Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 

Stocuri

- - - - -
  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1
FlorinManea

FlorinManea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 827
  • Înscris: 26.07.2005
Salut,

Ma tot gandeam sa fac un program de stocuri, ...si tot o amanam de lene.
Cereri tot am primit in sensul acesta, dar am evitat efortul ca sa nu dau in greu.

In atasament, e prima incercare a programului.
(Partea proasta e ca nu am un consultant in materie)


Numai bine,
Florin

#2
alungu

alungu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 23.10.2005

 FlorinManea, on Feb 24 2007, 11:58, said:

Salut,

Ma tot gandeam sa fac un program de stocuri, ...si tot o amanam de lene.
Cereri tot am primit in sensul acesta, dar am evitat efortul ca sa nu dau in greu.

In atasament, e prima incercare a programului.
(Partea proasta e ca nu am un consultant in materie)
Numai bine,
Florin


m-am jucat putin cu programelul tau, recunosc e foarte interesant, dar as avea cateva nelamuriri

1) la produsele deja introduse baza de date - daca se schimba pretul de achizitie, trebuie sa mai introduci inca o data acel produs
          ex de la furnizorul x cumperi ace cu pretul de 1 ron, daca se schimba pretul de achizitie cum faci ?

2) iesirile din magazie se fac dupa ce metoda - FIFO, LIFO, pret mediu ponderat ?

3) acelasi produs poate avea caracteristici diferite?  (un prim exemplu ar fi pretul), lot de productie, data ... etc

4) nu mi se pare normal ca nu se pot exporta date/rapoarte in excel spre exemplu ... lucru destul de util cuiva care munceste cu stocuri

spune-mi daca vrei sa mai continui

#3
FlorinManea

FlorinManea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 827
  • Înscris: 26.07.2005
In sfarsit cineva care se pricepe
Ok.

1. Produsele care deja sunt in nomenclator le pot introduce de fiecare data cu ce pret doresc
Pot completa jos acolo, in nir-ul temporar pretul unitar (sau valoarea)

2. Iesirile in cazul acestor produse nu se fac nici dupa FIFO nici LIFO . Pur si simplu iti alegi produsul pe care vrei sa-l scoti
prin bifare.
Adica daca am doua procesoare pe stoc  si eu vreau sa-l vand pe ala cu seria xxxx ce fac? Nu pot  sa merg pe FIFO sau LIFO..
Pe FIFO am facut pentru cineva, dar asa l-a dorit . Ce pot intelege? Ca la fiecare produs in parte, pot alege o metoda diferita de iesire?

3. Acelasi produs poate fi introdus in baza cu acelasi nume si caracteristici diferite

4. In momentul cand se apasa pe InventarStocuri, e un buton de exportexcel pe acolo pe undeva

Cam asta pot sa zic
In alta ordine de idei,

1. Cand fac stocurile, preturile trb sa fie cu sau fara TVA?
2. Pe fisa de magazie pot sa apara mai mult de 1 intrare si 1 iesire pentru produsul x?
De ex:
Cumpar procesor Amd 2,4 GHZ pe 1 febr si-l vand  pe 1 martie
Cumpar procesor Amd 2,4 GHz pe 3 febr si-l vand pe 5 martie
Chestiile astea pot apare pe aceeasi fisa de magazie sau trb sa fac 2 fise, cate una pt fiecare in parte?
Unii zic ca da, altii ca nu...

Florin

#4
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
la intrebarea 2: firma isi alege metoda de scoatere din stoc si aceasta se aplica la toate produsele.

#5
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

 _Smiley_, on Mar 5 2007, 11:35, said:

la intrebarea 2: firma isi alege metoda de scoatere din stoc si aceasta se aplica la toate produsele.

Metoda care se declara la finante si se schimba doar la inceput de an... default e PMP mi se pare.

#6
alungu

alungu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 23.10.2005
1. Produsele care deja sunt in nomenclator le pot introduce de fiecare data cu ce pret doresc
Pot completa jos acolo, in nir-ul temporar pretul unitar (sau valoarea)

2. Iesirile in cazul acestor produse nu se fac nici dupa FIFO nici LIFO . Pur si simplu iti alegi produsul pe care vrei sa-l scoti
prin bifare.  - si daca volumul de activitate e foarte mare ???

3. Acelasi produs poate fi introdus in baza cu acelasi nume si caracteristici diferite

4. In momentul cand se apasa pe InventarStocuri, e un buton de exportexcel pe acolo pe undeva

Cam asta pot sa zic
In alta ordine de idei,

1. Cand fac stocurile, preturile trb sa fie cu sau fara TVA?
2. Pe fisa de magazie pot sa apara mai mult de 1 intrare si 1 iesire pentru produsul x?
De ex:
Cumpar procesor Amd 2,4 GHZ pe 1 febr si-l vand  pe 1 martie
Cumpar procesor Amd 2,4 GHz pe 3 febr si-l vand pe 5 martie   pretul de achizitie e acelasi ???
Chestiile astea pot apare pe aceeasi fisa de magazie sau trb sa fac 2 fise, cate una pt fiecare in parte? depinde de modalitatea in care firma a hotarat sa isi gestioneze stocurile - unele firme se multumesc cu stocul valoric
Unii zic ca da, altii ca nu... poate unii si conform unor norme impuse sau nu de catre clienti (ISO ... etc ) vor sa stie cand a "intrat" si a "iesit" un produs cu anumite serii de identificare pentru garantii, raspunderi ulterioare etc

Florin
[/quote]

sunt multe de discutat, promit ca o sa il "bag" in teste ... ai cumva o varianta mai noua ???

#7
alungu

alungu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 23.10.2005
scuze pt postul anterior ... nu am mai putut sa modific sau sa completez

1. normal gestiune se evidentiaza fara TVA

2. e ideal si foarte indicat sa iti tii o evidenta unitara a produsului (da dovada de profesionalism si seriozitate) - doar daca sunt volume mari si foarte mari de date poate "crapa"

de exemplu (tot cel utilizat de tine)

procesorul Amd 2,4 GHZ are o serie unica data de producator care ar putea sa apara in programul tau, dar trebuie sa ai o evidenta a magaziei (de exemplu 3 procesoare AMD)

in general contabilii si finantistii vor sa stie un stoc valoric (cmponente PC in valoare de xxx RON)

FISA DE MAGAZIE

formatul clasic este PRODUSUL / pretul de achizitie / FURNIZORUL (nu sunt sigur, dar eu foloseam)
cant intrata / data intrarii/
cant iesita / data iesita

nu cred ca este permisa in formatul clasic al pretului de achizitie- trebuie facuta o alta fisa de magazie

la partea de facturare - ai putea sa introduci un certificat de garantie/ de conformitate/ EUR (sau cum s-or fi numind)- certificat care sa preia datele produsului si sa le tipareasca odata cu factura

si o alta intrebare - daca tie marfa iti provine din productie, asamblare ???

de exemplu din produsele x, y, z, .... se realizeaza in urma unui proces de transformare/ asamblare produsul A (ca idee e foarte util sa stii dupa 6 luni, 1 an, (poate mai mult) ce piese si de unde sunt in produsul vandut clientului, (fara sa il mai intrebi) sa ii face un up grade, sau orice altceva

se poate realiza descarcarea de gestiune automat .... adica pe factura tie iti apare A, dar te scade din magazie cu x, y, z ???
(poate si cu faze intermediare mag prod finite, in curs de fabricatie, mag materie prima, piese brute sau cum se mai numesc)

pentru facturi, se poate introduce numarul de factura alocat de la finante

pararea me e ca mai multe dateintroduse consecvent care sa fie  bine structurate si gestionate nu fac decat sa iti usureze munca si sa iti mareasca volumul afacerii, chiar daca la inceput este mai dificila acomodarea


si inca ceva:

se poate pune "remainder" ca la o anumita cantitate aflata in stoc sa te anunte sau sa genereze comanda catre furnizor
- gestionarea comenzilor de achizitie o poate face ?

deja e prea mult, sa imi spui daca iti este de folos ceea ce am scris, daca vrei sa continui

#8
alungu

alungu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 23.10.2005
dupa ce m-am uitat pe perogramele de pe facturi.lx.ro - am realizat ca am fost un pic mai mult sau mai putin off topic, si ca o parte din ceea ce am scris este deja realizat (daca nu este pe gestiune este pe gestiune fifo/lifo)

imi ofer sprijinul in dezvoltarea aplicatiilor

parerea me e ca ar trebui cateva modificari radicale din mai multe puncte de vedere

I. ar trebui definite mai multe tipuri de firme
I.1 - care fac doar comert cu stocuri in functie de categorii - pana la evidenta pe serii marcate unitar (exemplul procesorului - categorie hardware, sub procesor, subsub procesor AMD .... pana la cel unitar cu seria xxx)
la iesire sa se poata selecta metoda FIFO/LIFO/ pret mediu ponderat - cu toate ca daca este o evidenta unitara ... nu cred ca mai are rostul

I.2 - care fac si asamblari fara a modifica structura altor produse (exemplu asamblarea de calculatoare)
Produsul A este compus din x1, x2, ... xn, fara ca acestea sa fie modificate + ora de manopera

I.3 - care sa le cuprinda pe primele doua + care aduc modificari de strictura produselor

de exemplu un tablou electric

produsul final A este compus din x1, x2, x3, ..., xn si 1 metru din y1, 1 kg din y2, 1 litru din y3

la care se adauga manopera, instalare, transport, etc

II. partea de interfata
II.1 la partea de functionalitate a programului cred ca ar trebui structurate calitatea utilizatorilor - user care sa introduca date, sa editeze facturi fara sa aibe acces (poate neintentionat in alcatuirea formularelor, eventual stabilirea tarifelor de vanzare, prestatiile orare )si admin  cu mai multe drepturi, eventual intermediar un fel de coordonator

II.2 de ce nu sa intampla nimik daca dau click sau dublu click pe un produs din lista (nu in rapoarte)

II.3 sa fie genarate mai multe tipuri de documente atat interne (bon de consum, bon de transfer, aviz etc ) cat si externe (facturi, proforma, certificate de garantie, liste anexe ale facturilor, etc)

III. adaugari

III.1 cred ca ar trebui adaugate si o parte de comenzi, daca tot sunt produsele si furnizorii

unele firme au o parte de achizitii cu furnizori agreati (asemanator cu facturile, dar un pic pe invers), cu termen de plata agreat ...transportul cat costa si in sarcina cui este ... ;)  si OBS (livreaza la timp sau dupa xx zile/luni)

Edited by alungu, 17 March 2007 - 16:35.


#9
FlorinManea

FlorinManea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 827
  • Înscris: 26.07.2005
Sunt atat de obosit incat nu pot sa ma concentrez.
Promit sa revin maine.

Multumesc mult


Numai bine,
Florin

#10
FlorinManea

FlorinManea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 827
  • Înscris: 26.07.2005
OK, m-am apucat de treaba
Dle Lungu, multumesc pentru sugestii.

1.Cred ca o sa fac evidenta unitara a produselor, pt ca ma gandesc sa bag si un cititor de cod de bare
Asa, o sa stiu si peste 5 ani ca seria aia s-a dus la clientul x pe factura y.
Sau gresesc si sa nu ma leg de serial nr?

2. Am inteles ca nu se recomanda ca in fisa de magazie sa apara preturi, ci doar cantitati. E corect?


Incerc sa implementez ceva si cand am ceva concret va trimit.



Florin

#11
alungu

alungu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 23.10.2005
1. e foarte bine sa fie o trasabilitate in cadrul firmei (produsul cu seria xxx a intrat in data de .... si a iesit catre cleintul y in data de ...), dar aceasta metoda nu e foarte agreata de unele firme (ca nu isi mai pot face micile smenuri)

O FIRMA E CU ATAT MAI PUTERNICA CU CAT POATE OFERI MAI MULTE DATE DESPRE PRODUSELE CARE LE-A VANDUT

nu stiu la constructorii de computere, dar in ind de automobile un constructor trebuie sa ofere informatii despre piesele asambalate pe masina (de exempleu dupa 10 ani de la achizitionarea unui automobil constructorul trebuie sa iti ofere informatii si despre ata cu care s-au cusut scaunele, sa nu mai vorbim de metalele care sunt in rulmenti, pistoane)

2. in general si daca se practica un sistem de achizitii de furnizori externi (care chiar daca nu isi schimba preturile) in momentul intrarii se calculeaza in RON, si cum stiti si voi cum e cu cursul valutar ... deci magaziile comunica doar cantitati

Edited by alungu, 25 March 2007 - 07:41.


#12
FlorinManea

FlorinManea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 827
  • Înscris: 26.07.2005
Salut,

Am reusit sa pun cap la cap cateva idei.

1. Am combinat programul de clienti si facturi cu cel de stocuri existent deja, prin combinarea bazelor.
2. Intrarea de marfa o fac prin cel de stocuri. (cu nir-uri)
3. Iesirea din stoc se face prin cel de facturare, in momentul validarii facturii.

In programul de clienti si facturi, am adaugat tabelele cu stocuri.
In momentul validarii facturii, se scade din stoc (FIFO) marfa, actualizandu-se fisa de magazie.

La programul de clienti, am adaugat si posibilitatea emiterii garantiei.

Cum vi se pare?

Download:
http://facturi.lx.ro/download.html
(al 3lea program)

#13
Nigel

Nigel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,197
  • Înscris: 24.08.2005

:huh:

Edited by Nigel, 25 April 2007 - 09:59.


#14
marian_h

marian_h

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 200
  • Înscris: 26.09.2006

 Nigel, on Apr 25 2007, 09:58, said:


1234 este parola... scrie pe site-ul http://facturi.lx.ro

#15
polymer

polymer

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 10.11.2006
sugestie, adauga si NIR-uri cu preturi in valuta , adica IM-uri, dupa introducerea pretului in valuta sa-l transforme in lei pe baza cursului valutar (la data facturii), cursul valutar sa se poata introduce manual eventual
lucrez intr-o firma de confectii in lohn, primim foarte multe facturi proforme din strainatate, marfurile se inregistreaza in afara bilantului in contul 8032 deoarece se intorc la furnizor sub  forma de produse finite, n-o sa stau sa calculez manual pretul la 250 produse diferite de pe o factura
si daca ai face o functie de export a bazelor de date in dbf-uri , ca sa-mi pot intocmi diferite situatii ar fi super.
si ...
vreau cam multe :))

oricum am un program al firmei pt astea dar doar ca sa te ghidez pe drumul cel bun :)
de fapt eu caut ceva care sa ma ajute sa verific avizele si proformele primite, sa ma asigur ca magaziile au receptionat toate produsele de pe ele (de regula fac asa: cantitatea magaziilor*pretul meu+minusuri pe NIR*pret-plusuri peNIR*pret=valoarea totala a facturii sau macar pe aproape, la cativa centi merge)

Edited by polymer, 22 May 2007 - 20:16.


#16
FlorinManea

FlorinManea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 827
  • Înscris: 26.07.2005

 polymer, on May 22 2007, 21:01, said:

sugestie, adauga si NIR-uri cu preturi in valuta , adica IM-uri, dupa introducerea pretului in valuta sa-l transforme in lei pe baza cursului valutar (la data facturii), cursul valutar sa se poata introduce manual eventual
lucrez intr-o firma de confectii in lohn, primim foarte multe facturi proforme din strainatate, marfurile se inregistreaza in afara bilantului in contul 8032 deoarece se intorc la furnizor sub  forma de produse finite, n-o sa stau sa calculez manual pretul la 250 produse diferite de pe o factura
si daca ai face o functie de export a bazelor de date in dbf-uri , ca sa-mi pot intocmi diferite situatii ar fi super.
si ...
vreau cam multe :))

oricum am un program al firmei pt astea dar doar ca sa te ghidez pe drumul cel bun :)
de fapt eu caut ceva care sa ma ajute sa verific avizele si proformele primite, sa ma asigur ca magaziile au receptionat toate produsele de pe ele (de regula fac asa: cantitatea magaziilor*pretul meu+minusuri pe NIR*pret-plusuri peNIR*pret=valoarea totala a facturii sau macar pe aproape, la cativa centi merge)

Salut,
Sa vedem ce am inteles

1.Pretul sa poata fi completat automat plecand de la valoarea in valuta
2. Ca export as prefera excelul. Sau as putea sa fac situatiile direct in program

Ce nu am inteles este ultima parte
Oricum, dupa ce reusesc sa integrez registrul de casa cu dispozitiile de plata/incasare , ma ocup de chestia asta.

Numai bine,
Florin

#17
polymer

polymer

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 10.11.2006
1. Ia programele gecom si gesmat de la micssoftware suceava, e exact ce faci tu, doar ca in foxpro si pe mult mai multi bani, dar oricum deja dezvoltate bine, vei lua multe idei utile de acolo.
2. Cred ca te-ai cam limitat la tipurile de documente (doar NIR si BC), mai sunt avize, facturi, bonuri de predare/transfer/restituire, plusuri si minusuri de inventar si altele in functie de specificul fiecarei firme, vezi atasamentul, dar schimba-i extensia in .dbf, ca nu accepta la upload decat .doc
Baga in meniu: Documente si sa se completeze manual tipul: NIR, bc, im, bp, av, ff etc. astea le folosesc eu cel mai des, presupun insa ca sunt firme care folosesc si celellalte tipuri de documente
3. Din cate vad tu presupui ca un produs poate fi recunoscut vizual in lista care apare acolo in program. Ce te faci cu un catalog de 9000 produse cum am eu? cum le recunosti?
Da, multe se repeta, dar trebuie sa fii in stare sa stii ce a venit, cand a venit si cat a venit, si ca sa faci asta trebuie sa adaugi un numar de cod, la mine se trece pe NIR, pe langa denumire, um, cantitate conform documentului si cantitate receptionata, se adauga un numar de cod consecutiv la fiecare produs intrat, in plus pe langa asta, in interiorul magaziei, fiecare cod e separat pe culori. Receptia nr 1 are 4 pozitii, 4 coduri de la 1 la 4; receptia 2 are 6 pozitii, 6 coduri de la 5 la 10 si tot asa.
Cand ajung bonurile la mine nu stau sa caut in catalog 'oare ce-o fi dat ala?' imi scrie el pe bon de la ce cod a dat
vezi in rulaj, schimba-i extensia in .dbf si la asta, am sters vreo mie de pozitii din el dar ti-am lasat destul de vizionat.
4. Scapa de dracia aia ce zice sa apesi ok cand termini pozitia pe nir sau bcl, in schimb ai face bine sa fie afisat nirul /bcul temporal  deasupra ca sa vezi ce ai bagat deja si sa treaca automat la pozitia urmatoare de introdus fara chestia aia cu OK ca mananca timp si e cam enervanta
5. Coloana MAT din rulaj e codul de care vorbesc eu, corespunde cu coloana MAT din catalog.
6. Una peste alta insa, imi place programul, magaziile la mine folosesc alt program, nu cel de la mics, o sa le dau programul tau sa-l incerce sa vad ce mai zic ei ca trebuie.

Cand imi mai fata mintea ceva te anunt :))

polymer

Attached Files


Edited by polymer, 23 May 2007 - 19:20.


#18
polymer

polymer

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 10.11.2006
scuze, am dat cam tarziu de coduri si acum vad ca ai si coduri si culori
cum introduci o culoare noua? cum introduci o culoare noua doar pentru un anumit produs, nu pentru toate?
Magazia are nevoie sa faca introducerea si cautarea dupa firma si in cadrul firmei pe produs.
Contabilitatea are nevoie sa faca introducerea si cautarea pe firma si in cadrul firmei pe coduri, in special pt bc-uri.
Pentru magazii programul tau e destul de bun, pt ctb e3 cam greu

Edited by polymer, 25 May 2007 - 09:38.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate