Opel Astra G motor Z16SE - nu functioneaza AC
Last Updated: Jun 28 2012 20:22, Started by
ciprake
, Jun 27 2012 20:06
·
0
#1
Posted 27 June 2012 - 20:06
Buna seara. Am un Opel Astra G, motor Z16SE, am probleme cu A/C. A avut bobina de pe compresor cu siguranta termica intrerupta, am luat alta bobina care avea si dioda antiinductie intrerupta si am reparat-o. Am montat o dioda Shotky de vreo 3 amperi si am fost la un un amic care are un atelier service si mi-a inlocuit bobina ( a durat in jur de o ora ). A cuplat ambreiajul la compresor dar a sarit o sig. de 7,5A pe care a inlocuit-o si a iesit fum din dioda., pe care am scos-o de tot si a pornit AC. Din pacate n-am mai avut timp sa inlocuiesc dioda ca am infundat putin portiera si cum sambata trebuie sa plec din tara m-am grabit sa repar/vopsec portiera. Azi cand am luat din service masina am observat ca nu mai merge AC, pe OP-COM am cod P1530 - <Unknown DTC> (04) - Present si in bord aprins martorul ala de deasupra bateriei ceva cu racirea (un dreptunghi cu o steluta in interior). Pe mufa care alimenteaza bobina ambreiajului de la compresor nu mai am 12V, sigurantele de 7,5A, 40A OK. Sunt 0 la mecanica, dar ma pricep la electronica - si culmea stiam ce face dioda aia - as putea rezolva singur problema? Ce ar putea fi defect? Multumesc.
|
#4
Posted 27 June 2012 - 23:47
A/C Clutch Circuit Malfunction inseamna acea eroare.
Intra pe modulul de racire a motorului (engine cooling module). Sper ca ai asa ceva si ca nu e controlat direct din ECU ca la Z14XEP. Daca e comandat direct din ECU, vezi ca mai ai niste relee si sigurante si langa baterie. Este o cutie neagra, ca cea de langa oala amortizorului, doar ca putin mai scurta. |
#5
Posted 28 June 2012 - 06:37
DarkAngelBv, on 28th June 2012, 00:47, said: A/C Clutch Circuit Malfunction inseamna acea eroare. Intra pe modulul de racire a motorului (engine cooling module). Sper ca ai asa ceva si ca nu e controlat direct din ECU ca la Z14XEP. Daca e comandat direct din ECU, vezi ca mai ai niste relee si sigurante si langa baterie. Este o cutie neagra, ca cea de langa oala amortizorului, doar ca putin mai scurta. Mai am niste sigurante si 2 relee. Sigurantele sunt bune, nu stiu cum sa scot releul. Am tras putin de fire, am tras si de capul releului, n-am idee cum se demonteaza. |
#6
Posted 28 June 2012 - 07:12
baga incet o surubelnita sub releu si iese. Si verifica bobina ambreiajului, ca ceva nu este in regula acolo.
|
#7
Posted 28 June 2012 - 07:13
Bobina e ok, tre' sa-i mai pun o dioda. Nu merge nici ventilatorul de pe interiorul radiatorului, are vreo legatura? sau ala porneste numai daca porneste AC si e nevoie
Edited by ciprake, 28 June 2012 - 07:14. |
#8
Posted 28 June 2012 - 09:09
are legatura cu erorile, dar trebuie sa porneasca compresorul chiar si fara acel ventilator montat.
|
#9
Posted 28 June 2012 - 13:19
DarkAngelBv, on 28th June 2012, 10:09, said: are legatura cu erorile, dar trebuie sa porneasca compresorul chiar si fara acel ventilator montat. Am gasit o siguranta de 7,5A sarita, ieri mi-a scapat. Motivul: cand am inlocuit sig termica din bobina am pus una de dimensiunu mai mari in exteriorul locasului. Datorita dilatarii sau socurilor mecanice corpul sigurantei s-a atins de partea metalica a bobinei, deci face un scurt la masa. Am pregatit alta bobina ca sa nu dureze mult si mi-o va inlocui un amic deseara. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users