Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Despre antigel: e un subiect mai complicat decit pare?

- - - - -
  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#1
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
In ultimul timp am avut mai multe discutii cu prietenii despre lichidul de racire.

Eu personal am o mica problema, in sensul ca im scapa pe la un furtun , asa ca periodic tre sa mai completez in rezervor. Am mai tot strins la colierele alea, dar dupa un timp iar curge, si masuri mai energice nu m-am harnicit sa iau.

Ideea e ca ma duc de obicei la un peco oarecare, iau un kil de antigel concentrat (ca d-asta au de obicei), si vreo 2 de apa distilata, si bag la rezervor cum imi vine mie, de obicei vreo 3 parti apa si 1 sau 2 antigel, depinde cam ce anotimp e afara (iarna bag si fifty fifty).

Dupa care am inceput sa aud tot felul de zvonuri
Am auzit cum tre sa pui foarte precisa proportia intre apa si antigel, sau ca daca pui numai antigel e la fel de rau ca si numai cu apa (iarna) si alte istorii.

Voi ce pareri aveti, sau ce stiti legat de subiect?

#2
cutler

cutler

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,194
  • Înscris: 09.09.2003
eu pun fie 1:1 sau 2:3 si nu ma doare capul
+nu am cum sa golesc 100% radiatorul pt a respecta la ml proportiile

#3
cutler

cutler

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,194
  • Înscris: 09.09.2003
si daca pun diluat de la X si completez cu diluat de la Y dupa un timp...

#4
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
asa ma gindeam si eu, ca n-are importanta, dar  lu' un preten care trebuie sa-si mai completeze racirea ia spus un "meseriash" ca mai intii sa masoare densitatea la ce exista deja, si apoi sa faca farmacie si bla bla...

Cred ca ala ori facea misto, ori a confundat bateria si racirea.

#5
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,878
  • Înscris: 17.10.2003
Zetics, ca sa fii sigur de coliere e bine sa-ti iei din alea cu surub (5...10.000 lei), celelalte cu splint de le strangi cu patentul n-o sa-ti asigure niciodata o strangere prea buna (gandeste-te ca nici nu mai ai unde sa bagi patentul ca sa strangi la maxim).
Purjele de plastic de obicei se reteaza pana la urma, si chiar din dreptul colierului, asa ca n-ai cum sa vezi, dar de curs curge, si poti avea si surprize neplacute la drum (daca nu stai cu ochii pe ceas te trezesti odata la 120 de grade). Vezi ca au aparut purje metalice, 30000 buc. dupa ce le pui nu mai ai treaba toata viata (masinii). Ai grija cand le cumperi sa nu fie vreo gaura astupata din turnare (valabil si la cele de plastic). Si daca au bavuri, mai da si tu cu pila pe ele.
Ca sa stii la cate grade sub 0 rezista antigelul iei o proba din vasul de expansiune si vezi ce densitate are. Maine va atasez tabelul, ca-l am acasa.
Idem pentru grafic, de unde se poate vedea ca n-are rost sa pui antigel nediluat.
P.S. Banuiesc ca ai Dacie.

#6
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
Greseala mea, am omis sa spun ca e vorba de un Tico.
Termenii aia de la coliere m-au data gata, la Tico aceste coliere sint facute dintr-un fel de sirma otelita dubla, ale carei capete trec unul de altul (adica daca pleci de la un capat al colierului pina la celalalt capat, faci peste 360 grade), si se stringe insurubind un surubcare indeparteaza si mai mult capetele, micsorind astfel circumferinta. Problema e ca virgula colierul cu pricina e undeva sub radiator si nu am spatiu suficient sa apuc ca lumea surubelnita sa string mai bine.

Suna ca dracu, dar nu ma pricep la termeni prea tehnici, chiar daca inteleg cum functioneaza. Multam oricum.

#7
AcerMate

AcerMate

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 847
  • Înscris: 14.05.2003
Sa sti ca si eu am avut problema asta la masina dar dupa ce mi-a lucrat un mecanic la ea s-a remediat. Am Cielo (probabil la Daewoo sa fie asta?). Mai trebuie mentionat ca cica antigelul se poate strecura prin cea mai mica gaura din sistem. O alta parere este ca unele tipuri de antigel, probabil cele mai ieftine ataca tubulatura.
In orice caz exista un instrument de masurat concentratia de antigel. Am vazut la Carrefour si costa cam 80 000 lei.

#8
cutler

cutler

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,194
  • Înscris: 09.09.2003
nu era pentru concentratia electrolitului de baterie ?

#9
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,155
  • Înscris: 21.08.2003
man,daca tii la masina ta du-te la mekanikos sa-ti etanseze perfect tot sistemul de racire...dupa aia trebe' golit complet ,reumplut (a nu se uita aerisit!) cu antigel preparat ...aici e o alta poveste:in functie de concentratie antigel-apa,lichidul de racire va avea o temp mai scazuta sau mai ridicata de inghet...default e -40C parca,si e de preferat sa ramana asa,pentru ca sistemul de racire e gandit si are randament maxim ptr valoarea asta...de ex,daca e prea diluat s-ar putea sa-ti gasesti motorul rupt,acum depinde de tine,daca iti permite buzunarul (si tii la masina ta,cum am zis)ia-ti un antigel de marca nu de srl...nu neaparat cine stie ce scumpeturi  dar nici  3.14shat care sa-ti corodeze caloriferul,radiatorul sau pompa de apa...(un lichid de racire bun lubrefiaza si rulmentii acesteia)
pe general e o problema care trebuie sa-i acorzi toata atentia,nu de alta dar iarna nu e o placere prea mare sa lucrezi la masina si scorurile cresc corespunzator la manopera...eo unul prefer sa ma rup prima data la buzunar cu un antigle corect decat sa schimb ce am enumerat mai sus!
ps :daca  dai jos tot ce ai in motor nu mai trebuie sa faci farmacie cum zicea cineva...nu cunosc prea bine tico dar ar trebui sa aiba un robinet in cel mai jos punct al sistemului de racire...il deschizi pe ala si curge absolut tot,din motor,radiator,furtune,etc

#10
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Totdeauna, verificati nivelul antigelului periodic. Macar odata pe luna. .

In general, lichid de racire=antigel. Exista si lichid de racire special care se foloseste la motoare care lucreaza la temperaturi ridicate.

Intotdeauna, inainte de iarna verificati rezistenta la inghet a antigelului pe care il aveti in motor.
Daca nu aveti un tester de antigel, faceti "o statie" pe la orice service si vedeti cum se prezinta. Care ar fi temperatura de inghet.
Mai tricky, se poate constata si cu ochiul liber. De ce antigelul are culoare? Atunci cand culoarea respectiva isi deschide nuanta, inseamna ca s-a completat numai cu apa distilata, si antigelul nu este in cea mai buna forma pentru temperaturi scazute.

Niciodata nu completati cu apa de la robinet.  Ori apa plata, ori apa de ploaie, apa de la congelator sau apa fiarta. Apa de la robinet contine clor and stuff si scurteaza viata radiatorului, a pompei de apa si a caloriferului. De asemenea nici in cea mai periculoasa vara sa nu renuntati la antigel, pentru ca acesta are proprietati de ungere.
Exista 2 tipuri de antigel.a.) Antigelul clasic care este compus din silicati si alte chestii. (antigelul care se gaseste la tot pasul si care nu costa mai mult de 70 000 lei/ 1 litru) Acest tip de antigel se va schimba la 2 ani.  b.) Antigelul performant care contine aditivi suplimentari (preturile pleaca de la 120 000 lei/1litru) si care are o viata mai lunga (2-4 ani) si se foloseste la masini mai performante care au radiator din aluminiu si mai mult aluminiu prin motor.
Niciodata nu se va combina tipul a.) cu tipul b.) pentru ca se poate ajunge la un lichid tip gel care poate infunda furtunele de diametru mic.

De obicei, antigelul clasic, cel ieftin, are culoarea galben-verzui sau albastru. Antigelul aditivat, anticoroziv se gaseste rosu sau verde.

Majoritatea producatorilor, produc antigel pur (concentrat). Acesta prezinta un real avantaj pentru ca omul si-l poate prepara cum vrea muschiul lui. De asemenea majoritatea dintre ele, in stare pura ingheata pe la 50 si ceva de grade celsius. Daca se dilueaza 1/1 cu apa distilata, se ajunge la temperatura ideala de aproximativ 35 de grade celsius.
Niciodata nu se va tine in motor numai antigel pur (concentrat). Iarna n-ar fi probleme, dar vara se poate transforma intr-un lichid gros si gelatinos care, of course, creaza probleme.

Ponturi:
1. Atunci cand completati cu lichid antigel, uitati-va la integritatea si totodata existenta garniturii de pe capac.
2. Nu strangeti capacul vasului pana iese zeama din el, pentru ca in cazul in care temperatura motorului creste peste masura, se poate ajunge la explodarea vasului de expansiune. Cei care au vasul de expansiune inclus in radiator sunt scutiti de grija acesta.
3. Totdeauna, cel putin atunci cand stiti ca aveti un drum lung de facut, verificati nivelul antigelului inainte de plecare.
4. Totdeauna sa aveti la voi cel putin un litru de apa pura. Se recomanda sa aveti si antigel.

#11
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,878
  • Înscris: 17.10.2003
Uite ce v-am promis ieri.
Se observa ca nu se recomanda antigel pur.
De asemenea nu va speriati de miimile de la densitate. Trebuie sa gresiti cu vreo juma' de chil intre 2 trepte.
Daca nu intelegeti ceva, tipati.
:cya:

Attached Files



#12
liviutrt

liviutrt

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 13.11.2002
Zvastrici, cateva intrebari pentru tine:
- mi-am luat masina de curand, (second hand) si habar n-am ce antigel a pus in ea. Culoarea antigelului e in momentul asta cam roz, iar nivelul (in vasul de expansiune) e sub indicatia de minim (deci tb sa il completez).
- Sa inteleg ca antigelul e din ala care contine aditivi ?
- Ce antigel recomanzi si in ce proportie sa-l combin cu apa dist. pe cel pe care il adaug?
- Cat de periculos e sa mergi cu antigelul sub nivelul minim indicat?

#13
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
Multumesc mult pt toate sfaturile, asa cum am banuit cind am creat thread-ul asta, se pare ca e un subiect ceva mai profund decit credeam.

Probabil ca voi ajunge si eu pe la calificati sa pun la punct subiectul.

Regards for all

#14
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003

Quote

Originally posted by liviutrt
Zvastrici, cateva intrebari pentru tine:
- mi-am luat masina de curand, (second hand) si habar n-am ce antigel a pus in ea. Culoarea antigelului e in momentul asta cam roz, iar nivelul (in vasul de expansiune) e sub indicatia de minim (deci tb sa il completez).
- Sa inteleg ca antigelul e din ala care contine aditivi ?
- Ce antigel recomanzi si in ce proportie sa-l combin cu apa dist. pe cel pe care il adaug?  
- Cat de periculos e sa mergi cu antigelul sub nivelul minim indicat?


Ce masina este?

Normal, teoretic, daca se achizitioneaza o masina mai veche second, se va schimba in primul rand tot ceea ce inseamna consumabile, inclusiv antigel.

Daca culoarea este roz, inseamna ca antigelul ar trebui sa fie in stare buna. Daca nu este lichid de racire in vas, se creaza seceta in motor. Daca se renunta la a se completa si vasul se goleste, se poate ajunge chiar la calarea motorului. Daca este pe nivelul minim si nu sunt probleme pe instalatie si nu scade acest nivel, nu sunt probleme.

#15
liviutrt

liviutrt

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 13.11.2002

Quote

Originally posted by Zvastrici
Ce masina este?  

Normal, teoretic, daca se achizitioneaza o masina mai veche second, se va schimba in primul rand tot ceea ce inseamna consumabile, inclusiv antigel.

Daca culoarea este roz, inseamna ca antigelul ar trebui sa fie in stare buna. Daca nu este lichid de racire in vas, se creaza seceta in motor. Daca se renunta la a se completa si vasul se goleste, se poate ajunge chiar la calarea motorului. Daca este pe nivelul minim si nu sunt probleme pe instalatie si nu scade acest nivel, nu sunt probleme.


Skoda felicia cu motor de 1.3l, din 98 (cu vreo 70.000 de km)
Nivelul in vas este putin sub nivelul minim, dar nu scade sau cel putin n-am remarcat eu.

#16
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,108
  • Înscris: 05.06.2002
Am vazut ieri acest post si nu am avut timp sa scriu. A atins aproape toate problemele Zvastrici si le-a explicat mai bine decat as fi facu-o eu. Nu am observat sa se discute de antigelurile cu aditivi anticorozivi. Eu zic ca sunt recomandabile aceste tipuri de antigel.
O alta chestie care voiam sa o postez era: SA NU PUNETI NICIODATA IN LICHIDUL DE RACIRE PROSTII DIN ALEA CARE ASTUPA PORII PRIN CARE PIERDETI APA. Asceste minuni se depun in interiorul instalatiei si scad eficienta de racire a radiatorului si infunda radiatorul de incalzire. Puneti asa ceva doar in situatii de maxima nevoie.

#17
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Fane, ti-am luat-o inante... Pai daca tu ai stat la rand si dupa aceea ai plecat...:) Ti-ai pierdut randul.

Quote

SA NU PUNETI NICIODATA IN LICHIDUL DE RACIRE PROSTII DIN ALEA CARE ASTUPA PORII PRIN CARE PIERDETI APA. Asceste minuni se depun in interiorul instalatiei si scad eficienta de racire a radiatorului si infunda radiatorul de incalzire. Puneti asa ceva doar in situatii de maxima nevoie.


Daca se pune moderat, putin, nu se ajunge la infundarea furtunelor. De exemplu, in cazul prafului de radiator se va pune jumatate din recipient si nu vor aparea probleme. Daca se pune tot recipientul, atunci da, vor aparea probleme.

#18
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003

Quote

Originally posted by liviutrt
Skoda felicia cu motor de 1.3l, din 98 (cu vreo 70.000 de km)
Nivelul in vas este putin sub nivelul minim, dar nu scade sau cel putin n-am remarcat eu.


Iti recomand un antigel de import. Nu romanesc.
Sa fie concentrat 100 %. Nu recomand d-ala gata diluat la bidoane mari. Nu admit ca nu este bun, ci pur si simplu eu nu l-as pune.
In acest caz, daca in sistemul de racire intra 6 litrii, se vor pune 3 antigel si 3 ape. In acest caz esti pregatit de ger. Daca iti petreci iarna in munti, pune 4 antigel si 2 ape.

Nu uita: apa PURA.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate