Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Centuri orase Romania

- - - - -
  • Please log in to reply
169 replies to this topic

#91
Basarab

Basarab

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 13.07.2004
Am iesire la centura, sa nu mai trec prin Pitesti ?

SE LUCREAZA LA METRO. Cred ca asta fac. Leaga Craiova de Campulung.

Cred ca o sa intri pe autostrada veche pe la metro sau ROYAL CARS=FORD, o sa sui pe ea+++ REPET E INALTA+++ si o ti la Rucar, coborand la podul viilor.

___________________________________________________________________________

Pe centura Piteștiului se va circula ca pe... Del Sole  
Scris de Val. NICOLAU, Mihai MANU    
Mar?i, 09 Octombrie 2007  
După cum am anunțat, de câteva zile, circulația rutieră la intrarea și ieșirea pe și de pe autostradă se va desfășura, timp de circa o lună, pe un singur sens. Această măsură s-a impus pentru ca firma care execută linia de centură a Piteștiului să facă legătura cu autostrada între kilometrii 105-107.

Având în vedere acest aspect și că se preconizează ca după jumătatea lunii noiembrie să se dea drumul la circulație pe centură, am dorit să vedem care este stadiul lucrărilor de execuție.

Primul pas - defluirea traficului spre Metro

Și trebuie să recunoaștem că am fost plăcut surprinși de ritmul în care s-a lucrat. Potrivit reprezentanților constructorului, în cel mult două săptămâni la prima pasarelă se va da drumul la circulația rutieră pe breteaua cu defluire spre Metro. Apoi, din acest punct, gândit și realizat ca un adevărat nod rutier, traficul auto se va derula atât spre zona de nord a municipiului, cu ieșire spre Râmnicu-Vâlcea, cât și pe breteaua care face legătura cu șoseaua Pitești-Slatina, ambele direcții ducând spre vestul țării și de aici mai departe spre Occident.

La Bascov se va construi un pasaj subteran

Pe cei 14 kilometri lungime centura are patru poduri metalice și trei pasaje, precum și circa 16-17 podețe. Din loc în loc sunt practicate sisteme de scurgere a apei pluviale cu colectare dirijată spre zonele de evacuare, așa încât circulația rutieră să se poată desfășura fără incidentele pe care le poate provoca uneori ploaia. Având antemergător un reprezentant al constructorului, am parcurs centura până la ieșirea spre Bascov, unde se lucrează la realizarea semnalizărilor tip Vest și la amenajarea sensului giratoriu care face legătura cu DN 7. De aici încolo, circulația spre Râmnicu-Vâlcea se va desfășura printr-un pasaj pe sub calea ferată.

Asfaltul se întinde ca-n palmă

Impresia făcută a fost una deosebită: de la un capăt la celălalt, panglica de asfalt se întinde ca-n palmă . Șoseaua se așterne fără nicio denivelare, nici măcar la zonele de îmbinare a pasarelelor, încât dacă pui pe bordul mașinii un pahar cu apă nu există riscul de a se vărsa. Iar acest lucru parcă vine să argumenteze afirmația constructorului, potrivit căreia pe centura Piteștiului se va circula ca pe... Autostrada Del Sole  (Autostrada Soarelui) din Italia!

Măsuri complexe de protecție

Executantul a avut în vedere și faptul că, în anumite porțiuni, centura se află în apropierea unor locuințe. Pentru a-i proteja pe cetățeni, respectivele porțiuni de drum au fost prevăzute cu parapeți de protecție antizgomot (protecție fonică), la care lucrările de montare se află în plină desfășurare. De asemenea, pentru creșterea siguranței rutiere, cele două sensuri de deplasare sunt despărțite cu glisiere metalice, iar în zonele considerate cu grad ridicat de periculozitate se montează balustrade de protecție, de asemenea metalice. În aceeași ordine de idei, în porțiunile taluzate s-au turnat straturi de rezistență din beton cu armătură metalică, menite să prevină orice tendință de alunecare a terenului. Și nu în ultimul rând trebuie menționat că, tot ca măsură de protecție, pe întreaga sa lungime centura Piteștiului este prevăzută cu garduri metalice cu rol de a împiedica pătrunderea neprevăzută a oamenilor și a animalelor fără stăpân.

Edited by Basarab, 28 October 2007 - 07:27.


#92
siru

siru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 859
  • Înscris: 09.06.2005
@MAK: faci exact cum ai intuit:
- cum vii dinspre Slatina spre Pitesti, nu intri in oras, ci faci dreapta spre autostrada,
pe centura mica existenta (ma refer la centura ce face legatura intre drumul Pitesti - Slatina
si autostrada A1), iesi la Vama Pitesti (zona Prundu)
- apoi mergi spre autostrada A1, pe drumul de legatura, pana la "curba mortii", punctul unde incepe autostrada propriu-zisa.
Acolo s-a construit pasarela peste centura cea noua si faci stanga.
(Deja se circula pe pasarela aia, traficul dinspre Bucuresti spre Pitesti a fost deviat pe pasarela).

Toate acestea sunt valabile din 15 noiembrie.

Edited by siru, 29 October 2007 - 11:08.


#93
siru

siru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 859
  • Înscris: 09.06.2005
Completare:
vezi atasata harta cu traseul descris de mine mai sus (cu culoare rosie)
si traseul ce traverseaza orasul (cu verde).
Mi se pare ca e mult mai scurt prin oras...

Attached Files


Edited by siru, 29 October 2007 - 11:27.


#94
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,321
  • Înscris: 04.05.2006
Mai scurt nu inseamna mai rapid, de multe ori. In cazul de fata, eu as prefera sa folosesc noua centura....chiar daca e de 3 ori mai lunga decat drumul prin oras.

#95
siru

siru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 859
  • Înscris: 09.06.2005
Pareri despre centura Pitesti:
- este inalta, precum spunea cineva mai sus, deoarece este construita foarte aproape de albia Argesului (la circa 50 - 100 m)
intr-o zona cu teren instabil, impropriu constructiilor. Stiu ca in zona aia pamantul este imbibat de panza freatica si nici casele care s-au construit
nu sunt sigure. Apropos, de fiecare data cand ploua mai tare canalizarea nu face fata si apa balteste pe strazi in zona Podul Viilor.
Din cate am vazut (la conectarea centurii noi cu autostrada A1, cat si la iesirea din Bascov), centura are profil de autostrada,
adica 2 benzi de circulatie pe sens si banda de refugiu.
Vom vedea peste 2 saptamani daca am dreptate eu sau cel ce a scris ca nu are banda de refugiu.
Precum am scris intr-un post anterior, am masurat cu piciorul latimea unui sens de mers pe sub pasajul centurii de la Podul Viilor -
am obtinut circa 12 m (adica 2 benzi x 3,5m + banda de refugiu = 2,5 m + rezerva pentru balustradele pasajului.

Edited by siru, 30 October 2007 - 13:05.


#96
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,071
  • Înscris: 07.07.2006
Stie cineva ce se mai aude cu podul de pe centura Buc, peste bariera de la Otopeni? Ala de il anuntau acum vreo 2 ani drept mare frumusete arhitectonica. Ca parca nu vazui sa se apuce de lucrari.

#97
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012

View PostMosotti, on Oct 28 2007, 07:22, said:

timisoara, nici o centura. tirurile circula prin oras cu miliardele. zgomot. praf. fum. dezastru. primar imbecil. administratie haotica. please nuke us


Ehh..las ca nu trec chiar prin mijlocul orasului :P Oricum..traficu in timisoara e groaznic :| Mai ales la intrarea dinspre Arad..unde e plin de TIR-uri :(

#98
rocaddy

rocaddy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 621
  • Înscris: 11.03.2007

View Postabancor, on Oct 31 2007, 15:46, said:

Stie cineva ce se mai aude cu podul de pe centura Buc, peste bariera de la Otopeni? Ala de il anuntau acum vreo 2 ani drept mare frumusete arhitectonica. Ca parca nu vazui sa se apuce de lucrari.
Cum , e gata construit in tehnologia americana a avioanelor invizibile  :D .

#99
rocaddy

rocaddy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 621
  • Înscris: 11.03.2007

View Postsor|nn, on Oct 31 2007, 18:33, said:

Ehh..las ca nu trec chiar prin mijlocul orasului :P Oricum..traficu in timisoara e groaznic :| Mai ales la intrarea dinspre Arad..unde e plin de TIR-uri :(
Fata de Bucuresti e o bomboana . Si lumea un pic mai civilizata , m-am incurcat un pic intr-o intersectie si nu a m-a clacsonat nimeni disperat ca in B !

#100
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012

View Postrocaddy, on Oct 31 2007, 18:00, said:

Fata de Bucuresti e o bomboana . Si lumea un pic mai civilizata , m-am incurcat un pic intr-o intersectie si nu a m-a clacsonat nimeni disperat ca in B !

Sincer..e mai civilizata si ca cei din Arad :) Eu 5 zile pe saptamana stau in Timi..si in weekend stau in Arad :) In Arad sincer am intalnit mult mai multi nesimtiti la volan decat in Timi :)

Oricum Aradu e mai mic..si pe centru gasesti multi smecherasi nesimtiti :)

#101
crane

crane

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 15.12.2005
Up "update" ceva la centura Pitesti?
Cand e gata, ca au trecut 2 sapt?

#102
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,071
  • Înscris: 07.07.2006
Cica saptamina viitoare ii da drumul.

#103
detective

detective

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 24.03.2007

Quote

Oricum Aradu e mai mic..si pe centru gasesti multi smecherasi nesimtiti

Si nu numai pe centru, inclusiv pe E671, tatal meu imi zicea ca ii e groaza sa treaca prin TM, am fost si eu dupa aceea de 2 ori cu el si nu mi s-a parut atata nesimtire ca in Arad, intradevar e mai aglomerat dar parca gasesti mult mai mult bun simt.

P:S : Ati vazut ca acuma in Arad, dupa ce au facut asa zisele piste pentru biciclisti care numai piste nu sunt, vin astazi si vad muncitori in Podgoria care scoteau cu pickhammer-ul dalele afara, WTF  :death:

incredibil ce inteligenta de petarda au astia.

Sry de off-topic daca asa e

#104
siru

siru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 859
  • Înscris: 09.06.2005

View Postcrane, on Nov 12 2007, 11:02, said:

Up "update" ceva la centura Pitesti?
Cand e gata, ca au trecut 2 sapt?

Iata un articol dintr-un ziar local cu poze de la centura Pitestiului, aproape finalizata:

http://www.curier.ro/temp/c4038.pdf

Am trecut ieri prin intersectia Podul Viilor si am observat ca au pus si stalpi de iluminat peste bucata de centura care trece pe deasupra intersectiei.
E misto, ce mai!
Am vazut ca mai lucrau la consolidarea unor maluri ale bretelelor care coboara din centura in intersectia aia.

Inaugurarea, anuntata de guvern:
luni, 19 noiembrie (va sa zica, inca 3 zile intariziere fata de 15 - 16  noiembrie, ultima promisiune,
dupa intarizierea de 1 luna fata de 15 octombrie, o penultima promisiune
si alte intarzieri).
(Acum 3 - 4 ani pe site-ul ministerului transportului scria ca centura se va termina in 2005...)
Cica lucrarea e gata pe 15 sau 16 noiembrie, dar atunci nu e gata guvernul sa taie panglica.
Deja in presa pitesteana se cearta PSD-istii cu PNL-istii privind asumarea meritelor executarii centurii:
- articolele ziarelor pitestene au 'grija' sa mentioneze ca ideea centurii a 'apartinut' primarului Pendiuc acum 10 ani
(desi ideea asta era la mintea cocosului),
apoi ca PSD-istii au dat o lege in 2003 care zicea ceva de genul 'se va face o centura la Pitesti si se incepe cu studiu de fezabilitate etc',
iar guvernantii actuali cica au continuat si finalizat executia lucrarii.
De, ce sa-i faci, guvernele trec, presa ramane si nu e bine sa te pui rau cu cei ce sunt azi in opozitie, caci poate maine vor guverna!

La inaugurare Tariceanu va taia panglica, vor mai fi invitati sigur ministrul transporturilor Orban, inca niste liberali,
si 'nu este exclus sa fie invitati alti oameni ce s-au implicat: PSD-isti ca primarul Pendiuc si seful Consiliului Judetean Arges, Nicolescu'.
PSD-ul a anuntat ca va organiza o lansare in campania electorala europeana in 19 noiembrie la Pitesti, si,
daca nu vor fi invitati, vor fi prezenti si ei la inaugurarea centurii.

Edited by siru, 13 November 2007 - 10:40.


#105
crane

crane

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 15.12.2005
Merci Siru, asteptam sa ne spui impresii dupa prima tura.

#106
Smiley4

Smiley4

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 26.10.2007

View Postcrane, on Nov 12 2007, 11:02, said:

Up "update" ceva la centura Pitesti?
Cand e gata, ca au trecut 2 sapt?

Autostrada e complet terminata, din cate se scrie in presa luni se deschide... am si un ziar sa va arat :D http://www.curier.ro/temp/c4038.pdf (la paginile 10 si 11)

Edited by Smiley4, 13 November 2007 - 23:14.


#107
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,155
  • Înscris: 21.08.2003
News from constanta: au inchis ptr (zic ei) 2 zile  podul de la ipmc...oricum se circula pe o banda din cauza mazarichii care s-a apucat de inca lucrare si nu a mai teminat-o,acum circulatia e complet oprita..haos e putin zis ce se intampla acum,asteptati-va la cel putin 1h ptr.un drum de 15 min,asta daca nu e un accident in fata,in cazul asta puteti dormi linistit in masina...
" Lucrătorii Serviciului Poliției Rutiere Constanța au anunțat, ieri, că circulația rutieră va fi total restricționată în zona respectivă, motiv pentru care recomandă șoferilor folosirea următoarelor rute: bulevardul IC Brătianu - pod Cumpenei - bulevardul Aurel Vlaicu și strada Alba Iulia - bulevardul IC Brătianu - pod Cumpenei - bulevardul Aurel Vlaicu."
Apropo de politie : http://www.telegrafo...demisionat.html

Edited by cristian_sen, 14 November 2007 - 07:45.


#108
siru

siru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 859
  • Înscris: 09.06.2005
Politicienii din Arges au de rezolvat o grea problema:
- cine isi asuma meritele pentru realizarea centurii Pitesti.

In ziarul local de azi
http://www.curier.ro/temp/c4039.pdf
scrie ca PSD-ul din Pitesti a dat o lovitura guvernantilor:
- pune la dispozitia doritorilor autobuze pentru a face un tur pe centura noua.

Rezulta, asadar, ca exista o complicitate a constructorului (Astaldi, aceeasi firma care a facut treaba de mantuiala pe autostrada Bucuresti - Pitesti intimpul guvernarii CDR) si politicieni, de oriunde ar fi ei.

Spaga nu are culoare politica.

Apropos, potrivit legislatiei noastre, se poate accepta ca o lucrare publica sa fie realizata prin incredintare directa,
fara licitatie, unei firma, daca firma respectiva a mai realizata o alta lucrare conexa cu aceasta.
Acum maiestria politicienilor de caltabosh este de a lasa loc de continuare la o lucrare cum este centura Pitestiului:
- Pasajul subteran din Bascov (la capatul centurii noi) a fost 'uitat' din proiectul initial si se va executa la anul...

Alt exemplu:
centura Sibiului a fost proiectata initial ca drum national (1 banda pe sens) pe jumatate din lungimea ei si autostrada pe cealalta jumatate.
Odata lucrarile incepute, partea romana a cerut ca toata centura sa fie in profil de autostrada, dar nu a mai organizat licitatie,
ci a acceptat pretul suplimentar cerut de aceeasi italieni de la Astaldi.

Se pare ca lui Astaldi asta i s-a dat voie sa 'mulga' contractele finantate de UE in Romania pentru autostrazi.
De obicei, in conducerea unor astfel de companii se gasesc politicieni europeni care 'aproba' fonduri europene pentru
tari de mana a doua ca Romania.

Edited by siru, 14 November 2007 - 11:49.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate