Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
OBD2 over Bluetooth
Last Updated: Jun 19 2021 19:54, Started by
crz
, Apr 01 2012 22:16
·
0
#1
Posted 01 April 2012 - 22:16
Salutari.
Doua note pentru inceput: - am cautat subiectul si, desi aparent este ceva la moda si destul de frecvent intalnit, nu am gasit sa fi fost discutat pe forum; - subiectul e legat si de info corner si de service area si de tutoriale....ma rog, prea multe arii. In masura in care considerati (mods) ca subiectul trebuie tratat intr-una din ariile specifice, va rog sa-l mutati. Acum, despre "treaba": Acum vreo 3 saptamani, un prieten bun a venit cu o jucarie. Un device care, chipurile, odata infipt in mufa de diagnoza a masinii sale, putea fi conectat la orice telefon / laptop / tableta detinatoare de interfata Bluetooth. Prin aceasta conexiune, chipurile, se puteau citi o multitudine de senzori. Printre acestia, si unii care sa-ti spuna consumul masinii . Detalii: "Device"-ul il puteti gasi sub denumiri diferite. Cea mai comuna este o combinatie de genul "interfata OBD 2 bluetooth" sau ceva care sa contina si "ELM 327". Definitia pentru OBD 2 o gasiti aici (wikipedia). ELM nu stiu ce inseamna. Pentru ca nu vreau sa fac reclama vreunui distribuitor local, iata si un link cu el pe amazon.com: produsul de 18USD Pret in Romania: aprox. 100RON, maxim 150, in functie de unde locuiti. Compatibilitate (cu masini): se pare ca orice masina produsa dupa '96 poate fi "citita". Compatibilitate (cu device-uri): orice device cu bluetooth si pentru care exista o aplicatie care sa si foloseasca datele receptionate. Pentru rezultate optime, recomand ca peste cei 100ron cheltuiti cu device-ul sa mai dati 10-15ron pe o aplicatie full (cam atat costa pe android market). Cele free sunt ok, la cele platite se simte ca oamenii s-au straduit mai tare . Ce poti face: 1. citirea alarmelor: desi eu n-am nici o alarma, se pare ca altii au reusit sa dea de cap anumitor probleme extrem de simple, fara vizite costisitoare in service. De asemenea, elimina situatiile in care ai fi la mana mecanicilor (pentru ca ei au interfetele + codurile de eroare, iar tu nu). 2. citirea diversilor senzori: printre altele, pot vedea: - viteza (cea indicata si de vitezometru, insa in format digital); - viteza (GPS, pentru dispozitivele care au GPS - bun pentru a vedea diferentele intre OBD si viteza reala); - turatia motorului; - debitul de aer, temperatura sa la admisie; - alte chestii legate de amestec, bla bla, toate impreuna dau consumul ; - un miliard (ei, nu chiar, dar multi) de alti senzori - eu am pierdut vreo ora butonand la aplicatie . Cam atat pot spune eu, pana acum. Din pacate nu am avut timp prea mult la volan alaturi de aplicatie / device. Sunt probleme privind calculul consumului (in special al celui mediu), pentru ca aplicatia trebuie configurata (tipul motorului, etc). In rest, este destul de utila. Va invit sa impartasiti si experientele voastre . crz |
#3
Posted 01 April 2012 - 22:56
Sunt suficient de bine dispus ca sa iti explic pe intelesul tau.
"faza" e ca, in general, pe forumuri sunt oameni care impartasesc experiente, pareri, informatii. In thread-ul asta e vorba despre un device care te ajuta in exploatarea masinii. Reclama nu vad la ce ar putea fi, cu exceptia cazului in care iti imaginezi ca vand pe amazon.com ceva ce as putea vinde in romania de 3 ori mai scump. Furor - la adresa cui, sau a ce si, mai ales, manifestat print-un mesaj lung si prietenos?! Extaz - nu e cazul, din moment ce am facut niste consideratii extrem de lumesti si practice. Sper ca te-am lamurit. Sper ca nu vei continua off-topic . Edited by crz, 01 April 2012 - 22:56. |
#4
Posted 01 April 2012 - 23:07
E foarte misto jucaria, singura ei problema (ca si in cazul versiunii pe cablu a ELM 327) e ca se poate conecta doar la calculatorul motorului nu si la celelalte clima,confort,air-bag, etc. etc. Prin urmare, daca vrei sa vezi de ce ai "Check engine" in bord e super-ok, dar daca vrei resetezi intervalul de service, atunci da cu virgula si nu te lasa.
|
#5
Posted 24 May 2012 - 20:08
Salut am cumparat de pe dealextreme un astfel de device 20$ si transport gratuit,(a durat cam 3 sapt transportul) sunt foarte, multumit de el, programul de pe google play OBD Check este foarte customizabil , iar impreuna cu senzorii tabletei, GPS, Accelerometru etc. poti sa faci tot felul de lucruri distractive.
Device-ul poate doar sa citeasca datele din ECU fara sa poti modifica ceva. Pot sa zic ca a meritat totii banii si asteptarea. |
#6
Posted 27 June 2012 - 10:08
mi`am cumparat si eu o jucarie de asta ....
cam ce se poate face cu ea ? ce programe se mai pot folosi ? |
#7
Posted 27 June 2012 - 10:18
Eu folosesc Torque ( pe Android) cu un ELM327 pe Bluetooth. E ok pentru citire / resetare de erori.
|
#8
Posted 10 August 2012 - 18:20
Salut! La ce se refera ELM327? Ce ofera in plus in afara de cele care nu au elm 327?
Catalin7810: care dintre modelele de pe dealextreme le-ai cumparat? Se gaseste si vreun soft pentru telefonul mobil care sa comunice cu dispozitivul in discutie? Ma intereseaza consumul instantaneu pentru un Logan 1.2 an fabricatie 2011. http://dx.com/s/obd ...html?sort=Price Multumesc anticipat! |
#9
Posted 10 August 2012 - 19:00
ELM327 este incompatibil cu loganurile din 2008 incoace. De asemenea, este incompatibil cu foarte multe masini de generatie mai noua, carora li s-a schimbat protocolul de comunicatie din considerente de protectie/copyright, etc.
De exemplu, la masina mea, Megane din 2006, nu merge ELM 327. La loganul facut in 2007 merge. Si da, Marius are perfecta dreptate, masinile moderne au mult mai multe chichite care pot fi studiate decat acel "check engine" si stergerea de erori. Edited by cristi.r, 10 August 2012 - 19:28. |
#11
Posted 14 August 2012 - 14:57
@rasistu,
Eu o folosesc pe o masina din 2002. Cu siguranta ai si tu interfata, fiind un model mai nou, insa daca vrei sa fii sigur cauta pe sub bord (in zona soferului) o mufa care arata cam asa (sunt mai multe poze acolo). Nu am avut probleme de functionalitate de cand am infipt modulul in mufa corespunzatoare, in urma cu cateva luni de zile . Folosesc tot Torque pentru Android, versiunea platita (pana in 20RON de pe market). Are o functie faina de inregistrare video cu overlay in care pui datele citite in timp real (viteza, rpm, etc). |
#12
Posted 14 August 2012 - 20:26
Are si Rasistul pe Panda, doar e masina moderna cu comunicatie CAN-BUS intre periferice.
Vreau o dracie de genul pentru Prius sa-i vad turatia si alti parametrii motor (ea pe bord afiseaza doar viteza, treapta de viteza de la cutie si nivelul de la carburant, in rest pauza) si de asemenea la un Passat din casa pentru starea motorului si alte chestii specifice respectivei masini. Poate furniza functie de calculator de bord, gen ScanGauge? |
#13
Posted 14 August 2012 - 22:02
ok,ok, mufa am dar vreau sa stiu despre dracia asta bluetooth, daca e chinezarie proasta si o sa am erori cu ea sau alte neplaceri
|
#14
Posted 14 August 2012 - 22:18
Asta ramane sa vezi din review-uri si pareri ale utilizatorilor. Dracia in sine se alimenteaza cu +12V din mufa si comunica prin protocolul OBD-II cu masina, teoretic nu exista risc, dar totusi exista sanse ca ceva naspa sa se intample.
|
#15
Posted 15 August 2012 - 21:56
Nu stiam de ScanGauge, pare interesant. Torque Pro are (printre altele) si posibilitatea de a afisa consumul instantaneu / mediu / "long time average". Ii poti seta capacitatea rezervorului dupa care primesti si estimari legate de distanta ramasa de parcurs.
Singura deficienta majora legata de "trip computer functionality" este ca tot calculul de consum este indirect, derivat din valorile unor senzori si bazandu-se pe niste formule si constante (la masina mea cel putin, nu stiu la altele cum e). Evident, e loc de erori, deci eu nu prea ma bazez pe informatiile astea. In schimb, e posibil ca alte aplicatii sa fie mai ok, iar ceea ce tine doar de valorile senzorilor disponibili este perfect corect si se actualizeaza rapid. O sa incerc sa-mi fac timp zilele astea pentru un set de screenshot-uri ale aplicatiei pe care o folosesc eu precum si un mic clip demonstrativ pentru a vedea cam care e delay-ul la citirea informatiilor. |
|
#16
Posted 16 August 2012 - 08:23
#18
Posted 10 October 2012 - 01:53
[ http://www.autelscanner.com/upload/images//Autel-MaxiScan-MS509_66409.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Am vazut si o chestie standalone numita MaxiScan MS509 si care nu stiu daca face mai multe decat interfata discutata aici (apropos, ulima versiune e 1,5 am inteles) + programul de PC sau Android. Teoretic ar trebui ca programele sa poata fi updatate mai usor decat un MS509, dar nu stiu daca acesta are acces la mai multe functii decat un ELM 327. Daca MS509 e mai destept cred ca merita pretul (doar) dublu fata de o simpla interfata OBD. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/PT5ClotcYEU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users