Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...

sfat achiziție bicicleta pli...
 NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5

Probleme cu instalator Casa verde

Linie vinetie mana stanga
 Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior

Tratament pt piele..canapea

Buget 19k-masina noua-sfaturi
 Grosime adeziv gresie

TVA doar la valoarea adaugata sau...

Inregistrare ecran

M-am inregistrat in e-factura. Ca...
 

Atitudinea catolicismului față de ceilalți și mântuirea sau nu a celorlalți în afara catolicismului

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
201 replies to this topic

#1
Iochanan

Iochanan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,843
  • Înscris: 28.04.2011
Se știe că atitudinea catolicismului față de ceilalți, față de alte Biserici, față de alte culte, față de alte religii era destul de intolerantă și de exclusivistă în trecut, iar câteva fragmente extrase din chiar doctrina de credință a romano-catolicilor (luate chiar prin citarea unei surse catolice) ne vor lămuri într-o oarecare măsură și asupra atitudinii romano-catolicilor față de alții, dar și cu privire la concepția despre mântuirea sau nu a altora în afara catolicismului.

În ziua de astăzi catolicismul își menține în continuare o atitdune intransigentă, specifică, doar că adaugă și mai multă toleranță față de ceilalți, iar acestea se pot vedea din diverse atitudini, cuvântări ale catolicsmului în ziua de azi, mai ales după Conciliul II Vatica. Dar să vedem și care era poziția catolicismului în trecut prin câteva fragmente doctrinare luate spre citare chiar de la un romano-catolic.

<<Papa Inocentiu III, Al patrulea conciliu de la Lateran, Constitutie 1, 1215, ex cathedra: “Este cu adevarat o singura Biserica universala a credinciosilor, in afara careia absolut nimeni nu este mantuit, in care Isus Cristos este atat preot cat si jertfa.”

Papa Bonifaciu VIII, Unam Sanctam, Noiembrie 18, 1302, ex cathedra: Indemnati de credinta fiind, suntem obligati sa credem si sa tinem, una, sfanta, Biserica Catolica si apostolica, si credem cu fermitate , marturismin in mod firesc aceasta Biserica in afara careia nu este mantuire si nici iertare de pacate... Mai mult decat atat, declaram, spunem, definim, si proclamam fiecarei fiinte umane ca prin necesitate absoluta pentru mantuire trebuie sa fie supusi Suveranului Pontiff.”

Papa Clement V, Conciliul din Viena, Decret #30, 1311-1312, ex cathedra: “Insa, intrucat este atat pentru clerul regular cat si clerul secular, pentru superiori si supusi, pentru privilegiati si neprivilegiati, o singura Biserica Universala, in afara careia nu este mantuire, pentru toti fiind un singur Domn, o singura credinta, un singur botez...”

Papa Eugen IV, Conciliul din Florenta, Sesiunea 8, Noiembrie 22, 1439, ex cathedra: “Cel care doreste sa fie mantuit, trebuie mai presus de orice sa aiba credinta Catolica; daca cineva nu o pastreaza pe aceasta intreaga si neprofanata, va pieri fara indoiala pentru eternitate.”

Papa Eugen IV, Conciliul din Florenta, “Cantate Domino,” 1441, ex cathedra: “Sfanta Biserica Romana, cu fermitate crede, profeseaza si propovaduieste ca toti cei care sunt in afara Bisericii Catolice, nu doar paganii dar si evreii sau ereticii si schismaticii, nu pot lua parte la viata vesnica si vor merge in focul vesnic ce a fost pregatit pentru diavol si ingerii sai, daca nu vor fi alaturati Bisericii pana la sfarsitul vietii lor; ca unitatea acestui trup eclesiastic este de o asemenea importanta incat doar pentru cei care persista in el, sacramentele Bisericii contribuie la mantuire, iar posturile, pomenile si alte acte de pietate si practici ale oastei Crestine, produc recompense vesnice; si ca nimeni nu se poate mantui, oricat de multe pomeni ar fi facut si chiar daca a varsat sange in numele lui Cristos, decat daca a perseverat in sanul si unitatea Bisericii Catolice.”

Papa Leon X, al Cincilea Conciliu de la Lateran, Sesiunea 11, Decembrie 19, 1516, ex cathedra: “Caci clerul regular cat si clerul secular, superiorii si supusii, privilegiatii si neprivilegiatii, apartin unicei Biserici universale, in afara careia absolut nimeni nu este mantuit, si cu totii au un singur Domn si o singura credinta.”

Papa Pius IV, Conciliul din Trent, “Iniunctum nobis,” Noiembrie 13, 1565, ex cathedra: “Aceasta credinta Catolica adevarata, fara de care nimeni nu se poate mantui... acum o profesez si cu adevarat tin...”

Papa Benedict XIV, Nuper as nos, Martie 16, 1743, Profesiune de Credinta: “Aceasta credinta a Bisericii Catolice, fara de care nimeni nu se poate mantui, si pe care de buna voie o profesez acum si cu adevarat tin...”

Papa Pius IX, Conciliul Vatican I, Sesiunea 2, Profesiune de Credinta, 1870, ex cathedra: “Aceasta credinta Catolica adevarata, in afara careia nimeni nu se poate mantui, pe care de buna voie o profesez acum si cu adevarat tin...”
>>

Sursa: http://www.forum-cat...cbe2d6c4#p78745

Cum se explică atitudinea catolicismului în trecut și astăzi? Cum se împacă intoleranța din trecut și toleranța sau permisivitatea din ultima vreme, în ciuda păstrării unei anumite intransigențe speicifice romano-catolice? Au greșit romano-catolicii doctrinar și practic cu privire la temele ridicate, ținând cont de schimbările și inconsecvența cu care au acționat? Sunt atitudinile din ultima vreme (ultimele decenii de după Vatican II) consecvente, urmări ale unei reforme sau urmări ale unei infiltrări în Biserica Romană de natură să denatureze și să destabilizeze catolicismul? S-au contrazis romano-catolicii în credința lor fie exprimată doctrinar, fie exprimată practic?

#2
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,594
  • Înscris: 30.07.2003

 Iochanan, on 8th July 2012, 15:16, said:

În ziua de astăzi [...]
În ziua de astăzi ar trebui sa aveti mintea mai limpede si sa realizati manipularea facuta de religii.

Edited by neagu_laurentiu, 08 July 2012 - 14:57.


#3
SophistiKat

SophistiKat

    Semper Fidelis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,502
  • Înscris: 02.10.2010
Ramunc, chiar nu-ti înteleg obsesia pt. catolicism!  :confuzzled:

 Iochanan, on 8th July 2012, 14:16, said:

Cum se explică atitudinea catolicismului în trecut și astăzi? S-au contrazis romano-catolicii în credința lor fie exprimată doctrinar, fie exprimată practic?
Biserica Catolica a sec. 21, în contrast cu cea a sec. 14, e confruntata cu fenomenul globalizarii. Asta-i explica atitudinea. Dar învataturile ei sociale în legatura cu solidaritatea, binele comun, ajutorarea si umanismul integral nu s-au schimbat. Si cum ideea unui "stat universal" nu a fost niciodata straina catolicismului, Vaticanul chiar sustine globalizarea si UE.

Edited by SophistiKat, 08 July 2012 - 15:15.


#4
Zyklona-M

Zyklona-M

    Age, si quid agis!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,532
  • Înscris: 24.10.2011

 Iochanan, on 8th July 2012, 15:16, said:

Hopa, si acolo ai ajuns?
Ia sa le facem o prezentare a ta :lol:

#5
Twinkey

Twinkey

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,100
  • Înscris: 12.04.2012

 SophistiKat, on 8th July 2012, 16:14, said:

Ramunc, chiar nu-ti înteleg obsesia pt. catolicism!  :confuzzled:

Biserica Catolica a sec. 21, în contrast cu cea a sec. 14, e confruntata cu fenomenul globalizarii. Asta-i explica atitudinea. Dar învataturile ei sociale în legatura cu solidaritatea, binele comun, ajutorarea si umanismul integral nu s-au schimbat. Si cum ideea unui "stat universal" nu a fost niciodata straina catolicismului, Vaticanul chiar sustine globalizarea si UE.

Sa speram ca in curand va recunoaste si va oficia si casatorii homosexuale.

#6
Zyklona-M

Zyklona-M

    Age, si quid agis!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,532
  • Înscris: 24.10.2011

 Twinkey, on 8th July 2012, 16:33, said:

Sa speram ca in curand va recunoaste si va oficia si casatorii homosexuale.
Spera, doar atat poti face.  :drac:

#7
SophistiKat

SophistiKat

    Semper Fidelis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,502
  • Înscris: 02.10.2010

 Twinkey, on 8th July 2012, 15:33, said:

Sa speram ca in curand va recunoaste si va oficia si casatorii homosexuale.
Nimeni nu stie ce rezerva viitorul! :)

#8
Iochanan

Iochanan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,843
  • Înscris: 28.04.2011

 Zyklona-M, on 8th July 2012, 16:29, said:

Hopa, si acolo ai ajuns?
Ia sa le facem o prezentare a ta
Te înșeli amarnic. Acele lucruri sunt postate de un catolic tradiționalist; eu nu am făcut decât să le citesc și să le citez și atâta tot. Plus de asta acolo sunt niște traduceri în limba română a unor documente catolice iar pe de altă parte este evident că sunt rodul unuia sau unora care au scodârlit printre documentele magisteriale ale catolicilor.

 SophistiKat, on 8th July 2012, 16:14, said:

Si cum ideea unui "stat universal" nu a fost niciodata straina catolicismului, Vaticanul chiar sustine globalizarea si UE.
Statul universal pe care îl visează catolicismul în nici un caz nu este globalizarea și UE iluministă și francmasonică. Statul universal visat de catolici este acela din evul mediu, doar că perfecționat, în care papa are deplinătatea puterii și toată puterea lumească este la ascultarea față de papa care este întruchiparea puterii spirituale adică a puterii supreme. Asta este doctrina catolică, iar din acest punct de vedere UE este în opoziție față de învățătura de credință sau mai bine zis cu dogma de credință a Bisericii Romano-Catolice.

#9
Iochanan

Iochanan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,843
  • Înscris: 28.04.2011
Politica de la 1366 a regelui ungar romano-catolic Ludovic de Anjou cu privire la rumânii ortodocși și în general la ortodocși și ortodoxie

Quote

În vreme ce românii de la sud și răsărit de Carpați își desăvârșeau organizarea statală, cei dinlăuntrul arcului carpatic au suferit contralovitura măsurilor lui Ludovic de Anjou, îndeosebi din anii 1365-1366, hotărâtori pentru istoria politică a românilor din evul mediu. [...]

Concomitent însă cu inițiativele sale militare și diplomatice îndreptate spre românii din cele două țări extracarpatice, Ludovic a adoptat, în cursul itinerariului său transilvan, un șir de măsuri interne chemate să înrâurească profund și durabil situația românilor dinlăuntrul regatului. Aceste măsuri au fost încorporate în trei acte, din care unul dădea provinciei o nouă organizare judiciară (28 iunie 1366), un altul, a cărei dată exactă nu ne e cunoscută, statua raportul dintre „starea” nobilimii și confesiunea catolică, iar al treilea, care legaliza prigoana împotriva clerului ortodox (20 iulie 1366). [...]

Nobilimea română din Transilvania și categoria socială a cnezilor din care s-a recrutat pătura nobiliară la români a fost obiectul unora dintre cele mai însemnate măsuri ale regelui. Generalizând o tendință mai veche în viața politică a regatului, Ludovic de Anjou a refuzat să mai recunoască cnezilor neconfirmați prin act regal calitatea de nobil; prin distincția răspicată pe care o stabilește între cnezii confirmați prin act regal, asimilați fără restricții nobilimii, și cei care nu beneficiaseră de asemenea confirmare și care erau reduși la condiția modestă a juzilor sătești, Ludovic a subordonat definitiv recunoașterea condiției nobiliare și a stăpânirii cu acest titlu a pământului de hotărârea curții regale. Drepturile tradiționale ale cnezilor moștenite din vremuri străvechi erau astfel anihilate; pentru puterea regală orice alt titlu în afara actului regal de înnobilare era neavenit. Mai mult decât atât, noul regulament judiciar stabilea că în contestațiile cu privire la stăpânirea pământului cei lipsiți de acte temeinice aveau să își susțină cauza nu înlăuntrul Transilvaniei ci la curtea regală. O greutate mai mult și o șansă mai puțin pentru cei care se întemeiau pe un drept tradițional, moștenit, împotriva dreptului nou, în curs de generalizare creat de daniile regale, și o însemnată ușurare pentru titularii acestora. Dreptul scris și cancelaria regală deveneau de acum înainte singurele surse legale ale stăpânirii pământului, în vreme ce drepturile tradiționale erau abolite: situație excepțională, favorizantă pentru tendința nobilimii de a accelera deposedarea cnezilor români de dreptul lor la stăpânirea pământului și la privilegiile care decurgeau din ea.

Tot atât de însemnată pentru politica regelui față de aspectele corelate ale stăpânirii feudale a pământului și ale calității de nobil e hotărârea sa de a-i exclude pe nobilii necatolici de la dreptul la stăpânirea cu titlu nobiliar a pământului: „nici un altul decât numai cel care e adevărat catolic și care cultivă cu fidelitate credința pe care o ține și o mărturisește biserica romană poate să păstreze și să posede stăpâniri cu titlu nobiliar sau cu titlu de beneficiu ...” (notă de subsol: Adoptată la cererea franciscanilor din regiunea Caransebeș pentru teritoriile supuse activității lor misionare, această decizie a lui Ludovic de Anjou ne e cunoscută prin textul de confirmare a ei emis de Sigismund de Luxemburg; foarte probabil ea datează din 1366.) Așadar, după ce a legat calitatea de nobil de recunoașterea prin act scris a cancelariei regale, Ludovic de Anjou a condiționat dreptul de stăpânire a pământului cu titlu nobiliar și de apartenența la confesiunea catolică. Noua măsură care condiționa dreptul de stăpânire asupra pământului și recunoașterea calității de nobil de apartenența la confesiunea romano-catolică ne introduce în înțelegerea politicii regelui față de o altă mare realitate a societății românești cuprinse în vasta și rapida acțiune de reorganizare întreprinsă de el în 1366, anume biserica ortodoxă.

Concomitent, probabil, cu măsura precedentă, Ludovic a adoptat și a treia hotărâre a sa, complementară față de cea anterioară. Un act regal emis la 20 iulie 1366 din Lipova și păstrat în exemplarul destinat comitatelor Cuvin și Caraș poruncea categoric nobililor și celorlalți stăpânitori de pământ, cetăților și orașelor regale pe teritoriile cărora se aflau preoți „slavi sau schismatici” să-i înfățișeze împreună cu familiile lor comitelui Benedict Himfy la data fixată de acesta; el urma să le aplice ordinele ce aveau să-i sosească între timp de la rege. Ordinul regal a deschis prigoana sistematică și legalizată împotriva clerului ortodox, prigoană pe care avea să o continue până la sfârșitul domniei lui Ludovic.

Stabilirea raportului obligator între condiția nobiliară și apartenența la catolicism, pe de o parte, și măsurile adoptate împotriva clerului ortodox, pe de altă parte, nu au fost decât manifestările diferite ale aceluiași țel: înlăturarea confesiunii ortodoxe din viața politică a țării.

Presimțind reacțiile pe care aceste măsuri aveau să le provoace inevitabil și care, adăugându-se vechilor nemulțumiri, aveau să dea caracter exploziv situației și altminteri foarte încordate din Transilvania, Ludovic de Anjou a introdus în provincie o nouă organizare judiciară de caracter excepțional. Răspunzând chemării tuturor nobililor „țării noastre transilvane” care îndurau „neajunsuri zilnice și nenumărate hoții”, „tâlhării” și „alte fapte criminale” din partea a „diverși răufăcători” „îndeosebi rumâni” din această „țară a noastră”, regele acordă la 28 iunie 1366 nobilimii un privilegiu excepțional care avea să-i permită „să extermine sau să nimicească din această țară pe răufăcătorii de orice nație, anume rumâni”. Noul sistem de justiție expeditivă îngăduia condamnarea și executarea învinuiților de către acuzatorii lor pe temeiul mărturiei unui număr variat de martori, mai mic în caz de flagrant delict sau mai mare pentru cazurile cu „inculpare notorie”. Conceput pentru a permite nobililor să facă față, cu mijloace excepționale, stării de puternică încordare socială și politică pe care o divulgă fără înconjur, noul sistem judiciar introdus de actul regal întemeiat pe instanțe organizate ad-hoc de pârâș, era, în ciuda aparențelor de reciprocitate pe care se străduia să le salveze, o formulă de represiune legalizată încredințată nobilimii, pentru apărarea pozițiilor ei. Pe deasupra, actul regal aduce și prima discriminare legală, după criteriul etnic, referitoare la rumâni, cunoscută în istoria Transilvaniei.
sursa: Șerban Papacostea, Geneza statului în evul mediu românesc, editura Dacia, 1988, pag. 85-88.

Quote

Acest proces poate fi pus în legătură cu politica dusă de regele Ungariei Ludovic I de Anjou. În anul 1366, acesta emite un decret la Turda ce conținea și prevederi legale îndreptate explicit contra românilor (presumptuosam astuciam diversorum malefactorum, specialiter Olachorum, in ipsa terra nostra existencium – răutățile diverșilor raufăcători, in special ale românilor; exterminandum seu delendum in ipsa terra malefactores quarumlibet nacionum, signanter Olachorum – să fie izgoniți ori exterminați din această țară răufăcătorii de orice nație, dar în special românii). Prin același decret aparteneța la nobilime (nobilis Hungarus) este condiționată de de aparteneța la Biserica Catolică, excluzând în acest fel din rândurile aristocrației pe românii ortodocși. Motivele unei astfel de politici restrictive erau de natură politico-religioasă, statutul privilegiat de “nobil ungar” fiind considerat incompatibil cu aparteneța la confesiunea otrodoxă, considerată schismatică, mai ales într-un stat ca cel medieval ungar, investit cu o “misiune apostolică” de către Sfântul Scaun .

Quote

Decretul din Turda din 1366 a avut și consecințe economico-sociale asupra dizolvării “starii românilor” (Universitas Valachorum) din Transilvania, introducând condiționarea apartenenței la nobilime de posesia unui certificat regal de donație ce confirma proprietatea funciară. În mod tradițional, elita românească (juzi sau cnezi: iudices , knezes) ce guverna în baza unui drept preponderant cutumiar (ius valachicum, cu varianta sa feudală ius keneziale), nu poseda documente de proprietate scrise și nici nu a putut să-și procure certificatele regale de donație introduse după 1366. Aceasta a dus la o treptată expropriere a aristocrației româneși, care rămânând ortodoxă, era oricum exclusă de la apartenența oficială la nobilimea ungară (nobilis Hungarus). Lipsiți de titluri de proprietate și de recunoașterea formală a drepturilor nobiliare, elita ortodoxă românească s-a subțiat numeric după 1366, nemaiputându-și trimite reprezentanții în adunările stărilor.
http://ro.wikipedia....itas_Valachorum

Quote

Condițiile impuse de decret pentru menținerea și/sau accesul la statutul de nobil (în special condiția apartenenței la Biserica Romano-Catolică și a posesiei unui certificat regal de donație asupra pământului stăpânit) au dus la o selecție a clasei nobiliare în următoarele secole, ceea ce a accelerat declinul clasei sociale a românilor (Universitas Valachorum).

Quote

După proclamarea primei Biserici Ortodoxe Metropolitane Române (1359) și după campaniile militare eșuate împotriva Țării Românești și Moldovei, Decretul a dorit să elimine influența bisericii ortodoxe în Regatul Ungariei considerat teritoriu apostolic catolic.
http://ro.wikipedia....tul_de_la_Turda

#10
Zyklona-M

Zyklona-M

    Age, si quid agis!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,532
  • Înscris: 24.10.2011
Unii nu pot mesteca linistiti si atunci sar sa muste....

Edited by Zyklona-M, 28 September 2012 - 08:42.


#11
searcher-star

searcher-star

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,274
  • Înscris: 07.01.2009

 Iochanan, on 28 septembrie 2012 - 07:59, said:

regele acordă la 28 iunie 1366 nobilimii un privilegiu excepţional care avea să-i permită „să extermine sau să nimicească din această ţară pe răufăcătorii de orice naţie, anume rumâni”. Noul sistem de justiţie expeditivă îngăduia condamnarea şi executarea învinuiţilor de către acuzatorii lor pe temeiul mărturiei unui număr variat de martori, mai mic în caz de flagrant delict sau mai mare pentru cazurile cu „inculpare notorie”. Conceput pentru a permite nobililor să facă faţă, cu mijloace excepţionale, stării de puternică încordare socială şi politică pe care o divulgă fără înconjur, noul sistem judiciar introdus de actul regal întemeiat pe instanţe organizate ad-hoc de pârâş, era, în ciuda aparenţelor de reciprocitate pe care se străduia să le salveze, o formulă de represiune legalizată încredinţată nobilimii, pentru apărarea poziţiilor ei.

Nu vreau sa fiu rau, mai ales ca vorbim de ai mei, dar daca eram si pe atunci ca pe la italieni sau spanioli acuma, parca pricep asemenea masuri. Mai ales ca n-au fost prea bine aplicate din moment ce suntem inca aici, si vorbim romaneste si suntem ortodocsi. Englezii protestanti de pilda au fost mult mai duri cu irlandezii catolici.

 Iochanan, on 08 iulie 2012 - 14:16, said:

Se ştie că atitudinea catolicismului faţă de ceilalţi, faţă de alte Biserici, faţă de alte culte, faţă de alte religii era destul de intolerantă şi de exclusivistă în trecut, iar câteva fragmente extrase din chiar doctrina de credinţă a romano-catolicilor (luate chiar prin citarea unei surse catolice) ne vor lămuri într-o oarecare măsură şi asupra atitudinii romano-catolicilor faţă de alţii, dar şi cu privire la concepţia despre mântuirea sau nu a altora în afara catolicismului.

Cum se explică atitudinea catolicismului în trecut şi astăzi?
Pai toate religiile sunt aplicate asa de oameni. Pana si sectele budiste s-au batut cu armate in regula, prin Tibet, prin Japonia... Confucianistii cu budistii in China...

Revenind insa la ortodocsi, uite, cand un catolic se convertea la ortodoxie era intrebat daca se dezice de suveranitatea Papei, SI DACA IL AFURISESTE pe zisul Papa.
Deci nu eram nici noi mai altfel.

Si asa cum exista si azi catolici care nu cred in mantuirea non-catolicilor, asa exita si ortodocsi care nu cred in cea a non-ortodocsilor.

Edited by searcher-star, 28 September 2012 - 10:52.


#12
seliana

seliana

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 365
  • Înscris: 19.09.2012

 SophistiKat, on 08 iulie 2012 - 15:14, said:

Ramunc, chiar nu-ti înteleg obsesia pt. catolicism!  Posted Image

Biserica Catolica a sec. 21, în contrast cu cea a sec. 14, e confruntata cu fenomenul globalizarii. Asta-i explica atitudinea. Dar învataturile ei sociale în legatura cu solidaritatea, binele comun, ajutorarea si umanismul integral nu s-au schimbat. Si cum ideea unui "stat universal" nu a fost niciodata straina catolicismului, Vaticanul chiar sustine globalizarea si UE.

Biserica Catolica chiar daca a ajuns in sec 21 a pastrat spiritul Inchizitiei, spirit intolerant si absurd in multe cazuri. Am citit curand cum ca in Germania a fost adoptata recent o lege care exclude de la liturghiile catolice pe cei ce nu platesc taxa ecleziastica. Cei ce nu platesc nu vor fi asistati de preot la inmormantare, nu for putea boteza copiii. Din aceste taxe care inseamna 8-9% din veniturile anuale ale germanilor, sfantului scaun ii revin cam 6,5 miliarde de euro anual. Si asta intr-o tara europeana moderna care se considera civilizata. Pe de alta parte, Biserica Catolica a pierdut realitatea spirituala cu multe secole in urma si nu cred ca va fi vreodata posibil sa o redobandeasca. In fond este doar o institutie profitabila, materialista care in agonia de a supravietui spera ca macar castigurile sa le poata pastra.

#13
SophistiKat

SophistiKat

    Semper Fidelis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,502
  • Înscris: 02.10.2010

 seliana, on 28 septembrie 2012 - 15:28, said:

...a pierdut realitatea spirituala cu multe secole in urma si nu cred ca va fi vreodata posibil sa o redobandeasca. In fond este doar o institutie profitabila, materialista care in agonia de a supravietui spera ca macar castigurile sa le poata pastra.
Stimabila, lucrurile mentionate de tine ramân valabile si în cazul ortodoxiei. Si nici macar protestantismul nu e imaculat! Posted Image

Da, institutiile religioase au gresit, gresesc si vor mai gresi fiindca sunt compuse din oameni, si oamenii fac tâmpenii.

Edited by SophistiKat, 28 September 2012 - 16:01.


#14
seliana

seliana

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 365
  • Înscris: 19.09.2012

 SophistiKat, on 28 septembrie 2012 - 16:00, said:

Stimabila, lucrurile mentionate de tine ramân valabile si în cazul ortodoxiei. Si nici macar protestantismul nu e imaculat! Posted Image

Da, institutiile religioase au gresit, gresesc si vor mai gresi fiindca sunt compuse din oameni, si oamenii fac tâmpenii.

Ar fi totusi o diferenta: In tarile ortodoxe nu stiu de existenta legilor de stat care sa impuna taxele ecleziastice. Biserica este oarecum separata de stat. Taxele la ortodocsi sunt facultative si oricum nu reprezinta procent prea mare fata de veniturile unor oameni. De acord cu dvs ca oamenii fac greseli. Greseli insa au facut nazistii nemti si fascistii lui Mussolini si pe deasupra au fost sustinuti material si ideologic de catre Vatican. Sper ca sunteti de acord cu mine ca Vaticanul este o institutie terorista dpdv ideologic si al intolerantei! Tocmai pentru ca e facuta de oameni si oamenii de acolo isi impun propriile conceptii si au propriile obiective.

#15
Zyklona-M

Zyklona-M

    Age, si quid agis!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,532
  • Înscris: 24.10.2011

 seliana, on 28 septembrie 2012 - 16:16, said:

Ar fi totusi o diferenta: In tarile ortodoxe nu stiu de existenta legilor de stat care sa impuna taxele ecleziastice. Biserica este oarecum separata de stat. Taxele la ortodocsi sunt facultative si oricum nu reprezinta procent prea mare fata de veniturile unor oameni. De acord cu dvs ca oamenii fac greseli. Greseli insa au facut nazistii nemti si fascistii lui Mussolini si pe deasupra au fost sustinuti material si ideologic de catre Vatican. Sper ca sunteti de acord cu mine ca Vaticanul este o institutie terorista dpdv ideologic si al intolerantei! Tocmai pentru ca e facuta de oameni si oamenii de acolo isi impun propriile conceptii si au propriile obiective.

Iti garantez ca Biserica Catolica este mult mai permisiva si mai toleranta din mai multe puncte de vedere decat Biserica Ortodoxa.
Din punctul meu de vedere, BO este o biserica retrograda.

In ceea ce priveste taxele, acestea sunt obligatorii si in Biserica Ortodoxa.

Ma vad obligata sa republic asta:

 Zyklona-M, on 27 septembrie 2012 - 00:53, said:

Mataluta, n-ai priceput nimic.
Orice enorias plateste o cotizatie anuala la biserica. Poti sa-i spui abonament daca te face sa intelegi mai bine.
Platirea cotizatiei anuale dovedeste apartenenta lui la biserica. Modul in care cotizatia respectiva ajunge la biserica, difera de la stat la stat, de la parohie la parohie.
In cazul Germaniei, cotizatia este platita prin intermediul statului. Statul colecteaza cotizatia (sub forma de impozit) de la fiecare cetatean si o redirectioneaza catre biserica de care apartine.
In Romania, cotizatia este platita direct la biserica de catre enorias. Si acest lucru e valabil si in BOR.

Asa cum spuneam, Biserica Catolica nu percepe taxe suplimentare enoriasilor (deci platitorilor de cotizatie anuala) pentru serviciile obligatorii: botez, cununie, inmormantare. Prin botez, cununie si inmormantare ar trebui sa treaca orice crestin catolic, in consecinta sunt incluse in "abonament".
Acu' ai priceput?
Eh, episcopului german a hotarat ca daca un enorias nu mai doreste sa plateasca "abonamentul" catre Biserica, inseamna ca nu se mai considera membru al bisericii respective (se autoexcomunica). In consecinta, nu mai are nevoie de serviciile bisericii pentru botez, cununie si inmormantare.

Vaticanul are bani fiindca, in primul rand, stie sa si-i gestioneze.
BOR primeste o gramada de bani de la populatie dar ai vazut pe undeva sa se tina o evidenta a lor? Zi-mi de cate ori, atunci cand ai dat bani la biserica sau ai cumparat ceva de la magazinele bisericii si ai primit chitanta? Candf iti vine popa acasa cu botezul iti da chitanta pentru banii pe care ii dai?
Ia vezi la Vatican, daca vrei sa cumperi ceva de la magazinele din incinta cum primesti bon fiscal pe ceea ce ai cumparat.

Edited by Zyklona-M, 28 September 2012 - 17:31.


#16
Lovian

Lovian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,655
  • Înscris: 01.04.2011

 Zyklona-M, on 28 septembrie 2012 - 17:25, said:


Din punctul meu de vedere, BO este o biserica retrograda.


De ce? Pentru ca nu le permite pedofililor sa fie preoti?!

#17
Zyklona-M

Zyklona-M

    Age, si quid agis!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,532
  • Înscris: 24.10.2011

 seliana, on 28 septembrie 2012 - 16:16, said:

Greseli insa au facut nazistii nemti si fascistii lui Mussolini si pe deasupra au fost sustinuti material si ideologic de catre Vatican. Sper ca sunteti de acord cu mine ca Vaticanul este o institutie terorista dpdv ideologic si al intolerantei! Tocmai pentru ca e facuta de oameni si oamenii de acolo isi impun propriile conceptii si au propriile obiective.
Ai si argumente in acest sens sau doar vrei sa dovedesti ca esti de-o ignoranta crasa in domeniu?
Poti sa dovedesti ca Vaticanul a sustinut material si ideologic fascismul si nazismul?
Poti sa dovedesti ca Vaticanul este o institutie terorista sau doar versi si tu pe aici fiere ortodoxa?

 Lovian, on 28 septembrie 2012 - 17:30, said:

De ce? Pentru ca nu le permite pedofililor sa fie preoti?!

http://www.realitate...ori_406051.html

Faci ce faci si tot la putulica iubitoare de dosuri ajungi. Am zis eu ca tu ai creierul in capul putulicii. Incearca si altceva ca deja dovedesti ca te dor bataturile din palme.

Edited by Zyklona-M, 28 September 2012 - 17:38.


#18
Lovian

Lovian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,655
  • Înscris: 01.04.2011

 Zyklona-M, on 28 septembrie 2012 - 17:37, said:

http://www.realitate...ori_406051.html

Faci ce faci si tot la putulica iubitoare de dosuri ajungi. Am zis eu ca tu ai creierul in capul putulicii. Incearca si altceva ca deja dovedesti ca te dor bataturile din palme.

Oaaau! Un caz de pedofilie?! Doar atat?Posted Image  Comparativ cu fenomenul zecilor de mii de cazuri de popi pedofili din biserica catolica si greco-catolica, bo este intr-adevar retrograda.

 Zyklona-M, on 28 septembrie 2012 - 17:37, said:

Ai si argumente in acest sens sau doar vrei sa dovedesti ca esti de-o ignoranta crasa in domeniu?
Poti sa dovedesti ca Vaticanul a sustinut material si ideologic fascismul si nazismul?
Poti sa dovedesti ca Vaticanul este o institutie terorista sau doar versi si tu pe aici fiere ortodoxa?


Pai...n-a dovedit-o istoria indeajuns?  Posted Image

Edited by Lovian, 28 September 2012 - 17:42.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate