Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
SOBE de caramida, de zidarie, diverse sobe, focare
#6841
Posted 22 November 2014 - 17:34
1.jpg 34.12K
91 downloads
Ca sa nu va mai certati pe teracote sau zidarie, uitati ceva f frumos care ar trebui sa impace pe toata lumea, are si teracota, dar si masiv de zidarie, si lejanca si tot ce trebuie, deci nu discutam gusturile caci nu se discuta. Sa fiti linistiti ca fericirea e de neajuns... |
#6842
Posted 22 November 2014 - 18:48
silenced, on 22 noiembrie 2014 - 17:16, said: Dar.... am o problema mare....cu izolatia asta....are si ea un neajuns..... E mai frig vara in casa decat iarna, si nu glumesc cand spun asta.... Vara temp medie in camera e de 20-21, iar acum intre 21-23, dar pot ajunge la 27 cand inchid usa la camera caci sunt friguros de afara, si fac o baie de caldura binevenita.... Foarte interesanta afirmatie ta @Silenced ... Am la activ 3 locuinte ( 2 renovate , 1 nou construita, suprafete intre 100-200mp utili ) unde am avut ocazia sa conving proprietarii sa izoleze temeinic, in spiritul celor mentionate de Andrei, si sa si urmaresc prin masuratori concrete si consistente comportamentul termiv de-a lungul anului, atit inainte cit si dupa izolare. ... Pt sezonul rece / iarna nu pot decit sa confirm utilitatea unei izolatii > 10cm polistiren/vata, este de departe cea mai buna metoda de a reduce costurile de incalzire si a avea un confort foarte bun. Vara insa, in toate cele 3 cladiri pe care le-am monitorizat, aceasta izolatie foarte eficienta, pare sa aiba un efect pervers ... Intradevar ... tine racoarea ... dar atita timp cit nu se genereaza caldura in interior prin traiul de zi cu zi . In momentul in care e foarte cald afara, daca ai avut ghinionul sa se incalzeasca interiorul, izolatia impiedica racirea si nu mai poti controla temperatura interioara fara un echipament de racire activa, consumator de energie . Personal am ajuns la concluzia ca in momentul in care izolatia > 15 cm e aprope obligatorie montarea unui sistem de ventilatie gen tubulatura provensala pt a evacua caldura interioara si a evita supraincalzirea, asta ca sa nu recurgem la sisteme de racire mai avansate si scumpe. Poate ne dai citeva detalii despre cum e izolata casa ta, cum reusesti sa evacuezi/controlezi caldura din interior vara, etc. as.tfel incit sa te bucuri de racoare vara in conditii de locuire permanenta @Admini Daca nu ne incadram in topic va rog sa mutati interventia mea la topicul de Izolatii Case si sa continuam acolo .. |
#6843
Posted 22 November 2014 - 18:55
Bun, ca sa revenim ontopic, incep conceperea sobei...stiu ca andrei este adeptul calculelor de la bun inceput insa asa cum spuneam, casa a fost facuta pentru incalzire centralizata cu un cazan, cuptorul fiind un moft..scopul este gatitul in primul rand si o sursa de incalzire locala, punctuala mai bine zis...dpmdv nimic nu se compara, cand traiesti la tara, cu o soba incinsa, sau un foc deschis, langa care sa-ti dezgheti oasele dupa ce ai inghetat toata ziua pe afara...
Bun, am construit si un soclu pentru ceea ce voiam sa fie un cuptor simplu...intre timp m-am cam sucit in sensul ca a coace practic in focar e mai putin flexibil decat a face o soba care sa aiba si un cuptor deasupra focarului si care sa poata fi folosit inclusiv in timpul arderii intensive a lemnelor... Insa, din ce stiu de la colegul roadmaster, posesor al unei sobe, si din ce am mai citit, un cuptor alb sufera putin la capitolul temperaturi de varf... Adica se pot atinge.cam greu temperaturi de.peste 200 de grade ceea ce mi se pare un minus. Obisnuiam.sa fac pizza in soba clasica, de teracota, si am vazut ce inseamna o.temperatura mare...nicio treaba cu orice cuptor electric sau pe gaz, clasice... Sa merg pe un cuptor alb, ceea.ce ar avea si avantajul curateniei, comoditatii in exploatare, flexibilitatii samd sau sa aleg un cuptor negru? Nu inteleg insa care ar fi diferenta, oricum pe cel negru nu l-as folosi in timpul arderii intensive..nu prea vad cum.as avea temperaturi omogene in el in timpul arderii... Un focar in care sa poti impinge jarul si sa poti baga o tava, si un cuptor alb deasupra, mi se pare ca ar imbina ce e mai bun in ambele tipuri de cuptoare... |
#6844
Posted 22 November 2014 - 19:08
Eu nu inteleg de ce nu se poate folosi un cuptor de inox imbracat de gaze arse si/sau samota subtire ptr inertie/omogenizare termica
|
#6845
Posted 22 November 2014 - 19:24
@jda. Si la mine e racoare...am casa veche, neizolata...nu poti sta ziua desi e cu fata la.N...de la 1 iulie la 1 septembrie ziua nu poti sa te odhnesi la pranz, e infern...noaptea in toiul verii mori..acumuleaza peste zi si e jale.
In casa noua vara e racoare, e numai bine...nu prea vad cum generezi tu atata caldura de care nu mai poti sa scapi... E drept ca la mine poate sa mai fie un mic avantaj, anume izolatia interioara...in opinia mea, degeaba pui 1m de polistiren afara daca inauntru peretii pot acumula...e bine, ca ai inertie iarna, insa sunt mai mult dezavantaje vara, oeicum ai suficienta acumulare in pereti iarna... Vara cu vata si gips pe interior, plafon usor, lemn si gips, mobilier incastrat din lemn samd...eu chiar n-am de ce sa ma plang...ba chiar, ca si colegul, uneori de prea racoare, ma refer la dimineti sau perioasele mai racoroase cand fara caldura directa a soarelui cam ies la cafea afara pt ca in.sort si tricou, iesit din scutece, cam dardai prin casa... Oricum, in opinia mea, o casa pt a fi buna la standardele anului 2015, ar trebui sa treaca mult peste subiectul izolatie...asta e deja ca si cum ai vorbi de temelie... Ca sa vorbesti despre calitatea unei case ar trebui sa incluzi deja si ventilatia...improspatarea aerului e o problema cu mult mai vitala decat temoeratura in conditiile izolarii si tamplariilor actuale, la ce.aer avem si filtrarea acestuia, mau ales a prafului,este labfel de vitala...face o diferenta groaznic de mare atat la sanatate cat si la timp, numai curatenia si deja inseamna ani dn viata pierduti aiurea... Electrica, cablaraie in general, cu automatizarea de rigoare, si astea fac o diferenta... Asadar cred ca un sistem de ventilatie in pereti, pasiv sau usor ajutat, cu filtrarea de rigoare, controlul umiditatii, eventual si infrastructura pe cablu prevazuta in canale care sa permita midernizari sau interventii ukterioare fara sa spargi sau sa tragi fire peste fire prin toata casa....astea sunt elemente care fac diferenta intre o chestie in forma.de.casa si o casa adevarata... Toata treaba e sa.iti si permiti de la inceput sa pui pret pe astfel.de.detalii....toate costa si,asa cum a fost si cazul meu, in general omul are.destule sa ia in calcul, numai de venilatie si cablaraie nu ii mai arde... D'aia e frumos sa faci o casa pe indelete, cu cap, ca sa ooti sa tii cont de.toate astea care de fapt fac diferenta... Sau sa ai desrui bani sa il platesti pe unul cu capul mare care sa aplice tot ce stie...si sa nu te doara cand vez aolo 10-15-20% mai mult la costuri doar pentru aparente mofturi.de.acest gen...ori mai rau, sa ramai cu impresia ca ala te incarca aiurea cu tampenii.. Deci ventilatia e oricum o necesitate si evident ca o casa facuta pt geamuri prin care bate vantul, pereti prin care intra si iese.umezeala samd ...nu are cum sa fie ok daca o bagi intr-o punga de izolatie... O sa fie poate mai rau din multe puncte.de.vedere decat neizolata... Totul trebuie.luat ca sistem, ca.ansamblu.... |
#6846
Posted 22 November 2014 - 21:18
#6847
Posted 22 November 2014 - 21:21
parintele, on 22 noiembrie 2014 - 19:24, said:
@jda. In casa noua vara e racoare, e numai bine...nu prea vad cum generezi tu atata caldura de care nu mai poti sa scapi... E drept ca la mine poate sa mai fie un mic avantaj, anume izolatia interioara...in opinia mea, degeaba pui 1m de polistiren afara daca inauntru peretii pot acumula...e bine, ca ai inertie iarna, insa sunt mai mult dezavantaje vara, oeicum ai suficienta acumulare in pereti iarna... Vara cu vata si gips pe interior, plafon usor, lemn si gips, mobilier incastrat din lemn samd...eu chiar n-am de ce sa ma plang...ba chiar, ca si colegul, uneori de prea racoare, ma refer la dimineti sau perioasele mai racoroase cand fara caldura directa a soarelui cam ies la cafea afara pt ca in.sort si tricou, iesit din scutece, cam dardai prin casa... Toate cele 3 case de care am povestit nu au decit izolatie exterioara de polistiren >10,15 cm peste caramida 25, 30cm ... niciuna nu are izolatie interioara ... chestia asta sigur contribuie la acumularea persistenta de caldura in pereti vara... Ca surse de incalzire in cladirea noua este bucataria folosita, baile, cei 4-5 locuitori ... si probabil ce se capteaza prin 2, 3 geamuri( 10 mp) pe Est ... Din Aprilie pina in Sep, cit timp sint peste 22oC afara, in interior temperatura nu scade sub 26oC ziua - noaptea ... |
#6848
Posted 22 November 2014 - 22:18
Vazind acum cele scrise de @jda imi amintesc ca citeam si eu mai demultisor pe un sait la francezi ca ei acorda o mare atentie grosimii termoizolatiei tocmai in ideea aceasta, ca vara au probleme cu temperatura mare in casa care se obtine in conditiile unei izolari prea mari si atrageau atentia asupra acestui fapt neincurajind izolarea excesiva.
Acum nici nu ma mai mira asa de tare cind vad ca ei au la toate ferestrele obloane si asta nu in sud ci in zona Parisului. Edited by luvio, 22 November 2014 - 22:22. |
#6849
Posted 22 November 2014 - 22:58
#6850
Posted 22 November 2014 - 23:22
jda, on 22 noiembrie 2014 - 18:48, said:
Vara insa, in toate cele 3 cladiri pe care le-am monitorizat, aceasta izolatie foarte eficienta, pare sa aiba un efect pervers ... Intradevar ... tine racoarea ... dar atita timp cit nu se genereaza caldura in interior prin traiul de zi cu zi . In momentul in care e foarte cald afara, daca ai avut ghinionul sa se incalzeasca interiorul, izolatia impiedica racirea si nu mai poti controla temperatura interioara fara un echipament de racire activa, consumator de energie . Personal am ajuns la concluzia ca in momentul in care izolatia > 15 cm e aprope obligatorie montarea unui sistem de ventilatie gen tubulatura provensala pt a evacua caldura interioara si a evita supraincalzirea, asta ca sa nu recurgem la sisteme de racire mai avansate si scumpe. In traiul tau de zi cu zi in casa nu cred ca face temperatura la casa sa ajunga la 30 Poate ne dai citeva detalii despre cum e izolata casa ta, cum reusesti sa evacuezi/controlezi caldura din interior vara, etc. as.tfel incit sa te bucuri de racoare vara in conditii de locuire permanenta Nu stiu daca este real ce spui tu acolo.... Nu cred ca omul face caldura in casa incat sa fie 30 de grade! In schimb daca montezi un VMC, cred ca poti sa controlezi un pic racirea si incalzirea aeruli in casa! |
|
#6851
Posted 22 November 2014 - 23:30
sandy76, on 22 noiembrie 2014 - 00:13, said:
-Daca nu prezenta in 3D nu intelegeam mare lucru! Inca cateva idei mai vechi prezentate peatunci...se poate vedea si data cand au fost incarcate in albume https://picasaweb.go...asareSchimbator Edited by csomi, 22 November 2014 - 23:38. |
#6852
Posted 22 November 2014 - 23:55
andreilesan, on 22 noiembrie 2014 - 14:02, said:
Conform normelor din Rusia valoarea Ati nu trebuie sa depaseasca 3K. Oscilatia temperaturii aerului interior al incaperii peste valoarea de 3 grade, in perioada dintre doua focuri, indica alegerea nepotrivita al modelului de soba. Legat de acest aspect vin si eu cu cateva completari daca se poate. Cam la intreg nivelul european, oscilatia de 3K in perioada a 2 focuri (2 focuri/zi =>12 ore de regula) este acceptata. Mai sunt tari precum Olanda, cele Scandinave (sper sa nu gresesc, dar asa imi aduc aminte), care acepta o oscilatie de pana la 6K insa durata intre cele 2 focuri este de minim 24 ore. Aceste oscilatii sunt de regula acceptate plecand de la premiza ca temperatura de confort este de 20*C. Asa ca de la 23 la 17*C este o variatie acceptata pe durata a 24 ore in conditiile in care se face un singur foc. De ce nu sunt ok sau acceptate variatii mai mari? Sub 17*C, la o durata atat de mare, deja apare o problema si anume cel al punctului de roua si posibilitatea aparitiei condensului pe elementele interioare ale casei (atat mobilier cat si pereti, geamuri, etc). Romania insa, este printre una din tarile "pretentioase" desi nu are cu ce (cu toate ca nu imi face placere sa recunosc,) . Adica, normativele romanesti accepta ca si variatie a temperaturii interioare doar valoarea de 1K. Cum nu multi specialisti pot realiza un calcul al stabilitatii termice al unei case (din pacate) si nu multe case sunt termoizolate cel putin conform normativelor (deasemenea tot din pacate), singurele variante ale beneficiarilor sunt ori disconfortul datorita varitatiilor de pana la 6-8-10K in decurs de 8-12 ore, ori, surse de incalzire continue (gaze, electric, etc) desi acestea ori nu se afla in zona (exemplu, gazele), ori sunt scumpe (exemplu, bransament la sute de metri, sau energie electrica, GPL in rezervoare, etc). Ca si exemplu de importanta a oscilatiei temperaturii in decurs de x ore, va pot spune parerile unor beneficiari apropiati carora le-am realizat o soba de zidarie, insa pe cant dar placata cu piatra natur (asta ca tot se discuta de caramida sau teracote, etc, teracota este doar un finisaj, sub ea se pot ascunde caramizi ceramice sau refractare care pot asigura stabilitatea termica ! ) Bine, mai este si chestia ca s-a executat pe cant pentru a permite constructiei sa se potriveasca in locul vechii sobe de teracota. Acum, ca sa revenim la exemplu, desi cu soba veche in camera se atingeau si 25-26*C (dar se trezeau la 17-18, la doar 8 ore dupa foc) , sotia se plangea de faptul ca in sifonierul din dormitor aparusera spori de mucegai, iar in bucatarie (soba este pe temei), temperatura scade foarte repede. Dupa ce s-a construit soba, temperaturile nu au urcat niciodata mai mult de 24*C dar nici nu a scazut sub 20*C, desi cam 3/4 din tot sezonul trecut, si de cand a inceput sezonul actual pana in prezent nu s-a facut mai mult de un foc pe zi. Pe langa faptul ca mucegaiul nu a mai aparut niciunde in casa, confortul interior este mult mai bun, nemaifiind nevoie sa schimbe patura cu plapuma peste noapte. |
#6853
Posted 23 November 2014 - 00:15
Am mai lucrat ceva si astazi!
https://www.dropbox.....00.53.png?dl=0 https://www.dropbox.....01.37.png?dl=0 https://www.dropbox.....01.47.png?dl=0 https://www.dropbox.....02.14.png?dl=0 https://www.dropbox.....02.21.png?dl=0 https://www.dropbox.....50.48.jpg?dl=0 https://www.dropbox.....50.41.jpg?dl=0 https://www.dropbox.....50.30.jpg?dl=0 https://www.dropbox.....50.08.jpg?dl=0 https://www.dropbox.....29.58.jpg?dl=0 Edited by iontoma, 23 November 2014 - 00:19. |
#6854
Posted 23 November 2014 - 06:04
sandy76, on 22 noiembrie 2014 - 22:58, said:
-Izolatia este aceasi atunci si acum, soba nu era proasta era de teracota! Cum explici afirmatia de mai sus?>> Soba nu era proasta era de teracota.<<.Si teracotele au calitatile lor de inmagazinare si cedare a caldurii. Daca o teracota cu o incarcatura de 6 cm are putere de 1000-12oo w /mp /h (iar o sa ma corecteze Andrei cu H),una cu 1o cm are puterea calorica de 600 W .Deci grosimea/putere este invers proportionala. In acest sens spunea Andrei ca o nuca se compara cu un mastodont rusesc la puterea calorica pe h dar nu la efectul in timp. Aia mica se raceste rapid iar cea mare in timp indelungat. Ca sa o faci sa dureze in timp pe cea mica o incarci dar ii scade puterea, Si la asta mica sa nu fie frig bagi permanent si arunci caldura pe cos. Cel mai bine a explicat Florin Cheluacame in legatura cu acest fenomen si are perfecta dreptate. dar daca se raceste o camera asa de repede are probleme si cu izolatia. Dar daca in loc de teracota a construit una din cramida mare situatia sa schimbat intradevar..Dar ce parere ai cind intr-o camera pentru inclzire se consumau 5 brate de lemne si dupa ce am modificat decit fumurile consumul sa redus la o treime? pentru a avea aceeasi caldura , ba si teracota era calda mult timp?Acest fenomen l-am intilnit la teracotele 2/3 facute cu 3 fumuri nu in forma de T ci serpuite. Ba unele au fost placate cu samota de 3,2 si tot un drac, a doua zi erau reciAici nu mai spunem ca sa schimbat suprafata de degajare ci sa schimbat interiorul si fumul nu iesea afara la 200 " si poate la 120, plus tirajul micsorat care racea mai incet soba..Cred ca ciobul ceramic degaja mai puternic caldura decit caramida daca sunt la aceeasi grosime. . |
#6855
Posted 23 November 2014 - 07:14
Today, 06:04 neata nea Bobo, da matinal mai esti, sanatate iti doresc, se vede ca ai sobele in sange, dar ma mir mereu de familiarizarea lui matale cu calculatorul, nu cunosc multi oameni de varsta respectabila ce au indragit calculatorul Sanatate inca odata si sa ne vedem la 100,...la 100 ai mei.. Edited by silenced, 23 November 2014 - 07:17. |
|
#6856
Posted 23 November 2014 - 08:25
silenced, on 23 noiembrie 2014 - 07:14, said:
neata nea Bobo, da matinal mai esti, sanatate iti doresc, se vede ca ai sobele in sange, dar ma mir mereu de familiarizarea lui matale cu calculatorul, nu cunosc multi oameni de varsta respectabila ce au indragit calculatorul Sanatate inca odata si sa ne vedem la 100,...la 100 ai mei.. Mai matinal a fost iontoma si Csomi, astazi. Cit despre calculatoare, musai ca trebuie. .La scoala pentru prima meserie invatam despre clculatoare ,incepind cu abaul . aritmometru, calculatoare simple, de facturat, contabilizat, calculatoare cu cartele perforate. cit o casa. Acum au aparut astea. De scis la masina stiu e atunci. De invatat la el am baiatul in domeniu IT,dar nu prea il toc la melodie cu intrebari ca are si el o limita la nervi .,numai in cazuri extreme. De altfel ce stiu, el ma invatat aproximativ, si ceva de la mine. |
#6857
Posted 23 November 2014 - 09:46
cheluakame, on 22 noiembrie 2014 - 23:55, said:
....-am realizat o soba de zidarie, insa pe cant dar placata cu piatra natur... |
#6858
Posted 23 November 2014 - 10:14
bobon, on 23 noiembrie 2014 - 06:04, said:
Cum explici afirmatia de mai sus?>> Soba nu era proasta era de teracota.<<.Si teracotele au calitatile lor de inmagazinare si cedare a caldurii. Daca o teracota cu o incarcatura de 6 cm are putere de 1000-12oo w /mp /h (iar o sa ma corecteze Andrei cu H),una cu 1o cm are puterea calorica de 600 W .Deci grosimea/putere este invers proportionala. In acest sens spunea Andrei ca o nuca se compara cu un mastodont rusesc la puterea calorica pe h dar nu la efectul in timp. Aia mica se raceste rapid iar cea mare in timp indelungat. Ca sa o faci sa dureze in timp pe cea mica o incarci dar ii scade puterea, Si la asta mica sa nu fie frig bagi permanent si arunci caldura pe cos. Cel mai bine a explicat Florin Cheluacame in legatura cu acest fenomen si are perfecta dreptate. dar daca se raceste o camera asa de repede are probleme si cu izolatia. Dar daca in loc de teracota a construit una din cramida mare situatia sa schimbat intradevar..Dar ce parere ai cind intr-o camera pentru inclzire se consumau 5 brate de lemne si dupa ce am modificat decit fumurile consumul sa redus la o treime? pentru a avea aceeasi caldura , ba si teracota era calda mult timp?Acest fenomen l-am intilnit la teracotele 2/3 facute cu 3 fumuri nu in forma de T ci serpuite. Ba unele au fost placate cu samota de 3,2 si tot un drac, a doua zi erau reciAici nu mai spunem ca sa schimbat suprafata de degajare ci sa schimbat interiorul si fumul nu iesea afara la 200 " si poate la 120, plus tirajul micsorat care racea mai incet soba..Cred ca ciobul ceramic degaja mai puternic caldura decit caramida daca sunt la aceeasi grosime. . -Cand stii ai dreptate, adevarat ca se poate imbunatati o teracota si in loc de fumuri se poate aranja cu minim efort si materiale in clopot. -Poate ca faceam o mica trecere pe clopot dar numai era cazul, am vazut cum a aruncat fum prin toate imbinarile cahlelor (facuse explozie de la niste rumegus aprins mai tarziu). -Adevarat ca am o izolatie insuficienta, dar orice as face tot 2 usi opuse am la camera mea! Edited by sandy76, 23 November 2014 - 10:14. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users