Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Taxiuri fara sofer in New York incepand din 2016

- - - - -
  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#19
X-plane

X-plane

    ANTICOMUNIST.

  • Grup: Validating
  • Posts: 7,838
  • Înscris: 15.03.2006

View Postmaximg, on 21 mai 2015 - 18:50, said:

Singura problema care imi scapa , este cum va arata softul masinii , sa si inteleaga ce se intimpla in trafic .
Sint n situatii in trafic , cind la bulibaseala , nu se circula dupa reguli ci dupa cum se inteleg soferii , de multe ori din priviri ...

In romania posibil sa se încurce.

In USA, este Civilizație inclusiv pe șosele. Multă Civilizație.
Sunt deja mașini autonome pe șosele, nu au niciun incident. Se descurca mult mai bine decat șoferii umani. Sunt mai rapide pentru ca optimizează vitezele de circulație păstrând limita legală in același timp.

Camioanele ar trebui sa fie autonome, șoferul uman sa asiste numai in situații de preluare descărcare marfa, parcări, alimentare.
S-ar reduce numărul de accidente vertiginos.

#20
Kortana

Kortana

    POWERED BY MICROSOFT !

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,221
  • Înscris: 24.11.2010
Spuneam cindva ca intr-o zi se va trece la autovehicule autonome. Si iata, s-a inceput deja.
Pentru confortul si siguranta oamenilor.
Vor aparea versiuni mult inbunatatite, Se va face un fel de updateuri la legislatie rutiera.
Transportul public va fi autonom. Vei putea circula numai daca ai bani, bilet sau abonament - se va termina cu calatoriile
cu blat. Vor fi si trenuri autonome.

#21
Nazmi

Nazmi

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 08.08.2014

View Postlil debul, on 22 mai 2015 - 21:02, said:

Nici nu este nevoie , alea sint vehicolele pt. populatia viitorului , pt. corecti politic.
Nu e panica , ma repet , e doar un experiment pe viu , s-au dat niste bani ca se se inchirieze niste strazi in NY    pe care sa mearga niste masinute lesinate , cred ca si clientii sint falsi. Nu exista algortim care sa prevada TOT iar cind vorbim de masini si oameni asta e cam nasol.

Taximetristule, am inteles ca ești bun pe toate domemiile dar lasă tehnica pe seama noastră.  Arde-i pe fraieri de-un Otopeni, mai fa treaba la Selari și încearcă sa te relaxezi ca nu-ți fura nimeni job-ul din taximetrie.

Este în lucru, plătit,  Robocap pentru politie. Vorbește 15 limbi, trage cu arma și în 18 luni va fi la datorie. Știi ce e culmea? Știe sa cânte.  Nu îți spun tara ca nu te interesează,  ti-am spus doar ca se poate.

Algoritmii aia de care vorbești tu, sunt departe de tine.

#22
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Eu stau si ma intreb cum reactioneaza acel sistem in caz de defect Fault? Bag mana in foc ca urmarile vor fi catastrofale.
E destul sa dea putin Chix niste senzori sau ceva defectiuni pe la masina si esti mort.Gandeste-te doar ca e destul sa pice alternatorul sau ceva scurt la bord si sa nu mai fie alimentate niste module in timp ce masina ruleaza cu 100KM/h.......
Asa si avioanele se conduc singure de cand lumea si totusi e nevoie de echipaj in cabina care sa preia controlul si sa supravegheze buna desfasurare a evenimentelor.Si fie vorba intre noi de cate ori au dat chix sistemele automate de pe aeronave si cate accidente mortale sau intamplat din chestii de nimic(Ex s-a defectat altimetrul si au intrat ca prostii in munte si nici pilotii nu au intervenit ca era vizibilitate foarte proasta si nu si-au dat seama din timp ce se intampla)
Iar in aer sunt de enspe mii de ori mai putine obstacole,vehicole si pericole decat la sol.
Eu sunt de parere ca accidentele se vor inmulti si vor si mult mai grave.Gandestete la un autocar su camion autonom care intra intr-o intersectie aglomerata crezand dupa senzorii lui idioti ca are prioritate si rupe tot sau vede drum drept in loc de curba si zboara in prapastie.
Ar fi bune astfel de sisteme doar pentru transport de marfa pe niste autostrazi speciale pe care sa circule doar aceste vehicole autonome iar in momentul cand mai dau chix sa se lese doar cu bagube materiale si atat.

#23
Hedonist

Hedonist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,490
  • Înscris: 10.03.2014
geo123, nu, nu mai e nevoie de echipaj la bord, viitoarea generatie de avioane nici nu va mai avea carlinga. Deja dronele aterizeaza singure, si nu oricum, ci pe portavioane.


Nu va crede ca are prioritate, pe langa sofer, masina vede semnul, dar si stie dinainte unde se afla de pe harti, si ce fel de intersectie e, si pe langa, conduce preventiv, in sensul ca daca vii tu gigicu de pe cedeaza cu viteza, vei intimida masina si va incetini, in caz de nu opresti sau nu poti opri sa nu te dea cioca. La fel si daca nu vede trotuarele de masini parcate, sau sunt pietoni pe trecere, probabil va incetini sub 30 la ora, in caz de impact sa nu-i omoare.

Daca sunt doua autonome, comunica intre ele, si pot crea trenuri de vehicole, cu distanta mica unu fata de altul.
Cat despre soseaua in curba, daca nu o vede ala, care scaneaza drumul in mai multe lungimi de unda, nu o vezi nici tu. Si iarasi, cred ca spre deosebire de soferi, si la iesirea in decor nu se duce ca o piatra, intai nu trebuie sa nimereasca obstacolele dure, apoi se poate pregati mai bine de impact.

Totul tine de siguranta, eu cred ca sistemul se va intinde foarte repede, si masinile vechi (cu volan) nu vor mai putea fi conduse din 2030 decat pe circuite speciale.
Odata sistemul extins si fiabil, nu va mai tolera nimeni maimutele la volan si riscul creat de acestea. Dreptul de a mai omora oameni si numi asta accident rutier nu va mai exista!

Edited by Hedonist, 23 May 2015 - 13:19.


#24
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Ce bine suna pe hartie.....
Eu am spus ce se intampla in caz de Fault, erori si alte chestii inerente?
Hartile mai pot avea erori,drumurile pot suferi modificari de pe o zi pe alta,software-ul poate ceda,hardware-ul poate ceda,senzorii pot ceda si suferi de pe urma intemperiilor,se depune chiciura,zapada diverse chestii,reflexii de lumina care ii zapaceste si multe altele.
Trebuie sa fii cel putin naiv sa te increzi total in asa ceva si sa pui viata oamenilor in mana unui computer fie el cel mai performant.
Si fiind ca tot ai amintit de un sistem deschis(masinile comunicand intre ele precum si cu baze de date via internet si chestii de genul) le face si mai vulnerabile la virusi si divese atacuri care nu vor mai avea ca efect doar pierderea datelor ,conturi ,si eventual unele sume de bani cum e in cazul Pc-urilor ci pur si simplu pierderea de vieti omenesti si pagube foarte insemnate.  
E destul ca, compania de Taxi rivala sa fie frustrata ca ceilalti castiga mai bine si sa le saboteze masinile astfel.In afaceri murdare se calca pe cadavre.Nimeni nu da 2 bani pe tine cata vreme scopul scuza mijloacele.
Creierul uman inca nu poate fi inlocuit de o masina prin simplu fapt ca nu dispune de funtia de adaptare.Ea poate sa faca doar ce este programata sa faca in corelatie cu informatiile bune sau eronate  de la anumiti senzori si asta doar daca mai e capabila sa faca si nu este stanjenita de defectiuni hardware si software care pot aparea din senin.
Explica-mi si mie simplu ce se intampla cand senzorul semnalizeza un obstacol si software-ul se blocheaza si proceseaza cu intarziere informatiile datorite unor defectiuni in sistem virusi flood etc....?

Edited by geo123, 23 May 2015 - 14:33.


#25
Nazmi

Nazmi

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 08.08.2014

View Postgeo123, on 23 mai 2015 - 14:30, said:

Ce bine suna pe hartie.....
Eu am spus ce se intampla in caz de Fault, erori si alte chestii inerente?
Hartile mai pot avea erori,drumurile pot suferi modificari de pe o zi pe alta,software-ul poate ceda,hardware-ul poate ceda,senzorii pot ceda si suferi de pe urma intemperiilor,se depune chiciura,zapada diverse chestii,reflexii de lumina care ii zapaceste si multe altele.
Trebuie sa fii cel putin naiv sa te increzi total in asa ceva si sa pui viata oamenilor in mana unui computer fie el cel mai performant.
Si fiind ca tot ai amintit de un sistem deschis(masinile comunicand intre ele precum si cu baze de date via internet si chestii de genul) le face si mai vulnerabile la virusi si divese atacuri care nu vor mai avea ca efect doar pierderea datelor ,conturi ,si eventual unele sume de bani cum e in cazul Pc-urilor ci pur si simplu pierderea de vieti omenesti si pagube foarte insemnate.  
E destul ca, compania de Taxi rivala sa fie frustrata ca ceilalti castiga mai bine si sa le saboteze masinile astfel.In afaceri murdare se calca pe cadavre.Nimeni nu da 2 bani pe tine cata vreme scopul scuza mijloacele.
Creierul uman inca nu poate fi inlocuit de o masina prin simplu fapt ca nu dispune de funtia de adaptare.Ea poate sa faca doar ce este programata sa faca in corelatie cu informatiile bune sau eronate  de la anumiti senzori si asta doar daca mai e capabila sa faca si nu este stanjenita de defectiuni hardware si software care pot aparea din senin.
Explica-mi si mie simplu cum poate determina sistemul

Ai spus ca în aer sunt mai puține pericole ca pe sosea. Ah, aici Îți demontez afirmațiile.  Uita-Te pe o harta sa vezi ca te înșeli.  Dacă tu de pe terenul de fotbal nu vezi decât o data la câteva zile un avion ăsta nu înseamnă ca deasupra unui oraș nu zboară simultan câteva.  O sa ramai surprins dar comparația ta cu avioanele pica.

Apoi tot o dați cu hărțile, pe relația GPS nu ai nevoie de hărți ca sa ajungi din punctul y în punctul x.  Se da poziția de plecare, se ghidează după alți factori inclusiv citirea plăcuțeler de îndrumare de pe strada. Dacă o strada este în lucru, mașina știe așa cum în prezent Mercedes s500 a oprit masina la un blocaj fără ca șoferul sa observe drumul în lucru.

Vorbești de chiciura. Știi care este temperatura sau care sunt temperaturile pe care le suporta un avion plecat în cursa? Tot vorbeai de avioane.

Oameni buni, am participat la ATM ( Arabian Travel Market) am dat mana cu un robot care mă îndreaptă dacă am făcut rezervare pe booking și am rămas masca. Nu mai fiți așa circumspecți.

Suntem în 2015, oamenii își fac case sub apa, ăsta acum 20 ani era de necrezut, uite ca se poate.

Părerea mea umila.

#26
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
@ geo123
ataI linistit...
cred ca tu n-ai avut niciodata o masina noua... sa mergi cu ea zeci de k fara nici o grija...
in mod normal... computerul controleaza 90% din masina pe care o conduci, daca e de generatie mai noua... nu-s foarte dese erorile computerului

@ lil debul
ia un joc video generatie mai veche, nu ultimele prospaturi si-ti garantez ca cele 7-8 masini conduse de computer, merg mai bine, (coordonare viteze, franari, traectorii, apreciere distante) decat poti tu conduce o masina... si ele nu porvoaca niciodata accidente...
ia si incearca daca nu crezi... si e vorba de un joc

#27
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
E una sa contoleze ardera si functiile motorului si anexe ca airbag-uri,climatzare, control tractiune,abs si cu totul alta sa controleze directia,viteza,cand si cum sa acclereze franeze etc. in functie de obstacole,conditii meteo si legea in vigoare.
Chiar nu sesizeaza nimeni enormitatea?
Cine a contrazis afirmatia cu avioanele este invitat sa compare densitatea traficului din piata unirii cu densitatea traficul aerian de deasupra celui mai mare aeroport din lume.Cand or merge mii de avioane in toate directiile la distante de cativa centimetri intre ele atunci sa spui ca se compara.Iar pe langa asta se adauga si pietoni, biciclisti,gropi,lucrari, animale carosabil alunecos si multe alte obstacole care nu le ai in aer.
Da cand se strica calculatorul motorului de pe masinile actuale se duce pe teava injectia si altele asemeni si ramai in pana pe marginea drumului.diferenta e ca poti opri in siguranta si nu omori pe nimeni.
Cand se imbata sau se imbolnavete soferul virtual consecintele sunt cu totul altele.
Cine e destept intelege ...

Edited by geo123, 23 May 2015 - 15:09.


#28
maximg

maximg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,658
  • Înscris: 07.11.2007

View PostNazmi, on 23 mai 2015 - 14:39, said:

Suntem în 2015, oamenii își fac case sub apa, ăsta acum 20 ani era de necrezut, uite ca se poate.
Părerea mea umila.
Parerea ta , dar exista si parerea altora !!!
Aici se discuta de doua programe , puse sa ruleze in acelesi timp si spatiu ...Un program  " de calculator " si unul uman .... Crezi ca se vor impaca pe acelasi " calculator " ???? Eu zic ca nu , atita timp cit cel uman este flexibil .
Normele de circulatie sint comenzi obilgatorii pt un program de soferie , si sint reguli de circulatie pt un om ...cu posibilitatea sa fie mai putin respectate sau interpretate , si asta fara sa fie mereu considerata asta o contraventie . Calculatorul nu stie asta ...

#29
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Corect. Inflexibilitatea si riscul de fault sunt cele mai mari probleme.
Acest sistem poate varia de la mers ca melcul enervant si plictisitor cu tot felul de opriri si franari nejustificate ca i se pare calculatorului nu stiu ce pericole/obstacole pana la fault si accelerari nebunesti cu intrat in plin in oameni ce traverseaza strada,alte vehicule si orice sta in cale soferului virtual dezlantuit; Garantez eu ca in astfel de situatii e mai periculos decat orice sofer far carnet sau beat indiferent cat de tare.

#30
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Masinile autonome exista de niste ani, tehnologia este un succes iar noi afirmam cu tarie ca asa ceva nu se poate. D-aia Romania este unde este. Pentru ca nimic nu se poate.

View PostJm3k3ritza, on 21 mai 2015 - 14:36, said:

masinile alea vor omora oamenii...

vor omo...ce?

Edited by Groot, 23 May 2015 - 16:44.


#31
Nazmi

Nazmi

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 08.08.2014
@maximg

Dacă o gândire limitata ar exista la toți oamenii nu s-ar mai dezvolta omenirea.

Mașinile din piață unirii merg cu 10 km/h chiar de-s la 5 cm.

Avioanele au 1000 km/h iar 500 metri sunt considerați 5 cm.

Wake up, the future is now.

#32
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Cred ca v-ati uitat prea mult la Terminator.

#33
yaniss32

yaniss32

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 288
  • Înscris: 17.05.2015
Sau viseaza prea mult.

#34
Nazmi

Nazmi

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 08.08.2014
Sau prea înapoiați dobitocii.

#35
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004
De cate ori au luat-o PCurile de nebune facand diverse, fara a fi infectate cu virusi/malware?
De cate ori au luat-o la "trap" ECUurile auto de acceleratie(control motor/injectie) sau ale cutiei de viteze, de exemplu?
De cate ori a apelat de nebun telefonul din buzunar?

Despre ce discutam aici? Drobul de sare?

P.S. Cred ca uitati ca nu toata populatia globului este de tipul "carpaci", asa cum este "meseriasul" roman.

Edited by dexterash, 23 May 2015 - 17:20.


#36
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006

View PostNazmi, on 23 mai 2015 - 17:04, said:

@maximg

Dacă o gândire limitata ar exista la toți oamenii nu s-ar mai dezvolta omenirea.

Mașinile din piață unirii merg cu 10 km/h chiar de-s la 5 cm.

Avioanele au 1000 km/h iar 500 metri sunt considerați 5 cm.

Wake up, the future is now.

I-auzi! N-am stiut ca avioanele comerciale sunt supersonice mai nou iar manevrele de decolare si aterizare se realizeaza la viteze supersonice si nici ca in fizica 500m= 5m. Vai Doamne da cate mai am de invatat! Trebuie sa ma pun serios cu burta pe carte. Noroc ca am profesori buni aici pe softpedia.
Ce crezi ca e mai periculos? 2 avioane care trec cu 240Km/h unul pe langa altul la distante de peste 500m unul de altul dupa niste trasee foarte bine puse la punct sau o masina/ motocicleta  care depaseste cu 240Km/h alte masini din trafic poate la nici 1 metru distanta?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate