Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Masinile electrice si hibride nu sunt inca solutia...
Last Updated: Sep 04 2018 20:32, Started by
Ahasverus
, Mar 08 2013 23:44
·
0
#55
Posted 10 November 2015 - 05:48
În cazul ăsta nu e vorba de așa ceva, nu primește nimeni certificate sau bani, nu e subvenționată chestia. Încă. Asta e politica oficială, să devenim cât mai "verzi" cu putință. În plus, bucata respectivă e nefolosită, soare e destul (și încă în plus) așa că s-ar putea zice destul de ușor "de ce nu?". Ideea mea era dată de procentul de ocupare și densitatea de energie creată.
Ocupi un hectar de teren suprafață utilă (or să fie 5000 de panouri a 2m2 fiecare) plus ceva spațiu în plus pentru mentenanță și capeți...1500kW în zilele bune și nimic noaptea? 20151103_090621.jpg 191.69K 24 downloads 20151108_085256.jpg 230.21K 25 downloads Și nimeni nu pare să bage de seamă că și la energia asta "gratis" sunt cheltuieli de mentenanță. Au fost discuții masive vis-a-vis de conceptul de mentenanță, cât de des trebuiesc spălate panourile ca să mențină nivelul de producție, câtă apă se consumă pentru asta, etc... Edited by buntzi, 10 November 2015 - 05:53. |
#56
Posted 10 November 2015 - 18:30
Aoleu unde a ajuns discutia ....Mai oameni buni, panourile solare sunt suficiente pentru a incarca bateriile autoturismelor electrice! Mai terminati-o ca nu trebuie centrale nucleare pentru a incarca niste masini electrice .
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Z5n4nEJi7bA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#57
Posted 11 November 2015 - 07:33
Sunt suficiente pe dracu'! Nu pari să pricepi câta amar de suparafață îți trebuie ca să produci un rahat de cantitate de energie, da' îi dai înainte. Ditamai acoperișul ca să încarce 4 mașinuțe în 6 ore. E dreptul tău să înghiti gogoși dacă așa-ți place, da' nu ne mai scoate nouă ochii pe tema asta.
Visează în continuare... |
#58
Posted 11 November 2015 - 11:40
buntzi, on 11 noiembrie 2015 - 07:33, said:
Sunt suficiente pe dracu'! Nu pari să pricepi câta amar de suparafață îți trebuie ca să produci un rahat de cantitate de energie, da' îi dai înainte. Ditamai acoperișul ca să încarce 4 mașinuțe în 6 ore. E dreptul tău să înghiti gogoși dacă așa-ți place, da' nu ne mai scoate nouă ochii pe tema asta. Visează în continuare... Edited by Benderbut, 11 November 2015 - 11:41. |
#59
Posted 11 November 2015 - 11:41
bender, tu ai auzit vorba aia cu cel mai destept cedeaza?
|
#60
Posted 11 November 2015 - 15:57
Benderbut, on 11 noiembrie 2015 - 11:40, said: Aici se vorbeste despre masini in general .Faptul ca un hectar de panouri solare nu sunt suficiente sa asigure nevoia de electricitate pentru un oras intreg arara cat te abati de la subiect si de cata ignoranta dai dovada. Ai vazut ca un acoperis pentru o parcare de 4 masini pot sa asigure incarcarea bateriilor lor timp de o zi. Un hectar de panouri solare poate sa incarce bateriile a catorva sute de masini . Adica autoturismele electrice nu sunt chiar asa consumatoare de enrgie electrica precum crezi si fii sigur ca nu ne trebuie centrale nucleare in fiecare oras pentru asta. Un hectar de panouri electrice pot incarca 226 de forduri focus electric in 4 ore daca merg la capacitate maxima fara nici o pierdere. Dar cum ele genereaza in general undeva la 50% datorita inclinarii aparente a soarelui, norilor etc. De fapt incarca undeva la 100-120 de masini. Ca sa incarci un Focus electric in 4 ore ai nevoie de 5.75kwh, adica 45m2 de panouri solare care trebuie sa mearga la performanta maxima, adica soarele deasupra fara nori. Deci in realitate ai nevoie de macar 90m2 de panouri. 90m2 de panouri, doar panourile, te costa 18000 euro cu tva inclus, si mai adauga cabluri, vaterii, si altele utile, tine cont ca bateriile trebuiesc schimbate la anumite perioade, si toate astea ca sa le fabrici polueaza mult domnul eco. Ia zi acum, mai e treaba masina electrica? Aaa si toate astea pentru a parcurge teoretic 160km. Teoretic. Ca teoretic si masina mea consuma sub 8 in orassi are o autonomie de aproape 1000km, teoretic, in practica fac intre 700 si 900km in regim mixt. Deci.... despre ce vorbim noi aici? Daca fac onvestitia pentru a tine madina 200000km o sa ma coste 9 lei 100km daca doar cheltuiala cu panourile sonare fara baterii fara manopera fara intretinere fara nimic. Dar tine 200 000 bateria masinii? Daca pun si diferenta de la un 1.6 la un electric e si mai urat. Daca pun si costul bateriilor si al manoperei o sa creasca foarte mult acei 9 lei. Oricum, suna frumos sa nu fi dependent de peco dar doar 80km in jurul casei, teoretic, pracric mai putin. Macar salvam natura, dar oare chiar o salvam??? Poluarea la constructia panourilor si a bateriilor.... o calculam si pe aia? |
#61
Posted 11 November 2015 - 19:08
Bine ca NASA trimit roboti in cosmos care functioneaza pe baza panourilor solare si noi facem atata tam-tam pe treaba asta.
Chiar daca am exclude panourile solare pentru incarcarea autoturismelor si sa punem principala sursa de energie o centrala pe baza de gaze naturale sau nucleara , tot iesim mai bine deoarece nu se produce acea poluare la nivel zonal , respectiv pe nivel de oras, eu nu vorbesc la poluarea planetara pentru ca ea este oricum inevitabila. |
#62
Posted 11 November 2015 - 21:02
Acum o dam in NASA? Tu compari robotii de pe marte cu masinile electrice? Aia merg cu orice pret, si de obicei un pret mare este printre altele si un vonsum de resurse mare, ceea ce nu este chiar eco. De obicei ceea ce este scum este ori rar ori greu de fabricat, si ce este greu de fabricat de obicei este poluant sau facut la mana. Discutia e mare.
Si de ce ma rog o poluare mare la nivel planetar e mai buna decat o poluare mai mica dar la nivel zonal? |
#63
Posted 11 November 2015 - 21:28
Pai scuza-ma , centrala electrica de obicei se afla intro zona mai retrasa populatiei dar autoturismele diesel ,cele care ineaca orasele cu propria sursa de poluare numita „esapament” se afla in contact direct cu populatia.
O centrala electrica pe baza de gaze naturale este oricum mai putin poluatoare decat un x numar de autoturisme diesel, de aceea prostii astia de ecologisti trag tare cu electricele si hibride. Edited by Benderbut, 11 November 2015 - 21:31. |
#64
Posted 11 November 2015 - 23:32
Pe langa centrala pe gaze naturale trebuie sa iei in calcul si procesul de fabricare al bateriilor si componentelor electrice suplimentare necesare unei masini electrice, dar in special bateriile. Iar poluarea masinilor fata de echivalentul unei centrale electrice pe metan nu stiu cu cat este mai mare. Probabil ca pe viitor vor fi tehnologi nepoluante si pentru bateri din materiale comune care nu necesita calamitati ale zonei de extractie. Insa pana atunci avem de invatat multe. Dar trebuie sa se reincarce in maxim 10 minute, sa aibe o autonomie de macar 400 km. Dar pentru asta, la momentul asta, este nevoie de revizuirea totala a retelei electrice, adica dimensionarea ei, ceea ce va fi extrem de scump daca se va face pentru absolut fiecare casa, pentru ca presupunem ca fiecare om care are masina va avea una electrica. Dar oricum, la mine pe strada, vara, nu prea pot folosi masina de spalat cum trebuie, imi da eroare mereu de la fluctuatiile de teinsiune, becurile in casa uneori palpaie, iar aerul conditionat de multe ori este inutilizabil. Daca bag si o masina electrica in priza am pus in fund tot cartierul la capitolul electricitate, cred ca explodeaza transformatorul de la colt. asa ca....
|
|
#65
Posted 12 November 2015 - 19:21
#66
Posted 28 November 2015 - 19:46
test_driver, on 11 noiembrie 2015 - 23:32, said:
Dar pentru asta, la momentul asta, este nevoie de revizuirea totala a retelei electrice, adica dimensionarea ei, ceea ce va fi extrem de scump daca se va face pentru absolut fiecare casa, pentru ca presupunem ca fiecare om care are masina va avea una electrica. Dar oricum, la mine pe strada, vara, nu prea pot folosi masina de spalat cum trebuie, imi da eroare mereu de la fluctuatiile de teinsiune, becurile in casa uneori palpaie, iar aerul conditionat de multe ori este inutilizabil. Daca bag si o masina electrica in priza am pus in fund tot cartierul la capitolul electricitate, cred ca explodeaza transformatorul de la colt. asa ca.... |
#67
Posted 29 November 2015 - 13:18
In Constanta in cartierul compozitori care este nou noutz de exemplu nici reteaua de apa nu face fata. Iar aia de curent e la pamant. Si cred ca in orice bloc din romania daca isi cumpara 3 vecini un plugin electric pune in fund reteaua la tot cartierul mai ales seara cand se foloseste mai intens reteaua. Si cred ca nici un vest nu e departe doar ca acolo se respecta si PUZ-ul mai strict decat la noi.
Edited by test_driver, 29 November 2015 - 13:19. |
#69
Posted 30 December 2015 - 13:13
Sunt nou pe aici si am intrat sa aflu care sunt problemele de rutina in exploatarea unui auto electric.
Deocamdata vad ca dezbateti doar chestiuni de principiu. "Ezista" cineva care are o asemenea scula , sa ne comunice din experienta lui? Functioneaza la 12 V ca retea electrica interioara? In cat timp se incarca complet sau notiunea de complet nu exista? etc |
|
#70
Posted 30 December 2015 - 13:18
Nu gasesti, pentru ca nu ai citit cu atentie titlul topicului in care ai postat. Daca il citeai, vedeai ca aici se dezbat doar chestiuni de principiu.
Daca insistai, o idee mai in jos pe pagina, la "Just Cars", ai topic dedicat. Spor. |
#71
Posted 30 December 2015 - 14:24
johnysibiu, on 30 decembrie 2015 - 13:13, said:
Sunt nou pe aici si am intrat sa aflu care sunt problemele de rutina in exploatarea unui auto electric. Deocamdata vad ca dezbateti doar chestiuni de principiu. "Ezista" cineva care are o asemenea scula , sa ne comunice din experienta lui? Functioneaza la 12 V ca retea electrica interioara? In cat timp se incarca complet sau notiunea de complet nu exista? etc Incarcarea tine de capacitatea bateriilor data in KWh, de charger si puterea instalata, KW, a retelei din care se face incarcarea. Adaugi pierderile si iese timpul de incarcare. O priza de 16A tine vreo 3.5KW pana sare siguranta sau ia foc. Daca ai o baterie de 20KWh ar insemna 5.5 ore la un randament de 100% al incarcarii si al chargerului cu conditia ca chargerul sa fie dimensionat fix pe cat poate da reteaua. Cum nici chargerul nu va fix pt 16A, randamentul lui si nici al bateriei nu vor fi de 100%, pierderile adunandu-se, probabil ca te vei duce spre 10 ore cu un astfel de acumulator la o priza de 16A. Pe de alta parte rar vei ajunge cum bateria sub 50% pt ca la 20% deja o sa intri in fibrilatii si o sa o dai in "range anxiety". Leaf de ex are baterie de 24KWh. Un lucru demn de mentionat ar fi ca iarna la drumuri scurte gen 10 km prin oras aeroterma va consuma mai mult decat motorul, chestie pe care posesorii o afla dupa ce cumpara masina. La Leaf de exemplu aeroterma e de 4KW. La o viteza medie de 20Km/h vei face 100 de km in 5 ore. Pune chestiile astea doua cap la cap. Vb despre faptul ca masina poate merge si peste 8 ore prin oras cu o viteza medie de 20km/h dar bateria nu poate tine doar aeroterma 8 ore cu masina parcata. De mers plus incalzit atatea ore nici nu se pune problema. Da, dupa ce se incalzeste in masina va consuma mult mai putin dar asta presupune drumuri lungi, nu sa stai 5-10 km in trafic greu plecand de fiecare data cu masina rece. La motoarele termice inca n-am auzit pe nimeni sa ia in considerare banala aeroterma, caldura produsa de ea fiind considerata pierdere termodinamica nicidecum un castig. Ei bine, la electrice sa plateste si nu dioar ca se plateste dar se si simte mult la autonomie. Cel putin astea mai pricajite cu autonomie de oras. Edited by underb, 30 December 2015 - 14:35. |
#72
Posted 30 December 2015 - 14:41
Din pacate, masina electrica, cea normala, desi e din viitor din multe pct de vedere, e inca in epoca de piatra din altele. De carat te cara dar te cara tinandu-te in frig sau clocindu-te vara cand prinzi un semafor de 3 ori si, la fel ca la inceputurile automobilului stii ca pleci de acasa dar nu esti sigur ca nu te lasa pe drum. Motivele sunt diferite dar efectele sunt aceleasi de unde si "range anxiety" de care am mai amintit. Alta problema este ca nu o poti folosi oricand ai nevoie de ea, deplasarile neplanificate fiind excluse de multe ori din simplul motiv ca masina e la incarcat.
In plus, vehiculele motorizate au insemnat dintotdeauna libertate. Ei, fix la capitolul asta veh electrice pica clasa, libertatea de miscare fiind f restransa. Daca e sa fac o metafora esti ca intr-un acvariu scufundat in ocean. Inoti alaturi de ceilalti pesti dar nu poti iesi din acvariu. Cam atat, ca o dau in filozofii... Edited by underb, 30 December 2015 - 14:53. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users