Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Intrebare PFA - TVA

- - - - -
  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#19
kum

kum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 273
  • Înscris: 23.05.2005
Am inteles asa:
Ce sunt serviciile intangibile? ? art. 133 alin. (2) lit. g)
... bla bla bla ...
- serviciile consultantilor, inginerilor, juriatilor si avocatilor, contabililor si expertilor contabili, ale birourilor de studii si alte servicii similare;
... bla bla bla ...

Deci m-as incadra la servicii intangibile! Nu specifica nimic de IT, dar sa zicem.

Care este locul prestarii pentru serviciile intangibile?
Se considera ca serviciile intangibile au loc:
- acolo unde prestatorul este stabilit sau are un sediu fix de la care serviciul este prestat sau
- daca prestatorul si beneficiarul nu sunt stabiliti in aceeasi tara atunci locul prestarii este acolo unde beneficiarul este stabilit sau are un sediu fix pentru care este prestat serviciul, daca:
-beneficiarul este stabilit sau are sediul fix in afara UE sau
-beneficiarul este stabilit sau are sediul fix in UE si este o persoana impozabila.

Si conditia asta ar fi satisfacuta.

Se aplica vreo scutire pentru serviciile intangibile?
Principalele servicii intangibile scutite de TVA sunt servicii de asigurari si servicii de creditare, bancare si alte servicii de acest gen.

Aici e cam ambigua formularea si cred ca lasa loc la interpretari din partea organului! Zic si eu, ca nu sunt specialist in domeniu!

Sa zicem ca pana aici se formeaza concluzia ca as putea fi scutit de TVA! Ceea ce ma nelamureste este pasajul urmator in textul din link-ul respectiv:
Cine este persoana obligata la plata TVA in Romania pentru serviciile intangibile?
In principiu, este prestatorul.
Prin exceptie, obligat la plata TVA va fi beneficiarul, daca urmatoarele conditii sunt indeplinite simultan:
- prestatorul nu este stabilit in Romania, chiar daca este inregistrat in scopuri de TVA in Romania, si
- beneficiarul este o persoana impozabila actionand ca atare, stabilita sau avand un sediu fix pentru care este prestat serviciul in Romania, chiar daca nu este inregistrat in scopuri de TVA.
(astea doua conditii nu sunt indeplinite simultan in cazul meu, deci ar ramane prima varianta:In principiu, este prestatorul.).

Sa ne uitam la ce scrie in continuare:
Cum va proceda un prestator stabilit si inregistrat in scopuri de TVA in Romania cand factureaza servicii intangibile?
a) Daca beneficiarul este o persoana impozabila stabilita in Comunitate sau orice persoana stabilita in afara Comunitatii, va emite factura fara TVA, in care va inscrie mentiunea ?neimpozabil in Romania?;
b ) Daca beneficiarul este o persoana neimpozabila stabilita in Comunitate (persoana fizica, institutie publica), va emite factura cu TVA din Romania.

Aia cu rosu ar fi situatia mea! Dar nu scrie nicaieri ca nu beneficiarul e cel care va trebui sa plateasca TVA-ul! Adica beneficiarul, cand incheie contractul cu mine, ar trebui sa fie de acord sa plateasca TVA-ul la el in tara, corect?

Concluzie: eu nu am gasit nici un articol din care sa reiasa concret ca eu, consultant IT (PFA x-ulescu deschis pe norma de venit) sunt scutit de la plata TVA-ului la depasirea plafonului de 30000 euro/an in anumite conditii! Si, bineinteles, sa nu fie nevoita firma beneficiara sa plateasca TVA-ul! Dar, repet, nu sunt specialist in domeniu! Daca tu vezi prin toate acele articole asa ceva (dar la modul concret) te rog sa mi le subliniezi/boldesti/... si mie!

Multam inca o data pentru timpul acordat!

L.E.
Cred ca eu m-as incadra la exemplul 6:
6) Date initiale: A, o persoana impozabila stabilita in Romania, intentioneaza sa inchirieze utilaje unor clienti din Suedia. B, o persoana impozabila din Suedia si care nu este stabilita in Romania, este beneficiarul acestui serviciu. In aceasta situatie, unde se plateate TVA si cine trebuie sa plateasca?
Rezolvare: A presteaza un serviciu intangibil al carui loc este in Suedia, locul unde este stabilit beneficiarul, persoana impozabila din Comunitate. A va factura fara TVA si va inscrie in factura mentiunea ?neimpozabil in Romania? si va declara la rubrica de operatiuni neimpozabile in decontul de TVA.

In acest caz, nu cumva beneficiarul din Suedia trebuia sa plateasca TVA-ul in Suedia?

Edited by kum, 11 January 2010 - 23:55.


#20
MATRIXU

MATRIXU

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,930
  • Înscris: 09.10.2003

View Postkum, on 11th January 2010, 10:58, said:

Deci, ca sa raspund la intrebari: voi fi consultant IT pentru o firma din afara, adica voi emite facturi pe care acea firma mi le va onora! Voi incheia un contract in acest sens intre mine (ca PFA banuiesc) si ei ca firma! La sfarsitul lunii voi emite factura cu suma convenita x numarul de zile lucrate, iar ei imi vor baga banii in cont! Atat stiu deocamdata, pentru ca de-abia saptamana asta voi demara negocierile cu firma respectiva!
Mai pe scurt voi fi freelancer! Nu stiu daca va trebui sa platesc taxe catre tara in care voi lucra, deoarece voi plati taxe aici in tara, iar tara unde voi lucra este o tara din UE, deci nu cred ca voi fi taxat dublu!

Citeste acordul de dubla impunere cu tara respectiva pe care il are Romania, si legislatia in vigoare de acolo! Eu am trecut prin asta prin 2006(nu eram in UE ce i drept), si teoretic daca depasesti 6 luni pe an, trebuie sa te inregistrezi si in sistemul lor de taxe si nu prea cred ca e placut :).


Despre ce tara este vorba?

Edited by MATRIXU, 12 January 2010 - 21:50.


#21
kum

kum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 273
  • Înscris: 23.05.2005

View PostMATRIXU, on 12th January 2010, 21:46, said:

Citeste acordul de dubla impunere cu tara respectiva pe care il are Romania, si legislatia in vigoare de acolo! Eu am trecut prin asta prin 2006(nu eram in UE ce i drept), si teoretic daca depasesti 6 luni pe an, trebuie sa te inregistrezi si in sistemul lor de taxe si nu prea cred ca e placut.
Despre ce tara este vorba?
Pai am scris intr-un post anterior:<br />

Quote

Deci, ca sa vorbim pe concret: activitatea pe care o prestez este consultanta IT (sunt programator), deci codul CAEN se stie si nu pot sa il aleg eu; firma pentru care voi lucra (careia ii voi emite facturi) este firma inregistrata in Atena/Grecia, deci stat UE; PFA-ul as dori sa-l deschid pe norma de venit, deoarece nu vreau sa ma complic cu nici un fel de contabilitati (asa mi s-a explicat de la fisc: daca deschid pe norma de venit, nu am treaba cu nici o contabilitate, taxele le platesc la norma de venit).

Edited by kum, 12 January 2010 - 22:35.


#22
MATRIXU

MATRIXU

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,930
  • Înscris: 09.10.2003
Eu am fost la vecinii lor, Finlanda :).
Intereseaza-te bine, ca sa stii cum sa procedezi acolo :).

#23
kum

kum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 273
  • Înscris: 23.05.2005
Mai oameni buni, lamuriti-ma si pe mine, ca din ce citesc mai mult, din ce intru mai in ceata!
Cum e dom'le cu TVA-ul asta?
Caz:
Imi deschid PFA pe norma de venit! Platesc tot (impozit, CAS) la norma de venit (pensia e la latitudinea mea cat sa platesc, dar nu mai putin de 100 RON/luna, asa mi s-a zis). Somajul e f. putin si e facultativ!
In 7 luni depasesc acei 35.000 euro ca incasari! Din acel moment tre' sa ma duc la nenea rau de la finante si sa dau cu subsemnatu' ca o sa platesc TVA! Pana aici e corect? Cred ca da!
Acu' vin intrebarile:
1. TVA voi plati incepand cu luna a 8-a? Adica daca intr-un an voi face 60.000 euro, TVA voi plati la ce depaseste 35.000 (adica 25.000 x 19% = 4.750 euro) sau va trebui sa platesc la 60.000 (adica 60.000 x 19% = 11.400)?
2. Celelalte (impozitul, CAS-ul) vor fi platite in continuare la norma de venit, sau va trebui sa le platesc la suma facturata?
As dori raspuns cat mai la obiect, ca azi mi-am netezit creierii de tot din ce am citit pe net si din ce am intrebat! nu am avut timp sa ajung la finante sa vorbesc cu un inspector, dar o sa ajung maine sau poimaine! Pana atunci as dori sa aud si din alte surse!

Multam!

#24
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006
1. Dupa 35000, depui cerere de trecere la platitor de TVA si de atunci, teoretic, vei incasa si TVA pe care sa-l dai la stat.
2. La norma.


Nu vorbi cu un inspector oarecare, suna la finante si cere la Departamentul Metodologie. Acolo iti expui cazul pentru lamuriri avizate.

#25
kum

kum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 273
  • Înscris: 23.05.2005
Sar'na! Daca e asa e OK!

#26
4danny

4danny

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 29.08.2006

View Postkum, on 13th January 2010, 22:02, said:

Mai oameni buni, lamuriti-ma si pe mine, ca din ce citesc mai mult, din ce intru mai in ceata!
Cum e dom'le cu TVA-ul asta?
Caz:
Imi deschid PFA pe norma de venit! Platesc tot (impozit, CAS) la norma de venit (pensia e la latitudinea mea cat sa platesc, dar nu mai putin de 100 RON/luna, asa mi s-a zis). Somajul e f. putin si e facultativ!
In 7 luni depasesc acei 35.000 euro ca incasari! Din acel moment tre' sa ma duc la nenea rau de la finante si sa dau cu subsemnatu' ca o sa platesc TVA! Pana aici e corect? Cred ca da!
Acu' vin intrebarile:
1. TVA voi plati incepand cu luna a 8-a? Adica daca intr-un an voi face 60.000 euro, TVA voi plati la ce depaseste 35.000 (adica 25.000 x 19% = 4.750 euro) sau va trebui sa platesc la 60.000 (adica 60.000 x 19% = 11.400)?
2. Celelalte (impozitul, CAS-ul) vor fi platite in continuare la norma de venit, sau va trebui sa le platesc la suma facturata?
As dori raspuns cat mai la obiect, ca azi mi-am netezit creierii de tot din ce am citit pe net si din ce am intrebat! nu am avut timp sa ajung la finante sa vorbesc cu un inspector, dar o sa ajung maine sau poimaine! Pana atunci as dori sa aud si din alte surse!

Multam!

Si eu sunt intr-o situatie similara, dar eu nu cred ca vei plati TVA chiar dupa ce depasesti plafonul, pentru ca tu nici nu vei incasa respectivul TVA.
Nu sunt specialist in Codul Fiscal, dar e evident ca daca tu, fie ca SRL, fie ca PFA, nu ai perceput un TVA clientului, nu ai ce returna la stat. Intrebarea de 1000 de puncte este cand il percepi si cand nu, si dupa cum citeam intr-un post anterior (si stiam din proprie experienta), catre firmele din tari UE nu trebuie sa emiti facturi cu TVA, CHIAR DACA TU ESTI PLATITOR DE TVA in Romania. Nu percepi, deci nici nu datorezi. Daca ai un contract cu o alta firma din Romania, ii vei taia factura cu TVA (dupa depasirea plafonului) si vei si returna acel TVA (sau ce nu ai dedus din el) catre stat.

#27
kum

kum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 273
  • Înscris: 23.05.2005

View Post4danny, on 19th January 2010, 13:04, said:

Si eu sunt intr-o situatie similara, dar eu nu cred ca vei plati TVA chiar dupa ce depasesti plafonul, pentru ca tu nici nu vei incasa respectivul TVA.
Nu sunt specialist in Codul Fiscal, dar e evident ca daca tu, fie ca SRL, fie ca PFA, nu ai perceput un TVA clientului, nu ai ce returna la stat. Intrebarea de 1000 de puncte este cand il percepi si cand nu, si dupa cum citeam intr-un post anterior (si stiam din proprie experienta), catre firmele din tari UE nu trebuie sa emiti facturi cu TVA, CHIAR DACA TU ESTI PLATITOR DE TVA in Romania. Nu percepi, deci nici nu datorezi. Daca ai un contract cu o alta firma din Romania, ii vei taia factura cu TVA (dupa depasirea plafonului) si vei si returna acel TVA (sau ce nu ai dedus din el) catre stat.

Esti absolut pozitiv 100% sigur ca asa e? Tine cont ca logica nu are nici o legatura cu legile de pe la noi! Daca ai putea sa imi arati exact textul de lege care zice asta eu personal iti trimit un bax de bere de care vrei tu! :)

#28
ralsera

ralsera

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 512
  • Înscris: 05.10.2006
Art. 126. - (1) Din punct de vedere al taxei sunt operațiuni impozabile în România cele care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
   a) operațiunile care, în sensul art. 128-130, constituie sau sunt asimilate cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, în sfera taxei, efectuate cu plată;
   B) locul de livrare a bunurilor sau de prestare a serviciilor este considerat a fi în România, în conformitate cu prevederile art. 132 și 133;    c) livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor este realizată de o persoană impozabilă, astfel cum este definită la art. 127 alin. (1), acționând ca atare;
   d) livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor să rezulte din una dintre activitățile economice prevăzute la art. 127 alin. (2);


Art. 133. 2) Locul de prestare a serviciilor către o persoană impozabilă care acționează ca atare este locul unde respectiva persoană care primește serviciile își are stabilit sediul activității sale economice. Dacă serviciile sunt furnizate către un sediu fix al persoanei impozabile, aflat în alt loc decât cel în care persoana își are sediul activității sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se află respectivul sediu fix al persoanei care primește serviciile. În absența unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabilă care primește aceste servicii își are domiciliul stabil sau reședința obișnuită.

(extrase din Codul Fiscal 2010) . De aici rezulta ca serviciile prestate de tine nu sunt impozabile in Ro, persoana obligata la plata TVA fiind beneficiarul , respectiv firma din Grecia. Beneficiarul nu plateste efectiv TVa-ul , in comunitate existand unele masuri de simplificare (ceea ce la noi in ro se numeste taxare inversa, mai exact daca o firma din ro este beneficiarul unei prestari de servicii, prestatorul fiind o firma din comunitate , obligata la plata tva este firma din ro, care aplica taxare inversa adica se face o inregistrare contabila de genul"tva de plata=tva de recuperat", tva-ul rezultat nefiind platit efectiv.Aceasta se intampla doar daca firma din Grecia este inregistrata in scopuri de tva , in caz contrar trebuie sa plateasca tva-ul
Pe site-ul mfinante , acolo unde ti-am dat link ai cateva exemple.
1.Date initiale: A, consultant stabilit in SUA (si care nu este stabilit in Romania), presteaza servicii de consultanta lui B din Romania, care este o societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA. In aceasta situatie, unde se plateate TVA si cine trebuie sa plateasca?
Rezolvare: A presteaza servicii intangibile cu plata, care au locul in Romania, locul unde este stabilit beneficiarul din Comunitate, persoana impozabila. Beneficiarul este persoana obligata la plata TVA, dar, fiind inregistrat normal in scopuri de TVA, va aplica taxare inversa, respectiv va inscrie TVA-ul ca taxa colectata si taxa deductibila in acelaai decont de TVA.

2. Date initiale: A, o companie stabilita in Ungaria (si care nu este stabilita in Romania), inchiriaza un fotocopiator lui B, care este o intreprindere mica stabilita in Romania, neinregistrata in scopuri de TVA . In aceasta situatie, unde se plateste TVA si cine trebuie sa plateasca?
Rezolvare: A presteaza servicii intangibile cu plata, care au locul in Romania, unde este stabilit beneficiarul, persoana impozabila. B este persoana obligata la plata TVA in Romania. Intrucat compania B nu este inregistrata in scopuri de TVA, va plati efectiv taxa datorata la bugetul statului pe baza decontului special de TVA.


Referitor la intrebarea ta in legatura cu incadrarea la servicii de consultanta- de acelasi regim beneficiaza si serviciile  prestate pe cale electronica, iti dau un link http://codfiscal.net...le-electronica/
Nu stiu daca acum am fost mai explicita daca mai ai intrebari te rog sa-mi spui

#29
claudiuR

claudiuR

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 15.06.2005
eu sunt pfa la norma si neplatitor de TVA.
anu trecut nu era nici o problema cand e vorba de TVA daca nu depasaem cei35 000 eur dar anu asta cred ca s-au schimbat lucrurile...

eu inca nu am gasit raspunsul. poatecineva aici stie despre ce e vorba.

Cred ca articolul in cauza este art 153^1 lit B )

uitati aici si un alt post al meu pe un alt forum

http://conta.money.r...php/t38989.html

pacat ca un freelancer trebuie sa se confrunte cu atatea probleme contabile cand vine vorba de TVA. daca pe partea de impozit lucrurile sunt simple prin impozitatrea la norma, TVA asta se pare ca este o extrem de mare bataie de cap...intai obligativitatea de a deveni platitor TVA si apoi...cui sa-i facturezi tva, cui sa nu ii facturezi.

Edited by claudiuR, 23 January 2010 - 20:15.


#30
ralsera

ralsera

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 512
  • Înscris: 05.10.2006
claudiuR si eu inteleg acelasi lucru. o sa am marti drum pe la finante si o sa -i intreb pe cei de acolo care e opinia lor

#31
claudiuR

claudiuR

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 15.06.2005

View Postralsera, on 24th January 2010, 00:24, said:

claudiuR si eu inteleg acelasi lucru. o sa am marti drum pe la finante si o sa -i intreb pe cei de acolo care e opinia lor

@ralsera Sa ne zici si noua ce opinie au domnii...probabil o sa trec si eu . ORicum am sunat la ei si ...stiu mai putine decat mine. ( Si am vorbit cu SEFUL departamantului de asistenta)

Claudiu

#32
ralsera

ralsera

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 512
  • Înscris: 05.10.2006
Esti din Bucuresti?La ce sector ai sunat? In general cand ai intrebari trebuie sa suni la asistenta contribuabili persoane juridice, cei de la persoane fizice nu prea au habar

#33
claudiuR

claudiuR

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 15.06.2005

View Postralsera, on 24th January 2010, 10:37, said:

Esti din Bucuresti?La ce sector ai sunat? In general cand ai intrebari trebuie sa suni la asistenta contribuabili persoane juridice, cei de la persoane fizice nu prea au habar
nu sunt din Buc...sunt din Craiova...De asta ziceam sa ne spui ce raspunsuri primesti. Poate in Bucuresti sunt mai competenti. Voi suna luni si la persoane juridice sa vad ce zic. Ar trebui sa tie caci a trecut aproape o luna de cand a intrat in vigoare codul fiscal...

Numai bine
Claudiu

#34
kum

kum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 273
  • Înscris: 23.05.2005
Pai sa va zic eu: am sunat la ANAF Bucuresti, la telefonul de suport afisat pe site! I-am intrebat specific treaba cu ce se intampla cu impozitarea in momentul depasirii plafonului de 35000 de euro, si mi-a raspuns fatuca aia de acolo ca se trece la impozitarea in regim de venit real! I-am cerut politicos sa-mi dea si mie legea/norma care specifica acest lucru si ea mi-a zis :

Quote

Legea 571(actualizata)/Art. 49 - Norma metodologica - Art.49
  49. Contribuabilii care în cursul anului fiscal nu mai îndeplinesc condițiile de impunere pe bază de normă de venit vor fi impuși în sistem real de la data respectivă, venitul net anual urmând să fie determinat prin însumarea fracțiunii din norma de venit aferentă perioadei de impunere pe bază de normă de venit cu venitul net rezultat din evidența contabilă.
link
Am citit imediat articolul si am rugat-o sa imi explice unde este scris ca atingerea/depasirea plafonului de 35.000 euro atrage dupa sine/implica/determina pierdera calitatii de impunere pe bază de normă de venit, la care cucoana a devenit obraznica si mi-a zis :

Quote

pentru ca asa e
! Nefiind magar cu femeile din principiu, am zis frumos buna ziua si am inchis!

Acum sa vedeti raspunsul unei avocate tot pe aceeasi tema:

Quote

ART. 49
  Stabilirea venitului net anual din activități independente pe baza normelor de venit
  (1)Venitul net dintr-o activitate independentă, care este desemnată conform alin. (2) și care este desfășurată de către contribuabil, individual, fără salariați, se determină pe baza normelor de venit.
  (2) Direcțiile generale ale finanțelor publice teritoriale au următoarele obligații:
  - stabilirea nomenclatorului, conform Clasificării activităților din economia națională - CAEN, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997, cu modificările ulterioare, pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit;
      - stabilirea nivelului normelor de venit;
      - publicarea acestora, anual, în cursul trimestrului IV al anului anterior celui în care urmează a se aplica.
  
  Daca e sa ne referim la conditii , din textul de mai sus , singura conditie aplicabila in ce va priveste ar fi desfasurarea unei activitati pe un CAEN pe care nu se determina impozitul pe norma de venit
  Altminteri, de plafonul de tva nu poate fi vorba in schimbarea tipului de impunere
topic deschis de mine!

Concluzia: traim intr-o tara de cacat unde legea e facuta doar in folosul celor care vor sa o fenteze si unde fiecare o intrepreteaza in felul lui! Din ce mai citesc pe net, fiecare autoritate fiscala locala aplica legea cum crede (in unele judete poti ramane norma de venit platitor de TVA, in alte judete nu)!

Acum, legat de TVA, sa clarific problema in cazul meu: eu am negociat cu firma o anumita suma, asa ca pe mine nu ma incalzeste cu nimic daca firma din Atena trebuie sa plateasca TVA-ul si nu eu! Pentru ca aia mi-l vor scade din suma platita! Asa ca tot eu il voi plati! Dar cu TVA-ul m-am resemnat! O sa am grija data viitoare sa negociez mai mult, a.i. sa nu ma mai afecteze!

@ralsera

Quote

serviciile prestate de tine nu sunt impozabile in Ro, persoana obligata la plata TVA fiind beneficiarul ,
vezi ca esti intr-o mica eroare: impozitul este una, TVA-ul este alta! Sunt reglementate de legi separate!
Ce incerci tu sa spui (cred) este legat de evitarea dublei impuneri! Si exista acord intre tari legat de acest subiect! In cazul meu este asa: eu platesc in Romania impozit 16% la norma de venit! In grecia imi retin aia 7% din venit pentru ca depasesc 180 de zile fiscale pe teritoriul lor! La inceputul noului an fiscal imi vor elibera un certificat in care atesta ca mi-au oprit acel 7% impozit, si, cu acest certificat eu vin la Fisc in Romania si ma reglementez cu statul roman! Dar sa nu cumva sa va ganditi ca primesc vreun ban inapoi! Nu! Voi beneficia de asa numitul credit fiscal adica nu voi mai plati impozit la statul roman in valoarea acelui credit fiscal!

Care mai aflati ceva nou in acest subiect postati aici!
Multumesc!

#35
ralsera

ralsera

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 512
  • Înscris: 05.10.2006
Operatiunile se considera a fi impozabile si din punctul de vedere al taxei pe valoare adaugata , daca citeai cu atentie extrasul din Codul Fiscal pe care l-am postat poate ai fi inteles
Firma din Atena este obligata la plata tva-ul, dar daca aceasta este inregistrata in scopuri de tva , nu o sa plateasca efectiv tva-ul, pentru ca in comunitate exista unele masuri de simplificare
Link-ul de pe mfinante.ro contine mai multe exemple.
Primul pas pe care trebuie sa-l faci e sa le ceri numarul de inregistrare in scopuri de tva si il poti verifica aici
http://ec.europa.eu/...ctedLanguage=RO
Apoi incearca sa-ti clarifici termenii . Ti-am dat si un exemplu , daca o firma din ue presteaza servicii ptr  o firma din ro, firma din ro este obligata la plata tva-ului , dar daca aceasta este inregistrata in scopuri de tva(adica are ro) , nu o sa plateasca efectiv tva-ul ci o sa aplice taxarea inversa, adica in decontul de tva trece aceasta suma atat la livrari cat si la achizitii.

Depasirea  plafonului de tva nu are nicio legatura cu impozitatea , vei ramane pe baza de norma de venit .
Ceea ce ti-a spus avocata este articolul 49 din Codul Fiscal , iar ceea ce ti-a spus doamna de la anaf este art. 49 din norme, adica explicatia a ceea ce ti-a spus avocata.
  Art. 49. - (1) Venitul net dintr-o activitate independentă, care este desemnată conform alin. (2) și care este desfășurată de către contribuabil, individual, fără salariați, se determină pe baza normelor de venit.
   (2) Direcțiile generale ale finanțelor publice teritoriale au următoarele obligații:
   - stabilirea nomenclatorului, conform Clasificării activităților din economia națională - CAEN, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997, cu modificările ulterioare, pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit;
   - stabilirea nivelului normelor de venit;
   - publicarea acestora, anual, în cursul trimestrului IV al anului anterior celui în care urmează a se aplica.
   (3) Ministerul Finanțelor Publice elaborează criterii metodologice care conțin reguli pentru stabilirea acestor norme de venit de către direcțiile generale ale finanțelor publice teritoriale. La stabilirea impozitului se va aplica norma de venit de la locul desfășurării activității.
   (4) În cazul în care un contribuabil desfășoară o activitate independentă pe perioade mai mici decât anul calendaristic, norma de venit aferentă acelei activități se corectează astfel încât să reflecte perioada de an calendaristic în care a fost desfășurată activitatea respectivă.
   (5) Dacă un contribuabil desfășoară două sau mai multe activități desemnate, venitul net din aceste activități se stabilește pe baza celei mai ridicate norme de venit pentru respectivele activități.
   (6) În cazul în care un contribuabil desfășoară o activitate din cele prevăzute la alin. (1) și o altă activitate care nu este prevăzută la alin. (1), atunci venitul net din activitățile independente desfășurate de contribuabil se determină pe baza contabilității în partidă simplă, conform art. 48.
   (7) Dacă un contribuabil desfășoară activitate de transport de persoane și de bunuri în regim de taxi și desfășoară și o altă activitate independentă, atunci venitul net din activitățile independente desfășurate de contribuabil se determină pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă, conform art. 48. În acest caz, venitul net din aceste activități nu poate fi inferior venitului net stabilit pe baza normei de venit pentru activitatea de transport de persoane fizice și de bunuri în regim de taxi.
   (8) Contribuabilii care desfășoară activități pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit nu au obligația să organizeze și să conducă contabilitate în partidă simplă pentru activitatea respectivă.


    Norme metodologice:
   42. În sensul art. 49 din Codul fiscal, pentru persoanele fizice autorizate care realizează venituri din activități independente și desfășoară activități cuprinse în nomenclatorul stabilit de direcțiile generale ale finanțelor publice teritoriale, individual, fără angajați, venitul net se poate determina pe bază de norme anuale de venit. La stabilirea normelor anuale de venit de către direcțiile generale ale finanțelor publice teritoriale vor fi consultate consiliile județene/Consiliul General al Municipiului București, după caz. De asemenea, se vor avea în vedere și caracterul sezonier al unor activități, precum și durata concediului legal de odihnă.
    Pentru contribuabilii care desfășoară mai multe activități, printre care și cea de taximetrie, impunerea se face în sistem real. În acest caz, venitul net din activitatea de taximetrie luat în calcul nu poate fi inferior normei de venit, stabilită pentru această activitate.
    Persoanele care desfășoară activitatea de taximetrie cu autoturismele proprietate personală sunt supuse impozitării în aceleași condiții cu taximetriștii care își desfășoară activitatea în mod independent, pe bază de norme de venit sau în sistem real.
    ___________
    Pct. 42 a fost modificat prin art. I, lit. C, pct. 8 din H.G. nr. 1.620/2009.


   43. La stabilirea coeficienților de corecție a normelor de venit se vor avea în vedere următoarele criterii:
   - vadul comercial și clientela;
   - vârsta contribuabililor;
   - timpul afectat desfășurării activității, cu excepția cazurilor prevăzute la pct. 44 și 45;
   - starea de handicap sau de invaliditate a contribuabilului;
   - activitatea se desfășoară într-un spațiu proprietate a contribuabilului sau închiriat;
   - realizarea de lucrări, prestarea de servicii și obținerea de produse cu material propriu sau al clientului;
   - folosirea de mașini, dispozitive și scule, acționate manual sau de forță motrice;
   - alte criterii specifice.
    Diminuarea normelor de venit ca urmare a îndeplinirii criteriului de vârstă a contribuabilului se operează începând cu anul următor celui în care acesta a împlinit numărul de ani care îi permite reducerea normei. Corectarea normelor de venit pentru contribuabilii care au și calitatea de salariat sau își pierd această calitate se face începând cu luna următoare încheierii/desfacerii contractului individual de muncă.
   44. Venitul net din activități independente, determinat pe bază de norme anuale de venit, se reduce proporțional cu:
   - perioada de la începutul anului și până la momentul autorizării din anul începerii activității;
   - perioada rămasă până la șfârșitul anului fiscal, în situația încetării activității, la cererea contribuabilului.
   45. Pentru întreruperile temporare de activitate în cursul anului, datorate unor accidente, spitalizării și altor cauze obiective, inclusiv cele de forță majoră, dovedite cu documente justificative, normele de venit se reduc proporțional cu perioada nelucrată, la cererea contribuabililor. În situația încetării activității în cursul anului, respectiv a întreruperii temporare, persoanele fizice autorizate și asociațiile fără personalitate juridică sunt obligate să depună autorizația de funcționare și să înștiințeze în scris, în termen de 5 zile, organele fiscale în a căror rază teritorială aceștia își desfășoară activitatea. În acest sens se va anexa, în copie, dovada din care să rezulte depunerea autorizației.
   46. Pentru contribuabilii impuși pe bază de norme de venit, care își exercită activitatea o parte din an, în situațiile prevăzute la pct. 44 și 45, venitul net aferent perioadei efectiv lucrate se determină prin raportarea normei anuale de venit la 365 de zile, iar rezultatul se înmulțește cu numărul zilelor de activitate.
    În acest scop organul fiscal întocmește o notă de constatare care va cuprinde date și informații privind:
   - situația care a generat corectarea normei de venit, cum ar fi: începutul/sfârșitul activității, întreruperea temporară, conform pct. 45, și altele asemenea;
   - perioada în care nu s-a desfășurat activitate;
   - documentele justificative depuse de contribuabil;
   - recalcularea normei, conform prezentului punct.
   47. Pentru contribuabilul care optează să fie impus pe bază de normă de venit și care anterior a fost impus în sistem real, având investiții în curs de amortizare, valoarea amortizării nu diminuează norma de venit. Veniturile realizate din valorificarea investițiilor respective sau trecerea lor în patrimoniul personal în cursul perioadei de desfășurare a activității sau în caz de încetare a activității majorează norma de venit proporțional cu valoarea amortizată în perioada impunerii în sistem real.
   48. În cazul contribuabilului impus pe bază de normă de venit, care pe perioada anterioară a avut impunere în sistem real și a efectuat investiții care au fost amortizate integral, veniturile din valorificarea sau trecerea acestora în patrimoniul personal ca urmare a încetării activității vor majora norma de venit.
   49. Contribuabilii care în cursul anului fiscal nu mai îndeplinesc condițiile de impunere pe bază de normă de venit vor fi impuși în sistem real de la data respectivă, venitul net anual urmând să fie determinat prin însumarea fracțiunii din norma de venit aferentă perioadei de impunere pe bază de normă de venit cu venitul net rezultat din evidența contabilă.

#36
kum

kum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 273
  • Înscris: 23.05.2005
Eu nu vreau sa imi deschid PFA ca platitor de TVA! Din cate mi s-a spus la Registrul comertului, pot deschide PFA doar intr-una din urmatoarele variante:
- la norma de venit - fara contabilitate, neplatitor de TVA, nu pot deduce nimic, platesc impozit, CAS la cat este norma de venit din orasul meu, pensii cat vreau (dar nu mai putin de 100 RON/luna), somaj daca vreau!
- la venit real - tin contabilitate primara, platesc TVA, imi pot deduce cheltuieli, etc.
Ca sa obti acel cod cu RO trebuie sa imi infiintez PFA la venit real, ceea ce nu doresc!

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate