Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 

E nevoie de licenta pt. transportat o masina cu platforma?

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
bimbo61

bimbo61

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 08.02.2007
Vreau sa cumpar o platforma pentru transportat o masina . Am Transit cu care sa o tractez.
In cartea de identitate de la Transit scrie ca am voie ansamblu de vehicule care sa nu depaseasca
5000 kg . Transit-ul are masa totala autorizata de 3,5 t . Masa proprie este de 1940 kg .
   Ce fel de platforma am voie sa tractez fara sa fie nevoie de licenta de transport ?

#2
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
niciuna
in momentul in care depasesti 3500 kg deja vorbim de licenta
asta legal vorbind, restul e discutabil

#3
PicuTex

PicuTex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 14.11.2003
Nu este nevoie de licenta pt ca tu mergi cu categoriile B+E nu C+E

#4
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007

View PostPicuTex, on 8th January 2010, 15:21, said:

Nu este nevoie de licenta pt ca tu mergi cu categoriile B+E nu C+E

super raspuns
cum ti-a venit ideea?
legal vorbind poti argumenta?

#5
PicuTex

PicuTex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 14.11.2003
Legal tu mergi cu un auto de categorie B care tracteaza o remorca de categorie E (vezi pe spatele permisului)
Practic merg asa de vreo 3 ani , aproximativ 2 drumuri pe luna Germania, Olanda , Belgia, Rep Moldova, am fost oprit de multe ori de diverse echipaje si nici unul nu a comentat nimic.
Uite si legea
CATEGORIA BE: ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B si o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depășește 750 kg, iar masa totală maxim autorizată a întregului ansamblu depășește 3.500 kg;
http://ro.wikipedia....iki/Autovehicul

Edited by PicuTex, 09 January 2010 - 23:00.


#6
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
nu are nici o legatura categoria  de vehicole cu licenta de transport
de altfel nu stiu daca ai realizat dar chiar si taxi-urile care sunt tot cateoria B  au nevoie de licenta.......
legea transporturilor spune clar transportul de marfuri cu vehicole sau ansamble de vehicole peste 3,5 t = licenta , tahoraf ,limitator de viteza si la noi si in toata europa
ca nu te intreaba nimeni pe tine e cu totul altceva probabil ca tragi o platforma cu sharan/t4 etc incadrat autoturism si nu isi bat ei capul cu tine.
asa cum i-am raspuns lui bimbo la primul post asta este din punct de vedere legal restul e discutabil/interpretabil
practic si eu stiu oameni care conduc fara permis sau cu permise de anglia provizorii si nu ii intreaba nimeni insa asta nu inseamna ca e si legal  :coolspeak:

#7
PicuTex

PicuTex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 14.11.2003
Taxi e taxi , e transport autorizat de persoane,necesita atestat de transport persoane, etc.
Daca tie iti eliberea ARR licentza pe ansamblu de vehicule B+E castigi un premiu, mai ales daca iti faci si atestat transport marfa pt 3,5to.
Si nu, nu trag cu Sharan sau cu altceva, trag cu duba in toata regula, dar cum spuneam, de 3500 care se conduce cu cat B , nu este dotata si nici prevazuta cu tahograf.
P.S. taxiurile au tahograf?

#8
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,843
  • Înscris: 15.08.2008
Nu stiu de ce, dar am impresia ca licenta de transport se elibereaza doar pe firma, fiind nevoie de o persoana cu atributii de coordonator de transport, si apoi de licenta de executie individuala pe fieare masina in parte....parerea mea.
Si aceeasi licenta parca se refera la transportul de marfa in regim comerceal, iar conducatorul auto respectiv trebuie sa posede atestat profesional.
Revin si subliniez "SCOP COMERCEAL" - daca transporti in nume prpriu, nu te intreaba nimeni de sanatate, trebuie dovedita natura comerceala a transportului.

Am plimbat platforma dupa masina din semnatura destul de mult, si in .RO. si in Europa, am fost oprit de politie, si in afara de acte (permis, act de identitate, talon masina, talon platforma, asigurari) nimeni nu a cerut nimic....nici macar spagarii nostri de la ARR...

Edited by calinkgb, 10 January 2010 - 14:18.


#9
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
ce premiu se ofera?
sprinter de 3,5 +remorca de 1600 kg are LICENTA
s-a montat tahograf limitator toata lista...
in primul post se vorbea de transport
transport inseamna eliberare de factura la sfarsitul cursei nu intra in discutie mica tzapareala cu adus de masini la cumnatul sau la bijnitarul de la etajul 2 care le vinde la piata
vorbim de transport si inca o data da cunosc ca ati fost in europa in rusia in africa si nu v-a intrebat nimeni insa repet legal vorbind TRANSPORTUL DE MARFURI (masina este o marfa ) cu vehicole sau ansamble de vehicole peste 3,5 t necesita licenta
va doresc o zi buna

#10
rdsbstnc

rdsbstnc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 06.01.2009
fratilor m-ati bagat in caeta de tot . si eu stiu ca peste 3.5 t trebuie licenta am intrebat la ARR. acum pt cine ? pt sofer sau pt masina?
sau pt amandoua? am mai auzit ca daca faci transportul in regie proprie parca se numea nu iti mai trebuie licenta? la fel care dintre ele nu iti trebuie?
sa luam o alta situatie..... am duba 3.5 t remorca 2 t deci depaseste tonajul discutat, (repet amandoua sunt ale mele) si plec sa iau haine din franta pe numele meu fiind factura? ce licente imi trebuie mie si masinii?
multumesc

#11
resenbrink

resenbrink

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 217
  • Înscris: 04.12.2007

View Postrdsbstnc, on 21st April 2010, 17:21, said:

si eu stiu ca peste 3.5 t trebuie licenta am intrebat la ARR. acum pt cine ? pt sofer sau pt masina?
Nu există "licență" pentru șofer. Ca să poți lucra angajat ca șofer, ai nevoie de certificat de competență profesională (fostul atestat). E un card, arată similar cu permisul de conducere și are pe spate 8 categorii posibile (4 pentru marfă, 4 pentru persoane). În trafic, șoferul trebuie să prezinte acest certificat de competență profesională și trebuie să poată dovedi că este angajat legal al operatorul de transport, iar asta se face pe baza unei copii a contractului de muncă și/sau a unei legitimații de serviciu pe care e trecut numărul contractului de muncă înregistrat la ITM (numărul de înregistrare este dat de ITM, nu de angajator).

Dacă proprietarul vehiculului ești chiar tu (persoană fizică) presupun că poți pretinde că te deplasezi în interes personal și nu efectuezi operațiuni de transport, așa că ar trebui să meargă lucrurile chiar fără licență pentru mașină și fără atestat pentru tine. După lege, trebuie licență dacă ansamblul depășește 3,5 tone. Dar pe de altă parte, licența are sens numai în cazul transportului de mărfuri ca serviciu public, oferit pe bani. De exemplu, pentru transporturile poștale nu e nevoie de licență, se consideră că nu e vorba de mărfuri. Dacă tu nu efectuezi servicii de transport public pentru terți, n-ai de ce să ai licență.

Obligativitatea de a deține licență pentru vehiculele sau ansamblurile de peste 3,5 tone e de fapt aplicabilă firmelor de transport. Respectivele firme nu trebuie să dețină licențe pentru autoturisme sau pentru vehiculele și ansamblurile sub 3,5 tone, chiar dacă efectuează transport cu ele, asta ar fi ideea.

View Postrdsbstnc, on 21st April 2010, 17:21, said:

am mai auzit ca daca faci transportul in regie proprie parca se numea nu iti mai trebuie licenta? la fel care dintre ele nu iti trebuie?
Există noțiunea de transport în cont propriu, atunci când firma efectuează transportul produselor proprii (cele pe care ori le fabrică ea însăși, ori le-a cumpărat, le prelucrează, le repară etc.). În practică, ARR-ul verifică asta având pretenția ca firma care deține vehiculul să apară ori ca expeditor, ori ca destinatar pe avizul de însoțire (în trafic național) sau pe scrisoarea CMR (în trafic internațional).

Dar ca să faci legal transport în cont propriu, ca firmă, îți trebuie certificat de transport în cont propriu de la ARR, care e tot ca licența. Numai că în baza licenței poți face transport public pe bani, pentru alții, în timp ce în baza certificatului de transport în cont propriu poți face transport numai în beneficiul firmei tale, așa cum am explicat mai sus.

Dacă tu vrei să faci transportul ca persoană fizică, eu cred că merge și fără certificat de transport în cont propriu, dar trebuie să pretinzi tot timpul câ transporți doar bunurile tale personale. Iar dacă e vorba de cantități comerciale (100 de paltoane, 500 de perechi de pantaloni :P ) e mai greu să te creadă cineva.

View Postrdsbstnc, on 21st April 2010, 17:21, said:

sa luam o alta situatie..... am duba 3.5 t remorca 2 t deci depaseste tonajul discutat, (repet amandoua sunt ale mele) si plec sa iau haine din franta pe numele meu fiind factura? ce licente imi trebuie mie si masinii?
Dacă factura e pe numele tău ca persoană (nu pe numele firmei tale) eu cred că merge și "haiducește". Atât timp cât poți pretinde că mașina nu efectuează operațiuni de transport public sau în cont propriu, nici ca șofer nu ai nevoie de atestat, ci doar de permis B + BE.

Edited by resenbrink, 21 April 2010 - 20:50.


#12
svalentins

svalentins

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 274
  • Înscris: 13.07.2009
din cate stiu si eu nu trebuie licenta , daca o transporti in interes personal. dar din cate stiu daca conduci un auto de 3.5 t si o remorca iti trebuie tahograf . asta stiu ca e pe germania .... bafta

#13
rdsbstnc

rdsbstnc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 06.01.2009
am fost la cei de la ARR si o doamna care se ocupa cu licentele mi-a zis ca imi trebuie licenta plus atestat chiar si in regie proprie.
sincer nu prea cred asta pt ca na trebuie sa faca si ei bani ca deaia s-au infiintat.

#14
petrizabest

petrizabest

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 18.08.2007
PT aotoutilitara pana in 3,5 tone daca imi fac firma de transport imi trebuie licenta de transport sau atestat de transport?

#15
coracao

coracao

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 25.04.2008

View Postpetrizabest, on 15th May 2010, 22:32, said:

PT aotoutilitara pana in 3,5 tone daca imi fac firma de transport imi trebuie licenta de transport sau atestat de transport?
nici licenta si nici atestat

#16
peugeotboxer

peugeotboxer

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 06.12.2015
Salutare oameni buni!!! Ma numesc  Andrei Aurel si lucrez cu acte in regula in Norvegia , dar doresc sa ma intorc in tara.
In perioada ce am muncit aici am strans diverse lucruri(mobila,electrocasnice,covoare,cam tot ce se poate gasi intr-o casa, etc).
  Mi-am cumparat o duba Peugeot Boxer(inmatriculata pe numele meu, acte in regula tot) de 3,7 t  , dotata cu tahograf analogic , cu care intentionez sa imi aduc bunurile in Romania.
    Pentru a ajunge in Romania trebuie sa tranzitez urmatoarele tari: Suedia , Danemarca , Germania , Cehia , Slovacia , Ungaria si Romania.
  
Intrebarea este :
    1 Ce acte am nevoie pentru aceasta calatorie , avand in vedere ca detin permis de conducere categoria C ?
    2 Trebuie sa respect si timpi de conduce ?

#17
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,005
  • Înscris: 01.11.2005
Cidata treaba cu 3.7 T...e vreo autospeciala ?
In teorie pe langa actele masinii trebuie si verificarea tahograf care se face la doi ani daca nu ma insel.Sper sa nu gresesc dar daca tahograful analogic este defect acesta nu se va mai repara fiind obligatorie inlocuirea cu unul digital care costa foarte mult.
In mod normal trebuie sa respecti timpii de conducere.
Nu stiu cum e legislatia in N si care sunt costurile dar recomand o detarare la 3.5T pt ca in Ro posibil sa te coste mai mult.


#18
peugeotboxer

peugeotboxer

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 06.12.2015
da este foarte ciudata treaba 3,7 dar asta este . am sa ma duc azi la ¨rar¨ lor sa intreb dac merge detarare .am citit pe site-ul lor si m-au trimis la Peugeot sa intreb daca imi dau nu stiu ce placute de omologare sau cam asa ceva

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate