Re-izolare sarma de transformator

vycxs2

Bine v-am gasit la primul meu post pe acest forum wave.gif
Sunt cam incepator (ca sa zic asa "debutez" pentru a doua oara in electronica dupa escapada din scoala generala) si am o intrebare legata de transformatoare.

Vreau sa fac un transformator pentru in invertor (care face parte dintr-un CDI de motocicleta).
Am scos ferita dintr-un transformator de sursa ATX, dar imi trebuie sarma destul de lunga (cam 20m) pentru secundar. Si sarma care sa tina 100mA/300V, deci putin mai "grosuta" (teoretic in specificatii e de 0.25). Transformatoarele normale fiind de cativa wati, am procedat la devalizarea unui pistol de lipit stricat, (parca de 40W), care pare sa aibe sarma care imi trebuie (de cat e exact, nu-mi stiu pentru ca nu am cu ce sa o masor).

Problema este ca transformatorul e "copt", adica am gasit izolatia carbonizata si plasticul topit. Sarma pare ok, dar izolatia e dusa (asta cred ca a fost si cauza carbonizarii, "scurtul" dintre spire).

Alta sursa de sarma nu-mi vine in cap (un transformator de putere medie e foarte scump, alte aparate electrice stricate nu mai am in casa), asadar vin cu intrebarea:
pot sa re-izolez sarma existenta, sau cumva s-o izolez dupa fiecare strat?
Danitzi
Bine ai venit!

Nu mai poti sa refaci izolajul sirmei, mai bine renunta la ideea asta. Mergi la un centru de bobinat motoare si cumpara sarma de Cu de acolo la ce dimensiune vrei, daca nu iti trebuie multa nici nu te va costa prea mult. Eu zic ca asta este cea mai buna treaba daca nu vrei sa irosesti timpul degeaba si sa iasa treaba buna.

vycxs2
Multumesc.

Idei unde gasesc un centru din asta in Bucuresti?
vycxs2
Am fost la toate magazinele de pe "maica domnului" si nimeni pe langa faptul ca nu aveau asa ceva nici macar nu stiau nici unde pot sa gasesc nici un centru de bobinat.

O sa incerc maine la obor "la tarabe".