Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Sa dam o lectie magazinelor online

- - - - -
  • Please log in to reply
473 replies to this topic

#1
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004
Pentru ca m-am saturat sa vad pe threadurile de pe forum aferente magazinelor online de la noi postari cu clienti nemultumiti de produsele primite si care cer sfaturi, pentru a nu le repeta la nesfarsit, am hotarat sa deschid acest thread. Daca va veti folosi de drepturile conferite de lege puteti obliga magazinele online ca in scurt timp sa-si regandeasca total atitudinea fata de client.

Tot ce voi spune aici se refera la contractele incheiate la distanta fara o prezenta fizica simultana a comerciantului si a consumatorului. Deci daca comandati pe internet iar produsele sint aduse de curier beneficiati de urmatoarele drepturi:

1. Puteti returna produsul in termen de 10 zile lucratoare fara a da absolut nici o explicatie si fara a plati penalitati sau despagubiri. Comerciantul este OBLIGAT de lege ca in termen de 30 zile sa va restituie contravaloarea bunului cumparat

2. Daca ati achizitionat un bun iar vanzatorul nu v-a instiintat despre acest drept in scris (pe contractul de garantie, factura etc) iar textul nu este cu litere ingrosate, termenul in care puteti returna produsul creste la 90 zile!!!. Daca comerciantul isi da seama de greseala si in aceste 90 zile va anunta(in scris) despre drepturile dumneavoastra, cele 10 zile incep sa curga din momentul in care v-a instiintat.

3. Singurele costuri pe care le platiti daca returnati produsul sint doar cele de transport inapoi.

4. Retineti : Dreptul la denuntare unilaterala sau dreptul la returnarea contravalorii nu poate fi anulat de nici o clauza contractuala sau intelegere intre parti Comerciantul nu are cum sa limiteze acest drept!

Deci, pentru inceput, daca ati cumparat de mai putin de 3 luni un produs de la "marile " magazine online din romania, iar acestea v-au ascuns pana acum ca aveti dreptul sa il returnati (verificati contractul de garantie sau orice alt act scris primit de la ei), puteti sa va luati linistiti banii inapoi. Considerati-o ca o "perioada de test" oferita de "generaoasele" :naughty:  magazine online. Luati banii inapoi si cumparati un produs nou  ;) .

Legea care stipuleaza acest lucru este ORDONANȚA nr.130 din 31 august 2000. Retineti ca  litera f a articolului 6 este abrogata de LEGEA nr. 365 din 7 iunie 2002 privind comerțul electronic.
Mai multe gasiti aici : http://www.anpc.ro/a...n...5&Itemid=49

p.s. Rog moderatorii sa faca acest thread sticky, este in interesul tuturor

Edited by renderman, 23 September 2006 - 17:57.


#2
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,045
  • Înscris: 02.03.2003
Interesant.
Multumesc pentru informatii si mai ales pentru trimiterea la textul legii.

#3
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004

View Postterratec, on Sep 23 2006, 18:50, said:

Interesant.
Multumesc pentru informatii si mai ales pentru trimiterea la textul legii.

Sper ca legea sa devina din ce in ce mai cunoscuta pentru ca,  desi se aplica comertului electronic de mai mult de 4 ani, spre rusinea mea, am aflat de ea doar acum cateva saptamani. Si puteam sa jur ca o astfel de lege nu exista in romania  :)

#4
olteanul

olteanul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,285
  • Înscris: 05.12.2005
recunosc ca  nu am stiut aceste lucruri.

#5
godzilla

godzilla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 163
  • Înscris: 13.08.2006

View Postrenderman, on Sep 23 2006, 18:40, said:

2. Daca ati achizitionat un bun iar vanzatorul nu v-a instiintat despre acest drept in scris (pe contractul de garantie, factura etc) iar textul nu este cu litere ingrosate, termenul in care puteti returna produsul creste la 90 zile!!!. Daca comerciantul isi da seama de greseala si in aceste 90 zile va anunta(in scris) despre drepturile dumneavoastra, cele 10 zile incep sa curga din momentul in care v-a instiintat.

Deci, pentru inceput, daca ati cumparat de mai putin de 3 luni un produs de la "marile " magazine online din romania, iar acestea v-au ascuns pana acum ca aveti dreptul sa il returnati (verificati contractul de garantie sau orice alt act scris primit de la ei), puteti sa va luati linistiti banii inapoi. Considerati-o ca o "perioada de test" oferita de "generaoasele" :naughty:  magazine online. Luati banii inapoi si cumparati un produs nou  ;) .


se vede ca nici macat nu intelegi ceea ce citesti....

mai citeste de vreo 100 de ori...poate peste vreo 2 ani intelegi  si tu

"Consumatorul are, de asemenea, dreptul la retragere din contractul de vanzare la distanta in 90 de zile lucratoare, daca furnizorul a omis sa transmita consumatorului informatiile solicitate"
se refera la intrebarile pe care le pune cumparatorul.

:naughty:

p.s. nu mai bate campii aiurea...

Edited by godzilla, 23 September 2006 - 21:25.


#6
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004

View Postgodzilla, on Sep 23 2006, 22:18, said:

se vede ca nici macat nu intelegi ceea ce citesti....

mai citeste de vreo 100 de ori...poate peste vreo 2 ani intelegi  si tu

"Consumatorul are, de asemenea, dreptul la retragere din contractul de vanzare la distanta in 90 de zile lucratoare, daca furnizorul a omis sa transmita consumatorului informatiile solicitate"
se refera la intrebarile pe care le pune cumparatorul.

:naughty:
Te anunt ca citatul dat de tine nu este din lege, ci din rezumatul legii de pe site-ul anpc, mai exact din manalul consumatorului. Pentru a intelege mai bine te rog consulta si textul legii.

   (2) În cazul în care comerciantul a omis să transmită consumatorului informațiile prevăzute la art. 4, termenul pentru denunțarea unilaterală a contractului este de 90 de zile și începe să curgă:
    a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator;

    Art. 4. - (1) Comerciantul trebuie să transmită consumatorului, în scris sau pe un alt suport de informații durabil, la dispoziția sau accesibil acestuia, în timp util, în perioada executării contractului, următoarele:
    a) confirmarea informațiilor menționate la art. 3 alin. (1) lit. a)-f), dacă acestea nu au fost transmise, în forma prevăzută la alin. (1), înainte de încheierea contractului;
    B) condițiile și modalitățile de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală, pentru cazurile prevăzute în prezenta ordonanță, sub forma clauzei următoare: "Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului", redactată cu caractere îngroșate. În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;
    c) sediul comerciantului, la care consumatorul poate să își prezinte reclamațiile;
    d) informații privind service postvânzare și garanțiile oferite;
    e) condițiile de denunțare unilaterală a contractului, atunci când acesta are o durată nedeterminată sau o durată mai mare de un an.

Edited by renderman, 23 September 2006 - 21:42.


#7
godzilla

godzilla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 163
  • Înscris: 13.08.2006

View Postrenderman, on Sep 23 2006, 22:24, said:

Ignoranta ta nu are limite. Mai bine taceai, te-ai facut de ras  :death:

   (2) În cazul în care comerciantul a omis să transmită consumatorului informațiile prevăzute la art. 4, termenul pentru denunțarea unilaterală a contractului este de 90 de zile și începe să curgă:
    a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator;

    Art. 4. - (1) Comerciantul trebuie să transmită consumatorului, în scris sau pe un alt suport de informații durabil, la dispoziția sau accesibil acestuia, în timp util, în perioada executării contractului, următoarele:
    a) confirmarea informațiilor menționate la art. 3 alin. (1) lit. a)-f), dacă acestea nu au fost transmise, în forma prevăzută la alin. (1), înainte de încheierea contractului;
    B) condițiile și modalitățile de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală, pentru cazurile prevăzute în prezenta ordonanță, sub forma clauzei următoare: "Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului", redactată cu caractere îngroșate. În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;
    c) sediul comerciantului, la care consumatorul poate să își prezinte reclamațiile;
    d) informații privind service postvânzare și garanțiile oferite;
    e) condițiile de denunțare unilaterală a contractului, atunci când acesta are o durată nedeterminată sau o durată mai mare de un an.


uita-te de 2 ori pe link care l-ai pus pe forum si mai vb dupa  :D

#8
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004

View Postgodzilla, on Sep 23 2006, 22:26, said:

uita-te de 2 ori pe link care l-ai pus pe forum si mai vb dupa  :D

Ce ai postat tu este rezumatul legii facut de cei de la anpc. Obligatorie e legea, nu rezumatul ei.
Oricum e bine ca postezi, ma ajuti sa clarific mai bine unele lucruri, poate nu toata lumea are timp sa citeasca linkurile care le-am dat.

Edited by renderman, 23 September 2006 - 21:31.


#9
godzilla

godzilla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 163
  • Înscris: 13.08.2006

View Postrenderman, on Sep 23 2006, 22:30, said:

Ce ai postat tu este rezumatul legii facut de cei de la anpc. Obligatorie e legea, nu rezumatul ei.
Oricum e bine ca postezi, ma ajuti sa clarific mai bine unele lucruri, poate nu toata lumea are timp sa citeasca linkurile care le-am dat.


"În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14"

ca sa vezi cate intelesuri poate avea legea si ca nu vorbesc prostii... ce te faci in momentul cand cel.ro sau emag.ro sau oricare alt magazin online, iti pune in fata chestionarul cu datele tale personale, completat online pentru confirmarea comenzii?  :huh:
poti sa mai spui atunci ca renunti k nu ai fost informat... si comanda nu este a ta? legea nu spune ce se intampla mai departe... adica.. nimik, frazele alea doua si cu formularul online prin care iti dai acordul asupra comenzii, se anuleaza reciproc... asa k.... keep dreaming  :lol:

;)

#10
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004

View Postgodzilla, on Sep 23 2006, 22:48, said:

"În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14"

ca sa vezi cate intelesuri poate avea legea si ca nu vorbesc prostii... ce te faci in momentul cand cel.ro sau emag.ro sau oricare alt magazin online, iti pune in fata chestionarul cu datele tale personale, completat online pentru confirmarea comenzii?  :huh:
poti sa mai spui atunci ca renunti k nu ai fost informat... si comanda nu este a ta? legea nu spune ce se intampla mai departe... adica.. nimik, frazele alea doua si cu formularul online prin care iti dai acordul asupra comenzii, se anuleaza reciproc... asa k.... keep dreaming  :lol:

;)

     In cazul art. 4 alin 1 litere b, cu atat mai mult cumparatorul are dreptul sa returneze produsul incat el se considera livrat fara cerere de comanda, chiar daca el a comandat pe site si si-a dat datele personale. Legea scrie clar. Nu i-ai transmis datele, atunci se considera livrat fara comanda.  Nu am nici o obligatie sa pastrez un bun despre care legea stabileste ca nu l-am comandat. Ce nu intelegi? Ce crezi tu ca primeaza : textul legii sau ce scrie intr-un formular online?

Edited by renderman, 23 September 2006 - 22:20.


#11
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004

View Postrenderman, on Sep 23 2006, 18:40, said:

Dreptul la denuntare unilaterala sau dreptul la returnarea contravalorii nu poate fi anulat de nici o clauza contractuala sau intelegere intre parti
Ai idee în ce lege se regăsește chestia aia? că în legile prezentate aici nu se face referire la așa ceva.

Pe de altă parte, un amănunt important ar fi condițiile în care poate fi returnată o marfă, orice magazin respectabil din lume spune că ea trebuie să fie "nedesfacută, și sigilată", altfel prevederea asta cu returnatul ar fi absurdă.

Acum câțiva ani am întâlnit odată pe cineva care se lăuda că face multe comenzi online din SUA, și că a păcălit mulți comercianți, că pare-se că ăia acceptau la returnare chiar și produse folosite, numai cutia și abțipildurile cu seriile să fie cele originale.
În ritmul ăsta ar da faliment rapid orice negustor, iar noi am vedea cum pe magazinele românești online scrie: "ne pare rău, nu acceptăm comenzi din România" :rolleyes:

#12
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004

View Postretele, on Sep 24 2006, 00:38, said:

Ai idee în ce lege se regăsește chestia aia? că în legile prezentate aici nu se face referire la așa ceva.

Crede-i pe cuvant pe juristii de la ANPC  ;) .
Eu nu sint jurist, dar parerea mea este ca atata timp cand nu este stipulat in lege ca dreptul la denuntare unilaterala sau dreptul la returnarea contravalorii pot fi anulate de o clauza contractuala, atunci automat orice clauza de acest gen este ilegala. Nimeni nu-ti poate anula printr-o clauza un drept conferit de lege.

#13
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004

View Postretele, on Sep 24 2006, 00:38, said:

În ritmul ăsta ar da faliment rapid orice negustor, iar noi am vedea cum pe magazinele românești online scrie: "ne pare rău, nu acceptăm comenzi din România" :rolleyes:
       In primul rand toate magazinele on line care se respecta (nu de la noi) au politica de returnare a produselor.. Ei isi respecta clientii, nu le vand monitoare cu pixeli morti ca sa scape de ele si alte asemenea minuni care se intampla pe la noi. Drept urmare si procentul retururilor este relativ mic.
       In al doilea rand in lege nu se stipuleaza nimic despre conditiile in care trebuie returnat bunul, probabil ca prin contract se pot clarifica aceste aspecte, cu conditia de a nu ingradi dreptul la returnarea produsului (ex : ambalajul sa fie sigilat)
      In al treilea rand le urez succes negustorilor, vor rezista cei care vor oferi produsele cele mai bune si care isi vor respecta cel mai mult clientii. Restul se pot apuca de altceva  :wave:

p.s. Oare cand vom vedea si pe site-urile romaneste texte ca urmatoarele? :

Right to return goods

You have the right to return or exchange goods within 14 days from the arrival date of your parcel.

Returning goods is simple - we want you to be satisfied with our service. You can return purchased goods within 14 days, providing they are still in an unused condition, and you will be refunded the full purchase price. We will transfer the money back to you within the next 14 days.

You don't have to give a reason for the return of goods but because we want to continue to improve our service, we ask you to help us through your comments. Postage must be paid for all returned goods, as packages without postage paid will not be accepted. These costs will be reimbursed to you if a mistake is made on our part in the delivery or if the goods were damaged.

(www.blue-tomato.at)

sau:

2.0 Returns
2.1 If your goods arrive faulty or damaged, or a fault becomes apparent in the first 21 days after delivery, we will either provide a full refund or dispatch new goods as soon as possible after the faulty goods have been returned.

2.2 If the goods are not faulty you have 21 days from the day after the goods arrive to cancel the order and return the goods for a refund (click here to find out how to return goods). A refund will be provided within 30 days. Please note that packaging must be in pristine condition or a restocking fee may be applied.

(http://www.expansys.com/terms.asp)

#14
godzilla

godzilla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 163
  • Înscris: 13.08.2006
ontracte de furnizare a unor produse executate după specificațiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum și a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
[...]


trebuie sa intelegeti exact ceea ce inseamna "a executa", drept pentru care va postez definitia din DEX:

EXECUTÁ, execut, vb. I. 1. Tranz. A face, a confecționa, a fabrica, a prelucra, a efectua

Intrucat firma dumneavoastra nu face, nu confectioneaza, nu fabrica si nu prelucreaza laptopuri, limitandu-se la activitati de comert, iar laptopurile nu sint nici distinct personalizate, nici nu sint perisabile sau rapid degradabile ori deteriorabile, nu puteti sa invocati acest articol drept motiv pentru refuzul returnarii unui produs facuta in baza articolului 7 alin.1


magazinele online, nu fabrica intra-devar nimik, ele livreaza produse executate deja dupa anumite standarde impuse, iar clientul primeste produsul cu specificatiile cerute!!  :naughty:
si ca tot vb de laptopuri... multe din ele sunt upgradate (memorie, hdd) la cerintele clientilor, iata de unde reiese prelucrarea sau personalizarea... sau cum mai vrei tu sa ii spui in dex ...  :naughty:

Edited by godzilla, 24 September 2006 - 12:07.


#15
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004

View Postgodzilla, on Sep 24 2006, 13:06, said:

ontracte de furnizare a unor produse executate după specificațiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum și a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
[...]
trebuie sa intelegeti exact ceea ce inseamna "a executa", drept pentru care va postez definitia din DEX:

EXECUTÁ, execut, vb. I. 1. Tranz. A face, a confecționa, a fabrica, a prelucra, a efectua

Intrucat firma dumneavoastra nu face, nu confectioneaza, nu fabrica si nu prelucreaza laptopuri, limitandu-se la activitati de comert, iar laptopurile nu sint nici distinct personalizate, nici nu sint perisabile sau rapid degradabile ori deteriorabile, nu puteti sa invocati acest articol drept motiv pentru refuzul returnarii unui produs facuta in baza articolului 7 alin.1


magazinele online, nu fabrica intra-devar nimik, ele livreaza produse executate deja dupa anumite standarde impuse, iar clientul primeste produsul cu specificatiile cerute!!  :naughty:
si ca tot vb de laptopuri... multe din ele sunt upgradate (memorie, hdd) la cerintele clientilor, iata de unde reiese prelucrarea sau personalizarea... sau cum mai vrei tu sa ii spui in dex ...  :naughty:

Legea se refera aici la produsele nestandard, care nu se gasesc in oferta voastra. In momentul cand eu selectez un produs existent la voi si il comand, fara a va cere sa modificati ceva din configuratia acestuia atunci acest produse nu intra sub incidenta acestui articol. Un exemplu de produs la care face referire articolul acesta este spre exemplu, un tricou imprimat cu o poza trimisa de cumparator sau aleasa de acesta. Sau, ca sa fim pe profilul magazinului in care lucrezi,  un calculator asamblat din componentele indicate de cumparator (asta cred ca e si singurul produs pe care il puteti refuza la returnare in baza articolului cu pricina).
Oricum cumparatorii vor fi suficient de inteligenti incat sa comande de la voi doar produse in configuratii standard, sau daca vor sisteme vor comanda doar componentele, asamblarea o vor face acasa  ;)
Pana una alta, spune-i maine sefului tau sau patronului ca daca nu includeti in contractul de garantie sau pe io stiu ce acte si facturi faceti voi acolo informatiile de la articolul 4 atunci aveti o mare problema  ;) . Nu se stie cati useri care au citit threadul asta or sa vina maine sa va returneze produsele cumparate  :naughty:

#16
CUSTOMERCUS

CUSTOMERCUS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 357
  • Înscris: 06.01.2004
oricum toate legile privitoarele la garantii,retur de produse si comertul online se schimba la 1.01.07 asa ca ....

Edited by CUSTOMERCUS, 24 September 2006 - 12:33.


#17
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004

View PostCUSTOMERCUS, on Sep 24 2006, 13:33, said:

oricum toate legile privitoarele la garantii,retur de produse si comertul online se schimba la 1.01.07 asa ca ....

Este adevarat, din 01.01.2007 intra in vigoare alte 3 legi insa nici una nu modifica sau abroga legea contractelor la distanta.

1. Legea 296/2004  Codul consumului

Nu aborga sau modifica nimic

2. Legea 449/2003  Vanzarea produselor si garantiilor asociate

Abrogă:

H.G. nr.394/1995 privind obligatiile ce revin agentilor economici - persoane fizice sau juridice - in comercializarea produselor de folosinta indelungata, destinate consumatorilor

H.G. nr.665/1995 privind inlocuirea, remedierea sau restituirea contravalorii produselor care prezinta deficiente de calitate

H.G. nr.786/1996 pentru modificarea și completarea Hotararii Guvernului nr.394/1995 privind obligatiile ce revin agentilor economici - persoane fizice sau juridice - in comercializarea produselor de folosinta indelungata, destinate consumatorilor

Modifică: O.G. nr.21/1992 privind protectia consumatorilor
- abroga la 1 ianuarie 2007 art. 14 alin. 1 si art. 20 alin. 2

3. HG 1553/2004 Modalitati de incetare a practicilor ilicite in domeniul protectiei intereselor colective ale consumatorului

Nu abroga nimic

#18
godzilla

godzilla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 163
  • Înscris: 13.08.2006

View Postrenderman, on Sep 24 2006, 13:32, said:

Legea se refera aici la produsele nestandard, care nu se gasesc in oferta voastra. In momentul cand eu selectez un produs existent la voi si il comand...


ma intreb... cum poti sa comanzi un produs care, spui tu, "nu se gaseste in oferta magazinului"  :lol:  :lol:

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate