Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

D,TD,HDI,JTD, CRD,TDDI,TDCI, D4D, DTI,CRDI,TDI...

- - - - -
  • Please log in to reply
1696 replies to this topic

#451
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 badula, on Apr 3 2007, 22:37, said:

... iar consumul este 0, cum functioneaza motorul fara sa ii fie pompata motorina?.......
Simplu, este engrenat de roti - planetare - cutie viteze - motor, deci, merge din inertie.
http://forum.softped...amp;hl=consum 0

#452
setnicgabriel

setnicgabriel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 624
  • Înscris: 13.02.2007
@Speedo: Motorul este facut s amearga mai usor in sensul de rotatie.
Daca il lasi la vale in 1a el se invarte tocmai in sensul de mers.
Daca e in treapta de mers inapoi o sa se invarta mai greu.
Daca masina e oprita in deal tendinta ei este de a merge in spate deaceea trebuie sa fie in treapta 1a.

@badula: s-a mai discutat pe forum, personal nu cred ca este zero, cred ca asta parere se datoreaza computerelor de bord ieftine gen Renault sau Dacia, care arata 0l/100 km in frana de motor.
Eu le-am pus o intrebare sa o lasa s amerga in relanti scoas adin viteza sa vada, ca atunci consumul este tot 0l/100 km.
Nu s-au gasit insa explicatii si nici eu nu am insistat.
La mine la Fiat in aceste conditii scrie 2l/100 Km nu scrie zero.
Si personal cred ca este o cantitate cat de mica care totusi se consuma.

@MAK: daca ar fi cum zici tu nu am mai avea frana de motor.
Cantitatea de combustibil injectata este foarte mica cat motorul s aisi pastreze turatia de ralanti (700-900 Rpm).
Masina insa are viteza si rotile prin planetare si cutie de viteze forteaza motorul sa se tureze, asat este frana de motor.
Ca daca opresti motorul, ai doar o frana mecanica data de frecarile din motor.

#453
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 setnicgabriel, on Apr 7 2007, 14:01, said:

Ca daca opresti motorul, ai doar o frana mecanica data de frecarile din motor.
Si asta ce inseamna ? nu cumva frina de motor ? motorul produce compresie prin rotatie, si automat frina de motor.
Daca ai avea decompresor, atunci ar fi o frina de motor datorata frecarilor mecanice, dar asta este foarte mica.

#454
90177ro

90177ro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 653
  • Înscris: 04.08.2006
Salut

Sunt proaspatul posesor a unui Golf IV 1,9 TDI (101 CP) din 2003, SH, rulat in tara doar vreo 300 de km. E primul Diesel pe care il am, asa ca nu sunt deloc in tema. Masina a mers foarte bine, dar de cateva zile au aparut ceva probleme, in sensul ca are momente in care... parca se ineaca... sau asa ceva, nu mai trage. Stiu ca trebuie schimbat uleiul, filtrele, inclusiv de motorina, nu sunt schimbate. Ar putea sa fie din cauza filtrului de motorina, sau pot fi ceva probleme mai grave ?

Multumesc anticipat

#455
Paul_l

Paul_l

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,287
  • Înscris: 27.12.2004
Cind o simti ca nu mai trage daca opresti motorul si-l repornesti merge un timp normal ? Daca da cauta "limp mode" pe internet si o sa te lamuresti.

#456
axel_1

axel_1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 16.12.2005

 badula, on Apr 3 2007, 22:37, said:

intrebarea mea este, atunci cand mergi in frana de motor pompa de alimentare se opreste iar consumul este 0, cum functioneaza motorul fara sa ii fie pompata motorina?.......

cu respect

la fel cum dai si tu din picoare atunci cand vrei sa  te opresti din alergare , cu toate ca nu mai depui nici un fel de efort pt a mai inainta  :)

un raspuns ceva mai stiintific ar fi :  masina este in miscare deci are  energie cinetica ( energia cinetica = ( masa * viteza la patrat ) /2 ;  odata ce ai luat piciorul de pe acceleratie iar masina intra in frana de motor energia cinetica este transformata prin intermediul rotilor in lucru mecanic apoi prin intermediul transmisiei se misca pistoanele   ; computerul simte cand  turatia scade apropiindu-se de cea de ralanti  si pompeaza  din nou combustibil pt a nu-ti muri motorul

Edited by axel_1, 07 April 2007 - 20:43.


#457
badula

badula

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 04.07.2004

 axel_1, on Apr 7 2007, 21:36, said:

la fel cum dai si tu din picoare atunci cand vrei sa  te opresti din alergare , cu toate ca nu mai depui nici un fel de efort pt a mai inainta  :)

un raspuns ceva mai stiintific ar fi :  masina este in miscare deci are  energie cinetica ( energia cinetica = ( masa * viteza la patrat ) /2 ;  odata ce ai luat piciorul de pe acceleratie iar masina intra in frana de motor energia cinetica este transformata prin intermediul rotilor in lucru mecanic apoi prin intermediul transmisiei se misca pistoanele   ; computerul simte cand  turatia scade apropiindu-se de cea de ralanti  si pompeaza  din nou combustibil pt a nu-ti muri motorul

Multumesc tutror pentru raspunsuri.......(unele mai documentate, altele mai sarcastice.....), nu conteaza important este ca ati incercat sa ma lamuriti.

Eu sunt poesorul unui Opel corsa 1.3@90 cp. Fiind prima masina cu motor diesel cu care merg, inainte de a-mi veni mashina m-am documentat de pe forumuri cum se conduce un astfel de motor (si aici doresc sa va multumesc voua pentru sfaturile si parerile pe care le-ati postat pe acest forum). Atunci cand am intrat in posesia ei am citit manualul unde scrie, citez: "Frana din inertie: Pompa de combustibil este automat oprita in timpul functionarii franei de motor, de exemplu, la coborarea pantelor lungisi la franarea indelungata. Pentru a permite functionarea franei de motor, nu accelerati in timpul franei de motor si nu apasati pedala de ambreiaj. Pentru a preveni defectarea catalizatorulu, frana de motor este temporar dezactivatadaca temperatura catalizatoruluieste prea ridicata."

so..........

@setnicgabriel  Daca in carte scrie ca pompa este oprita este clar ca motorul nu mai este alimentat deci nu este vorba de o eroare de afisaj (calcul) a calculatorului mai ales ca atunci cand viteza este mai mica de 13 km/h este afisat consumul pe ora care la mine este de app 0.5l/h.

@MAK, axel_1 bine bine, energie cinetica si asa mai departe dar.........daca nu mai este alimentat motorul nu mai vine motorina in camera de ardere,deci nu mai este explozie si nu mai este ardere. Incearca sa cobori o panta cu motorul nepornit, bagat in viteza, si ia piciorul de pe ambreiaj. Este aceeasi chestie? Motorul se aude la fel ca la frana de motor?....sau o sa simti o smucitura........?

Nu stiu daca am fost foarte clar insa sper sa intelegeti care este de fapt nelamurirea mea.

Multumesc pt raspunsuri

#458
axel_1

axel_1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 16.12.2005
noi cam facem off topic aici ...dar ca sa te lamuresti   uite un filmulet facut chiar de unul dintre forumisti ; observa cum porneste si opreste motorul in timpul mersului ... filmuletul asta  m-a convins si pe mine ca sunetul motorului ( cel putin la viteza constanta )   este dat mai mult de miscarea pistoanelor decat de detonatiile din pistoane  
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/4mmg0ogloik?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

PS nu stiu daca te refereai la mine dar chiar nu incercam sa fiu sarcastic ... poate ca eram cam obosit si am facut o comparatie mai putin inspirata

#459
setnicgabriel

setnicgabriel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 624
  • Înscris: 13.02.2007

Quote

am citit manualul unde scrie, citez: "Frana din inertie: Pompa de combustibil este automat oprita in timpul functionarii franei de motor, de exemplu, la coborarea pantelor lungisi la franarea indelungata. Pentru a permite functionarea franei de motor, nu accelerati in timpul franei de motor si nu apasati pedala de ambreiaj. Pentru a preveni defectarea catalizatorulu, frana de motor este temporar dezactivatadaca temperatura catalizatoruluieste prea ridicata."

@ badula: Este diferenta intre pompa de combustibnil si pompa de injectie.
Pompa de combustibil este cea care trage motorina din rezervor si face o presiune de 1bar in circuitul de la ea prin filtrul d emotorina pana la pompa de injectie. Adica la pompa de injectie nu mai ajunge motoruina in fluc constant ci doar prin curgerea normala adica prin inertie.
Pompa de injectie (common-rail) este cea care face pre siune mare (intre 1200-2000 bari, depinde de motor) in rampa comuna la care sunt legate injectoarele. Timpul de deschidere al injectoarele este comandata de calculator si este in functie de condtiile de rulare, de regimul motorului, uzura sa etc...
La mersul in frana de motor se injecteaza motorina dar in cantitate foarte mica cat sa mentina temperatura in camera de ardere.
Cantitatea de motorina injectata este mai mica de 0.1l/100 Km si din aceasta cauza nu apare afisata in bord.
Daca s-ar oprii ar automat la repornire (presupunand ca nu se simte) bujiile ar trebui sa incalzeasca din nou. Lucru semnalizat prin indicatorul din bord.
Daca mergi la viteza mare cand afara este foarte frig bujiile incandescente vor incalzii din cand in cand camera de ardere, operatie vizibila in bord.

Am mai spus aceasta chestie aici, nu vreau sa o mai spun ca iarasi starnim controverse si nu vreau.
Daca tu crezi absolut tot ce este in carte, bravo tie, nu vreau sa comentez.

Quote

@setnicgabriel  Daca in carte scrie ca pompa este oprita este clar ca motorul nu mai este alimentat deci nu este vorba de o eroare de afisaj (calcul) a calculatorului mai ales ca atunci cand viteza este mai mica de 13 km/h este afisat consumul pe ora care la mine este de app 0.5l/h.

Da de acord pompa de combustibil este oprita, si curgerea combustibilului se face inertial.
Ceea ce iti arata tie sub 13 Kph este o vrajeala o cifra afisata, nu reprezinta realitatea.
la toate masinile scrie la fel.
Daca accelerezi pe loc se modifica? Nu cred, inseamna ca atunci cand accelerezi pe loc motorul consuma mai mult aer.

Quote

@MAK, axel_1 bine bine, energie cinetica si asa mai departe dar.........daca nu mai este alimentat motorul nu mai vine motorina in camera de ardere,deci nu mai este explozie si nu mai este ardere. Incearca sa cobori o panta cu motorul nepornit, bagat in viteza, si ia piciorul de pe ambreiaj. Este aceeasi chestie? Motorul se aude la fel ca la frana de motor?....sau o sa simti o smucitura........?

Bine inteles ca se simte, creste putin turatia ceea ce nu se observa in frana de motor, dar lumea in loc sa se concetreze asupra altor aspecte ce duc la un consum mult mai mare se leaga de frana de motor.

Mai stiu pe cineva care accelereaza repede ca sa merga cu masina scoasa din viteza sau in frana de motor. Cica face economie. Eu nu cred, dar il las sa faca cu masina lui ce vrea :).

#460
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Si totusi, vreau sa lamurim de ce se invarte motorul la unele masini cand acestea sunt in panta cu botul la vale in treapta 1, si la unele nu. Pur si simplu inca nu s-a dat o explicatie pentru ambele cazuri, o explicatie care sa si convinga.

La 206 nu-mi aluneca la vale, la o Fiesta cu care mai merg, aluneca, si e noua. Hai sa facem brain storming sa citim pe tema asta.

#461
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,878
  • Înscris: 17.10.2003
6% nu e o panta de neluat in seama. In general acolo esti la limita, se duce sau nu se duce. Daca Fiesta e cu o idee mai grea iar demultiplicarea intr-a I-a e cu o idee mai mare, s-ar putea ca asta sa faca diferenta.
Acum depinde de comportament. Daca de exemplu, te dai jos din 206 si-l impingi iar el sta batut in cuie in timp ce Fiesta n-are nici gand sa se opreasca - asta e una. Dar daca 206 sta pe loc dar i se da motorul peste cap numai daca trantesti usa mai tare in timp ce la Fiesta se simte ce se duce, dar in hopuri, atunci sunt cam pe acolo amandoua si ar merge explicatia de mai sus. Mai adauga maruntisuri gen cat de tare raman discurile de frana blocate, ce anvelope au fiecare (oricum, astea sunt mai mult mofturi la masini noi si in regula).

Edited by akeem, 10 April 2007 - 11:44.


#462
setnicgabriel

setnicgabriel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 624
  • Înscris: 13.02.2007
E foarte simplu asa cum am spus tine de geometria motorului:
- dimensiune roti (cu cat sunt mai mari motorul este invarte mai usor)
- raport diferential (cu cat este mai mic motorul este invartit mai usor)
- rapoarte transmisie (cu cat este mai mic motorul este invartit mai usor)
- raport de compresie (cu cat este mai mic motorul este invartit mai usor)
- cursa piston (cu cat este mai lunga motorul este invartit mai usor)
- alezaj piston (cu cat este mai mic motorul este invartit mai usor)
- inclinare motor (cu cat motorul este mai inclinat inspre sensul de rotatie se invarte mai usor)
- sens de roatatie (daca motorul este invartit in sensul lui de rotatie se invarte mai usor)
- greutatea masinii (cu cat este mai grea motorul o sa se invarta mai usor)
- panta (cu cat este mai mare motorul o sa se invarta mai usor)

De ex daca motorul este asezat longitudinal in spate are sens de rotatie invers.
Chiar daca studia-ti toate aceste elemente de geometrie a motorului probabil ca tot nu se va ajunge la o concluzie.

PS: La motoarele cu tacheti hidraulici, cand motorul este oprit supapele se deschid mai mult si probabil ca nu mai face aceeasi compresie.

Oricum, bafta pentru cine doreste sa studieze problema si multa rabdare ca va avea nevoie.

Edited by setnicgabriel, 10 April 2007 - 11:43.


#463
90177ro

90177ro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 653
  • Înscris: 04.08.2006

 Paul_l, on Apr 7 2007, 14:20, said:

Cind o simti ca nu mai trage daca opresti motorul si-l repornesti merge un timp normal ? Daca da cauta "limp mode" pe internet si o sa te lamuresti.

Merci @Paul_l, n-am incercat asta. Nu e nici o problema daca iau contactul in timpul mersului ?... nu se blocheaza volanul ? O sa schimb oricum toate filtrele si cred ca si distributia, ca sa fiu sigur ca e totul OK, si daca mai am probleme o sa fac si un test vagcom, sau ar trebui sa-l fac oricum ? Am mai citit pe forumuri si despre limp mode asta: curatare turbina, actuator, debitmetru si multe altele... problema ma depaseste pentru moment. Voi cum ati proceda cu o masina SH adusa de dincolo, daca nu sunteti siguri de... provenienta masinii ?... sa zic asa ... de ce ar trebui sa am grija ca sa aiba o viata lunga, sanatoasa si fericita ? :) Am circulat cu ea in tara doar vreo 400 de km, mi-au expirat azi numerele de DE :)

#464
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 90177ro, on Apr 10 2007, 17:55, said:

, daca nu sunteti siguri de... provenienta masinii ?... sa zic asa ... de ce ar trebui sa am grija ca sa aiba o viata lunga, sanatoasa si fericita ? :)
Multe trebuie facute, distributie, filtre, ulei.
Daca esti incepator, te sfatuiesc sa nu opresti motorul in mers, tragi pe dreapta, opresti pornesti si la drum.
Daca ai ceva experienta, poti sa opresti motorul ( opresti/pornesti imediat ) dar dupa o temeinica asigurare ca nu ai alta masina in preajma, nu esti in curba.
Daca motorul isi revine dupa oprire/pornire, e clar Limp Mode, si trebuie curatata turbina, sau ai actuatorul blocat, membrana sparta, sau se mai poate sa ai furtunul de duce la actuator sa fie intepat, scapat din actuator.

#465
90177ro

90177ro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 653
  • Înscris: 04.08.2006

 MAK, on Apr 10 2007, 18:39, said:

.... Daca motorul isi revine dupa oprire/pornire, e clar Limp Mode, si trebuie curatata turbina, sau ai actuatorul blocat, membrana sparta, sau se mai poate sa ai furtunul de duce la actuator sa fie intepat, scapat din actuator.

Merci mult pentru informatii, @MAK. Stii cumva pe cineva in Cluj care curata turbine, deblocheaza actuatoare... etc... daca o sa fie cazul ?... eventual sa faca si testul vagcom. Nu m-as duce la reprezentanta, ma costa oricum o caruta de bani taxa de prima inmatriculare, distributia, filtrele....

Edited by 90177ro, 10 April 2007 - 17:57.


#466
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Reprezentanta nu curata, repara, ci schimba, ei atit stiu sa faca.
Sa nu te duci la reprezentanta orice ar fi.
Testul VAG-com se face in mers.
Stiam pe cineva, sa caut.

#467
90177ro

90177ro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 653
  • Înscris: 04.08.2006
Am o intrebare cam... offtopic. Stie cineva cum se plateste taxa pentru un Euro 3+D4? Platesc pentru Euro 3 sau pentru Euro 4 ? Astia de la RAR nu au stiut sa-mi zica. Eu am inteles ca Euro 3 + D4 e recunoscut in Germania ca Euro 4. A mai trecut cineva prin situatia asta, stiti ceva ?... diferenta la taxa dintre Euro 3 si Euro 4 la un motor de 1,9 e 600 EURO, cu banii astia as putea sa fac multe la masina :)

PS Merci inca o data pentru ajutor @ MAK, sa ma anunti te rog daca ai gasit pe cineva de incredere la Cluj

#468
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 90177ro, on Apr 10 2007, 19:24, said:

Am o intrebare cam... offtopic. Stie cineva cum se plateste taxa pentru un Euro 3+D4? Platesc pentru Euro 3 sau pentru Euro 4 ? Astia de la RAR nu au stiut sa-mi zica. Eu am inteles ca Euro 3 + D4 e recunoscut in Germania ca Euro 4. A mai trecut cineva prin situatia asta, stiti ceva ?... diferenta la taxa dintre Euro 3 si Euro 4 la un motor de 1,9 e 600 EURO, cu banii astia as putea sa fac multe la masina :)
Stai asa, tu ai 1,9 TDI 101 Cp cod motor AXR ? din 2003 ?
Ai facut identificarea ?
Vezi ca motorul tau s-ar putea sa fie euro 4.
Sa nu te lasi pacalit.

Edited by MAK, 10 April 2007 - 18:47.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate