microcontroler + mouse

Charon

as vrea sa fac un microcontroler care sa fie cat de cat simplu (ca sunt incepator cu ele) la care sa conectez un mouse simplu, deala cu bila si scrol, iar cand misc mousul microcontrolerul sa poata prelua coordonatele si sa stie in permanenta unde se afla mousul in spatiul 3 dimensional. As vrea sa stiu cum functioneaza un mouse daca aveti ceva documentatie... si ce microcontroler sa folosesc (ca pentru un incepator) care sa fie cat de cat ieftin ca daca le stric.... smile.gif iar programatorul ??? la partea soft nu este nici o problema daca se poate scrie in C programul tongue.gif
mister_rf
Observatie: poate in spatiul ''bi-dimensional''... rolleyes.gif

blimpyway
Vezi la link-urile astea:

http://www.computer-engineering.org/ps2protocol/

http://www.computer-engineering.org/ps2mouse/

A treia "dimensiune" e la mouse-ii cu scroll.
blimpyway
-----
Legat de microcontroler - eu sunt destul de pe-dinafara dar am reusit sa montez pe o placuta de prototipare un ATMega32 cu cuart si pinii de programare . Programatorul (ponyprog parca-i zice) l-am facut tot eu si am reusit chiar sa incarc si sa testez un program trivial care clipocea un led. Fara sa stric nimica.
Ca mediu de programare pentru teste am descarcat BASCOM-AVR care pentru cod de pana in 2 sau 4kbyte e versiune gratuita.

M-a atras atmel pt ca am reusit sa gasesc mediu de dezvoltare gratuit si ca avea intrarile si iesirile care la momentul respectiv credeam ca o sa-mi trebuiasca.
Free mai este mediul AVR Studio de la Atmel (pentru asamblare) si Gnu C pentru AVR. Gnu era mai dificil de utilizat, mai ales daca nu esti familiar cu dezvoltare pe linux/unix. Poate ca mai recent se gasesc si front-end-uri mai prietenoase.

ATMega8 sau 16 nu-s cele mai ieftine dar nici nu te omoara cu pretul... rra anul trecut cu vreo 15-16 ron la Conex Electronic.