Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

CHAKRELE și KUNDALINI

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
134 replies to this topic

#1
shapeshifter

shapeshifter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,655
  • Înscris: 27.08.2002
Acest topic se vrea a fi locul unde se vor aborda diverse probleme legate de chakre și Kundalini, precum și multe alte aspecte legate de apariția creației fenomenale.. Pentru început voi prezenta Purusha și Prakriti. Vă rog insistent să căutați să înțelegeți ce veți citi în continuare pentru că eu consider că este foarte importantă înțelegerea acestor aspecte și vă rog să treceți peste greșelile de exprimare sau dincolo de frazele alambicate și lungi și să rețineți esența. La un moment dat vă veți da seama de coerența a tot ceea ce va fi prezentat. și pot spune că, cunoașterea cu care veți lua contact vă va dechide mult orizontul de observare și analiză.. Vă invit deci la o călătorie fascinantă și cum spunea mai demult cineva puneți-vă centurile de siguranță și setați-vă pe modul ,,Receiving" adică este nevoie de o deschidere totală a minții pentru a putea pătrunde esența explicațiilor care vor urma..
Mulțumesc penru atenție și înțelegere.. și totodată vă asigur că veți fi copleșiți la un moment de claritatea de coerența a ceea ce veți citi..
Vă propun deci o colaborare constructivă dincolo de orice programare mentală din copilărie și pină acum.. căci veți fi răsplătiți din plin cu claritatea înțelegerii tuturor lucrurilor.. și mai am o mare rugăminte la voi: puneți cât mai multe întrebări indiferent dacă sunt simple sau complicate.. voi încerca să răspund cu plăcere și la obiect..

Purusha și Prakriti
Realitatea Supremă – Conștiința întreagă în repaus eternă – este de neconceput la nivelul oricărui stadiu al evoluției. Puterea Supremă care este inseparabilă de Conștiința Supremă, sub aspectul său de putere, duce la apariția principiilor creatoare. Sămânța dualității ia naștere odată cu emergența celor două mari principii: Purusha (principiul conștiinței) și Prakriti (primus) și astfel dualitatea devine stabilită în conștiința legată de simțuri. În Purusha, conștiința nu este nuanțată de ceea ce nu este conștiință. Asta înseamnă că deși Prakriti a apărut, nu este existent în conștiința purusha și în consecință nu există prakriti atâta timp se rămâne în purusha. Prakriti nu se manifestă în purusha. Nemanifestat cui? Lui Purusha, sau când cineva este în purusha asta înseamnă că este în forma conștientă proprie. Cele trei atribute primare ale lui prakriti sunt într-o fază negativă. Dar prakriti nu este nimic, ci este sursa tuturor fenomenelor care apar. Dar cum se actualizează posibilitățile sale creatoare? Se poate afirma atunci că prakriti este ,,văzut” de către purusha? Ce este ceea ce este ,,văzut”? Conștiința Purusha este cea în care nu există altceva decât conștiință. Prakriti nu este conștiință, deci nu există în conștiința purusha. Adică prakriti este negată în conștiința purusha, asta nu înseamnă că nu există deloc ci că există sub forma unui aspect al Puterii (Shakti), și acea Putere însăși este inseparabilă de, și una și aceeași cu, Conștiința Supremă. Deci, este Puterea Supremă. Puterea Supremă ca și putere de ființare a Conștiinței Supreme, este infinită, dar manifestarea sa ca putere este posibilă doar atunci când această putere devine finită. Acest lucru este posibil doar atunci când un fenomen ireal – ireal în relație cu Realitatea Supremă este determinat să apară ca real. Aceasta se face de către Maya – puterea specifică a Puterii Supreme. Prin influența acestei puteri, Conștiința Supremă apare ca purusha și Puterea Supremă sub aspectul său bindu (putere maxim concentrată), ca prakriti.
Prakriti este acel aspect al puterii bindu în care energia creatoare comportă trei forme ca factori minus. Aceste trei forme se numesc Gunas (gune sau atribute primare). În prakriti, gunele sunt factori negativi, dar există posibilitatea ca acestea să devină evidente când prakriti devine sursa creației. Dar gunele rămân negative în prakriti dacă ele nu sunt ,,stârnite” de ceva din afara lui prakriti. De unde vine acest ,,ceva”? Purusha și Prakriti pot fi interpretate diferit atunci când nu există nici o experimentare deasupra nivelului purusha-prakriti. Purusha este conștiința în care nu există nici o urmă de nimic altceva. Această conștiință fiind neanalizabilă și ireductibilă, purusha este principiul ultim.
și prakriti există ca principiu independent, care nu este conștiință. Trebuie analizată relația dintre conștiință și ceea ce nu este conștiință. Se spune că purusha este ,,șchiop” dar poate ,,vedea” și prakriti se poate ,,mișca” dar nu poate ,,vedea”. Este ca și cum purusha stă pe umerii lui prakriti și-i arată calea și prakriti se mișcă orbește. Asta înseamnă că prakriti în contact cu purusha conștient dă naștere la schimbări evoluționare. Dar ce înseamnă aceste schimbări? Nu indică oare faptul că purusha este și ea înzestrată cu putere care determină ca prakriti să evolueze? Dacă se ia în considerare faptul că, conștiința însăși este stimulul care determină prakriti să evolueze, atunci trebuie luat în considerare și faptul că, conștiința purusha exercită o anumită influență asupra lui prakriti, fie conștient fie inconștient. Această influență a lui purusha asupra lui prakriti nu poate fi negată complet. Asta înseamnă că, conștiința ca putere, este cauza rădăcină a schimbării evoluționare a lui prakriti. Dacă prakriti ar rămâne la infinit ca principiu independent tinzând să se dezvolte ca principii cosmice în relație cu purusha, atunci ar trebui admis faptul că, aspectul ultim al conștiinței este acea formă a coștiinței care este asociată prin puterea sa cu prakriti care evoluează. Această formă a conștiinței nu poate fi Conștiința Supremă ultimă și ireductibilă, dar este o formă a conștiinței care apare într-o fază tranzitorie a realizării care în cele din urmă culminează cu ,,experimentarea” conștiinței întregi statice (în repaus) eterne.
Dacă doar prezența lui purusha ar duce la evoluția lui prakriti, atunci prakriti nu ar putea fi niciodată într-o stare în care cele trei gune sunt negative și în această condiție absorbția lui prakriti nu ar fi posibilă și, în consecință, concentrarea non-umană (experimentată în diferite samadhi) ar fi un fenomen imposibil.
Bindu Suprem este deopotrivă Conștiință și Putere. Sub aspect creator, puterea este energia pranică sub formă maxim concentrată. Pe de altă parte puterea Kundalini sub aspectul său spiritual este asociată cu Bindu Suprem. Când energia pranică creatoare se manifestă, aspectul spiritual al puterea Kundalini rămâne într-o stare înfășurată. Pentru a face posibilă apăriția unui fenomen finit din Puterea-Conștiință Supremă, Maya – principiul negativo-pozitivității – apare din Bindu Suprem.
Prin influența maya-ei, prakriti apare ca principiu separat în care este inclus germenele creator constând din cele trei principii primare ca factori minus iar dpdv mantric, prakriti este kamakala în care se găsesc unitățile pre-matrika într-o formă latentă. Odată cu evoluția lui prakriti apare și purusha ca și conștiință separată de, dar în relație cu, prakriti.
Conștiința Purusha care este Conștiința șiva apare ca și cum ar fi izolată de Puterea-Conștiință Supremă de către maya. Emergența lui purusha este fenomenul cel mai important. Pasivitatea lui purusha nu se amestecă în mod direct cu prakriti, dar conștiința purusha este conștiința Bindului Suprem care, ca Ișvara (Ființa Supremă sub aspectul său creativ) ,,vrea” să-și exprime omnipotența sa creativă, această ,,voință” este cea care acționează asupra lui prakriti pentru a determina gunele să opereze.
Gunele operează pe principiul asemănător bindu-nada-bija. Nada sau puterea care emite sunet devine rajas (principiul energetic primar) care este sursa întregii energii de la nivelul corpului mental și fizic.
Aceeași putere se transformă în sattva (principiul conștiință primar) care manifestă conștiința mentală. Aceeași putere nada devine tamas (principiul primar de inerție) care creează metspama și materia.
Prin intermediul ,,voinței” omnipotente a lui Ișvara, coștiința purusha se reflectă în sattva, făcând să apară o conștiință ,,artificială” care este exprimată prin conștiința mentală, iar natura și gradul expresiei depinde de concentrarea sattvei.
Această reflectare a lui purusha în sattva nu schimbă natura pasivă a sattvei. Sattva însăși nu este conștiință, e inconștientă. Dar sattva se găsește într-o formă așa de rarefiată încât conștiința purusha se reflectă foarte bine în ea (ca într-o oglindă). Această refelectare este conștiința mentală. Dar claritatea acestei reflectări depinde de cele trei gune. Atunci când conștiința mentală  devine întrupată, începe să funcționeze și, întreaga organizare se numește jiva – ființă întrupată. Conștiința mentală este de-asemenea inconștientă, dacă nu este ,,adusă la viață” de către forța vieții. Această forță se manifestă într-o ființă întrupată (vie).

Edited by zippy99, 29 August 2005 - 14:14.


#2
TAPAS

TAPAS

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,816
  • Înscris: 22.04.2005
Zippy, scuza-ma ca sunt out-topic dar tu, pentru numele Bunului Dumnezeu, ce lucrezi ? Cum reusesti sa-ti faci timp  ? Ne vedem (eventual) diseara. Pa si spor la treaba !

#3
shapeshifter

shapeshifter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,655
  • Înscris: 27.08.2002
păi am un serviciu mai libertin.. scriu noaptea și postez de la serviciu..

#4
Naga

Naga

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,586
  • Înscris: 29.03.2005
Am postat mesajul de mai jos si pe topicul cu "busted", dar cred ca se potriveste mai bine aici. :)
   Eu unul inclin sa sustin o "ipoteza" mai "materialista" privind existenta chakrelor, ipoteza care nu-mi apartine si a fost formulata prima data de niste medici britanici din India, daca nu ma insel. Conform acestei teorii, yoghinii indieni au descoperit in mod empiric anumite fenomene ce se petrec in organism la nivelul sistemului nervos si sistemului endocrin. Lipsindu-le cunostintele de anatomie si fiziologie necesare unei teorii realiste au conceput "teoria" chakrelor si a nadis-urilor pentru a explica respectivele fenomene observate de ei. Sunt cunoscute pentru toti yoghinii corespondentele dintre chakre si elemente ale sistemului nervos si sistemului endocrin (Sahashrara Chakra e in relatie cu creierul si glanda pineala, Ajna Chakra tot cu creierul dar cu hipofiza ca glanda endocrina, Vishuddha Chakra e asociata cu plexul nervos cervical si cu tiroida si glandele paratiroide, Anahata Chakra cu plexul brahial si timusul, Manipura Chakra cu plexul lombar si suprarenalele sau dupa alti autori cu pancreasul, Swadisthana Chakra cu plexul sacrat si glandele sexuale, Muladhara Chakra nu prea are plex nervos corespondent si este localizata la nivelul coccisului, iar glanda endocrina asociata am vazut ca mai difera in functie de autor - le stii  tu poate mai bine.   :) ). Iar Sushumna Nadi ar corespunde maduvei spinarii, iar Ida si Pingala lanturilor de ganglioni ortosimpatici ce se afla de-a dreapta si de-a stanga coloanei vertebrale.
   In aceasta conceptie a medicilor occidentali "fiziologia mistica" specifica yoga-ai este comparativ cu fiziologia occidentala o proto-stiinta, asa cum sunt alchimia fata de chimie sau astrologia fata de astronomie.
   E posibil sa fie adevarate si teoriile yoghine referitoare la centrii de "energie subtila". Cine stie..  "Experiente" legate de acesti "centrii de forta" am avut si eu, dar nu pot sa ma pronunt in privinta structurii obiectiv reale a chakrelor. Poate ca au dreptate yoghinii,poate au dreptate medicii occidentali respectivi, eu inca nu stiu sigur.
  Cat priveste Kundalini, explicatii coerente din punctul de vedere al stiintei occidentale inca nu am gasit, dar mai caut. :)
  Promit sa ma uit si pe "sursele" orientale pe care le am despre subiectul respectiv. :peacefingers:

#5
shapeshifter

shapeshifter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,655
  • Înscris: 27.08.2002
naga e mult mai mult decât o corespondență de acest gen.. de fapt o să demontez sistematic și definitiv concepțiile care afirmă o corespondență exactă gen:
,,Anahata Chakra cu plexul brahial si timusul" și toate celelalte și voi argumenta zdrobitor.. am mai spus și pe topicul ,,busted" că există anumite locuri de rezonanță unde pot fi ,,simțite" chakrele dar asta nu înseamnă o corespondență exactă cu anatomia corpului uman.. nu degeaba am pus poza aceea cu chitrini nadi.. și nu uita că chakrele nu sunt în câmpul material deși se găsesc ca ,,proiecții" la nivelul coloanei vertebrale.. voi aduce explicații inclusiv anatomice dataliate pentru că este neapărat nevoie și de asta pentru a afla acele puncte de suprafață (rezonanță).. toate chakrele de pe chitrini nadi se găsec de-a lungul acestui nadi și nu prin diferite organe și glande.. nu neg o anumită influență asupra acestora dar chakrele sunt pe axa lui chitrini nadi.. vezi și explicația despre nadi și energia vayu dată pe ,,busted".. a spune că sushumna se găsește în măduva spinării înseamnă să nu înțelegi ce este un nadi.. am mai spus un nadi nu este un canal energetic ci o linie de mișcare-forță a energiei vayu.. problemele sunt mult mai subtile și necesită cunoștințe foarte vaste inclusiv de anatomie..
explicații dpdv al medicinii occidentale nu cred că vei găsi tocmai din motivul expus mai sus.. nu există o corespondență exactă cu anatomia corpului ci niște puncte de rezonanță în care chakrele se reflectă prin rezonanță.. desigur că influențează mute procese la nivel nervos și nu numai..
cât privește acest thread eu îmi îndrept atenția spre oameni gen Sundar Shyar Goswami (discipol al lui Balak Bharati) căci este un exemplu admirabil de cunoaștere (cunoaștere mult peste orice am dat până acum) în domeniul chakrelor și kundalini.. pot spune că Goswami și Avalon prin imensul efort făcut de a sintetiza informații din vechile shastre tantrice și fiind și inițiați în Laya Yoga nu au egal la ora actuală cu referire desigur la expunerea sistemului chakrelor și kundalini..
și încă ceva: nu degeaba am pornit threadul discutând despre purusha și prakriti.. puteam foarte ușor să încep cu muladhara dar sunt sigur că apăreau multe neînțelegeri.. am intenționat să pornesc de la sursă pentru a putea facilita înțelegerea chakrelor și kundalini.. căci dacă se vor înțelege exact fenomenele creației atunci se va înțelege clar cum e și cu chakrele.. Nu în ultimul rând am avut în vedere adică am în vedere desființarea tuturor concepțiilor greșite gen cele teosofice sau new age care deformează/au deformat înțelegerea sau au facilitat confuziile legat de înțelegerea chakrelor și kundalini.. intenția mea este de promova vechile observații și cunoștințe din shastrele tantrice hinduse pe care le consider cele mai complete și aproape de adevăr în ceea ce privește nu numai creația dar și evoluția lui prakriti precum și facilitarea înțelegerii chakrelor și a kundalini..
repet acele puncte de rezonanță cu corespondență anatomică sunt poziții (proiecții)unde pot fi ,,simțite" chakrele.. un guru adevărat știe să te facă ,,să simți" chakrele punând-ți degetele tocmai la nivelul acestor poziții (de rezonanță)..

Edited by zippy99, 29 August 2005 - 15:50.


#6
Naga

Naga

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,586
  • Înscris: 29.03.2005
Stiu ca din punct de vedere extrem-oriental ce am scris eu mai sus reprezinta o conceptie reductionist-materialista. :) Dar cel putin in parte unele fenomene intalnite in tehnicile yoga, in meditatie sau in ce priveste fenomenele "paranormale" (OBE, previziuni) etc. pot fi explicate si in modul asta. Sunt cazuri si cazuri: de exemplu o senzatie de deja vu cauzata de o leziune a lobului temporal (cum se intampla de multe ori in epilepsie) poate fi confundata cu o premonitie. Iar stari de constiinta cu elemente asemanatoare cu cele prezente in moartea clinica sau OBE pot fi usor provocate prin ingestia de ketamina etc.
  Poate ca si explicatiile "materialiste" ale stiintei occidentale si cele ale filozofiilor extrem-orientale sunt simultan adevarate, dar pe planuri diferite. :peacefingers:

#7
shapeshifter

shapeshifter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,655
  • Înscris: 27.08.2002
-----
Poate ca si explicatiile "materialiste" ale stiintei occidentale si cele ale filozofiilor extrem-orientale sunt simultan adevarate, dar pe planuri diferite.
------
tocmai asta încerc să fac: să le aduc pe un teren comun inclusiv cu trimitere la concepții religioase diferite precum cele din Biblie, etc.. cu cât se va înainta în înțelegere cred că vor apare tot mai multe paralele între ce afirmă de ex. Biblia și ce spun shastrele tantrice..

Ca să-ți dau numai un exemplu:
,,La început a fost cuvântul.."
e uluitor că această idee se găsește și aici sub altă formă.. dar trebuie să explic cum e cu Bindu Suprem, pt. a înțelege ceea ce vreau acum să spun.. e mult de vorbit..

#8
vajrasattva2009

vajrasattva2009

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 124
  • Înscris: 18.08.2005

zippy99, on Aug 29 2005, 16:38, said:

-----
Poate ca si explicatiile "materialiste" ale stiintei occidentale si cele ale filozofiilor extrem-orientale sunt simultan adevarate, dar pe planuri diferite.
------
tocmai asta încerc să fac: să le aduc pe un teren comun inclusiv cu trimitere la concepții religioase diferite precum cele din Biblie, etc.. cu cât se va înainta în înțelegere cred că vor apare tot mai multe paralele între ce afirmă de ex. Biblia și ce spun shastrele tantrice..

Ca să-ți dau numai un exemplu:
,,La început a fost cuvântul.."
e uluitor că această idee se găsește și aici sub altă formă.. dar trebuie să explic cum e cu Bindu Suprem, pt. a înțelege ceea ce vreau acum să spun.. e mult de vorbit..

<{POST_SNAPBACK}>

ce sti  despre mantra shastra   pote fi gasita pe vrun link   ca majoritatea erau cu bani?

#9
shapeshifter

shapeshifter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,655
  • Înscris: 27.08.2002
,,Instances of common practice are for example Mantra, Bija, Yantra, Mudra, Nyasa, Bhutashuddhi, Kundaliyoga, construction and consecration of temples and images (Kriya), religious and social observances (Carya) such as Ahnika, Varnashramadharma, Utsava; and practical magic (Maya-yoga). Where there is Mantra, Yantra, Nyasa, Diksha, Guru and the like, there is Tantra Shastra. In fact one of the names of the latter is Mantra Shastra."

http://www.sacred-te...a/sas/index.htm

#10
bonobo

bonobo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,465
  • Înscris: 23.09.2004

Naga, on Aug 29 2005, 16:30, said:

Iar stari de constiinta cu elemente asemanatoare cu cele prezente in moartea clinica sau OBE pot fi usor provocate prin ingestia de ketamina etc.
interesting feeling... ;)

Edited by bonobo, 30 August 2005 - 12:39.


#11
Naga

Naga

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,586
  • Înscris: 29.03.2005

bonobo, on Aug 30 2005, 12:39, said:

interesting feeling... ;)

<{POST_SNAPBACK}>


  E cam offtopic, dar la un simplu search pe google am gasit un articol interesant despre legatura ketamina-Near Death Experiences. Se stie de mai multi ani ca prin folosirea ketaminei pot fi induse starile respective fara a pune in pericol viata subiectului.

"Jansen, K. L. R. (1996) Using ketamine to induce the near -death experience: mechanism of action and therapeutic potential. Yearbook for Ethnomedicine and the Study of Consciousness (Jahrbuch furr Ethnomedizin und Bewubtseinsforschung) Issue 4, 1995 (Ed.s C. Ratsch; J. R. Baker); VWB, Berlin, pp55-81.


Using Ketamine to Induce the Near-Death Experience:
Mechanism of Action and Therapeutic Potential
Dr. Karl L. R. Jansen,
Psychiatrist
63 Denmark Hill
London SE5 8AZ
United Kingdom.


About the Author
Dr. Karl Jansen was born in New Zealand and trained in medicine at the University of Otago. After registering as a medical practitioner, he proceeded to carry out brain research at the University of Auckland as a research fellow of the New Zealand Medical Research Council. At this time he became interested in ketamine and its effects and published his first observations in this area, and also in antipodean use, users and consequences of psilocybin-containing mushrooms. He then went to the United Kingdom, and attended the University of Oxford (New College) were he completed a Doctor of Philosophy in Clinical Pharmacology. He was the Glaxo Fellow at Green College. On completion of his studies at Oxford, he went to the Maudsley Hospital and London Institute of Psychiatry to complete his training as a psychiatrist. He is now a member of the Royal College of Psychiatrists. His current research interests are the ketamine model of the near-death experience and the consequences of long-term, high dose recreational use of Ecstasy (MDMA).
He would be interested to receive correspondence concening the subject of this paper. You can email him as: [email protected]




Abstract
Near-death experiences (NDE's) can be induced using the dissociative drug ketamine. Advances in neuroscience have recently provided us with new insights as to the mechanisms involved at the mind -brain interface. On the 'brain' side, it is now clear that these NDE's are due to blockade of brain receptors (drug binding sites) for the neurotransmitter glutamate. These binding sites are called the N-methyl-D-aspartate (NMDA) receptors. Conditions which precipitate NDE's (low oxygen, low blood flow, low blood sugar, temporal lobe epilepsy etc.) have been shown to release a flood of glutamate, over-activating NMDA receptors. This overactivation can kill brain cells ('excito' toxicity). Ketamine prevents excitotoxicity. Conditions which trigger a glutamate flood may also trigger a flood of ketamine-like brain chemicals which bind to NMDA receptors to protect cells, leading to an altered state of consciousness like that produced by ketamine. On the 'mind' side, induction of NDE's has psychotherapeutic value via several routes which will be explored in this article. To facilitate reading, in some cases references have been grouped together at the end of a paragraph.



The near-death experience (NDE) is a phenomenon of wide general interest. Despite its association with sensationalist media reports, populist books of doubtful scientific value, and a series of dubious Hollywood films, the NDE is still of considerable importance to medicine, neuroscience, neurology, psychiatry, psychology and, more controversially, philosophy and theology (Stevenson and Greyson, 1979; Greyson and Stevenson, 1980; Ring, 1980; Sabom, 1982; Jansen, 1989a,b, 1990b, 1995, 1996). Philosophical and theological issues are beyond the scope of the present discussion, which is based within the scientific paradigm and is thus best assessed from within this paradigm.

Recent advances in neuroscience are bringing us closer to a brain-based understanding of the NDE as an altered state of consciousness. This discussion does not address the issue of whether there is life after death, but does argue that NDE's are not evidence for life after death. This would be appear to be self-evident on logical grounds: death is defined as the final, irreversible end. The Oxford English Dictionary (Sykes, 1982) defines death as the 'final cessation of vital functions'.According to this definition, 'Returnees' did not die - although their minds, brains and bodies may have been in a highly unusual state for a period of time. If these definitions are not accepted, then we need a new terminology to describe these states.

There is now evidence from thousands of studies relating brain events to alterations in mental state that 'mind' results from neuronal activity. These studies range from observing the results of directly stimulating the brain with electrodes, for example the pioneering work of the neurosurgeon Wilder Penfield, to the most recent studies using magnetic resonance imaging to observe brain activity, for example to demonstrate activity in the temporal lobe while schizophrenics are experiencing auditory hallucinations (McGuire et al., 1995). The dramatic effects on the mind which result from the action of hallucinogenic drugs in the brain, effects which can include profound religous experiences, provide further evidence for the dependance of mind upon neurochemical and neuroelectrical events (Grinspoon and Bakalar, 1981). However, the dimension in which mind itself exists remains a mystery.

Within a scientific paradigm, it is not possible that "the spirit rises out of the body leaving the brain behind, but somehow still incorporating neuronal functions such as sight, hearing, and proprioception" (Morse, 1989). To believe that this is possible, we must leave the realm of science and adopt a wholly different paradigm.


The Near-Death Experience: Typical Features
There is no internationally agreed set of criteria which define the NDE as exists, for example, for psychiatric disorders. Some critics of neurobiological models have dismissed them because a feature of the NDE which they believe to be important may not have been fully accounted for by the model being proposed, although it may well be that the statistically determined key features of the NDE (a consensus view) would not include those features. Just as with classification in psychiatry, it is important to reach an international consensus and avoid the sectarian views of a few. Neurobiological models should not be disregarded because of obscure and exceptional cases which cannot currently be explained.
The typical features of a 'classic' NDE include a sense that what is experienced is 'real' and that one is truly dead, ineffability (i.e. a sense that what is experienced cannot be described using language, 'beyond words'), timelessness, analgesia, apparent clarity of thought and feelings of calm and peace, although some NDE's have been disturbing and frightening. There may be a perception of separation from the body (out-of-body experiences). Common hallucinations include landscapes, people including partners, parents, teachers and friends (who may be alive at the time), and religous and mythical figures including angels and a representation of 'God' as light. Transcendant mystical states are common. Memories frequently emerge into consciousness, although the organisation of these into a 'life review' is a relatively rare phenomenon. Hearing noises during the initial part of the NDE has been described - the significance of this feature will be discussed later (Noyes and Kletti, 1976a; Morse et al., 1985; Osis and Haraldsson, 1977; Greyson and Stevenson, 1980; Ring, 1980; Sabom, 1982; Greyson, 1983).

Ring (1980) classified NDE's on a 5 stage continuum:
1. feelings of peace and contentment;
2. a sense of detachment from the body;
3. entering a transitional world of darkness (rapid movements through tunnels: 'the tunnel experience');
4. emerging into bright light; and
5. 'entering the light'.

60% experienced stage 1, but only 10% attained stage 5 (Ring, 1980). As might be predicted in a mental state with a neurobiological origin, mundane accounts with less symbolic meaning also occur, e.g. children who may 'see' their schoolfellows rather than God and angels (Morse, 1985).

The intravenous administration of 50 - 100 mg of ketamine can reproduce all of the features which have commonly been associated with NDE's. Intramuscular administration also results in NDE's, but events evolve at a slower pace and are longer lasting (Domino et al., 1965; Rumpf ,1969; Collier, 1972; Siegel,1978, 1980,1981; Stafford, 1977; Lilly, 1978; Grinspoon and Bakalar, 1981; White, 1982; Ghoniem et al., 1985; Sputz, 1989; Jansen, 1989a,b, 1990b, 1993, 1995, 1996).

Mounting evidence suggests that the reproduction/induction of NDE's by ketamine is not simply an interesting coincidence. Exciting new discoveries include the major binding site for ketamine on brain cells, known as the phencyclidine (PCP) binding site of the NMDA receptor (Thomson et al., 1985), the importance of NMDA receptors in the cerebral cortex, particularly in the temporal and frontal lobes, and the key role of these sites in cognitive processing, memory, and perception. NMDA receptors play an important role in epilepsy, psychoses (Jansen and Faull, 1991), and in producing the cell death which results from a lack of oxygen, a lack of blood, and from epileptic fits (excitotoxicity). This form of brain cell damage can be prevented by administration of ketamine. Other key discoveries include that of chemicals in the brain called 'endopsychosins' which bind to the same site as ketamine, and the role of ions such as magnesium and zinc at this site (Anis et al., 1983; Quirion et al., 1984; Simon et al., 1984; Benveniste et al., 1984; Ben-Ari,1985; Thomson, 1986; Coan and Collingridge, 1987; Collingridge, 1987; Contreras et al., 1987; Cotman and Monohan, 1987; Rothman et al., 1987; Mody et al., 1987; Nowak et al., 1984; Quirion et al., 1987; Westbrook and Mayer, 1987; Sonders et al., 1988; Barnes,1988; Choi,1988; Monaghan et al., 1989; Jansen et al., 1989a,b,c, 1990a,b,c, 1991a,b,c, 1993, 1995, 1996).

Ketamine administered by intravenous injection is capable of reproducing all of the features of the NDE which have been commonly described (Domino et al., 1965; Rumpf, 1969; Collier, 1972; Siegel,1978, 1980, 1981; Stafford, 1977; Lilly, 1978; Grinspoon and Bakalar, 1981; White, 1982; Ghoniem et al., 1985; Sputz, 1989; Jansen, 1989a, b,1990b, 1991c, 1993, 1995, 1996; Kungurtsev, 1991).

Unfortunately, the study in which persons who have had NDE's are given ketamine and asked to compare the two experiences has yet to be carried out, although the psychological effects of ketamine have been well documented in numerous clinical studies by anaesthetists (see Domino, 1992). Information in the area of ketamine and NDE's remains largely anecdotal, and some of these references are necessarily to secondary sources. The present author has experienced several NDE's and has also been administered ketamine as an anesthetic and within experimental paradigms. The NDE's and ketamine experiences were clearly the same type of altered state of consciousness. Ketamine repeatedly produced effects which were like the NDE's described by Moody (1975), Noyes and Kletti (1976a), Greyson and Stevenson (1980), Ring (1980), Sabom (1982) and Morse et al., (1985). Ketamine reproduced travel through a tunnel (sometimes described as 'the plumbing of the world', or in mundane terms such as 'like being on a subway train'), emergence into the light, and a 'telepathic' exchange with an entity which could be described as 'God'. Neither the NDE's nor the ketamine experiences bore any resemblance to the effects of psychedelic drugs such as dimethyltryptamine (DMT; also administered to the author in experimental paradigms) and lysergic acid diethylamide (LSD).


Ketamine: Typical Features
Ketamine is a short-acting, hallucinogenic, 'dissociative' anaesthetic. The anaesthesia is the result of the patient being so 'dissociated' and 'removed from their body' that it is possible to carry out surgical procedures. This is wholly different from the 'unconsciousness' produced by conventional anesthetics, although ketamine is also an excellent analgesic (pain killer) by a different route (i.e. not due to dissociation). Ketamine is related to phencyclidine (PCP). Both drugs are arylcyclohexylamines - they are not opioids and are not related to LSD. In contrast to PCP, ketamine is relatively safe, is much shorter acting, is an uncontrolled drug in most countries, and remains in use as an anaesthetic for children in industrialised countries and all ages in the third world as it is cheap and easy to use (White et al., 1982). Anaesthetists prevent patients from having NDE's ('emergence phenomena') by the co-administration of sedatives which produce 'true' unconsciousness rather than dissociation (Reich and Silvay, 1989.)
The altered state of consciousness resulting from ketamine administration is very different from that produced by psychedelic drugs such as LSD and DMT
(Grinspoon and Bakalar, 1981)."

#12
shapeshifter

shapeshifter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,655
  • Înscris: 27.08.2002
Unii identifică  sushumna cu măduva spinării. Mai întâi trebuie spus că sushumna nadi a fost descrisă ca fiind extrem de subtilă și spiralată, măduva spinării este o structură nervoasă grosieră, măsurând în lățime la nivel cervical 13-14 mm, în regiunea lombo-sacrală 11-13 mm și în partea toracică aprox. 10 mm. În consecință nu poate exista nici o identificare între cele două. În plus, sushumna nadi ia naștere din kanda-mula care se găsește imediat sub muladhara chakra, care corespunde aproximativ punctului de sub capătul inferior al filum terminale, urcă prin filum terminale, canalul central, al patrulea ventricul, aqueductul cerebral, al treilea ventricul, telencephalon medium, comisura anterioară, fornix, septum pellucidum, corpus callosum și fisura longitudinală, pentru a ajunge în punctul central al cortexului cerebral. Pe de altă parte, măduva spinării se extinde de la capătul inferior al primei vertebre lombare, sau de la capătul superior al celei de-a doua vertebre lombare către capătul superior al atlasului, și se termină în partea inferioară a medulla oblongata la nivelul foramenului magnum. De aici reiese clar că sushumna nu poate fi identificată cu măduva spinării.

PS: 2 clarificări de termeni pentru primul post al threadului:
concentrarea non-umană=asamprajnata samadhi
obiecte subtile=tanmatras și mahabhutas

Attached File  chakras.jpg   1.58MB   119 downloads

Edited by zippy99, 30 August 2005 - 14:00.


#13
bonobo

bonobo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,465
  • Înscris: 23.09.2004

Naga, on Aug 30 2005, 14:28, said:

Ring (1980) classified NDE's on a 5 stage continuum:
1. feelings of peace and contentment;
2. a sense of detachment from the body;
3. entering a transitional world of darkness (rapid movements through tunnels: 'the tunnel experience');
4. emerging into bright light; and
5. 'entering the light'.

<{POST_SNAPBACK}>

Senzatiile sunt descrise destul de corect.

Calatoriile prin tunele te duc dintr-o lume in alta. Traiesti tot timpul senzatia (revelatia) ca de fapt exista mai multe lumi paralele iar tu, pana acum, ai fost prizonierul uneia din ele.
Timpul se dilata, dispare...

Daca nu ai sti ca de vina e o banala substanta, ai incepe sa crezi tot ce crede zippy. :notangel:  :w00t:

#14
Zazie

Zazie

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,741
  • Înscris: 20.09.2003
Zippy, vindecari miraculoase faci?

#15
shapeshifter

shapeshifter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,655
  • Înscris: 27.08.2002
dacă ai înțelege ce spun bonobo bon po nu te-ai mai opri la substanțe.. știi tu oare de ce apar tunelele acelea și ce sunt ele de fapt? bonobo o să-ți fac o demonstrație cum nu ai mai întâlnit.. iar la sfârșit nu o să poți spune decât un simplu wow! stand-by for more input data.. va fi te asigur o demonstrație de forță cam ca Puterea Bindului Suprem..

Edited by zippy99, 30 August 2005 - 14:17.


#16
bonobo

bonobo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,465
  • Înscris: 23.09.2004

zippy99, on Aug 30 2005, 15:11, said:

bonobo o să-ți fac o demonstrație cum nu ai mai întâlnit.. iar la sfârșit nu o să poți spune decât un simplu wow! stand-by for more input.. va fi te asigur o demonstrație de forță cam ca Puterea Bindului Suprem..
Sper sa nu faci ca bivolaru la tuca show... :lol:

Edited by bonobo, 30 August 2005 - 14:15.


#17
shapeshifter

shapeshifter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,655
  • Înscris: 27.08.2002

Zazie, on Aug 30 2005, 14:10, said:

Zippy, vindecari miraculoase faci?

<{POST_SNAPBACK}>

numai în somn..

bobobo nu știu ce-a făcut bivo la tucă.. te referi la datul ochilor peste cap? stai liniștit nu intru în samadhi on-line..

Edited by zippy99, 30 August 2005 - 14:16.


#18
Zazie

Zazie

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,741
  • Înscris: 20.09.2003
Plec la Brasov.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate