Caut o piesa...

Zoky

Ciao,

Sper sa aveti rabdare cu mine pt ca voi "abuza" mult de acest forum... tongue.gif

Sunt super incepator in electronica si asta pt ca nu e chiar pasiunea vietii mele dar acum trebuie sa fac ceva ce are legatura cu acest domeniu...

In ceea ce voi face am nevoie de o piesa care ar trebui (dupa logica mea) sa aiba 6 pini (2 alimentare, 1 read/write, 1 comanda, 2 input/output).

Scopul acestei piese este sa permita sau nu trecerea curentului intre in si out in functie daca are sau nu logic 1 sau logic 0 pe comanda in timp ce pinul scriere/citire este logic 1 (scriere).

Altfel spus aceasta piesa trebuie sa fie ca un fel de transistor cu memorie naughty.gif . El trebuie sa conduca atunci cand asa i s-a spus si pana cand acest lucru se schimba printr-o comanda explicita.

ceva de gen:

1. piesa nu conduce
2. pinului read/write i se aplica 5 V
pinulul comanda i se aplica 5 V
3. piesa conduce
4. pinul read/write = 0 V
pinul comanda este mentinut de catre piesa la 5 V (piesa conduce) sau la 0 V (cand piesa nu conduce)
5. pinul read/write = 5 V
pinului comanda i se aplica 0 V
6. piesa nu conduce

Sper ca ati inteles ce vreau sa spun... si sper ca gasesc asa ceva rolleyes.gif

Mersi anticipat !
DeeJay
pai asta e o poarta AND si 2 mos-uri antiparalel, sau mc 4066, in varianta integrata

Zoky
10x worthy.gif

Dupa cum sigur ti-ai dat seama nu glumesc atunci cand spun ca sunt incepator nono.gif happy.gif
TES
QUOTE(DeeJay @ May 16 2005, 14:16)
pai asta e o poarta AND si 2 mos-uri antiparalel, sau mc 4066, in varianta integrata
*

Nu e exact ce vrea el asa cum am inteles eu, pinul read write este "master" adica orice se intampla pe pinul de comanda iesirea sa nu modifice pana nu se modifica pinul read write.

Daca da atunci trebuie ceva ce se "memoreaza" ultima stare cel mai simplu este un bistabil tip D la care CLK numim read-write, D - comanda Q - iesire care se conecteaza la 4066 sau mos.