QUOTE(ZenGo @ Oct 5 2006, 16:00)

Salut tuturor!
Sunt incepator intr-ale mobilei, m-am mai jucat si eu de cateva ori cu mici corpuri simple dar, spre exemplu, nu am pus niciodata vre-un sertar. Poate cineva sa ma ajute cu o scurta descriere a procesului de calcul al unui corp cu sertare. Pe un caz super simplu: o noptiera cu 3 sertare aplicate, toate aceiasi dimensiunsiune. Noptiera ar putea avea, sa zicem, 60 cm inaltime toatala (fara picioare) si 40 cm latime totala (deci marimea golului ar fi 564x364 mm).
Intrebari:
- sinele au cateva lungimi standard? (30, 45, 60 cm?)
- cat trebuie sa fie latimea sertarului (interiorul)
- ce dimensiuni o sa aiba fetele de sertar
- la ce cote (pe verticala) se vor monta partile fixe ale sinelor
- la ce distante fata de margine (pe adancime, deci) se vor monta partile fixe ale sinelor
-șinele au lungimi standard, din 5 în 5 cm (e preferabil să discutăm în milimetri totuși, asta e precizia necesară la mobilă);
-pentru șinele folosite uzual la noi, se prevăd 25mm între corp și sertar; practic eu folosesc 26, pentru a mă asigura că sertarul merge ușor în cazul unor șine cu 'probleme';
-fețele de sertar pot avea în principiu orice dimensiune;
-pe verticală, trebuie să pui șina ținând cont că între axul șuruburilor de prindere a părții fixe în corp și baza sertarului e un decalaj de 15mm pe verticală (sertarul e mai jos cu 15mm decât șurubul ce prinde glisiera de corp);
-pe orizontală, ca și la balamale, prima gaură pentru șină e la 37mm de muchie; dacă ușile sunt 'îngropate', se scade grosimea lor, evident.
Cam greu de explicat în cuvinte, un desen ar fi fost mai bun dar n-am timp acum. Dacă n-ai înțeles, o să revin.