Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Campania Maggi

- - - - -
  • Please log in to reply
102 replies to this topic

Poll: Aveti inima Maggi lipita pe geam? (252 member(s) have cast votes)

Aveti inima Maggi lipita pe geam?

  1. Da (7 votes [2.78%])

    Percentage of vote: 2.78%

  2. Da, am lipit chiar mai multe (4 votes [1.59%])

    Percentage of vote: 1.59%

  3. Nu inca dar sigur imi voi lipi una (de ce sa pierd sansa?) (4 votes [1.59%])

    Percentage of vote: 1.59%

  4. Nu si nici nu o voi lipi (mi se pare o prostie) (226 votes [89.68%])

    Percentage of vote: 89.68%

  5. Nu am auzit de campania Maggi (11 votes [4.37%])

    Percentage of vote: 4.37%

Vote Guests cannot vote

#55
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005
Dane ai dreptate idee de campanie de nota 20 nu 10.  Cine nu a auzit de Maggi a memorat numele asta de acum incolo. El sta inscris pe creierul fiecarui locuitor de la oras (sper ca pe cei de la sate i-a ocolit campania) cu inimi rosii pe creier.
Ce nu inteleg eu este care-i treaba cu Mosotti? Este pararea lui. Nu a dat in cap vre-unui mandru posesor de inima rosie. Si-a exprimat doar parerea despre aspectele unei campanii publicitare pe un forum, iar din cate stiam eu pentru asta exista forum. Si mie culoarea rosie expusa in acest mod peste tot imi aduce a comunism. Tie daca nu iti convin perdelele altora si faptul ca le pun la ferestre, fa un topic in care sa dezbati aceasta problema.
Cat despre numarul mare impotriva campaniei nu cred ca e un rezultat care sa exprime opinia societatii romanesti. Au votat pana acum 103 de persoane (numar irelevant pentru a putea fi luat in seama) a caror mediu social si cultura este asemanator, ceea ce scade si mai mult importanta sondajului. Poate este important pentru forumul softpedia si a celor care stau pe el. Judecand dupa numarul de inimi ce ne zambesc din ferestre societatea in care traim are cu totul alta parere.
Inimi in geam la PSD...hmmm...ma au pierdut alegerile dar chiar asa de mare foamea???

#56
Mr_Woppit

Mr_Woppit

    the last of them..

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 17,834
  • Înscris: 26.11.2001
:D

#57
Zazie

Zazie

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,741
  • Înscris: 20.09.2003
Deci poza asta cu Maggi este absolut TRASNET!
Ideea este nemaipomenita. Pur si simplu isi fac SUPER RECLAMA!

#58
Dan

Dan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 988
  • Înscris: 26.08.2003
ok, am inteles. fiecare cu parerea lui, dar ma gandeam ca nu ne-ar strica un pic de obiectivitate. repet: il respect pe cel care a avut ideea, dar nicidecum nu ii detest pe oamenii care au inimioare in geam. e problema lor. eu ii detest pe vecinii mei de la parter care m-au exasperat... azinoapte si-au aruncat mobila pe geam... prin geam, ca nu mai au geamuri, s-au batut... pana la 4 s-au rupt cu bataia. si culmea.. a inceput de la o pereche de pantofi, si nu de la habtibildu cu maggi (probabil nici nu aveau).
ce ati spune daca ne-am pune pe geamuri niste postere mari cu "utilizator softpedia  :death:  " ?

ps.. si tot nu inteleg ce au unii oameni cu alti oameni... (chiar daca aia si-au pus nus'ce haptipilduri in geam)....... eu sunt adeptul pacii pe pamant  :proud:

Edited by Dan, 05 April 2005 - 15:18.


#59
Arpi

Arpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,950
  • Înscris: 23.06.2003
@ Celestin

OFFFFFFF! Acuma am intrat sa postez poza cu BMW-ul! Acuma am primit-o si eu pe mail! :D

#60
IP-XCENTRIC

IP-XCENTRIC

    pResident Evil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,631
  • Înscris: 13.03.2004
mi s-a luat de maggi.promit sa nu mai cumpar decat knorr :angry:

#61
DanyBoss

DanyBoss

    Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,110
  • Înscris: 28.01.2004
La Timisoara nushtiu daca exista un bloc fara porcaria aia pe geam. Pana si tziganii au puse pe geamurile de la "palate" (cele de langa Complexul Studentesc)  :death:

#62
Allex

Allex

    Moderator

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,051
  • Înscris: 02.01.2003
Ilegalitatea campaniei "Maggi"

Consumatorul de reclame din Romania nu este educat in domeniul strategiilor de marketing. Criteriile de decizie ale populatiei in aceasta zona sunt influentate de ignoranta, saracie si dorinta de imbogatire peste noapte. In viziunea sociologilor, un exemplu concludent este campania de promovare a produselor Maggi.

In lipsa unei reactii din partea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Primaria sectorului 1 Bucuresti acuza agentia autoare a actiunii de impodobire cu autocolante Maggi a geamurilor Capitalei de eludarea de la plata a taxelor cuvenite pentru acest tip de servicii.

Campania Maggi care se desfasoara in perioada februarie - aprilie a avut pana acum un impact urias pe piata in comparatie cu orice alta campanie publicitara din Romania.

Sub sloganul "Urmeaza-ti inima si castiga!", Maggi isi invita consumatorii sa lipeasca inima Maggi pe fereastra si sa astepte vizita uneia dintre cele trei caravane pentru a castiga zilnic pana la 1.000 euro.

80% din populatia urbana a primit in cutia postala pliantul campaniei ce contine inima Maggi, pe care consumatorul o poate decupa si lipi pe fereastra, cat si informatii detaliate despre campanie. Conceptul unic in Romania apartine retelei Nestle, fiind implementat anterior in Cehia.

Nestle Romania a preluat ideea prin intermediul Agentiei de publicitate McCann Erickson pe componenta TV, radio, presa scrisa si outdoor, si a Agentiei Mercury Promotions pentru activarea in magazine si in orase, PR si direct marketing - drop mail.

Participantii modifica aspectul urban

Problema de etica sesizata si sustinuta de psihologi si sociologi este ca sectiunea concursului publicitar, perfect legal, distrage atentia majoritatii romanilor amatori de concursuri de la faptul ca fac gratuit publicitate firmei in cauza. Cat despre aspectul urban, de la Primaria Capitalei am primit un raspuns de la Adrian Bold, arhitect-sef al Primariei Bucuresti.

Referitor la deciziile participantilor la concurs, aparent private, dar care au un caracter public influentand modificarea mediului urban, Bold ne-a declarat ca "nu a dat nici un aviz de urbanism favorabil acestei campanii, desi autorii ei sunt obligati sa aiba un asemenea act la dispozitie".

«Strategie de escrocherie, bazata pe saracie»

Referitor la acest gen de campanie publicitara, Alfred Bulai, profesor de sociologie la SNSPA, considera ca "societatea romaneasca nu are asociatii civice serioase care sa analizeze aceste aspecte sociale. Nu se pot controla in nici un fel aceste fenomene.

Multe dintre strategiile de marketing speculeaza lipsa de experienta, dar si slaba reactivitate a consumatorului de publicitate, respectiv a cetateanului in general. In campania Maggi se poate vorbi de o strategie de escrocherie care se foloseste de starea financiara proasta a populatiei.

In mod normal, este dreptul fiecaruia sa intre in acest concurs, dar tine de un minimum de responsabilitate morala ca fiecare cetatean participant sa fie informat corect referitor la strategiile de marketing", sustine Bulai. "Avem nevoie de instrumente publice legale care sa statueze aceste legi morale.

In ce priveste decizia libera individuala a cetateanului de a-si pune un Maggi pe geam, aceasta decizie tine de spatiul privat atat timp cat nu afecteaza pe altii, respectiv mediul urban inconjurator. In cazul de fata, mediul urban este in mod evident afectat."

«Multi participanti, putini castigatori»

"Este o campanie care nu poate fi amendata", evidentiaza Gabriela Cristea, antropolog, "din cauza dorintei exprese a oamenilor de a fi manipulati.

Daca la inceput acesti consumatori cred ca au gasit un chilipir, in mod cert cand vor vedea ca alaturi de ei mai sunt o multime de alti participanti la concurs si ca foarte putini sunt castigatori, probabil vor renunta sa mai lipeasca pe geam alte autocolante".

«Reclama indirecta pentru trecatorii de pe drum»

Nu se poate evita in analiza acestui fenomen efectul subliminal asupra trecatorului al acestor inimi puse pe geamurile blocurilor. Psihologul Aurora Liiceanu este de parere ca "aceasta campanie este in mod clar reclama indirecta pentru toti cei care trec pe drum.

Ei sunt influentati in mod indirect de toti stimulii vizuali din aspectul urban, daramite de o campanie controlata care are in vedere promovarea unui brand comercial.

In momentul cand vezi acest numar imens de inimi pe geamuri, in urma unei deductii logice fara sa vrei ajungi sa te intrebi ce este cu acest concurs si, influentat de ceilalti, iei o decizie asemanatoare.

Se poate observa in mod clar faptul ca romanii nu au in nici un fel gandire critica".

Drepturile consumatorului nu prea conteaza

Pe site-ul ANPC am gasit ca in atributiile institutiei, conform OG 21/1992, intra respectarea drepturilor consumatorilor. Printre acestea se afla "dreptul de a fi protejati impotriva riscului de (...) a li se presta un serviciu care ar putea (...) sa le afecteze drepturile si interesele legitime; de a fi informati complet, corect si precis asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si

serviciilor, astfel incat decizia pe care o adopta in legatura cu acestea sa corespunda cat mai bine nevoilor lor, precum si de a fi educati in calitatea lor de consumatori".

Cat se respecta aceste drepturi ne-a raspuns sec directorul Oficiului pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti, Ion Stefancelmare: "Prostia se plateste".

Nici directorul general al institutiei, secretarul de stat Catalin Florin Teodorescu, nu prea iubeste consumatorii. Raspunsul sau oficial este ca "actiunea de marketing a fost aprobata de ANPC asupra regulamentului concursului conform Legii publicitatii nr.148/2000.

Referitor la publicitatea campaniei «Maggi - urmeaza-ti inima si castiga», prin care se utilizeaza domiciliile proprietate personala ale consumatorilor prin afisarea de materiale promotionale, precizam ca acest aspect apartine domeniului de activitate al primariilor localitatilor in care se desfasoara campania, aceasta activitate supunandu-se legii privind impozitele si taxele locale, domeniu

care excede sfera de competenta a institutiei noastre". Replica Primariei prin Razvan Munteanu, reprezentant al Directiei de Publicitate la Primaria sectorului 1, este ca "ANPC nu face altceva decat sa-si anuleze responsabilitatea de a proteja consumatorul".


Legea apara consumatorul, cine aplica legea?

Si daca tot se face referire la legea publicitatii, aici se specifica la articolul 1 ca "legea protejeaza consumatorii de produse si servicii, dar mai ales protejeaza interesul public general" (este vorba de interesul aspectului urban general - n. red.). Este vorba de asemenea si de art.

4 din aceeasi lege, unde se mentioneaza ca se interzice "publicitatea inselatoare - orice publicitate care, in orice fel, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce in eroare orice persoana careia ii este adresata sau care ia contact cu aceasta si ii poate afecta comportamentul economic, lezandu-i interesul de consumator, sau care poate leza interesele unui concurent".

De asemenea, la art 6 lit B) si f) "se interzice publicitatea care este subliminala, care aduce prejudicii imaginii, onoarei, demnitatii si vietii particulare a persoanelor"; iar la litera g) "publicitatea care exploateaza (...) credulitatea (...) sau I) incurajeaza un comportament care prejudiciaza mediul inconjurator". Oare cine ar trebui sa aiba grija de respectarea acestei legi?

Nestle se bazeaza pe ANPC

Sesizata, firma Nestle Romania prin reprezentantul ei, Roxana Corha, director de Relatii Externe, ne-a raspuns ca "in conformitate cu mecanismul campaniei publicitare «Maggi - Urmeaza-ti inima si castiga» consumatorul trebuie sa lipeasca inima Maggi pe fereastra, pentru a intra in promotie.

Decizia de participare la aceasta promotie apartine in totalitate consumatorului, care face acest lucru in cunostinta de cauza. Campania publicitara «Maggi - Urmeaza-ti inima si castiga» este autentificata de un notar public si a fost adusa la cunostinta Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului si este in conformitate cu legislatia in vigoare din Romania", apreciaza Roxana Corha.

Cum cei de la ANPC isi asuma oficial doar o parte din responsabilitate privind aceasta aprobare, legalitatea acestei campanii a firmei Nestle poate fi pusa la indoiala.

«O promotie cu o idee stralucita»

Din partea publicitarilor, Adrian Preda, director de creatie la Agentia Graffiti BBDO, apreciaza pe marginea aspectului moral vs imoral al acestei campanii ca "daca patronul unui club de fotbal ar fi lansat promotia «afiseaza culorile clubului favorit in geam si poti castiga un abonament pe viata», probabil ca balcoanele suporterilor s-ar fi umplut de culorile echipei favorite, iar initiativa

ar fi fost privita cu admiratie si reflectata pe larg in ziare si in stirile sportive. Ar fi fost asta imoral? Nu. De ce? Pentru ca nu este o chestie comerciala? Sa fim seriosi… In schimb, succesul incredibil al promotiei Maggi creeaza un adevarat fenomen in Romania.

Mii de inimioare invadeaza geamurile, se creeaza pe Internet un comitet de actiune anti-Maggi, pozele cu inimioarele puse in cele mai neasteptate locuri inunda e-mailurile si apar dezbaterile media legate de campanie.

Fanatismul tifosilor este mai moral decat o idee publicitara de geniu? Nu am auzit niciodata de ciocniri intre consumatorii Maggi si Knorr, care sa rezulte in zeci de raniti sau de batai cu fortele de ordine ale turbulentilor consumatori Vegeta. Este doar o promotie ce a avut in spate o idee stralucita.

Ma indoiesc ca un consumator de Maggi, dupa ce i se explica faptul ca expunerea gratuita a logoului companiei pe geamuri este echivalenta cu o campanie media de mii de GRP (puncte care masoara audienta tv) si ca asta va rezulta intr-o crestere a vanzarilor pe key accounts, ar intreba altceva decat "bine, bine, dar mia mea de euro unde este?".

Campania Maggi nu este cu nimic mai imorala decat tragerea Loto 6/49. Iar la anul, dupa ce campania se va fi terminat, iar ecourile si dezbaterile pe tema asta vor disparea, Maggi probabil ca isi va lua Effie-ul de aur. Pe care il merita".

Gardianul, Marius Stefanescu, 18 apr 2005

#63
alda

alda

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 28.03.2005
[quote name='Allex' date='Apr 18 2005, 08:11']
Ilegalitatea campaniei "Maggi"

idee publicitara de geniu?

Atrag atentia ca afisarea logoului unui produs la geamuri nu este o idee noua pentru Romania. Eu unul mi-aduc aminte de doi ani - dupa 2000, in care Radio Contact a facut de Craciun o promotie de genul - aprinde delfinul (logo-ul contactului) la fereastra si castigi un delfin de aur. Se presupunea ca la ferestre sa apara delfini facuti din beculete de la instalatia de Craciun. Campaniile respective nu au fost mediatizate decat pe Contact si de aici lipsa de notorietate. Acum nu spun ca aia de la contact n-ar fi furat ideea din alta parte, da ceea ce a facut acum agentia care se ocupa de maggi sigur furaciune se numeste. Idee de geniu? Poate, da' a altora

#64
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
Maggi s-a intors in termopanele romanilor...  :death:

Attached File  Maggi_1.jpg   43.65K   55 downloads
Attached File  Maggi_2.jpg   53.12K   57 downloads
Attached File  Maggi_3.jpg   30.21K   41 downloads

Edited by H725, 07 March 2006 - 22:34.


#65
drifter

drifter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 390
  • Înscris: 30.11.2004
pana la urma ce i-a facut sa renunte la campania aia ingrozitoare?

#66
drifter

drifter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 390
  • Înscris: 30.11.2004
frate am vazut si eu ca au inceput sa apara iar porcariile alea.
PROMIT SA FAC TOT POSIBILUL SA NU CUMPAR NICIODATA NIMIC DE LA maggi
atata nesimtire din partea unui producator n-am mai vazut.
probabil exista nspe milioane de firme si companii in Romania carora le-ar conveni o astfel de campanie si evident stiu de ea de anul trecut, dar cu toate astea nu au facut asa ceva deoarece spre deosebire de M. au respect pt. oameni.
M**E MAGGI!

Edited by drifter, 12 March 2006 - 10:49.


#67
raducutzzu

raducutzzu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,917
  • Înscris: 17.02.2006
Salut!Vad ca multi de aici acuza campania Maggy de multe lucruri.Eu cred ca problema este de moralitate in cel mai rau caz.O problema de legalitate nu poate fi pusa.Cei de la Maggy speculeaza lait-motivul de secole al romanilor:castiguri fara munca,in cel mai scurt timp posibil si cat mai usor.Daca tot vrem neaparat sa ne suparam pe cineva,de ce sa nu ne suparam pe romanii care lipesc inimioarele?Daca ne suparam pe producator (sau,mai rau,ag de publicitate) am fi ca ciobanul din fabula lui patriciu care impusca vaca.:))

#68
drifter

drifter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 390
  • Înscris: 30.11.2004
daca vaca aia rumega nspe  capite pt jumate de litru de lapte, trebuie impuscata si facut ciorba si friptura din ea.

#69
add

add

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,145
  • Înscris: 09.09.2003
din cate stiu eu campania s-a terminat de multa vreme... wtf?

#70
drifter

drifter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 390
  • Înscris: 30.11.2004
s-a terminat dar a reinceput. In curand la ferestrele taranilor de oras...

#71
raducutzzu

raducutzzu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,917
  • Înscris: 17.02.2006

 drifter, on Mar 14 2006, 10:30, said:

daca vaca aia rumega nspe  capite pt jumate de litru de lapte, trebuie impuscata si facut ciorba si friptura din ea.
In cazul asta,vaca a facut mai mult lapte...:)) Maggy si-a facut multa publicitate cu costuri fff mici,reusind in acelasi timp sa dea impresia consumatorului de firma corecta&darnica...Eu cred ca toata povestea asta de legalitate in jurul inimioarelor lipite pe geamuri a fost pornita de la ag de publicitate concurente...si invidioase!

#72
drifter

drifter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 390
  • Înscris: 30.11.2004
nu e vorba de legalitate.
e vorba ca strica aspectul oraselor.
daca e ceva mai naspa decat blocurile gri de la noi, e sa vezi blocuri gri cu nspe mii de logo-uri galben-rosu in geamuri. arata ca naiba.
ce-ar fi sa se apuce si alte firme de promotii asemanatoare si sa fie toate geamurile impopotonate cu reclame mai ceva ca masinile de curse? Asa vrei tu sa arate cladirile din jurul tau? Eu sincer, NU.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate