Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Inlocuire produs in perioada de garantie
Last Updated: Sep 12 2015 07:34, Started by
ozrind
, Feb 15 2007 15:52
·
0
#1
Posted 15 February 2007 - 15:52
Salut.
Cat timp poate sa fie tinut in service un produs aflat in garantie? Dupa cate zile sunt obligatii sa-l inlocuiasca sau sa returneze banii si in ce conditii? De cand se calculeaza aceasta perioada? Ma intereseaza in mod special pentru un televizor. Multumesc. Daca s-a mai discutat va rog un link, eu am cautat dar nu am gasit un asemenea topic. Eventual un link cu legea ce reglementeaza astfel de cazuri. |
#2
Posted 16 February 2007 - 08:08
Mergi e site-ul autoritatii nationale pentru protectia consumatorului: www.anpc.ro
Au acolo o sectiune numita Util pentru consumatori, care cuprinde un Ghid al consumatorului si un manual. Inclusiv cu legislatia aplicabila. Am extras de acolo: DACA PRODUSELE DE FOLOSINTA INDELUNGATA PREZINTA DEFICIENTE IN PERIOADA DE GARANTIE: Consumatorul are dreptul la repararea sau inlocuirea neconditionata a produsului de catre agentul economic. Daca produsele sunt neutilizabile mai mult de 10% din perioada de garantie, consumatorul poate solicita inlocuirea sau restituirea contravalorii produselor. Perioada de garantie este prelungita cu perioada in care produsul a fost neutilizabil, darn u din culpa consumatorului. ozrind, on Feb 15 2007, 05:52, said: Salut. Cat timp poate sa fie tinut in service un produs aflat in garantie? Dupa cate zile sunt obligatii sa-l inlocuiasca sau sa returneze banii si in ce conditii? De cand se calculeaza aceasta perioada? Ma intereseaza in mod special pentru un televizor. Multumesc. Daca s-a mai discutat va rog un link, eu am cautat dar nu am gasit un asemenea topic. Eventual un link cu legea ce reglementeaza astfel de cazuri. |
#3
Posted 16 February 2007 - 12:03
Merci pentru raspuns.
Acum el a mai fost 15 zile in service, daca mai sta vreo 15 gata. Am intrebat si pentru ca pe certificatul de garantie spune ca ar trebuii in doar 10 zile. Am sa mai citesc odata ce scrie pe certificat si pe site pa anpc si ma lamuresc. Multumesc |
#4
Posted 20 February 2007 - 14:49
ozrind, on Feb 16 2007, 12:03, said: Merci pentru raspuns. Acum el a mai fost 15 zile in service, daca mai sta vreo 15 gata. Am intrebat si pentru ca pe certificatul de garantie spune ca ar trebuii in doar 10 zile. Am sa mai citesc odata ce scrie pe certificat si pe site pa anpc si ma lamuresc. Multumesc Nu-i asa. 2 ani*365 zile =730 zile*10% = 73 zile de nefunctionare in primii 2 ani. Doar asa poti cere legal inlocuirea produsului. Pana atunci vanzatorul/producatorul trebuie sa aleaga solutia mai convenabila pentru el; reparare sau inlocuire. |
#5
Posted 20 February 2007 - 14:54
e o lege la fel de cretina ca si idiotii care au cacat-o. poti sa-ti cumperi un TV cu 2 ani garantie, sa se strice dupa 2 saptamini si sa te tina aia 2 luni fara TV, conform legii? :wacko:
|
#6
Posted 20 February 2007 - 15:46
Mosotti, on Feb 20 2007, 14:54, said: e o lege la fel de cretina ca si idiotii care au cacat-o. poti sa-ti cumperi un TV cu 2 ani garantie, sa se strice dupa 2 saptamini si sa te tina aia 2 luni fara TV, conform legii? :wacko: Daca se strica in primele 6 luni ai dreptul la inlocuire sau la reparare intr-un termen rezonabil de timp, fara inconveniente semnificative pt cumparator. Suna cam ambiguu, dar in nici un caz 2 luni nu inseamna termen rezonabil si clar iti creaza inconveniente semnificative, asa ca ceri direct inlocuirea, nu repararea. Daca se strica dupa cele 6 luni pana la termenul de 2 ani e cam greu sa apelezi la legea asta pt ca trebuie sa dovedesti cu expertiza ca e vorba de un defect latent, existent la data vanzarii si ramai la cheremul garantiei comerciale care intra sub incidenta Ordonantei Guvernului Nr. 21/1992 din care face parte articolul cu termenul de 10% |
#7
Posted 20 February 2007 - 16:35
De fapt legea nu da termene precise pentru nimic. Suntem intr-un punct de cotitura. Daca in era Ante-UE produsele se mai si reparau fiind in general mai ieftin decat inlocuirea iar cel responsabil era producatorul acum obligatia este a vanzatorului iar tendinta este ca produsele sa se inlocuiasca pentru ca in tarile cu salarii mari este mai ieftin sa inlocuiesti produsul decat sa-l repari. Nimeni nu precizeaza ce inseamna termen rezonabil dar va asigur ca pentru unele reparatii 30 zile chiar este termen rezonabil. Majoritatea producatorilor/importatorilor romani refuza sa schimbe un produs de 100 euro daca-l pot repara cu 15 chiar daca asta dureaza o luna sau mai mult.
|
#8
Posted 20 February 2007 - 16:50
jadcomp, on Feb 20 2007, 16:35, said: Majoritatea producatorilor/importatorilor romani refuza sa schimbe un produs de 100 euro daca-l pot repara cu 15 chiar daca asta dureaza o luna sau mai mult. |
#10
Posted 21 February 2007 - 10:25
ozrind, on Feb 21 2007, 09:11, said: Garantia este un an, de accea mi-a iesit asa. Daca aparatul a fost cumparat inainte de 1 ian 2007 se aplica legea veche. Pentru aparate NOI cumparate dupa 1 ianuarie garantia este de minim 2 ani iar pentru produse folosite (returnate/reconditionate/second-hand) de minim 1 an. |
|
#11
Posted 10 November 2007 - 15:11
Am cumparat acum 10 zile o camera video, care are o problema la sonor : la pornirea si oprirea inregistrarii se aude un zgomot puternic / bizait foarte puternic/carait etc ( nu stiu cum sa-l numesc !!) pe inregistrare, si la redarea casetei si in calculator , dupa transfer ; am umblat la setarile de sonor ale camerei ( 12 biti, apoi i-am dat 16 biti ) dar defectul ramane.
Pot cere schimbarea acestei camere ( cu alta similara noua ) ? sau intai trebuie preluata de Service, constatat defectul de ei, si apoi schimbata ? Sau ei vor spune ca se poate repara si nu e nevoie de schimbare ?? Cum se procedeaza ?? Cu multumiri !!! |
#12
Posted 12 November 2007 - 13:02
renderman, on Feb 20 2007, 15:46, said: Nu mai e asa. A intrat in vigoare noua lege a garantiei Daca se strica in primele 6 luni ai dreptul la inlocuire ... |
#13
Posted 12 November 2007 - 16:41
Cine ma poate lamuri si pe mine?
Am cumparat un telefon mobile de pe o pagina de internet destul de cunoscuta, telefonul prezenta o defectiune cunoscuta de importator sau de furnizorul vanzatorului (avea salvat in telefon un filmulet cu imagini si sonor probabil dintr-un service in care constatau ca defectiunea era prezenta in continuare). Telefonul l-am comandat in octombrie si l-am trimis in aceeasi zi in care l-am primit, dupa ce l-am verificat, evident. (13 octombrie 2007) Le-am facut reclamatie si mi-au spus ca-mi vor oferi altul la schimb. De atunci si pana acum nu am mai primit nimic, am mai luat legatura cu ei, dar mi-au spus ca cei ce asigura service-ul inca nu l-au reparat, atat. Intre timp am luat alt telefon, asadar in aceasta privinta cel comandat si returnat nu-mi mai este necesar, mai pot cere inapoi banii? Eu am inteles din lege ca pot primi banii daca in 72 de zile (10% din perioada de garantie) + 30 zile (in care se constata imposibilitatea repararii) pot recupera banii, este corect ceea ce am inteles? Mai devreme de aceasta perioada pot beneficia de returnarea banilor? Edited by Ciubex, 12 November 2007 - 16:42. |
#14
Posted 31 August 2011 - 18:19
Am cumparat si eu o camera digitala mai scumpa, am dat vreo 1500ron pe ea si dupa 1 an de utilizare s-a defectat si am adus-o la garantie unde mi-au spus ca o vor trimite la furnizor in Germania. Problema este ca au trecut 2 luni si ceva, vreo 65 de zile in total si inca nu am primit camera; Am tot sunat la ei si mi-au spus mereu ca inca nu a ajuns la ei ca e la furnizor in Germania... Va dati seama ca mi-am pierdut rabdarea...Intrebarea mea este daca in cazul meu, pot solicita inlocuirea produsului?
|
#15
Posted 18 December 2011 - 18:53
Am si eu o problema asemanatoare cu un laptop. S-a stricat HDD-ul si-l tin in service de mai bine de o luna. Am fost chemat de 3 ori in service si mereu mi-au pus HDD vechi sau care nu aveau aceleasi performante cu cel achizitionat.
Laptopul este achizitionat pe Persoana Fizica Autorizata. Din cate am inteles nu se poate face plangere la ANPC deoarece acestia protejeaza doar consumatorii persoana fizica. Doresc sa stiu cui ma pot adresa si ce lege reglememteaza astfel de cazuri (produse cumparate de agenti economici pentru desfasurarea activitatii). |
|
#17
Posted 18 December 2011 - 19:38
#18
Posted 18 December 2011 - 19:46
Nu exista, divergentele intre firme numai la tribunal se rezolva.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users