Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Proprietarii de mașini înmatriculate în alte state vor putea face ITP la RAR
Last Updated: Feb 08 2012 07:17, Started by
alexx1402
, Feb 05 2012 13:58
·
0
#1
Posted 05 February 2012 - 13:58
Proprietarii de masini inmatriculate in alte state si folosite pentru perioade mai lungi in Romania vor avea posibilitatea sa efectueze in tara inspectia tehnica, operatiune care nu a fost permisa de lege pana in prezent.
Procedura va fi aplicata incepand cu luna aprilie a acestui an, releva o ordonanta aprobata recent de Guvern. Modificarea este argumentata prin faptul ca, in ultimii ani, s-a constatat ca exista persoane fizice sau firme care lucreaza in Romania pentru perioade mai indelungate si care utilizeaza vehicule inmatriculate in statul in care au resedinta principala sau sediul social, dar carora legea nu le permite sa efectueze pe teritoriul statului roman inspectia tehnica periodica. "In perioada de utilizare a acestor vehicule, este posibila expirarea inspectiei tehnice periodice acordata in statul de inmatriculare. Efectuarea inspectiei tehnice periodice in statul de inmatriculare este uneori dificila din cauza distantelor ce trebuie parcurse si a imposibilitatii circulatiei cu un vehicul a carui inspectie tehnica periodica a expirat. In acest moment, aceste vehicule nu pot efectua inspectia tehnica periodica in Romania si, in consecinta, in multe cazuri circula cu inspectia tehnica periodica expirata, ceea ce poate afecta siguranta rutiera. Din acest motiv, este important ca si aceste vehicule sa poata fi verificate tehnic in Romania, pentru a circula intr-o stare tehnica corespunzatoare", arata Guvernul. Astfel, Executivul a decis ca Registrul Auto Roman sa poata efectua inspectia tehnica periodica si pentru aceste vehicule, prin care sa fie atestata starea tehnica a masinii. Aceasta inspectie tehnica periodica va avea insa doar valabilitate nationala, recunoasterea sa de alte state depinzand de legislatia nationala a acestora. Periodicitatea de efectuare a inspectiei tehnice periodice pentru vehiculele inregistrate va fi cea aplicata pentru vehiculele inmatriculate, similare din punct de vedere constructiv. Ordonanta Guvernului reduce totodata la jumatate, de la doi ani la un an, termenul in care pentru masinile de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 tone trebuie efectuata inspectia tehnica periodica. Pana in prezent, pentru acest tip de masini de transport marfa a fost aplicat un regim similar autoturismelor, cu efectuarea inspectiei tehnice la doi ani. Sursa Edited by alexx1402, 05 February 2012 - 14:12. |
#3
Posted 05 February 2012 - 14:32
Bun si daca eu am masina inregistrata in Tonga si fac ITP-ul in Ro, cand ajung inapoi in Tonga o sa recunoasca aia ITP-ul sau or sa zica ca hartia de la RAR e bun doar de sters la fund.
|
#5
Posted 05 February 2012 - 22:44
Proprietarii de mașini înmatriculate în alte state vor putea face inspecția tehnică la RAR
Quote Proprietarii de mașini înmatriculate în alte state și folosite pentru perioade mai lungi în România vor avea posibilitatea să efectueze în țară inspecția tehnică, operațiune care nu a fost permisă de lege până în prezent, certificatul de inspecție având însă în acest caz doar valabilitate națională. Procedura va fi aplicată începând cu luna aprilie a acestui an, relevă o ordonanță aprobată recent de Guvern. Modificarea este argumentată prin faptul că, în ultimii ani, s-a constatat că există persoane fizice sau firme care lucrează în România pentru perioade mai îndelungate și care utilizează vehicule înmatriculate în statul în care au reședința principală sau sediul social, dar cărora legea nu le permite să efectueze pe teritoriul statului român inspecția tehnică periodică. "În perioada de utilizare a acestor vehicule, este posibilă expirarea inspecției tehnice periodice acordată în statul de înmatriculare. Efectuarea inspecției tehnice periodice în statul de înmatriculare este uneori dificilă din cauza distanțelor ce trebuie parcurse și a imposibilității circulației cu un vehicul a cărui inspecție tehnică periodică a expirat. În acest moment, aceste vehicule nu pot efectua inspecția tehnică periodică în România și, în consecință, în multe cazuri circulă cu inspecția tehnică periodică expirată, ceea ce poate afecta siguranța rutieră. Din acest motiv, este important ca și aceste vehicule să poată fi verificate tehnic în România, pentru a circula într-o stare tehnică corespunzătoare", arată Guvernul. Astfel, Executivul a decis ca Registrul Auto Român să poată efectua inspecția tehnică periodică și pentru aceste vehicule, prin care să fie atestată starea tehnică a mașinii. Această inspecție tehnică periodică va avea însă doar valabilitate națională, recunoașterea sa de alte state depinzând de legislația națională a acestora. Periodicitatea de efectuare a inspecției tehnice periodice pentru vehiculele înregistrate va fi cea aplicată pentru vehiculele înmatriculate, similare din punct de vedere constructiv. Ordonanța Guvernului reduce totodată la jumătate, de la doi ani la un an, termenul în care pentru mașinile de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată de până la 3,5 tone trebuie efectuată inspecția tehnică periodică. Până în prezent, pentru acest tip de mașini de transport marfă a fost aplicat un regim similar autoturismelor, cu efectuarea inspecției tehnice la doi ani. Mediafax Sa inteleg ca "bulgarii" cu CI de Romania se vor duce acum sa isi faca ITP? |
#6
Posted 05 February 2012 - 22:59
O decizie mai mult decât normală. Cum și autoturismele înmatriculate în România pot face în anumite țări ITP-ul, e normală reciprocitatea. Că nu-mi plac nici mie cazanele de Bulgaria, e altă problemă.
|
#7
Posted 05 February 2012 - 23:20
La noi macar se face ITP, la bulgari se face fara sa iti vada macar masina. Si pretul este negociabil. )
|
#8
Posted 05 February 2012 - 23:24
Oare pentru cele inmatriculate in BG se respecta si aici termenul de un an sau va fi ca la noi pe 2 ani?
|
#10
Posted 06 February 2012 - 14:51
Materium, on 5th February 2012, 14:32, said: Bun si daca eu am masina inregistrata in Tonga si fac ITP-ul in Ro, cand ajung inapoi in Tonga o sa recunoasca aia ITP-ul sau or sa zica ca hartia de la RAR e bun doar de sters la fund. Teoretic masina trebuia inmatriculata in ro, dar nu a facut-o. Acuma pentru fiecare ITP sa bage 6000 de km pana in spania dus intors? |
|
#11
Posted 06 February 2012 - 15:12
Normal așa era, dacă se introduce această modificare la RAR va putea face ITP-ul aici.
|
#12
Posted 06 February 2012 - 15:14
E ca si cu pasaportul. Faci si tu cumva sa nu te prinda prin alta parte cu el expirat.
Asta cu Seatu' isi face ITP-ul in Romania, asigurare in Spania si la revedere. Daca nu, platforma. |
#13
Posted 06 February 2012 - 15:21
E foarte corecta decizia.
Edited by polizei, 06 February 2012 - 15:51. |
#14
Posted 06 February 2012 - 16:46
Decizia e corecta dar asa cum s-a zis mai sus, ITP-ul facut de RAR pentru o masina dintr-o tara straina (ex. Spania) e recunoscut acolo si in restul tarilor UE sau altor tari non-UE? Ca poate mai si pleaca omu' cu masina.
|
#15
Posted 06 February 2012 - 17:45
Daca tot suntem in UE normal ar fi sa putem face si asigurarea aici la cele inmatriculate in ue sau sa ne asiguram masina inmatriculata in RO la oricare firma de asigurari din UE. Nu e asa?
|
|
#17
Posted 07 February 2012 - 00:36
cadillac, on 6th February 2012, 16:45, said: Daca tot suntem in UE normal ar fi sa putem face si asigurarea aici la cele inmatriculate in ue sau sa ne asiguram masina inmatriculata in RO la oricare firma de asigurari din UE. Nu e asa? Mie personal nu imi place legea aceasta. De ce eu nu pot face ITP-ul in Italia sau Germania daca am masina inmatriculata in RO? De ce Romania sa creeze aceste conditii foarte lejere pentru straini? Eu as fi contrariu ca un strain privat sa poata face ITP-ul in Romania. Doar anumitelor parcuri de masini, la anumite firme MARI, asa DA! Imi vine in minte un singur gand: Guvernul faciliteaza, incurajeaza inmatricularile in BG! . Edited by CorneliuRos, 07 February 2012 - 00:38. |
#18
Posted 07 February 2012 - 10:58
ITP-ul facut la noi inseamna in primul rand niste bani cheltuiti prin romania (adica e de bine, pentru noi). Apoi, cei cu gioarsele inmatriculate in bulgaria, s-ar putea sa-si calculeze ca e mai ieftin sa schimbe 2-3 maruntisuri si sa ia IPT-ul la noi, in loc sa bata drumul pana-n Bulgaria. Si asta le face mai sigure pe strazi pentru noi. Practic, vor fi aceleasi criterii la evaluarea masinilor si nu vom mai putea spune: uite-l pe ala cu cazanul de Bulgaria. O sa zicem doar uite-l pe ala cu motor de 4 litri si numar de Bulgaria
Edited by miromulus, 07 February 2012 - 10:59. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users