intrând în conflict cu cei din curentul latinist care făcea ravagii atunci.
Hasdeu la 14 ani, pe când se afla în Imperiu Țarist, scria în rusă poezia „Sunt dac“ „Sînt dac cu trup şi suflet, Şi cu mândrie aceasta o recunosc! Sînt dac, nu sînt roman! Pe romani îi dispreţuiesc.” Plăcile sunt opera unui geniu și pentru a le fabrica a fost nevoie de foarte multă imaginație, cunoștințe, bani și timp. Hasdeu le avea pe toate. Plăcile aflate în subsolul Institutului de arheologie din București au fost cunoscute de-a lungul timpului ca Falsurile lui Hasdeu. De ce oare? Știau cei ce erau acolo când au fost aduse, dar de atunci au trecut 100 de ani și cei din institut ce au fost contemporani cu „descoperirea“ lor și le-au botezat ca fiind falsurile lui Hasdeu, au murit de mult. |
#130
Posted 05 January 2015 - 15:31
Când se descoperă un artefact este foarte important să se studieze locația unde au fost descoperite. Astfel arheologii pot data aproximativ artefactele, dacă au fost descoperite undeva îngropate.
În cazul acestor plăci de plumb nu se stie nimic de fapt. Singura relatare credibilă este a lui Dan Romalo, care le fotografiază în anii '40. Deci cei de la Vasile Pârvan stiu de unde au venit plăcile la ei. Până nu se ridică voalul de tăcere nu vom afla nimic. În astfel de situații se pleacă de la premiza că artefactele descoperite sunt autentice și prin studiu asupra conținutului, materialului folosit, graficii, tehnicii de turnare, etc, se poate demonstra dacă sunt cumva falsuri. Nu invers. Celor care le studiază li se cere să demonstreze că sunt autentice. Mi se pare cel puțin rău intentionată acestă abordare. Argumente care să demontreze că sunt falsuri eu nu am găsit. Toate informațiile grafice și scriptice pe care le-am găsit, le-am prezentat așa cum au apărut, adăugând la fiecare nume de rege, chiliarh, mare preot, zeitate sau cetate, câteva lămuriri și precizări. Unele informații se potrivesc cu ce știam, iar altele nu sau nu încă. Numai prin cercetarea plăcilor se poate trage o concluzie. |
#131
Posted 05 January 2015 - 15:34
paradigmatic, on 05 ianuarie 2015 - 14:55, said:
1Chiar și așa, plăcuțele, dacă ar fi false, reprezintă o muncă uriașă. Plus că mișcarea masonilor din principatele române sec 19, era una, din ce știu, cu tendințe clare către obârșia romanității latine. Ceea ce plăcuțele oarecum neagă. Nu prea se pupă.... 2Dacă plăcuțele sunt falsuri, creațiile unor psihopați sau ale unor manipulatori isteți, atunci, rolul lor este să ne îndepărteze emoțional de latinitate, implicit de vest. În sec 19, atunci când se presupune că au fost fabricate, plăcuțele ar fi servit astfel, în primul rând intereselor Rusiei Țariste. 2Pai atunci ar fi trebuit sa ne manipuleze ca suntem oaresce slavi, nu? Nu, astia lucreaza pe mai multe fronturi. Acelasi departament zice lu' Ion ''cea'' si lu' Gheo ''hais''. |
#132
Posted 05 January 2015 - 15:37
Razvan_Anghel, on 05 ianuarie 2015 - 15:31, said:
Numai prin cercetarea plăcilor se poate trage o concluzie. Citisem cu ani în urmă că pe nuș ce plăcuță ar fi fost desenată cetatea Sarmisegetuza cu două rânduri de ziduri. Un zid înspre interior și un zid cu un perimetru mai mare, mai în exterior. Și că în perioada interbelică ar fi fost descoperit acest cel de-al 2-lea zid. Habar nu am dacă este adevărat, dacă există aceste 2 ziduri concentrice. |
#133
Posted 05 January 2015 - 15:44
Razvan_Anghel, on 05 ianuarie 2015 - 15:31, said:
Când se descoperă un artefact este foarte important să se studieze locația unde au fost descoperite. Astfel arheologii pot data aproximativ artefactele, dacă au fost descoperite undeva îngropate. În cazul acestor plăci de plumb nu se stie nimic de fapt. Se știu suficiente. Li se spunea în Institut „falsurile lui Hasdeu“. Ce-i ce le-au botezat așa au fost contemporani cu „descoperirea“ lor. Felul cum le-au botezat și tratat spune totul. Dar martorii au murit și acum sunt alte generații care vor să creadă în teoria conspirației. Edited by cstrife, 05 January 2015 - 15:51. |
#134
Posted 05 January 2015 - 15:55
Când apare o manipulare, o minciună nesusținută de nici un argument logic, pentru a vedea cine a lansat-o pe piață, trebuie urmărit cine beneficiază de pe urma ei.
Plăcile au zăcut la subsol multă vreme neinventariate!!!!. Când le-a fotografiat Dan Romalo erau câteva sute. Acum mai sunt 35 (dacă mai sunt!). Deci plăcile au „sublimat” de la Vasile Pârvan din subsol. Directorul de la Vasile Pârvan declară că le-a studiat și în 10 (zece) minute (tare de tot!) și-a dat seama că erau falsuri. Ipoteza, nesusținută de altfel de nici o dovadă, că plăcile ar fi falsuri este inițată și susținută de cei care le-au vândut colecționarilor! paradigmatic, on 05 ianuarie 2015 - 15:37, said:
Singurul mod prin care poți demonstra autenticitatea lor este dacă se descoperă azi niște relicve sau cetăți noi dacice, cetăți care se pot regăsi pe plăcuțe sau se găsesc alte creații similare cu grafică și texte asemănătoare. Citisem cu ani în urmă că pe nuș ce plăcuță ar fi fost desenată cetatea Sarmisegetuza cu două rânduri de ziduri. Un zid înspre interior și un zid cu un perimetru mai mare, mai în exterior. Și că în perioada interbelică ar fi fost descoperit acest cel de-al 2-lea zid. Habar nu am dacă este adevărat, dacă există aceste 2 ziduri concentrice. Lucrarea „Mato Davo Geto”, în format PDF, are Navigare Rapidă (pag. 9). Astfel se pot vizualiza rapid toate plăcile, capitolele și subcapitolele. Edited by Razvan_Anghel, 05 January 2015 - 16:03. |
#135
Posted 05 January 2015 - 15:58
Razvan_Anghel, on 05 ianuarie 2015 - 15:55, said:
Vezi placa 135, Mato Davo Geto, pag. 174. Placă de bronz a fost descoperită în localitatea Calienii Vechi, comuna Nănești, județul Vrancea, în anul 2000. Pe placă este un cavaler care mai apare și pe placa 8. Există expusă la un muzeu ceva? |
#136
Posted 05 January 2015 - 16:18
paradigmatic, on 05 ianuarie 2015 - 15:58, said:
Aia nu e placă, e un desen de copii mici în paint. Există expusă la un muzeu ceva? |
|
#137
Posted 05 January 2015 - 17:25
Razvan_Anghel, on 05 ianuarie 2015 - 16:18, said:
În lucrare este precizată sursa. M. E. Lăscoiu, „Regele Syrmos atestat epigrafic, Asist. univ. dr. Mirela Elena Lăscoiu,” Dacia Magazin, vol. Iunie, nr. 5, p. 51, 2003. Compoziţia metalografică a piesei respective arată faptul că a fost făcută cel mai probabil în secolul 19 sau 20. Autorii articolului de mai jos (pag. 3) nu o consideră originală, ci mai degrabă o copie modernă după o piesă antică. http://www.anuarulsa...-regelui-syrmos Edited by Crugasic, 05 January 2015 - 17:27. |
#138
Posted 05 January 2015 - 17:46
#139
Posted 05 January 2015 - 18:15
Boshaft_Sylvester, on 05 ianuarie 2015 - 17:46, said:
Ai dracu' nazistii astia! Oamini rai, stiu. Oricum teoria (zice-se raspandita de la niscavai primari din Sinaia) nu pare deloc mai fantezista fata de cele scoase de criticii autenticitatii placilor. Sigur, e libertate deci tu poti sa crezi ca (am vazut ideile astea postate chiar pe aici pe forum ) - Hasdeu a carat de cine stie unde cateva tone de plumb la el acasa, timp de cativa ani, fara sa stie nimeni, le-a topit intr-un cuptor secret de la el din beci, a scos placutele alea, le-a scris si desenat pe fiecare in parte, intr-o limba inventata de el, si totul pentru a-i face pe unii sa creada ca dacii aveau o cronica scrisa. Scrisa intr-o limba necunoscuta (desi Hasdeu batea spre teoria ca dacii folosisera alfabetul runic). Iar cum se plictisea a facut vreo 500, sa stie o treaba daca tot s-a apucat de ele. Si in plus, cum zicea cineva mai sus (paradigmatic parca) pe placi apare Sarmisegetusa cu niste ziduri care au fost excavate abia dupa WW 2. - francmasonii sunt de vina, pentru ca vroiau inca de pe atunci multiculturalizarea Europei si pentru asta sprijineau protocronismul romanesc inca din sec XIX (aici nici eu nu prea m-am prins care e faza, recunosc, e o teorie cam imbarligata chiar si pentru imaginatia mea bogata) - Rusia tarista e de vina, pentru ca vroia sa-i rupa pe romani de vestul Europei, singura cale fiind desigur un fals elaborat de dimensiuni uriase, crearea acelor placi de plumb scrise intr-o limba deosebita si prezentarea lor ca fiind ale dacilor. Sigur, nu stiu cand si cum au dus taristii rusi placile la manastirea Sinaia dar sa nu ne incurcam ina stfel de detalii acum Edited by lupu2, 05 January 2015 - 18:19. |
#140
Posted 05 January 2015 - 18:18
#141
Posted 05 January 2015 - 18:27
Crugasic, on 05 ianuarie 2015 - 17:25, said:
Compoziţia metalografică a piesei respective arată faptul că a fost făcută cel mai probabil în secolul 19 sau 20. Autorii articolului de mai jos (pag. 3) nu o consideră originală, ci mai degrabă o copie modernă după o piesă antică. http://www.anuarulsa...-regelui-syrmos Sudiul presupune că există o piesă originală, mergându-se pe varianta unei copii după acest original. Concluzia studiului nu infirmă autenticitatea conținutului. Se remarcă astfel aceiași grafică și text pe două piese cu origini diferite. Pe placa 8 (de la subsolul Vasile Pârvan) cu expresia „DABI GETIU SIRMIU” și pe placa 135 (de la profesorul Toader Enache) cu expresia „SIRMOI BASILEOS”. (citatele sunt după conversia fonetică). Edited by Razvan_Anghel, 05 January 2015 - 18:34. |
|
#142
Posted 05 January 2015 - 18:32
searcher-star, on 05 ianuarie 2015 - 09:55, said:
Corect. Cand te apuci, in calitate de om traditional, sa lasi scrieri pe placi, scrii chestii importante nu palavrageli. Limbajul placilor, asa cum l-au tradus astia, e orice inafara de antic. ai auzit de asa-zisele pinax? cuvant de la care a aparut alt cuvant, "pinacoteca". ce mama dracului de sonetele lu shexpir sa scrii pe un ex-voto. Quote
In the culture of ancient Greece and Magna Graecia, a pinax (πίναξ) (plural pinakes - πίνακες) or a "board",[1] denotes a votive tablet of painted wood,[2] terracotta, marble or bronze that served as a votive object deposited in a sanctuary or as a memorial affixed within a burial chamber. In daily life pinax might equally denote a wax-covered writing tablet. In Christian contexts, painted icons ("images") are pinakes. In the theatre of ancient Greece, they were colored images either carved out of stone or wood or even made of cloth that were hung in the scene as background. (The term pinacotheca for a picture gallery derives from such usages.) Marble pinakes were individually carved, but terracotta ones were impressed in molds, and bronze ones might be repeatedly cast from a model from which wax and resin impressions were made, in the technique called lost wax casting. At Locri thousands of carefully buried pinakes have been recovered, most of them from the sanctuary of Persephone or that of Aphrodite. The Roman architect Vitruvius mentions the pinakes in the cellas of temples, and even in the possession of private persons. Such a collection was a pinakothek |
#143
Posted 05 January 2015 - 18:50
#144
Posted 05 January 2015 - 18:55
si a propo. moda cu tabletele votive de plumb exista si la romani.
[ https://i.imgur.com/h9ewif5.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.imgur.com/Y95Fe4s.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] etc. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users