Lectii de OFF ROAD
Last Updated: Dec 12 2019 19:37, Started by
GKLASS
, Jun 24 2008 22:36
·
0
#38
Posted 08 September 2008 - 17:40
Noroi (MUD). Daca e mai mult decat o baltoaca si pamant tare dedesubt ar fi util sa:
1) Evitati zona. De multe ori tufisuri care par padure se pot trece usor 2) Daca este dubios treceti zona cu piciorul (cizme de cauciuc?) sa vedeti cat este de adanc si unde... 3) Daca sunt urme, e mai bine dar depinde: uneori e bine pe urme daca masina este suficient de inalta, alteori cu o roata pe urma si cealalta pe mijloc daca nu exista spatiu in lateral, sau ideal o roata pe mijloc si una in exterorul urmelor daca este spatiu. 4) Ideal este cu reductorul cuplat dar in viteza a 2-a chiar a 3-a. In 1-a poate sa fie prea mult cuplu si sa patineze 5) Daca se pierde aderenta, miscati de volan stanga dreapta (maxim 90 de grade), pneurile pot gasi ceva aderenta pe lateral. Daca nu mai exista aderenta, opriti usor fara frana. Acceleratia nu e utila, rotile vor sapa mai adanc, va fi si mai greu de iesit. Solutia: marsarier usor sau trusa de scule din dotare sau a doua masina 6) Viteza constanta fara bruscari si atentie la eventuale obstacole (radacini, lemne...) 7) Odata ajunsi pe sleauri (cu voie sau fara voie) masina va merge ca trenul indiferent de pozitia volanului. Se poate sa fie intors la 360 de grade din incercari de a iesi de pe sleau, fara sa stiti. Atentie cand intrati din noroi pe zona cu aderenta, daca volanul este la 360 de grade, va puteti trezi intr-un pom sau stanca 8) Pneurile sunt importante. Cele M/T au spatii mari pentru evacuarea noroiului, sunt rezistente dar nu prea sunt bune pentru altceva. Pe sosea suprafata de contact e mai mica, sunt zgomotoase.... |
#39
Posted 11 September 2008 - 01:37
Suprafata de frecare cu asfaltu , la pneurile MT , este atat de mica incat influenteaza mult franarea si stabilitatea masinii ?
|
#40
Posted 11 September 2008 - 10:58
Da, pe asfalt cu M/T si eventual ambele punti rigide esti ca un tractor mai rapid....
|
#41
Posted 11 September 2008 - 14:32
Dar cu A/T si punte rigida spate ? (un tractor mai rapid si putin mai rafinat ? )) )
|
#42
Posted 11 September 2008 - 16:18
Diferenta mare. Asa sper sa fiu si eu la Primavara.
Suspensii independente fata inseamna comportament OK pe sosea iar A/T-urile acceptabile pe oriunde. |
#43
Posted 11 September 2008 - 16:55
ar mai fi trecutul riurilor care se face pe doagonala in sensul de curgere al apei si nu perpendicular intr-a2a redusa si fara a schimba viteza, si de preferat sa se dea cureaua de ventilator jos la motoarele pe benzina.
la mersul pe zapada si nisip nu se schimba viteza iar in cazul intepenirii si patinarii rotilor e bine de oprit imediat si pus ceva sub roti.incercarile repetate inainte -inapoi va va intepeni si mai bine terminind cu ajungerea sasiului pe sol. ar mai si tehnici de troliere si o gramada de alte trucuri cind nu ai troliu, dar s-o lasam pe altadata. |
#44
Posted 11 September 2008 - 23:14
Daca e o rampa atat de abrupta incat nu o poti urca drept , poti merge serpuit ?sau risti sa rastorni masina...bla bla bla
|
#45
Posted 12 September 2008 - 00:03
Daca drept e prea greu, poti urca panta serpuit. Asa fac si eu cu bicicleta sometimes.
Cu masina in offroad cand nu se poate drept .... urci serpuit numai daca ai casca, roll cage si asigurare full casco la o valoare mai mare Si nu lua copiii cu tine cand testezi masina |
#46
Posted 12 September 2008 - 19:20
Cu damburile mult mai late decat masina , cum se procedeaza sa le treci fara sa atingi masina dedesubt ?
|
|
#48
Posted 14 September 2008 - 09:54
Foarte bun filmul. Un model de aplicare a teoriei de mai sus. Nu ezitati sa faceti la fel de cate ori apare un lac chiar pe drumul pe care mergeti voi Touareg-ul sigur trecea in partea cealalta, asta saracul a trebuit sa se intoarca Scuze dar n-am gasit alta rima!
Referitor la "damburile late si inalte" nu exista un secret infailibil. E o problema de geometrie si de experienta daca masina poate trece - de obicei in diagonala - peste obstacol. In functie de material (adica duritate a "dambului") decideti daca e acceptabil sa atingeti sau nu. Daca nu e evident ca puteti trece fara sa avariati masina sau sa ramaneti blocati, vedeti pe unde puteti ocoli dambul, sau scoateti uneltele si faceti-i o fata mai umana. Cum incearca Iliescu/chinezii cu (virgula) comunismul. Aici se poate improviza cu ce gasiti la fata locului. Sau copacii cazuti ii puteti muta din loc cu sufa. Captiva? Verificati totusi si ce urmeaza mai departe la cateva sute de metri (trimiteti o echipa de recunoastere pe picioare sau cu elicopterul ).... daca mai sunt alte 3 obstacole groaznice sau drumul se termina nu are rost sa va consumati energia. |
#49
Posted 15 September 2008 - 21:14
Stimati confrati in ale "covrigului", ma iertati ca ma bag si eu in seama.
Dar dupa ce-am citit tot, cu ochii unui incepator, am senzatia ca onor' incepatorii au cam ramas nelamuriti dupa filmuletele cu LR, Pajero, LC etc., si n-au inteles mai apoi decat ca fiecare si-o tine pe-a lui cu "care o are mai tare si mai capabila"! Eu am convingerea ca rampa respectiva putea fi cu usurinta urcata si de un papuc 4x4, cu conditia unor gume ca lumea. Pentru ca de fapt o mare parte din tot spilu' sunt "gumili". Degeaba ai LC cand e incaltat cu gume de oras, da fatuca aia startul, te apesi cu toate kilogramele pe acceleratie - si-atat ! Normal ca ti se-noada rotile in prima brazda de iarba proaspata ... Am vazut cu ochii mei asta iarna (pe 3 ianuarie) cum Dacii de 20 de ani, cu lanturi pe fata, dadeau clasa altora, inotand prin zapada. Asadar, stimati incepatori, motoru', tractiunea, diferentialele - toate's musai de luat in seama, dar mai uitati-va fratilor si la gume ! Caci aderenta este de fapt spilu' ! Eu am trecut la viata mea cu Dacia pe unde altii nu puteau trece cu tractoru'. De ce ? Pentru ca erau berbeci. Faceau cum faceau si se gaseau sa schimbe vitezele in mijlocul mocirlei. Si-apoi da-i si porneste si fa valuri ... Care va sa zica, toata Academia lu' Landu' lu' Peste, faceti neica testele cu soferi adevarati, nu cu organizatori care'si baga din culise p*** in Toyota, dupa ce-a pus berbecu' la volan ! Ori credeti ca toti au viteza voastra de gandire si nu se prind ... |
#50
Posted 15 September 2008 - 22:16
Horia ai dreptate. Filmele respective si youtube in general nu sunt tocmai scoala de off-road.
Am glumit pe seama lor, pentru ca desi am una din masinile respective nu ma intereseaza catusi de putin sa fac concursuri de viteza in off-road, cu o masina de serie, indiferent daca e iarba, panta, noroi, stanci sau zapada. Este o prostie in sine, dovada ca pentru fitze nu trebuie neaparat Cayenne sau M3. Poti sa faci fitze sau sa fii "berbec" si cu masini aparent serioase. Daca te duci la concursuri cu masini preparate atunci e alta poveste, dar acolo e mai mult meritul de mecanic pentru a face masina capabila si rezistenta, decat calitatea masinii de serie. |
#51
Posted 18 September 2008 - 10:19
http://video.google....931158417202535
vred ca este destul de edificator... l-am primit si eu de la un bun prieten. p.s. pentru coborari abrupte se foloseste "I-a pe greu" |
|
#52
Posted 18 September 2008 - 12:19
daca s-ar face asa ceva cu un suv modern, urmatorul drum va fi la service
|
#53
Posted 19 September 2008 - 13:21
Circuitul off-road de la Ciolpani este accesibil oricarui doritor? Se pot lua niste lectii de conducere off-road cu instructor specializat?
Legat de filmuletul de pe youtube in care se intreceau la deal un LC, Land Rover si Pajero, cred ca diferenta o faceau pneurile nu masinile. Fac pariu ca Land Rover-ele erau echipate cu pneuri adecvate, iar japonezele aveau cauciucuri standard. Am un Pajero si pot spune cu certitudine ca pneurile de fabrica sunt pentru asfalt si nicidecum off-road. Un alt factor important este soferul. Daca in Land rovere erau instructorii iar in celelalte "invataceii", e normal ce se vede in filmulet. |
#54
Posted 19 September 2008 - 14:44
pe circuitul de la Ciolpani am fost dar nu stiu daca se fac cursuri sau daca este deschis publicului.
legat de scoli de pilotaj off road eu cunosc doua: 1. Land Rover Academy la Cheia si 2. la Cluj anul acesta s-a tinut o astfel de scoala / tabara. foarte important este ceea ce doriti? ce fel de trasee doriti sa parcurgeti? expeditii in africa? un transfagarasa? apuseni? o excursie in norvegia? tehnicile difera in functie de relief si mediu? p.s. nici un dealer de masini nu face instructaj in momentul livrarii SUV / off road - erelor. cand anume se foloseste un reductor, cand se blocheaza diferentialul s.a.m.d. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users