Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Despre antigel: e un subiect mai complicat decit pare?
Last Updated: Nov 28 2010 17:21, Started by
Zetics
, Nov 03 2003 14:41
·
0
#1
Posted 03 November 2003 - 14:41
In ultimul timp am avut mai multe discutii cu prietenii despre lichidul de racire.
Eu personal am o mica problema, in sensul ca im scapa pe la un furtun , asa ca periodic tre sa mai completez in rezervor. Am mai tot strins la colierele alea, dar dupa un timp iar curge, si masuri mai energice nu m-am harnicit sa iau. Ideea e ca ma duc de obicei la un peco oarecare, iau un kil de antigel concentrat (ca d-asta au de obicei), si vreo 2 de apa distilata, si bag la rezervor cum imi vine mie, de obicei vreo 3 parti apa si 1 sau 2 antigel, depinde cam ce anotimp e afara (iarna bag si fifty fifty). Dupa care am inceput sa aud tot felul de zvonuri Am auzit cum tre sa pui foarte precisa proportia intre apa si antigel, sau ca daca pui numai antigel e la fel de rau ca si numai cu apa (iarna) si alte istorii. Voi ce pareri aveti, sau ce stiti legat de subiect? |
#2
Posted 03 November 2003 - 14:53
eu pun fie 1:1 sau 2:3 si nu ma doare capul
+nu am cum sa golesc 100% radiatorul pt a respecta la ml proportiile |
#3
Posted 03 November 2003 - 14:54
si daca pun diluat de la X si completez cu diluat de la Y dupa un timp...
|
#4
Posted 03 November 2003 - 15:16
asa ma gindeam si eu, ca n-are importanta, dar lu' un preten care trebuie sa-si mai completeze racirea ia spus un "meseriash" ca mai intii sa masoare densitatea la ce exista deja, si apoi sa faca farmacie si bla bla...
Cred ca ala ori facea misto, ori a confundat bateria si racirea. |
#5
Posted 03 November 2003 - 15:25
Zetics, ca sa fii sigur de coliere e bine sa-ti iei din alea cu surub (5...10.000 lei), celelalte cu splint de le strangi cu patentul n-o sa-ti asigure niciodata o strangere prea buna (gandeste-te ca nici nu mai ai unde sa bagi patentul ca sa strangi la maxim).
Purjele de plastic de obicei se reteaza pana la urma, si chiar din dreptul colierului, asa ca n-ai cum sa vezi, dar de curs curge, si poti avea si surprize neplacute la drum (daca nu stai cu ochii pe ceas te trezesti odata la 120 de grade). Vezi ca au aparut purje metalice, 30000 buc. dupa ce le pui nu mai ai treaba toata viata (masinii). Ai grija cand le cumperi sa nu fie vreo gaura astupata din turnare (valabil si la cele de plastic). Si daca au bavuri, mai da si tu cu pila pe ele. Ca sa stii la cate grade sub 0 rezista antigelul iei o proba din vasul de expansiune si vezi ce densitate are. Maine va atasez tabelul, ca-l am acasa. Idem pentru grafic, de unde se poate vedea ca n-are rost sa pui antigel nediluat. P.S. Banuiesc ca ai Dacie. |
#6
Posted 03 November 2003 - 15:40
Greseala mea, am omis sa spun ca e vorba de un Tico.
Termenii aia de la coliere m-au data gata, la Tico aceste coliere sint facute dintr-un fel de sirma otelita dubla, ale carei capete trec unul de altul (adica daca pleci de la un capat al colierului pina la celalalt capat, faci peste 360 grade), si se stringe insurubind un surubcare indeparteaza si mai mult capetele, micsorind astfel circumferinta. Problema e ca virgula colierul cu pricina e undeva sub radiator si nu am spatiu suficient sa apuc ca lumea surubelnita sa string mai bine. Suna ca dracu, dar nu ma pricep la termeni prea tehnici, chiar daca inteleg cum functioneaza. Multam oricum. |
#7
Posted 03 November 2003 - 16:14
Sa sti ca si eu am avut problema asta la masina dar dupa ce mi-a lucrat un mecanic la ea s-a remediat. Am Cielo (probabil la Daewoo sa fie asta?). Mai trebuie mentionat ca cica antigelul se poate strecura prin cea mai mica gaura din sistem. O alta parere este ca unele tipuri de antigel, probabil cele mai ieftine ataca tubulatura.
In orice caz exista un instrument de masurat concentratia de antigel. Am vazut la Carrefour si costa cam 80 000 lei. |
#8
Posted 03 November 2003 - 16:38
nu era pentru concentratia electrolitului de baterie ?
|
#9
Posted 03 November 2003 - 20:55
man,daca tii la masina ta du-te la mekanikos sa-ti etanseze perfect tot sistemul de racire...dupa aia trebe' golit complet ,reumplut (a nu se uita aerisit!) cu antigel preparat ...aici e o alta poveste:in functie de concentratie antigel-apa,lichidul de racire va avea o temp mai scazuta sau mai ridicata de inghet...default e -40C parca,si e de preferat sa ramana asa,pentru ca sistemul de racire e gandit si are randament maxim ptr valoarea asta...de ex,daca e prea diluat s-ar putea sa-ti gasesti motorul rupt,acum depinde de tine,daca iti permite buzunarul (si tii la masina ta,cum am zis)ia-ti un antigel de marca nu de srl...nu neaparat cine stie ce scumpeturi dar nici 3.14shat care sa-ti corodeze caloriferul,radiatorul sau pompa de apa...(un lichid de racire bun lubrefiaza si rulmentii acesteia)
pe general e o problema care trebuie sa-i acorzi toata atentia,nu de alta dar iarna nu e o placere prea mare sa lucrezi la masina si scorurile cresc corespunzator la manopera...eo unul prefer sa ma rup prima data la buzunar cu un antigle corect decat sa schimb ce am enumerat mai sus! ps :daca dai jos tot ce ai in motor nu mai trebuie sa faci farmacie cum zicea cineva...nu cunosc prea bine tico dar ar trebui sa aiba un robinet in cel mai jos punct al sistemului de racire...il deschizi pe ala si curge absolut tot,din motor,radiator,furtune,etc |
#10
Posted 04 November 2003 - 00:22
Totdeauna, verificati nivelul antigelului periodic. Macar odata pe luna. .
In general, lichid de racire=antigel. Exista si lichid de racire special care se foloseste la motoare care lucreaza la temperaturi ridicate. Intotdeauna, inainte de iarna verificati rezistenta la inghet a antigelului pe care il aveti in motor. Daca nu aveti un tester de antigel, faceti "o statie" pe la orice service si vedeti cum se prezinta. Care ar fi temperatura de inghet. Mai tricky, se poate constata si cu ochiul liber. De ce antigelul are culoare? Atunci cand culoarea respectiva isi deschide nuanta, inseamna ca s-a completat numai cu apa distilata, si antigelul nu este in cea mai buna forma pentru temperaturi scazute. Niciodata nu completati cu apa de la robinet. Ori apa plata, ori apa de ploaie, apa de la congelator sau apa fiarta. Apa de la robinet contine clor and stuff si scurteaza viata radiatorului, a pompei de apa si a caloriferului. De asemenea nici in cea mai periculoasa vara sa nu renuntati la antigel, pentru ca acesta are proprietati de ungere. Exista 2 tipuri de antigel.a.) Antigelul clasic care este compus din silicati si alte chestii. (antigelul care se gaseste la tot pasul si care nu costa mai mult de 70 000 lei/ 1 litru) Acest tip de antigel se va schimba la 2 ani. b.) Antigelul performant care contine aditivi suplimentari (preturile pleaca de la 120 000 lei/1litru) si care are o viata mai lunga (2-4 ani) si se foloseste la masini mai performante care au radiator din aluminiu si mai mult aluminiu prin motor. Niciodata nu se va combina tipul a.) cu tipul b.) pentru ca se poate ajunge la un lichid tip gel care poate infunda furtunele de diametru mic. De obicei, antigelul clasic, cel ieftin, are culoarea galben-verzui sau albastru. Antigelul aditivat, anticoroziv se gaseste rosu sau verde. Majoritatea producatorilor, produc antigel pur (concentrat). Acesta prezinta un real avantaj pentru ca omul si-l poate prepara cum vrea muschiul lui. De asemenea majoritatea dintre ele, in stare pura ingheata pe la 50 si ceva de grade celsius. Daca se dilueaza 1/1 cu apa distilata, se ajunge la temperatura ideala de aproximativ 35 de grade celsius. Niciodata nu se va tine in motor numai antigel pur (concentrat). Iarna n-ar fi probleme, dar vara se poate transforma intr-un lichid gros si gelatinos care, of course, creaza probleme. Ponturi: 1. Atunci cand completati cu lichid antigel, uitati-va la integritatea si totodata existenta garniturii de pe capac. 2. Nu strangeti capacul vasului pana iese zeama din el, pentru ca in cazul in care temperatura motorului creste peste masura, se poate ajunge la explodarea vasului de expansiune. Cei care au vasul de expansiune inclus in radiator sunt scutiti de grija acesta. 3. Totdeauna, cel putin atunci cand stiti ca aveti un drum lung de facut, verificati nivelul antigelului inainte de plecare. 4. Totdeauna sa aveti la voi cel putin un litru de apa pura. Se recomanda sa aveti si antigel. |
|
#11
Posted 04 November 2003 - 09:10
Uite ce v-am promis ieri.
Se observa ca nu se recomanda antigel pur. De asemenea nu va speriati de miimile de la densitate. Trebuie sa gresiti cu vreo juma' de chil intre 2 trepte. Daca nu intelegeti ceva, tipati. :cya: Attached Files |
#12
Posted 04 November 2003 - 10:28
Zvastrici, cateva intrebari pentru tine:
- mi-am luat masina de curand, (second hand) si habar n-am ce antigel a pus in ea. Culoarea antigelului e in momentul asta cam roz, iar nivelul (in vasul de expansiune) e sub indicatia de minim (deci tb sa il completez). - Sa inteleg ca antigelul e din ala care contine aditivi ? - Ce antigel recomanzi si in ce proportie sa-l combin cu apa dist. pe cel pe care il adaug? - Cat de periculos e sa mergi cu antigelul sub nivelul minim indicat? |
#13
Posted 04 November 2003 - 10:31
Multumesc mult pt toate sfaturile, asa cum am banuit cind am creat thread-ul asta, se pare ca e un subiect ceva mai profund decit credeam.
Probabil ca voi ajunge si eu pe la calificati sa pun la punct subiectul. Regards for all |
#14
Posted 04 November 2003 - 11:22
Quote Originally posted by liviutrt Zvastrici, cateva intrebari pentru tine: - mi-am luat masina de curand, (second hand) si habar n-am ce antigel a pus in ea. Culoarea antigelului e in momentul asta cam roz, iar nivelul (in vasul de expansiune) e sub indicatia de minim (deci tb sa il completez). - Sa inteleg ca antigelul e din ala care contine aditivi ? - Ce antigel recomanzi si in ce proportie sa-l combin cu apa dist. pe cel pe care il adaug? - Cat de periculos e sa mergi cu antigelul sub nivelul minim indicat? Ce masina este? Normal, teoretic, daca se achizitioneaza o masina mai veche second, se va schimba in primul rand tot ceea ce inseamna consumabile, inclusiv antigel. Daca culoarea este roz, inseamna ca antigelul ar trebui sa fie in stare buna. Daca nu este lichid de racire in vas, se creaza seceta in motor. Daca se renunta la a se completa si vasul se goleste, se poate ajunge chiar la calarea motorului. Daca este pe nivelul minim si nu sunt probleme pe instalatie si nu scade acest nivel, nu sunt probleme. |
#15
Posted 04 November 2003 - 13:41
Quote Originally posted by Zvastrici Ce masina este? Normal, teoretic, daca se achizitioneaza o masina mai veche second, se va schimba in primul rand tot ceea ce inseamna consumabile, inclusiv antigel. Daca culoarea este roz, inseamna ca antigelul ar trebui sa fie in stare buna. Daca nu este lichid de racire in vas, se creaza seceta in motor. Daca se renunta la a se completa si vasul se goleste, se poate ajunge chiar la calarea motorului. Daca este pe nivelul minim si nu sunt probleme pe instalatie si nu scade acest nivel, nu sunt probleme. Skoda felicia cu motor de 1.3l, din 98 (cu vreo 70.000 de km) Nivelul in vas este putin sub nivelul minim, dar nu scade sau cel putin n-am remarcat eu. |
|
#16
Posted 04 November 2003 - 14:34
Am vazut ieri acest post si nu am avut timp sa scriu. A atins aproape toate problemele Zvastrici si le-a explicat mai bine decat as fi facu-o eu. Nu am observat sa se discute de antigelurile cu aditivi anticorozivi. Eu zic ca sunt recomandabile aceste tipuri de antigel.
O alta chestie care voiam sa o postez era: SA NU PUNETI NICIODATA IN LICHIDUL DE RACIRE PROSTII DIN ALEA CARE ASTUPA PORII PRIN CARE PIERDETI APA. Asceste minuni se depun in interiorul instalatiei si scad eficienta de racire a radiatorului si infunda radiatorul de incalzire. Puneti asa ceva doar in situatii de maxima nevoie. |
#17
Posted 04 November 2003 - 16:40
Fane, ti-am luat-o inante... Pai daca tu ai stat la rand si dupa aceea ai plecat... Ti-ai pierdut randul.
Quote SA NU PUNETI NICIODATA IN LICHIDUL DE RACIRE PROSTII DIN ALEA CARE ASTUPA PORII PRIN CARE PIERDETI APA. Asceste minuni se depun in interiorul instalatiei si scad eficienta de racire a radiatorului si infunda radiatorul de incalzire. Puneti asa ceva doar in situatii de maxima nevoie. Daca se pune moderat, putin, nu se ajunge la infundarea furtunelor. De exemplu, in cazul prafului de radiator se va pune jumatate din recipient si nu vor aparea probleme. Daca se pune tot recipientul, atunci da, vor aparea probleme. |
#18
Posted 04 November 2003 - 16:44
Quote Originally posted by liviutrt Skoda felicia cu motor de 1.3l, din 98 (cu vreo 70.000 de km) Nivelul in vas este putin sub nivelul minim, dar nu scade sau cel putin n-am remarcat eu. Iti recomand un antigel de import. Nu romanesc. Sa fie concentrat 100 %. Nu recomand d-ala gata diluat la bidoane mari. Nu admit ca nu este bun, ci pur si simplu eu nu l-as pune. In acest caz, daca in sistemul de racire intra 6 litrii, se vor pune 3 antigel si 3 ape. In acest caz esti pregatit de ger. Daca iti petreci iarna in munti, pune 4 antigel si 2 ape. Nu uita: apa PURA. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users